Ostatnio  wpadł  mi  do  głowy  świetny  pomysł.  Może  by  tak  zrobić  dopalacz  grafiki.  Nie  chodzi  mi  od  razu  o  poszerzenie  kolorów,  czy  rozdzielczości,  ale  możliwości  obliczeniowej.  
    
  Przyda  się  to  przy  grafice  (no  i  oczywiście  grach)  3D.  
    
  Nie  wiem  jak  to  do  końca  rozwiązać.  Moim  zdaniem  najlepiej  przesyłać  dopałce  porcje  danych  do  obliczenia  albo  najlepiej  cały  engine  graficzny  z  modelami.  C64  będzie  tylko  tym  sterował.  Dopalacz  będzie  szybko  generował  kolejne  klatki  i  przesyłał  gotowe  do  VIC-a  w  C64.  
  Myślę  zbudować  na  bazie  innego  procesora  8-bitowego,  tyle,  że  szybszego  lub  16-bit.  +  do  2-16MB  RAM  
    
  Chciałbym  tego  dokonać  (??),  ale  dopiero  zaczynać  cokolwiek  kodować  w  C64  (na  samym  początku),  nie  wspominając  o  elektronice.  
    
  Mówiąc  o  tym  projekcie  chciałem  by  w  końcu  zrodziła  się  myśl  o  rozszerzeniu  możliwości  graficznych  C64.