Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Jednostka graficzna dla C64  (Przeczytany 1369 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Reiter

  • Gość
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #30 dnia: 11 Listopada 2008, 17:07 »
 Spokojnie,  nie  ma  co  się  bic  i  obrażac,  a  tym  bardziej  robic  kupę  na  trawnik    \'\'  .  I  tak  każdy  będzie  miał  inne  potrzeby  i  swoje  zdanie  co  do  sprzętu.  
  Lepiej  poszukac  wspólny  środek,  niż  wspólną  dziurę...    \'\'  

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #31 dnia: 11 Listopada 2008, 17:24 »
 Zabawnie,  zazwyczaj  to  Kisiel,  gasił  takie  zapędy  i  młode  pomysły,  a  tu  proszę  :))    
  Oczywiście  jest  za  Kisielem,  nie  bójcie  się  moi  drodzy,  że  nagle  wszyscy  będą  pisać  dema  i  gierki  tylko  na  nowego  vic-a,  zwłaszcza  że  historia  okrutnie  weryfikuje  wszelkie  prototypy.  Ale...  ciągle  ktoś  próbuje  i  to  jest  właśnie  ten  duch  o  którym  mówicie  w  klasyce  i  nieśmiertelności  commodore  64.  
  Kto  się  nie  rozwija  ten  nie  stoi,  a  COFA  się.    
  Wejdźcie  sobie  na  forum  atarowców,  tam  takie  myślenie  jest  nawet  niedozwolone.    
   

chateau

  • Gość
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #32 dnia: 11 Listopada 2008, 17:31 »
 czyli  co,cofamy  sie  od  25  lat  bo  wszystkie  nowe  produkcje  dzialaja  na  \'stock  c64\'  ?  
   
  jezeli  chodzi  o  atarowcow  to  akurat  nie  kazdy  ich  pomysl  jest  godny  nasladowania,nie  trzeba  slepo  podazac  ich  przykladem  a  sama  radosc  czytac  komentarze  typu  \'to  dziala  na  standardowym  c64  ?\'  po  demach  takich  jak  edge  of  disgrace.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #33 dnia: 11 Listopada 2008, 17:35 »
 bo  to  atarowcy  to  nie  są  POLACY  !  
  Marudzenie  że  nie  można,  po  co  się  męczyć  mnie  nie  rusza  jak  chcesz  coś  zrobić  to  rób  to  i  nie  słuchaj  gości,  którzy  pierdzą  w  stołek  i  mówią  że  się  nie  da.  
  Problem  dopałki  jest  stary  jak  commodore,  w  moim  projekcie  jest  przygotowane  zastosowanie  szybszego  proca  i/lub  rozszerzenie  możliwośći  VIC`a.  Jednak  nie  będzie  to  zwiększenie  wydajności  20  razy  i  nie  będzie  też  to  polegało  na  wyłączeniu  procka  i  zastąpieniu  go  innym.  
  Siedzę  teraz  w  bebechach  kernala  i  do  puki  nie  skończę  pisać  pełnej  obsługi  partycji  dosowej  to  nie  zabiorę  się  za  skończenie  projektu  pod  względem  sprzętu.  Bo  czyż  sprzęt  może  być  bez  softu?  
  Dopałki  błędnie  zakładają  że  trzeba  przerabiać  soft  pod  ich  możliwości.  Takie  super  cpu  lub  C-one  ma  jedną  powalającą  wadę:  kompatybilność.  Da  się  rozwiązać  większość  problemów  z  tym  tylko  trzeba  troszkę  pomyśleć  i  zmienić  filozofie  działania  takiego  przyśpieszacza.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

.pr0lame

  • Gość
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #34 dnia: 11 Listopada 2008, 18:55 »
 ..jeżeli  masz  potrzebe  pokazaniu  się  \'światu\',  śmiało.  Jeżeli  dla  Ciebie  to  lekarstwo  na  kompleksy,  śmiało.  Jeśli  zdrapanie  nalepki  \'Commodore  64\'  i  naklejenie  swojej  \'kisiel  64\'  już  nie  wystarcza,  śmiało.    
  Tobie  nie  chodzi  o  sprzęt,  to  się  czuje..  
   

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #35 dnia: 11 Listopada 2008, 19:18 »
 kompleksy  pokazanie  się  światu....  hmm  problemy  z  niską  samooceną?  Rzutowanie  swoich  problemów  na  innych  nie  nastręcza  Ci  widać  kłopotu.  
  ---------  
  wracając  do  tematu  piętą  achillesową  (jedną  z  wielu)  jest  timing  podczas  współpracy  ze  stacją  oraz  cyklowanie  do  vic`a  efektów.  Jeżeli  podzielimy  czas  pracy  procesora  na  procedury  wykonywane  z  cyklowaniem  i  bez.  To  te  bez  można  przyśpieszyć  bez  utraty  \'kompatybilności\'.    
  W  modelu  prostym  należy  rozdzielić  to  co  wykonywane  jest  na  przerwaniach  i  normalnym  potoku.  
  W  modelu  złożonym  inteligentnie  wychwytywanie  próby  cyklowania/zapisu  do  VIC  lub  CIA.  
   
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

rageman2000

  • Gość
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #36 dnia: 11 Listopada 2008, 20:52 »
 Ja  bardzo  przepraszam,  ale  naprawdę  nie  wiem  o  co  chodzi.  Myślę,  że  autor  tego  posta  wcale  nie  chciał  rozpoczęcia  debaty  pt.  \'czy  rozbudowywać  C64?\',  ale  chciał  rozwinąć  możliwości  dotyczące  tej  rozbudowy.  Męczyć  się,  pracować,  kombinować  nad  swoim  sprzętem  każdy  może.  Zarzuty,  że  zmodowany  i  podłączony  do  podpałek  C64  przestanie  być  C64  są  takie  same  jak  podejrzewanie  Edisona  o  próbę  morderstwa  świeczki    \'\'  więc  Kochani,  proszę  -  więcej  dystansu.  Pozdrowienia  dla  Kisiela  i  napradę  DUŻY  SZACUNEK  dla  tego  typu  działalności!!!    \'\'    \'\'    \'\'  

andrus64

  • Gość
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #37 dnia: 11 Listopada 2008, 21:47 »
 Ja  już  swój  sprzeciw  wyraziłem,  ale  pewnie  i  tak  nie  posłucha.  :D

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #38 dnia: 12 Listopada 2008, 10:59 »
 wracajac  do  tematu  -  mi  po  glowie  chodzi  taki  \'maly\'  dopalaczek  (za  ktory  i  tak  za  szybko  sie  pewnie  nei  wezme  w  razie  czego  ;-)  )  -  mianowicie  jakis  mikrokontroler  AVR  ktory  by  wspomagal  obliczenia  matematyczne  -  gdyby  go  taktowac  zegarem  VICa  czyli  -  o  ile  dobrze  pamietam  -  ok  14  MHz  ,  mozna  by  spokojnie  wykonywac  16itowe  operacje  \'w  tle\',  tak  jakby  to  byl  koprocesor,  niemniej  jednak  zadne  istniejace  programy  by  z  tego  nie  skorzystaly,  a  sam  taki  mikrokontroler  jest  raczej  za  slaby  aby  emulowac  na  nim  6502  szybciej  niz  natywny  cpu  @  1  MHz  (choc  to  sa  tylko  gdybania,  w  rzeczywisoci  taki  proc  @  14Mhz  jest  co  najmniej  28  razy  szybszy  niz  6502  @  1Mhz).  
   
  Just  an  idea  ;-)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #39 dnia: 12 Listopada 2008, 17:30 »
 raf  nie  ma  przełożenia  14Mhz/16  bit  na  28Mhz/8bit.  Zależy  co  ma  dany  uC.  MSP430  w  moim  projekcie  ma  na  przykład  mnożenie  sprzętowe  więc  porównanie  możliwości  raczej  nie  jest  w  ilość  bitów  tylko  w  jakości.  AVR  czy  atmega  to  są  bardzo  poplularne  platformy  ale  w  zasięgu  tej  samej  kasy  są  już  arm7  gdzie  zegar  i  architektura  zbliżona  do  6502  (podobno  6502  był  protoplastą  jednostki  arm)  daje  naprawdę  dużego  kopa  arytmetycznego  w  połaczeniu  z  mnogością  peryferiów.  
  Moim  zdaniem  jak  chcemy  zacząć  coś  takiego  budować  to  należy  po  pierwsze  zacząć  od  bazy:  jak  wymieniać  dane.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline KB777

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2430
  • -profil nieaktywny-
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #40 dnia: 15 Listopada 2008, 21:19 »
 Kisiel,  6502  nie  był  protoplastą  ARMa  ;)  
   
  Prawdą  natomiast  jest,  że  ARM  powstał,  bo  Acorn-a  nie  zadawalała  prędkość  6502  (i  65816),  a  Motka  68000  też  nie  wydawała  się  im  szczególnie  udana  (sic  !).  
   
  Symulacje  (fragmentów  ?)  pierwszego  ARMa  -  a  i  owszem,  robiono  na  Acornie  napędzanym  6502  ;)  
   
-profil nieaktywny-

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #41 dnia: 16 Listopada 2008, 11:51 »
 a  kto  przed  stworzeniem  6502  opracował  sposób  pracy  na  zakładkę?  :)  (masz  racje  chyba  nie  był  protoplastą)  
  PS.Do  dzisiaj  core6502  które  są  dostępne  w  necie  nie  potrafią  tego  i  pracują  synchronicznie.  
   
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline KB777

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2430
  • -profil nieaktywny-
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Listopada 2008, 22:19 »
 Pipeline  w  procesorach  jest  mniej  więcej  od  1960  roku  ;)
-profil nieaktywny-

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #43 dnia: 17 Listopada 2008, 17:16 »
 te  atemgi  sa  8bitowe  i  wykonuja  wszystkie  intrukcje  (poza  mnozeniem  sprzetowym  ktore  tu  rowneiz  jest  oraz  rozgaleznieniami)  -  w  jednym  cyklu,  stad  ten  wspolczynnik  predkosci  pozwolilem  sobie  oszacowac  ;-)  
   
  a  wymiana  danych  -  najwydajniej  by  bylo  tak  jak  REU  -  przez  DMA  :)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Jednostka graficzna dla C64
« Odpowiedź #44 dnia: 17 Listopada 2008, 17:17 »
 te  atemgi  sa  8bitowe  i  wykonuja  wszystkie  intrukcje  (poza  mnozeniem  sprzetowym  ktore  tu  rowneiz  jest  oraz  rozgaleznieniami)  -  w  jednym  cyklu,  stad  ten  wspolczynnik  predkosci  pozwolilem  sobie  oszacowac  ;-)  
   
  a  wymiana  danych  -  najwydajniej  by  bylo  tak  jak  REU  -  przez  DMA  :)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"