Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Edge of Disgrace  (Przeczytany 2055 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TuMe64

  • Gość
Edge of Disgrace
« dnia: 30 Października 2008, 19:38 »
 Edge  of  Disgrace  demko  od  Booze  Design  .    
   
  http://noname.c64.org/csdb/release/?id=72550&show=review\' target=_blank>http://noname.c64.org/csdb/release/?id=72550&show=review
   
  kiepskie  nagranie  :P  :    
   
  http://video.google.com/videoplay?docid=4387496359091532951\' target=_blank>http://video.google.com/videoplay?docid=4387496359091532951
   
   



andrus64

  • Gość
Edge of Disgrace
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Października 2008, 21:51 »
 Mimo  kiepskiego  nagrania  robi  wrażenie(ale  to  chyba  za  mało  powiedziane  :D).  Oglądałem  zbierając  w  tzw.  Międzyczasie  szczękę  z  ziemi.  Szacun  dla  Booze  Design!

Cobra of Samar

  • Gość
Edge of Disgrace
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Października 2008, 23:45 »
 Tu  masz  lepszą  jakość:  
  http://www.boozedesign.com/pub/eod_scenesat.html\' target=_blank>http://www.boozedesign.com/pub/eod_scenesat.html
   
  demko  jest  super!!!  
  Pozdrawiam  
   

TuMe64

  • Gość
Edge of Disgrace
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Października 2008, 18:46 »
 szkoda  że  Nasi  nie  skręcili  jakiegos  wypasionego  demka...

meckert

  • Gość
Edge of Disgrace
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Listopada 2008, 21:53 »
 A  oglądaliście  pozostałe  dema  ?  Pearls  for  Pigs  i  Amplifire  rządzą.  Efekt  twistera  z  tego  drugiego  mnie  powalił.    
  Natural  wonders  2  też  niezłe  ale  zasłużyło  IMHO  na  4  zamiast  2  miejsca.  Chociaż  rewelacyjny  jest  wektorowy  napis  OXYRON  :)  
   
  Generalnie  daaaawno  chyba  nie  było  party  z  takim  wysypem  rewelacyjnych  produkcji.  A  już  się  bałem  że  po  Deus  Ex  Machina  ,  +H2K,  czy  Royal  Arte  nikt  się  nie  zbliży  do  wysokiego  poziomy.  A  tu  ?  w  zesłzym  roku  Desert  Dreams  a  teraz  ...  ja  pie...lę  !  :)))))


ejr_

  • Gość
Edge of Disgrace
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Listopada 2008, 03:26 »
 Demko  EoD  pozamiatalo  wszystko  w  ch..  po  prostu,  efekty  efektami  (chociaz  zajebiste  sa  to  trzeba  powiedziec  sobie  wprost,  mi  sie  najbardziej  spodobal  zoomowany  scroll  i  transformujaca  bryla  pod  koniec  pierwszej  strony  dysku),  ale  to  co  mnie  przynajmniej  uderza  to  muza  i  swietny  design  calosci.  Mozna  sie  bylo  w  sumie  tego  spodziewac  majac  w  pamieci  np  taki  Cycle,  ale  wyszlo  bardzo  konkretnie  :)

Adamus

  • Gość
Edge of Disgrace
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Marca 2011, 03:08 »
 Witam!  

Jest  2011  rok,  kiedy  to  trafiłem  na  to  demo.  Chciałbym  dodać  jakieś  słowa  mojej  oceny  po  jego  obejrzeniu,  ale  myślę  że  ostatnia  wypowiedź  \'ejr_\'  jest  najlepsza  [szczególnie  na  początku]!
W/g  mnie  wszystko  jest  na  11  punktów  na  10  możliwych  +  2  punkty  za  te  \'przejścia  bez  przejść\'  [ja  pamiętam  tylko  napis  \'PRESS  PLAY  ON  TAPE\'  i  niebieski,  ew.  czerwono-czarny  ekran  przy  \'wgrywaniu\'  z  taśmy].  Razem  13/10.  +1  punkt  za  dźwięk  [daje  kopa  po  podkręceniu  equalizerem  i  jest  extra  zgrany  z  grafiką,  zresztą  przez  całą  noc  słuchałem  soundtracku  z  tego  demo  w  kółko  i  NIE  znudziło  mi  się]  oraz  żeby  nie  było  nieszczęścia  i  mamy  14/10.  Wiem,  że  to  \'głupie\'  podawać  powyżej  10,  ale  to  demo  mnie  po  prostu  urzekło.
Ogólnie  demo  WYMIATA!!!  
Polecam  każdemu,  kto  miał  C64  i  choć  raz  próbował  na  niego  cokolwiek  napisać.

Respect  to  Booze  Design!    \'\'      
Yo!

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Edge of Disgrace
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Marca 2011, 10:15 »
 hehe  moze  dlatego  jest  od  kilku  lat  demem  nr  1  na  csdb    \'\'  

indyjr

  • Gość
Edge of Disgrace
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Marca 2011, 12:23 »
 Dla  mnie  to  najlepsze  do  tej  pory  demo  jakie  widziałem  na  C64.  Muza  jest  wymiatająca,  efekty  i  praca  ze  stacją  są  najwyższej  próby.  Ale  to  demo  jest  tak  dobre  bo  mimo  iż  długie  to  tworzy  spójną  całość  i  nie  nuży.
Aczkolwiek  atarowcy  twierdzą,  że  mają  lepsze  dema,  a  wszystko  co  jest  w  tym  jest  mdłe,  bo  komoda  ma  słabe  kolory...

Zobaczcie co potrafi CPC, warte obejrzenia, szczególnie że w demie chłopaki piją właśnie do Booze Design i całej commodorowej sceny:

http://www.youtube.com/watch?v=NWAzDSRQGW0

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Edge of Disgrace
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Marca 2011, 16:21 »
 No  Amstrad  CPC  ma  świetne  kolory,  to  fakt  -  nawet  zastanawiałem  się  nad  kupnem  by  zająć  się  konwersją  swoich  przyszłych  programów  na  Amstrad  CPC  ;)  ale  z  możliwościami  dźwiękowymi  niech  się  schowają  ;).  Demko  niezłe,  nigdy  nie  widziałem  :).  Wektor  na  końcu  z  batmanem  czyściutki,  niezłe.  Za  to  sam  komentarz  demka  co  do  C64  osobiście  mnie  obraził  ;)!  Ile  tam  jest  kolorów?  Więcej  niż  16,  czytałem  coś  o  palecie  RGB  27  kolorów  do  uzyskania.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Edge of Disgrace
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Marca 2011, 20:37 »
 to  świeżutkie  demo  z  tego  weekendu,  ale  widac  że  chłopaki  maja  kompleks  c64  :P

Adamus

  • Gość
Edge of Disgrace
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Marca 2011, 04:13 »
 [Na  wstępie  sorry  za  długi  post.  Trochę  się  rozpisałem  xD  Nostalgia,  czy  co?  xD]
Dziękuję  za  odpowiedzi  i  linki.  Produkcje  [także  te  z  wcześniejszych  postów  są  bardzo  ciekawe].  Mnie  się  również  spodobało  Desert  Dreams,  ale  ogólnie  każde  demo  ma  swoje  5  minut  \'fajniości.\'  ;-)

Obejrzałem  to  demo  [Batman  Forever  /  A.CPC]  i  faktycznie  wydaje  się,  jakby  Amstrad  miał  więcej  \'mocy\'  przy  obliczeniach  graficznych.  Dźwięk  jest  wyraźnie  dźwiękiem  stereo,  choć  w  demie  zaczyna  być  ciekawie  w  tej  materii  chyba  dopiero  od  6  minuty  [wrażenie  subiektywne].

Pogooglałem  trochę  po  Wikipedii  na  temat  tego  \'pudełka\'.

Odnośnie  kolorów,  to  w/g  mnie  najbardziej  \'winny\'  jest  tu  tryb  graficzny  Amstrada  160x200  x  16  kolorów  wybieranych  z  palety  27  kolorów  [3x3x3].  Wikipedia  coś  tam  pisze  jeszcze  o  palecie  plus  z  4096  kolorami  dla  CPC.  W  C64  [z  tego  co  pamiętam]  były  to  tylko  3  kolory  +  1  tzw.  \'lokalny\'  w  kolorowym  trybie  graficznym.  Wszystko  oczywiście  z  palety  16  kolorów  C64  [lub  128  kolorów  przy  \'swappingu\'].  

Prędkość  \'przemiału\'  CPU  jest  także  ok.  3  lub  4-krotnie  szybsza,  niż  w  przypadku  C64  [4MHz  /efektywne  3.3MHz  Amstrada  vs  1MHz  dla  C64].

Dla  mnie  Wadą  grafiki  w  CPC  jest  tutaj  brak  moich  ulubionych  \'wynalazków\'  C64,  jak  np.  sprite`y,  czy  same  opcje  dodatkowe  VIC`a  [co  zresztą  widać  w  demie  CPC  -  wyraźnie  wszystko  jest  rysowane  \'na  piechotę\'  w  trybie  graficznym].

Odnośnie  dźwięku,  to  oprócz  tego,  że  jest  stereo  to  nie  bardzo  mi  się  podoba.  Zresztą  angielska  wikipedia  podaje,  że  układ  AY-3-8912  posiadał  3  kanały,  z  których  każdy  mógł  generować  prostokąt,  szum  lub  oba.  Hm.  SID  miał  więcej  przyjemnych  dla  ucha  obwiedni...  Pseudo  PCM  5-bit  jest,  ale  to  też  nie  to...  ;-)

Adamus

  • Gość
Edge of Disgrace
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Marca 2011, 04:13 »
 Ogólnie,  to  miałem  okazję  korzystać  przez  pewien  czas  z  Amstrada  \'na  żywo\'.  Najbardziej  urzekła  mnie  prędkość  i  niezawodność  Amstradowej  stacji  dyskietek  względem  wysłużonego  Datassette  w  C64  i  mojego  \'ulubionego\'  śrubokręta.  ;-)  Dyskietka  też  była  ciekawa,  solidna.  Dodatkowo  nareszcie  ktoś  wymyślił,  żeby  klawiatura  miała  wszystkie  4  strałki  [vs.  2  +  SHIFT  w  C64].
Ogólnie  to  miałem  okazję  korzystać  z  Amstrada  ze  stacją  dyskietek  oraz  MONOCHROMATYCZNYM,  ZIELONYM  monitorem.  Z  tego  też  względu  całe  te  palety  16,  24,  czy  nawet  4096  bitowe  poszły  się  .....  !!!  Nijak  nie  dało  się  go  podłączyć  z  kolorowym  TV  [brak  wyjścia],  a  literatura  dot.  moddowania/cudowania  była  wtedy  niedostępna  [praktyczny  brak  Internetu].
Do  tego  nie  wiem  jak  to  jest  z  joystickami  w  CPC,  ale  ja  nie  miałem  żadnego.
Ponadto  jako  \'chcącego  coś  pisać\'  w  BASICU  jedna  rzecz  mnie  DOBIJAŁA.  Chodzi  mi  tutaj  o  konieczność  korzystania  z  magicznego  przycisku  COPY,  gdy  chcemy  skopiować  jakiś  tekst  z  ekranu  i  podać  go  jako  polecenie.  Chyba  nic  mnie  bardziej  nie  dobijało  od  tego,  jak  chcąc  poprawić  jedną  literę  musiałem  kopiować  całą  linię.  Fakt,  że  fajne  to  było  do  \'miksowania\'  linii.  xD  W/g  powinno  się  połączyć  ten  COPY  z  funkcjonalnością  C64  [tam,  gdy  coś  popsułeś,  wracałeś,  poprawiałeś  i  Enter,  czy  raczej  Return].
Ponadto  miałem  tylko  kilka  gier  i  programów,  a  zielony  ekran,  słaby  głośniczek  wbudowany  i  ogólnie  względnie  \'słaby\'  dźwięk  nawet  na  wzmacniaczu  powodował,  że  ten  wzrost  prędkości  niewiele  dawał  użytkownikowi/graczowi.
Jako  maszynka  do  pisania  ze  stacją  dyskietek,  to  był  on  faktycznie  świetny.  Odpalał  się  \'z  mety\',  wczytywał  ulubiony  edytor,  a  dyskietka  była  jako  fajna  i  szybka  biblioteka.  [Pamiętam  gmeranie  w  edytorze,  żeby  dodawać  nowe  funkcje  xD]

Nie  mniej  jednak  po  określonym  czasie  korzystania  z  niego  bez  większego  bólu  rozstałem  się  z  nim  jako  z  \'maszynką  do  gier\',  a  to  ze  względu  na  ten  monochromatyczny  monitor  i  brak  fabrycznego  wyjścia  RF/Composite.
 

Adamus

  • Gość
Edge of Disgrace
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Marca 2011, 04:14 »
 Ponadto  nie  wiem  dlaczego,  ale  często  w  Amstradzie  brakowało  mi  tej  duszy  C64...  ;-/


Podsumowanie.  Moje  krótkie  zestawienie  C64  vs  Amstrad  CPC  [3`  FDD+Green  monitor]:
=>  CPU  -  4MHZ[3.3MHZ  efektywnie]  Amstrad  vs  1MHz  C64
=>  Grafika,  max  kolorów  w  trybie  graficznym:  16  kolorów  Amstrad  vs.  3+1  kolorów  C64
=>  Grafika,  rozdzielczość  [multicolor]:  160x200  Amstrad  i  160x200  C64
=>  Grafika,  paleta:  27  kolorów  Amstrad  [podobno  i  4096]  vs  16  kolorów  C64  [128  kolorów  przy  \'swappingu\'  2  obrazów]
=>  Grafika,  rozszerzenia:  brak  danych  o  Amstrad  vs  sprite`y,  ciekawostki  VIC`a  w  C64
=>  Grafika,  hardware:  skazany  na  fabryczny  monitor  kolor/mono  Amstrad  vs.  3  możliwości  podłączenia  do  ulubionego  TV
=>  Dźwięk,  kanały  wyjściowe:  Stereo  Amstrad  vs  Mono  C64
=>  Dżwięk,  kanały  generatora:  3  Amstrad  vs  3  C64
=>  Dźwięk,  obwiednie:  3  Amstrad  [+nieoficjalnie  PCM]  vs  4  C64  [+nieoficjalnie  sinus]
=>  HID:  brak  danych  Amstrad  vs  2  joysticki  C64  +  inne  cuda  [np.  myszka]
=>  Dane:  Szybka  i  niezawodna  stacja  z  solidną  dyskietką  w  Amstrad  vs  kaseta  lub  [często  wybredna]  stacja  5  1/4\'  w  C64  [ja  miałem  tylko  taśmę]
=>  Szczegóły  dot.  klawiatury  i  podstawowej  obsługi:  Amstrad  ma  4  strałki  
  • ,  klawisz  COPY  
  • ,  którego  TRZEBA  używać  [duży  -]  vs  C64  2  strzałki  [-],  klawisze  graficzne  do  robienia  ramek  [duży  +].

=>  Expansion  slot:  brak  danych  Amstrad  vs  Expansion  slot  na  popularne  Black  Boxy  C64