Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Przekroczyc 3 kanaly ?  (Przeczytany 4697 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wizard_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #45 dnia: 27 Listopada 2002, 14:46 »
>:A co do playera / edytora, to widzialem w nowym numerze Domination (ale nie sprawdzalem) najswiezszy SID Duzz\' It z szykanami. A nuz jest.  
 
Niestety:
":The 4th channel was originally designed for digi instruments.
But for the public spread SDI versions you can only control main transpose
and tempo. ":
 
>:Chociaz na miejscu Glenna raczej bym nie udostepnial czegos, co wywoluje taki zachwyt.
 
Sprawa spreadu uzytkow wielokrotnie byla przerabiana. Ja tez sie nie dziwie, bo po co udostepniac progam, na ktorym ktos moze zrobic \'cos-lepiej-niz-sami-autorzy\'. Rozumiem :-p

Jammer_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #46 dnia: 27 Listopada 2002, 20:26 »
No tak, ale w Hot Rod bas i perkusja byly juz prawdopodobnie zmiksowane przed samplowaniem, czyli w sumie tylko jeden digi kanal wykorzystano. Tutaj slychac jak nic, ze czysciutkie dwa kanaly sa. U Tela czesto wysokosc perkusji zalezala od wysokosci basu, co czasami brzmialo ciut smiesznie. To wlasnie konsekwencje metody, ktora opisalem.

Smalltown Boy_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #47 dnia: 29 Listopada 2002, 04:15 »
Byly pomiksowane przed zsamplowaniem, ale brzmienie (bardzo dobre, nie wiem czego Ty chcesz od jakosci ":Hot Roda": - moze to wplyw awersji do samej gry - hehe) sugeruje, ze Tel zrobil kilka miksow, po to by transpozycja nie znieksztalcala stopy za bardzo.
A moze sie myle?

lhr_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #48 dnia: 22 Listopada 2002, 18:37 »
>:Zak wczytalem pod Music Wizarda. Na zadnym kanale nie bylo
>:ani basow ani perkusji, wiec jest tylko jedna mozliwosc: sa to sample.
 
Mi sie nie chcialo go analizowac. Poza tym po brzmieniu basu wywnioskowalem, ze jest na $d418. Brzmial zbyt metalicznie - zwlaszcza na poczatku kazdej nutki, ze tak ujme
 
>:Tak jak pisal Longhair, nie ma problemu z miksowaniem
>:dwoch kanalow (tak jak np. w Reflex Tracker), z jednym sie  
>:tylko nie zgodze. Po co traktowac bas jakos wyjatkowo,
>:nawet jesli to prostokat to prosciej jest go zapisac w pamieci
>:jako sampel a nie generowac w kodzie.
 
Nie zastanawialem sie zbyt mocno nad tym, skad sie on bierze. Kazda metoda jest dobra, jesli brzmienie jest odpowiednie. Wydaje mi sie jednak, ze generowanie ma jedna zalete ->: wieksza precyzje. Mozemy kombinowac z czestotliwoscia dosc mocno - lacznie z glisandami. Mozna tez kombinowac deczko z brzmieniem.

wizard_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #49 dnia: 22 Listopada 2002, 20:25 »
Longhair i Jemasoft:
 
Mozecie miec racje z tym generowaniem prostokata, bo patent ze zmiana czestotliwosci NMI przy miksowaniu dwoch kanalow o niezaleznych czestotliwosciach chyba jednak by nie przeszedl (chociaz sprawdza sie swietnie przy odtwarzaniu jednego kanalu digi).
Ale skoro Reflex Tracker moze miksowac dwa niezalezne sample, to i tutaj tak moze byc. Wydaje mi sie jednak ze prostokat dosyc dobrze sie miksuje przy tej marnej jakosci samplingow na C64 i dlatego kolesie z BM na to poszli.
Niezaleznie od tego jak to jest zrobione to musi byc dobry kawalek kodu. Moze zajrze w to w wolnej chwili.

Jemasoft_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #50 dnia: 22 Listopada 2002, 22:47 »
Powiem wiecej. Podejrzewam, ze nie mamy do czynienia nawet z zadnym miksowaniem tylko co ktorys tam (a ktory to zalezy od czestotliwosci basiku) sampelek podmieniany jest na przemian na 0 lub 15. Dla ucha bedzie to oszustwo ubytku a w zasadzie podmianki probek w ogole nieslyszalne a efekcik uzyskany jest prima baleron.
Niech ktos biegly w kodowaniu sprawdzi to doswiadczalnie bo ja mam teraz taki zap...dol, ze nie ma nawet jak taczki zaladowac.
 
Ozdrawiam.

Jammer_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #51 dnia: 22 Listopada 2002, 23:24 »
No fajnie, ale czy w basie generowanym w tej komorce mozna pokusic sie o udawanie filtra? W zaloopowanej - nie generowanej probce ksztalt fali moze byc dowolny, totez brzmienie moze byc np. z filtrem.

lhr_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #52 dnia: 23 Listopada 2002, 00:21 »
Jammer >:>: Filtr, to jest juz cos bardziej skomplikowanego. Poza tym rodzielczosc bitowa sampli w komodzie to 4 bity. Nie wiele da sie zrobic. Przeciez nawet dobrze zrobione probki brzmia metalicznie. Innymi slowy - bez szans.

wizard_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #53 dnia: 23 Listopada 2002, 16:57 »
Racja. Chociaz sygnaly cyfrowe da sie latwo filtrowac, to niestety wymaga to sporej ilosci operacji mnozenia i sumowania, a wiec silniejszego procesora. Szkoda ze komoda nie ma koprocesora matematycznego :-D   Muzykom pozostaje wiec przygotowanie sampli uprzednio przefiltrowanych, a koderom sciemnianie, ze wektorowke licza w calosci w realtime

Jemasoft_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #54 dnia: 24 Listopada 2002, 00:12 »
Oooo, z tym metalicznym grzmieniem sampli to jest cala teoria naukowa co to sie zowie Teoria Sygnalow i sluzy miedzy innymi do katowania studentow.
 
Ogolnie i w uproszczeniu, mowiac jezykiem bialego czlowieka, ta metalicznosc jest wypadkowa podlej rozdzielczosci probek (wartosci w zakresie od 0 do 15) oraz niskiej czestotliwosci odtwarzania tych probek lezacej jak najbardziej w pasmie dzwiekow slyszlnych przez drewniane ucho.
 
Zeby ten metal spilowac trzeba by odtwarzanego sampelka na sam koniec jeszcze przefiltrowac przez taki piekielnie dobry filtr, ktorego nie mamy. Prosze mi jednak wierzyc, ze ten przefiltrowany piekny sygnalik grzmialby jakby go ktos przez poduszke sluchal bo bylby pozbawiony harmonicznych, ktore powstaly podczas procesu prodykcji czyli odtwarzania. A tak mamy taki metalik, ze jak zamykam oczy to az widze, ze blyszczy (jak butelka szkockiej w sloncu).
 
Problemik powyzszy doskonale znali/znaja amigowcy, ktorzy maja mozliwosc filtrowania koncowego ale zawsze po wlaczeniu amigi do sieci natyczmiast ten filtr wylaczali/wylaczaja zeby dzwiek nie byl gluchy.
 
O filtrowaniu dzwieku w locie na drodze cyfrowej mozemy sobie natomiast raczej tylko pomarzyc ale nie jest to zasadniczo do niczego potrzebne. Lepiej poslugiwac sie odpowiednio obrobionym sampelkiem. Wazne natomiast jest zeby taki sampelek najpierw utworzyc na jakims obrabiaczu duzej mocy (Amiga/ przebrzydly smutniak/MAC) a dopiero po osiagnieciu zamierzonego efektu umiejetnie przerobic to na sampelek C64strawny, chodzi tu o tzw. antialiasing ale nie chce mi sie tego omawiac w szczegolach zeby nie doprowadzic do nadmiernego wysilku szczeki szanownych forumowiczow spowodowanego permanentnym ziewaniem.
 
Wszak napisane jest: ":... Szanuj szczeke blizniego swego jak siebie samego. ...":
 
Ozdrawiam

eXbee_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #55 dnia: 24 Listopada 2002, 19:42 »
Jemasoft >:>: nie komentuje, bo mnie juz szczeka opadla po przeczytaniu Twoich wypocin
 
Reszta >:>: DLA ZAINTERESOWANYCH TEMATEM zapoczatkowanym przez Emeryta w tym watku:   http://emu64.pl/mp3/pack.zip
 
Jest to \'niespodzianka\' od Fenka, ktora wszystko wyjasnia

Jemasoft_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #56 dnia: 24 Listopada 2002, 21:38 »
Szczerze powiedziawszy tak sadzilem, ze Fenek nie wytrzyma i przedstawi rozwiazanie. Czyli moje przpuszczenia zostaly potwierdzone. Tera Panowie Szlachta pozostaje przerobic jakis istniejacy edytorek (tu kieruje slowa do Brusha choc nie tylko) i nasi muzycy beda mieli sie na czym wyzywac. Przydaloby sie jeszcze napisac specjalny edytorek do obrobki sampli (o ile cos takiego na C64 juz nie istnieje) zeby uatrakcyjnic cala zabawe. Od biedy mozna sie jednak posilkowac sprzetem obcym.
 
Ozdrawiam.

Jammer_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #57 dnia: 24 Listopada 2002, 23:44 »
A moze ktos by tak chcial pecetowego Goat Trackera przerobic, he? Odpadaja problemy z pamiecia zajmowana przez edytor i w ogole.

wizard_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #58 dnia: 25 Listopada 2002, 11:53 »
Przeciez to nic nie wyjasnia  Bo to, ze bas i perkusja jest na samplach to juz wiemy. Chodzi o to jak-oni-to-zrobili.

Fenek_

  • Gość
Przekroczyc 3 kanaly ?
« Odpowiedź #59 dnia: 28 Listopada 2002, 00:25 »
>:Przeciez to nic nie wyjasnia  Bo to, ze bas i perkusja jest na samplach to juz wiemy. Chodzi o to jak-oni-to-zrobili.
 
 (Player od !sampli! jest na NMI, timer A, CIA2 dd04/dd05, sid na IRQ.
  Timer ma wylaczone ":Force Load": chodzi na bicie start/stop.)
 
Moze przez zmiane czestotliwosci grania kolejnych wartosci sampla  
podczas jego odtwarzania, tzn. pobierane sa kolejne bajty do $d418  
ale dodatkowo sa parametry czasu np. te z vibratto, ktore  
zmieniaja czestotliwosc timera dd04/dd05 - wywolanie kolejnego przerwania NMI.  
 
Wydaje mi sie ze
np. ten ":pierdzacy dzwiek": na poczatku jest otrzymywany tylko
za pomoca trzech wartosci 8,C,B. Jak wchodzi perkusja to sie
to zmienia.
Cyklicznie do $d418 idzie 8,9,8,9,8,9 itd potem 8,C,8,C itd.
a efekt uzyskany jest przez zmiany czestotliwosci timera.
 
W ten sposob chyba moznaby generowac ten bas, przez cykl vibratt
na roznych wartosciach.
 
Jakby kogos to interesowalo to sprawdzalem to tak, ze
zostawilem tylko odtwarzanie sampli i to co idzie do $d418
idzie tez na ekran do $d020 i $d021 plus odpalilem to pod
CCS64 i ustawilem predkosc emulacji na 10%. Przez ekran
przechodza pomaranczowe i szare ":pasy": czyli 8,c,b.
 
Pytanie do muzykow czy hardrestart polega na zerowaniu  
rejestrow fal SIDa ? Bo w tym playerze jest np. sekwencja
ktora w wyniku jakiegos tam warunku - jednoczenie zeruje fale
oraz rejestr ":start/stop": timera co = timer stop.