Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Gry całodyskowe.  (Przeczytany 2145 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Gry całodyskowe.
« dnia: 11 Sierpnia 2015, 13:31 »
Nie pomylę się chyba stwierdzając że w grach w których ciągle przeładowywało się  poziomy z dyskietki wszystkich irytowała sytuacja kiedy po przegranej trzeba było czekać aż załaduje się poziom pierwszy.
Weźmy jakąś grę która z powodu ograniczenia pamięci w miarę postępów muszą być doczytywane kolejne poziomy.
Czy można ten problem jakoś naprawić ?
Myślę np. o Last Ninja .
Idea jest taka żeby w systemie z dużą pamięcią (np. 16 MB podzielonym na bloki po 64 kB)  ::) mieć od razu wszystkie fazy gry i w miarę jak np. gra chce doczytać kolejny poziom skoczyć do następnego bloku i pominąć dłuuuuugą i nudną fazę ładowania  :o
Myślę że w takiej formie wiele fajnych gier stałoby się strawnymi i mniej irytującymi  ;)
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł i sugestie ALE WYŁĄCZNIE W TEMACIE  to niech się podzieli  :)



Offline comankh

  • 1liner
  • Level 6
  • *
  • Wiadomości: 1854
    • Ty Bułko!
Re: Gry całodyskowe.
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Sierpnia 2015, 16:30 »
nie.

Offline hsimpson

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1138
Re: Gry całodyskowe.
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Sierpnia 2015, 16:31 »
+1

Dobra rzeczowa odpowiedź :)

Offline comankh

  • 1liner
  • Level 6
  • *
  • Wiadomości: 1854
    • Ty Bułko!
Re: Gry całodyskowe.
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Sierpnia 2015, 17:05 »
bo to poniekąd sfera fantazji.

pominąć dłuuuuugą i nudną fazę ładowania

ale na początku wypadałoby je jakoś wczytać i zdepakować? [...]

Offline hyvax

  • Level 2
  • **
  • Wiadomości: 59
Re: Gry całodyskowe.
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Sierpnia 2015, 17:15 »
Easyflash albo 1541u2 i odpalanie z obrazów cartridge'y *.CRT - doczytywanie masz z głowy - Last Ninja w formacie crt jest na CSDB.

Offline comankh

  • 1liner
  • Level 6
  • *
  • Wiadomości: 1854
    • Ty Bułko!
Re: Gry całodyskowe.
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Sierpnia 2015, 17:19 »
dokładnie. wystarczy życzyć sobie żeby powstawały wersje pod istniejący hardware.

Offline SuperNoise

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 154
Re: Gry całodyskowe.
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Sierpnia 2015, 17:21 »
Mowimy chyba o czyms, co juz zostalo w wielu wypadkach zrobione.
Ja mam REU i gre Pirates ktora wczytuje sie jeden jedyny raz do pamieci - cala gra,  na samym poczatku.
Nastepnie wszelkiego rodzaju odwolania do danych realizuja sie przez wczytywanie danych z REU.
Nie wiem jak dokladnie takie fixy gier sie nazywaja, ale najprowdopodobniej maja dopisek REU.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: Gry całodyskowe.
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Sierpnia 2015, 18:40 »
a ja mam last ninje która czyta się z karty CF co przy szybkości tego wynalazku daje radę (10x szybciej od AR)
Może nie jest problemem brak pamięci tylko nośnik?

Po co rozbudowywać pamięć c64 jak karty pamięci umożliwiają zbliżony odczyt do odczytu 1Mhz procka ? Pomyślałeś o tym ?
Karty CF umożliwiają dostęp jako IDE oraz jako pamięć. Takie rozwiązanie jest szybsze w oglądaniu filmów z REU bo pomijasz buforowania filmu w 16MB pamięci.

Ale co ja tam się znam, alelluja i do przodu

PS. długość filmu ograniczona jest wielkością karty nie pamięcią REU czy C64.

https://www.youtube.com/watch?v=jaQS0tLq8yI
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpnia 2015, 18:45 wysłana przez Kisiel »
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline comankh

  • 1liner
  • Level 6
  • *
  • Wiadomości: 1854
    • Ty Bułko!
Re: Gry całodyskowe.
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Sierpnia 2015, 18:44 »
Nie wiem jak dokladnie takie fixy gier sie nazywaja, ale najprowdopodobniej maja dopisek REU.

nie.

nostalgia używa tylko literki R
+R (REU Support)
trochę tego jest.

https://www.n0stalgia.org/common/pages/releases.php?section=games

kisiel - fajnie, nie widzę związku.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: Gry całodyskowe.
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Sierpnia 2015, 18:48 »
związek jest taki że homocity cały czas twierdzi że panaceum jest rozszerzenie pamięci zapominając o rzeczywistości w jakiej znajdujemy się dzisiaj.
Gry cało dyskowe , animacje da się wczytać błyskawicznie, to czy masz transfer 985kB/s z REU czy 240kB/s CF nie ma różnicy bo ładujesz to do pamięci 64KB i to nie całej.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline comankh

  • 1liner
  • Level 6
  • *
  • Wiadomości: 1854
    • Ty Bułko!
Re: Gry całodyskowe.
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Sierpnia 2015, 18:55 »
ty chyba nie lubisz Stephena Fry'a.

imo ograniczenie jest jeszcze inne - nie hw, tylko niedostateczna ilość crackerów którzy będą rozpruwać kolejne tytuły pod kątem takiego czy siakiego sprzętu tylko dlatego że komuś nie chce się czekać na loadingi.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: Gry całodyskowe.
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Sierpnia 2015, 19:51 »
a to akurat błędne założenie wszystkie SD2IEC gierki będą na tym chodzić jeżeli używają KERNAL. Robota już jest dawno zrobiona.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Re: Gry całodyskowe.
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Sierpnia 2015, 20:24 »
Cytat: comankh
ale na początku wypadałoby je jakoś wczytać i zdepakować?
To myślę że nie byłby taki problem.
Załóżmy że mamy dobrego gracza i odpowiedni freezer + współpracujący z nim data looger na IEC  ::)
Teraz za każdym razem zamrażamy etap i tak robimy z całą grą.
Następnie zaczynamy grać. I każde zapytanie do stacji uruchamia program nadrzędny który sprawdza czego program żąda od stacji i przekazuje sterowanie do kolejnego zamrożonego etapu  ;D
A coby było śmieszniej to np. sprawdzamy czy klient zaliczył etap i jeśli nie ale zdobył przykładowo powyżej 1000 pkt to gra od początku jeśli mniej, ale więcej niż 500 to musi rozegrać pasjonujący pojedynek z Pac Manem, a jeśli jeszcze mnie to czeka go mrożąca krew w żyłach rozgrywka w kółko i krzyżyk  ;)
I to wszystko możlwe do zmontowania przez 6 latka  ???

Offline Psychik

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 912
Re: Gry całodyskowe.
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Sierpnia 2015, 20:45 »
> I to wszystko możlwe do zmontowania przez 6 latka  ???

no to czekamy na Twojego relisa. dajesz!

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Re: Gry całodyskowe.
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Sierpnia 2015, 20:52 »
Psychik oczywiście chodzi tu o zmontowanie gry  ;D