Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Slaine  (Przeczytany 1632 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Magnate

  • Gość
Slaine
« dnia: 16 Lutego 2006, 22:33 »
 Jako  że  znalazłem  dzisiaj  wolną  godzinkę,  to  pograłem  chwilę,  żeby  zaznajomić  się  trochę  z  interfejsem.  Nie  ruszałem  się  nawet  z  miejsca  startu,  tylko  sprawdzałem  poszczególne  opcje  i  jak  to  mniej  więcej  wszystko  działa.  Ważną  rolę  zdaje  się  odgrywać  czas  -  po  zakończeniu  dnia  następuje  game  over  (no,  chyba  że  poprzez  postęp  w  grze  można  ten  czas  jakoś  wydłużyć?).  Z  tego,  co  zauważyłem,  dzień  podzielony  jest  na:  dawn,  early  morning,  late  morning,  noon,  early  afternoon,  late  afternoon,  evening,  dusk.  Po  zachodzie  słońca  pojawia  się  niemiły  komunikat,  z  którego  wywnioskowałem,  że  celem  gry  jest  niedopuszczenie  do  tego,  by  jakieś  4  elementy  się  połączyły.  BagoZonde,  wiesz,  o  jakie  elementy  chodzi?  
   
  Niektóre  komunikaty  są  ciekawe,  na  przykład  próba  zjedzenia  siekiery  zwraca  \'Your  stomach  will  not  agree\'.  Z  drugiej  strony,  próba  spojrzenia  na  siekierę  (look  on  axe)  da  co  najwyżej  \'Don`t  be  silly  Slaine\'.  Jest  jakiś  ukryty  sens  w  biciu  krasnala  (    \'\'  )?  Po  trzech  uderzeniach  ucieka,  ale  w  sumie  niedziwne.  Próbowałem  zlać  miejscowych,  co  wychodziło  całkiem  nieźle  (choć  ciężko  walczy  się  przy  tych  latających  komendach),  tyle  że  potem  ciągle  przychodzili  nowi  (a  odpoczynek  jednak  zabiera  trochę  czasu).  Wnioskuję  więc,  że  lepiej  żyć  z  nimi  w  zgodzie.  Czy  jest  w  ogóle  dużo  sekwencji  walki  w  czasie  gry?  
   
  Jest  jeszcze  jedna  rzecz,  która  mnie  zaintrygowała  -  po  wykonaniu  komendy  \'Look  on  Ukko\'  prócz  krasnala  wyświetla  się  kilka  przedmiotów,  z  których  jeden  podświetlony  jest  na  biało.  Da  się  te  przedmioty  wykorzystywać  jakoś  w  grze  (ewentualnie  zabrać  mu  je  jakoś,  w  razie  gdyby  miały  okazać  się  przydatne)?  \'Take  from  Ukko\'  dało  komunikat  \'Keep  you  hand`s  to  your  self  Slaine\'  (co  za  pisownia    \'\'  ).  
   
  Dobra,  tyle  na  dzisiaj.  BagoZonde,  pamiętaj,  by  wkleić  mapki  oraz  solucję.    \'\'  



Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Slaine
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Lutego 2006, 16:03 »
 Witaj  :)  
  Obawiam  się,  że  może  mam  jakąś  niedokończoną  wersję  Slaine?  
  Nie  wiem,  bo  ściągałem  dwie  inne  z  netu  i  tak  samo  jest  -  dojście  do  niektórych  lokacji  jest  niemożliwe,  bo  idę  np:  ciągle  na  SE  a  jak  tylko  raz  wrócę  się  to  jestem  w  tym  samym  miejscu  -  tak  jakbym  chodził  w  miejcu.  Mógłbyś  przesłać  mi  na  mejla  Twoją  wersję?  
  U  mnie  nie  ma  game  over  jak  minie  czas?!  Także  jak  mnie  zabiją  to  gram  sobie  dalej  więc  nie  wiem  czy  to  tak  powinno  być.  
  Nie  wiem  o  jakie  elementy  chodzi,  ale  przy  jednej  bramie  pisze,  że  \'tylko  cztery  mogą  wejść\'.  Może  chodzi  o  pierścienie  bo  dwa  mi  się  udało  znaleźć  do  tej  pory.  A  może  o  gemy  -  to  bardziej  byłoby  possible  tak  na  wyczucie  ;)  ale  znalazłem  jeden  więc  pewnie  o  pierścienie  chodzi  :).  
   
  W  biciu  poczciwego  Ukko  jest  sens  :).  Ukko  ma  własne  inventory  i  czasem  nie  chce  dać  jakiejś  rzeczy  i  trzeba  go  palnąć  w  łeb  -  staje  się  posłuszny.  Jest  to  taki  dodatek,  ale  pomysł  kool  :).  
  W  czasie  gry  jest  trochę  sekwencji,  czasem  napadają  Cię  mieszkańcy,  ale  i  ogry  czy  wojownicy.  
   
  Zaniedługo  umieszczę  na  sieci  solucję,  mapki  już  zrobiłem  i  step  by  step  też.  
   
   
  Pozdrawiam!

Magnate

  • Gość
Slaine
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Lutego 2006, 17:07 »
 Rzeczywiście  -  po  uderzeniu  Ukko  komenda  \'take  from  Ukko\'  daje  pożądany  efekt.    \'\'    Posłusznie  oddał  wszystko,  co  miał.  
   
  Slaine  chyba  nie  może  zginąć  -  po  nieudanej  walce  traci  co  najwyżej  przytomność  i  później  budzi  go  Ukko.  Tylko  że  traci  się  przy  tym  czas,  a  coś  mi  się  wydaje,  że  to  będzie  towar  deficytowy  w  tej  grze.  
   
  Po  zakończeniu  dnia  pojawia  się  komunikat  \'The  heavens  open  up  and  the  land  is  torn  assunder,  as  the  four  elements  join  together.  All  is  lost.\',  po  czym  grę  rozpoczyna  się  od  nowa.  Gram  na  oryginalnej  taśmie  z  GB64  (format  .tap)  -  za  chwilkę  prześlę  Ci  to  na  maila.

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Slaine
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Lutego 2006, 18:15 »
 No  tak,  rzeczywiście  jest  the  end.  Zapomniałem  o  tym  i  dopiero  dzisiaj  sobie  pamięć  odświeżyłem.  
  Dzięki  za  archiwum,  ale  niestety  nie  wiem  czy  da  się  rozpakować  tap  na  mojej  Amidze,  t64,  etc.  pójdzie...  Jakbyś  mógł  mi  to  jakoś  rozpakować  bo  i  tak  nagram  na  flopiaka  i  odpalę  na  c64.  
  Pozdrawiam  
   
  p.s.  może  jutro  stronka  będzie  gotowa  :)  
   

Magnate

  • Gość
Slaine
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Lutego 2006, 21:34 »
 Formatu  .tap  nie  można  \'rozpakowywać\'  -  to  nie  archiwum,  a  zwykły  obraz  kasety.  Jeśli  nie  pójdzie  na  Amidze,  to  najlepiej  weź  wersję  z  Nostalgii:  
   
  http://c64.nostalgia.pl/downloads/index.php?action=download&id=86550\' target=_blank>http://c64.nostalgia.pl/downloads/index.php?action=download&id=86550
   
  Powinna  być  dobra.  
   
  No,  to  w  takim  razie  czekam  na  stronę.    \'\'  

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Slaine
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Lutego 2006, 22:22 »
 Co  to  TAP  to  na  Amisi  mogę  jakikolwiek  format  przerobić  na  TAP  i  tak  właśnie  chciałem  przynajmniej  ten  TAP  przerobić  na  PRG.  Ściągnąłem  ten  link  (cracked  by  Triangle)  i  przerobiłem  na  PRG.  Już  kiedyś  miałem  tą  wersję  zkrakowaną,  tutaj  także  chodzi  się  tak  \'w  miejscu\'  w  niektórych  lokacjach  więc  może  jednak  ta  gra  taka  jest?  Jak  na  sieci  pojawią  się  mapki  to  pogadamy  :).  
  Pozdrawiam

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Slaine
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Lutego 2006, 03:46 »
 Stronka  jest  jeszcze  nie  gotowa,  ale  zamieściłem  już  kompletną  mapę  i  solucję.  Wbrew  pozorom  gra  jest  trochę  trudna  :).  
  Strona  się  cały  czas  będzie  budować,  ale  już  teraz  zapraszam:  
   
  http://www.todrobot.tarnow.net.pl/princessa/slaine/index.php\' target=_blank>http://www.todrobot.tarnow.net.pl/princessa/slaine/index.php
   
  stronka  będzie  w  angielskim  i  polskim  języku,  na  razie  jest  bałagan  :).  
   

Magnate

  • Gość
Slaine
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Lutego 2006, 15:12 »
 Dobra  robota!    \'\'    Zwłaszcza  mapka  fajna  -  cholernie  dużo  tych  lokacji,  co  raczej  nie  ułatwi  sprawy.    \'\'    Nie  wiem,  czy  znajdę  dzisiaj  czas,  żeby  pograć,  ale  za  chwilę  wyślę  Ci  coś  na  maila.    \'\'    
   
  Mam  pytanie  co  do  Warp  Rating  -  jak  na  razie  walczyłem  tylko  z  wieśniakami  i  po  każdej  wygranej  walce  warp  rating  rosnął  o  1  -  tak  jest  po  każdej  bijatyce  czy  w  przypadku  pokonania  jakichś  mocniejszych  przeciwników  ten  wskaźnik  rośnie  szybciej?  
   
  PS.  Możesz  też  wrzucić  do  downloadu  ten  obraz  taśmy,  który  ostatnio  Ci  wysłałem  -  większość  pecetowych  emulatorów  to  obsługuje,  a  może  ktoś  akurat  zechce  pograć  na  oryginalnej  wersji.  Aha  -  i  linki  w  \'others\'  nie  bardzo  działają,  ale  to  chyba  mało  ważne.    \'\'  

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Slaine
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Lutego 2006, 15:33 »
 Fenks  :).  
  No  lokacji  jest  niby  trochę,  ale  jak  się  pochodzi  to  świat  wydaje  się  potem  nawet  trochę  za  ciasny  ;).  Nie  wiem  właśnie  czy  mam  dobrą  wersję  -  chodzi  o  te  lokacje  oznaczone  na  mapie  znakiem  nieskończoności.  Powiedz  mi  Magnate,  czy  możesz  tam  dalej  iść...  Jeżeli  tak,  to  ta  gra  jest  dziwna  :).  
   
  Nie  sprawdzałem  jeszcze  WARP  RATING  pod  tym  kątem,  ostatnio  właśnie  zaczynam  badać  różne  aspekty  co  by  je  opisać.  
   
  Obraz  wrzucę,  muszę  go  jednak  jakoś  przerobić  na  prg  albo  d64,  jakby  ktoś  mógł  pomóc  w  tej  kwestyji.  
   
  Others  już  działają,  dzięki  za  uwagę  :).  Brakowało  po  prostu  \'http://\' przed  adresem.  
   
  Pozdrawiam!  
   

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Slaine
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Lutego 2006, 16:30 »
 Próbowałem  sobie  przerobić  TAP  ->  na  T64  programem  tape64  na  Amidze  by  potem  zapisać  go  na  dyskietce  i  pograć  na  c64,  ale  niestety  program  nie  chce  przerobić  mi  tego  TAP.  Jeżeli  ktoś  umiałby  robić  takie  rzeczy  na  pc  i  przesłać  mi,  to  byłbym  wdzięczny.  Sam  bym  pograł  w  niezkrakowaną  wersję  Slaine  :).  
   

Magnate

  • Gość
Slaine
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Lutego 2006, 23:12 »
 Właśnie  sprawdziłem  te  zapętlone  ścieżki  -  w  oryginale  jest  tak  samo,  więc  chyba  cracki  są  dobre.    \'\'    W  jakimś  intrze  czytałem  zresztą,  że  gra  była  łatwa  do  złamania,  więc  chyba  nie  powinno  być  żadnych  problemów.

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Slaine
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Lutego 2006, 23:30 »
 Okej  :).  To  trochę  dziwne  z  tymi  ścieżkami?  Trzeba  to  na  mapce  jakoś  narysować  :).  
  No  to  do  dzieła.  Czas  rozgryźć  tą  grę,  jak  znajdziesz  wolny  czas  Magnate  to  zapraszam  do  świata  panie  Slaine  ;).  
   

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Slaine
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Marca 2006, 01:31 »
 Ja  wiem,  że  gra  Slaine  jest  jaka  jest  -  jednego  zachwyci,  dziewięciu  odrzuci.  Ale  kto  przejdzie  tą  gierkę  i  wyśle  mi  solucję  to  dostanie  skrzynkę  (niekoniecznie  piwa).  
   
  Na  stronę  spraszam,  tam  wiele  fajnego  stuffu  w  download  (ofkors  dotyczącego  samej  gry)  no  i  w  ogóle  strona  jest  jeszcze  między  młotkiem  a  kowadłem,  ale  buduje  się...  
   
  http://www.todrobot.tarnow.net.pl/princessa/slaine/slaine.php\' target=_blank>http://www.todrobot.tarnow.net.pl/princessa/slaine/slaine.php
   
  p.s.  jak  ktoś  widział  Magnate`a  to  niech  da  znać,  bo  utknął  pewnie  gdzieś  w  tej  grze  i  wydostać  się  nie  może  ;).  To  moja  wina,  ja  go  w  to  wkręciłem  ;).  
   
  Właśnie  tą  grę  Slaine  miałem  na  zestawie  tych  niebieskich  EF  Commodore  zestaw  nr  12  co  to  Hulk  Hogan  jest  na  okładce  (w  porównaniu  do  Slaine`a  -  cienias  ;).  
   

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Slaine
« Odpowiedź #13 dnia: 31 Marca 2006, 01:36 »
 Aha,  jeszcze  jedno.  Ktoś  potrafi  mi  to  wyjaśnić?  Jest  sobie  gra  Tir  Na  Nog  zaś  kraina  w  której  rysowany  jest  komiks  jak  i  odbywa  się  akcja  gry  Slaine  to  Tir  Nan  Og,  zresztą  znana  nie  tylko  z  tej  slejnowej  opowieści.  Lekka  rozbieżność  w  nazwie,  czy  to  celowe?  No  to  postawię  trzy  pytajniki  ???  
   

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Slaine
« Odpowiedź #14 dnia: 31 Marca 2006, 01:40 »
 Wcześniejszy  link  do  stronki  lepiej  hitnąć  tak:  
   
  http://www.todrobot.tarnow.net.pl/princessa/slaine/index.php\' target=_blank>http://www.todrobot.tarnow.net.pl/princessa/slaine/index.php
   
  Polecam  posłuchać  sobie  muzyczek,  bo  są  kewl  :).