Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Turbo assembler  (Przeczytany 1008 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Turbo assembler
« dnia: 16 Stycznia 2006, 11:37 »
Witam wszystkich wielbicieli C64.
Mam pytanko odnosnie turboassemblera- pisze od pewnego czasu gierke na c64 no i po pewnym czasie pamiec w komodorku mi sie ":zapchala":. Teraz moje pytanie - czy moze ktos wie o np. jakiejs wersji turboassa, ktora jest w cartridge\'u. Albo niech mi ktos wytlumaczy, ale tak ":lopatologicznie": -jak uzywac wersje tassa dla REU tak bym mogl swobodnie (przynajmniej bardziej swobodnie )wykorzystywac pamiec.  
 
Pozdrawiam



Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Turbo assembler
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Stycznia 2006, 17:33 »
jest cross turbo asembler (laczy sie dwa c64) lub tasm z obsluga rozszerzenia +60, powinno zalatwic sprawe
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

__moog__

  • Gość
Turbo assembler
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Stycznia 2006, 23:11 »
albo miec to szczescie posiadajac C128 w wersji +64kb VDC ram

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Turbo assembler
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Stycznia 2006, 08:50 »
Witam ponownie.
 
Oczywiscie dziekuje za szybka reakcje, niestety nie takich odpowiedzi sie spodziewalem. Moze doglebniej nakresle problem - gre pisze na emulatorze (obecnie vice 1.18)...wiem wiem moze to jest godzi w ambitne serce commodorowca, ale niestety ma to nie watpliwie plusy - a czemu nie mialbym korzystac z dobrodziejstw 21 wieku ? Wygoda polega na tym ze:
1) nie musze za kazdym razem, gdy sie zabieram do kodowania, zmudnie ladowac do pamieci samego assemblera jak rowniez danych (np grafiki spriteow) i kodu - tu mamy do dyspozycji zapis stanu emulatora (alt+s, a potem alt+l). W ten sposob rozpoczynam prace dokladnie w punkcie w ktorym skonczylem zaraz po odpaleniu vice.
2) dlatego ze emulator otwarty jest w okienku, mam swobodny dostep do wszelkiego rodzaju manuli jak i internetu (jak rowniez do tego forum).
3) dzieki tym rozwiazaniom moge bez wiekszych problemow kodowac nawet w pracy - a to jak dla mnie najwieksza zaleta (wyobrazcie sobie jakbym sie rozstawil na biurku z commodorkiem).
No ale wygoda niestety ma swoje granice.
Wiadomo ze kodujac w tassie zrodlowka rozrasta sie z kazda linia kodu -odbywa sie to w ten sposob ze od adresu startu tassma (np $9000) pamiec jest zapelniana w dol (czyli idzie do 0 ). Trzeba rowniez zaznaczyc ze obszar za tassmem jest rowniez raczej nie do wykorzystania (tam przechowuje wszystkie labele). No wiec piszac jakikolwiek program w koncu spotykamy sie z sytuacja gdy zrodlowka sie tak rozrosnie, ze az wlezie na program wynikowy albo jakies nasze dane (mysle ze wszyscy wiedza co mam na mysli).
No i teraz rozumiem, ze mozna dzielic programy, przenosic, zczytwac czesci itd., ale z takimi problamami to moglem sie borykac 12 lat temu - teraz wymagam wiecej.
Wlasnie!  
sa rozne wersje tassa jak i mtassa ktore wyokrzystuja dodatkowa pamiec, lub tez drugi c64 w charakterze slave\'a. Mnie interesuja tylko rozwiazania na emulator:
przeciez emulator moze sobie dowolnie wrecz dokladac tej pamieci - ale jak odpalam jakas zmutoewana wersje tassemblera to szalg mnie trafia - jak z tego korzystac?!
Interesuje mnie takie rozwiazanie : niech tass bedzie w orginalnej pamieci kommodorka, ale zrodlowka niech tylko wykorzystuje dodatkowa pamiec - kod wynikowy i dane oczywiscie niech tez beda w orginalnej pamieci.  
A moze ktos probowal uruchomic dwa emulatory i wykorzystac wersje tasma na 2 c64?
 
Pozdrawiam wszystkich forumowiczow!
 
 
ps. szczerze polecam ten emulator (ver1.17 byla jednak skopana) naprawde wiele chwyta z ":efekcikow": c64 - tak je swobodnie uzywam, ze az strach jak mi to nie ruszy na orginale . Z tego co zauwazylem najmarniej sobie radzi z interlacem . No a tryb PAL Emulation jest swietny .

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Turbo assembler
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Stycznia 2006, 18:13 »
[nie czytalem calego Twoje postu aleeeee..]
vice 1.19 obsluguje juz prawidlowo +60 - sprawdzalem na TASMie +60
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Turbo assembler
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Stycznia 2006, 08:28 »
o kurde tyle sie napisaaalem...
 
No ale dobra w takim razie podaj wersje tasma oraz jak z tych +60 korzystac (jakies instrukcje typu <:- + R to cos tam .... )
Z gory dziekuje.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Turbo assembler
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Stycznia 2006, 15:08 »
teraz przeczytalem juz caly... i w zasadzie zastanawialbym sie dlaczego nie pomyslisz o crossasemblerze , np DASM albo CA65 , tam nie ma takich limitow , program mozesz pisac w edytorze tekstu na PC z podswietlaniem skladni itd...  
 
TASMa wyslalem Ci na poczte , ale jak go dokladnie uzywac to nie wiem , bo przyznam sie ze w ogole TASMa w zyciu uzylem kilka razy :p
 
wole symulator 6502 ze zintegrowanym asemblerem , krokowym wykonywaniem rozkazow itd
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Turbo assembler
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Stycznia 2006, 23:41 »
Wielkie dzieki. Wlasnie czegos takiego szukalem!
Szkoda tylko ,ze emulator przy zgrywaniu stanu nie uwzglednia dodatkowej pamieci.

recces_

  • Gość
Turbo assembler
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Stycznia 2006, 23:45 »
heh,jakbys pogrzebal troszke w tassie to bys szybko odnalazl wektory odpowiedzialne za adres ":dekompilacji|":  -wystarczy tylko zmienic w emulatorze offset pamieci na bank wyzszy i po klopocie (polecam tassa pod rozszezenie dodatkowej pamieci na expansion.. niepamietam juz czyje).....

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Turbo assembler
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Stycznia 2006, 08:13 »
Hej!
No wektory znalazlem - i skokiem w to miejsce koncze dzialanie swoich programow(luzik). Nie rozumiem jednak co masz na mysli mowiac o emulatorze. Gdzie mam zalezc ten offset, tak aby  po wlaczeniu emulatora i wcisniciu ALT+L (loadsnaphot w vice), zaladowal mi tez pamiec powyzej standardowych 64 kb?
Pzdr

recces_

  • Gość
Turbo assembler
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Lutego 2006, 21:49 »
raczej pamieci powyzej 64 kb ci nie zaladuje....  i chodzilo mi o pamiec pieca.Uruchamiany emulator zajmuje jakas przestrzen ramu i w niej inicjuje pamiec komody, najprosciej jest zaemulowac sobie c128  w dolnej czesci masz assa (z wektorami na gorna polowke) ,mozna tez ":swapac": pamiec miedzy 2 emulatorami... jedno i drugie rozwiazanie ma pewne wady,ale przy odrobinie cierpliwosci i podlinkowaniu paru komend pod klawisze pieca mozna sobie z tym poradzic.... (co do konkretow i przykladow- uzywam na codzien maca i na nim pracuje wiec polowa zeczy moze nie byc mozliwa na piecu:P)  pozdro...

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Turbo assembler
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Lutego 2006, 08:53 »
O dzizas. Taka zabawa to juz nie dla mnie. Poczakam, az uwzglednia to tworcy emulatorow.
Pozdro