Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Dyskuja: techno vs oldskool etc.  (Przeczytany 4053 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

abby_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Lipca 2002, 10:29 »
Wczesniej Cane mial slabe instrumenty bo
 
1. pisal na voicetrackerze
2. na jakims innym szicie, ktorego nie znal.
 
A potem mial dobre bo:
 
1. dostal player, ktory mogl wiele
2. Grabowsky dal mu manuala i POKAZAL jak sie robi instrumenty.
 
I tyle. Nie wiem jakie mozliwosci mial twoj player, ale chyba nie wielkie, skoro takie cos jak slyszysz u Cane to dla ciebie CZARNA MIAGIA nie do osiagniecia na innych playerach.....
 
Moze na prawde obejrzenie tego co Sosperec wpisuje do rejestrow sida pomoglo  by ci w jego ":odbrazowieniu": + moze bylbys w stanie samemu napisac dobrego playera.

abby_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Lipca 2002, 10:59 »
>:>: zarzucasz mi ponizej brak inzynierskiego podejscia, a sam piszesz o roznicy >:>: ":na ucho":... wiec sie zdecyduj, bo nie wiem jak Ciebie postrzegac...  
 
To wlasnie JEST podejscie inzynierskie. Inzynier nie potrzebuje ultra dokladnego pomiaru, jesli nie jest to konieczny. Tym sie rozni od naukowaca teorateka.
 
>:inzynier od artysty (muzyka) rozni sie tym, ze oprocz spraw technicznych >:potrafi dostrzec w utworze subtelne ":zaleznosci": pomiedzy wspolbrzmieniem  
>:roznych instrumentow razem. Oczywiscie rejesty sid\'a mozna  
>:podejrzec i teoretycznie skopiowac, ale mi chodzi o to, ze z  
>:punktu widzenia dwoch roznych edytorow muzycznych nie  
>:da sie uzyskac identycznego (nie myl z podobnym)  
>:wrazenia artystycznego podczas sluchania tego samego  
>:(skopiowane nuty, definicje instrumentow itp.)  
>:utworu muzycznego...  
 
1. zmieniasz temat. Pisales o uzyskaniu dzwiekow takich samych. A tearaz wyskaskujesz  z wspolbrzemieniem instrumentow, nut i wrazeniem artystycznym.
2. a po drugie to sranie w banie. jest chcesz zobaczyc jak to wyglada w ekstremalnym wypadku to sciagnij sobie taki tool ":Music Raster Time Cruncher/Parados":. Za jego pomoca mozna sobie zsamplowac sid\'a i potem odtwarzac z tamtego player\'a co juz na starcie rozwala twoj argument ze nie da sie na innym (bo na tamtym sie da).  
JEDYNE roznice na wspolczesnych playerach (tych dobrych) to filtry (bitowosc), hardrestart i to tyle wiec moze sprobuj pobawic sie jakims dobrym , dostepnym playerem (JCH 20g4, ht 1.0. dmc 5.0, sync) i wtedy pogadamy.
3. to nie ladnie tlumaczyc wlasna nie umiejetnosc ":magicznoscia": playera konkurencji.

Rabbi_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Lipca 2002, 12:29 »
>:1. zmieniasz temat. Pisales o uzyskaniu dzwiekow takich samych. A tearaz wyskaskujesz  z wspolbrzemieniem instrumentow, nut i wrazeniem artystycznym.
 
o tym gdzies komentarz pisalem...
 
>:2. a po drugie to sranie w banie. jest chcesz zobaczyc jak to wyglada w ekstremalnym wypadku to sciagnij sobie taki tool ":Music Raster Time Cruncher/Parados":. Za jego pomoca mozna sobie zsamplowac sid\'a i potem odtwarzac z tamtego player\'a co juz na starcie rozwala twoj argument ze nie da sie na innym (bo na tamtym sie da).  
 
moze...  
ok, przy chwili czasu sciagne i sprawdze...
 
 
>:JEDYNE roznice na wspolczesnych playerach (tych dobrych) to filtry (bitowosc), hardrestart i to tyle wiec moze sprobuj pobawic sie jakims dobrym , dostepnym playerem (JCH 20g4, ht 1.0. dmc 5.0, sync) i wtedy pogadamy.
 
nie mam za bardzo czasu teraz, moze kiedys...
 
>:3. to nie ladnie tlumaczyc wlasna nie umiejetnosc ":magicznoscia": playera konkurencji.
 
??  a tutaj nie rozumiem...  o co Ci chodzi??

lhr_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Października 2002, 14:45 »
>:>:>: Jezeli posiadasz -- >: podeslij mi (rabbi@c64.pl) ten sam kawalek na dwoch roznych playerach... jesli sie myle i mozna tak zrobic, zeby brzmialy identycznie, to juz do konca zycia sie nie odezwe w tym temacie...  
 
Zastanow sie dwa razy, bo moge Ci usta zatkac w mig
 
Zanim napisalismy edytor do HT kawalki pisalem na JCH i konwertowalem wszystko na HT (chociaz jest rozny sposob definiowania instrumentow np.). I brzmi jak trzeba.
 
Jedyne roznice jakie moga sie pojawic to (pisal o nic Wizard):
1. Szczegoly typu wibracje.
2. SID Reset (czyszczenie ADSR - sa 3 glowne sposoby, niektorzy w ogole tego nie robia).
3. Ktorys z porownywanych playerow nie daje okreslonej funkcjonalnosci (np. w kretynski sposob steruje wypelnieniem fali prostokatnej - jak VoiceTracker).
 
Nie ma problemu z przenoszeniem brzmien z DMC do HT, lub z HT do JCH. Zaden problem.
 
Jesli zas idzie o slynne 12 bitowe filtry - zrob test. Na ":tylko": 8 bitach zmieniaj stopien filtrowania o 1. Slyszysz roznice? Zaloze sie o 200 zl, ze nie. Do sprawdzenia na party - puszcze Ci pare razy jakis bas ze zmiana filtra o 1 - ciekawe, czy zgadniesz, ktory jest mocniej filtrowany, a ktory mniej.

eXbee_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Lipca 2002, 17:03 »
>:Od hardtracka roznil sie (player) tylko tym, ze mial 16to (czy raczej chyba 12to) bitowe filtry podczas gdy HT tylko 8. Ale roznica (na ucho) jest znikoma.
 
   Tajemniczy Panie Abby Mam kilka pomyslow odnosnie ulepszenia edytora HDT.... czy jest szansa, ze bylbys w stanie (wiem ze sa zrodla... ale mysle ze Ty sie najlepiej w tym orientujesz) wypuscic do konca tego roku wersje v2 ?

Rabbi_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Lipca 2002, 13:55 »
>:Jakos nie mam na to ochoty, jednak jestem pewien ze udaloby sie uzyskac identyczne instrumenty na kazdym z wyzej wymienionych edytorow.
 
":jestem pewien...": wystarcza mi za komentarz nie tylko do Twojej wypowiedzi, ale do calej dyskusji...
 
 
>:No dobra, zalozmy ze player A wpisuje do rejestrow SIDa w jakims tam czasie konkretne wartosci, i player B wpisuje do nich takie same wartosci w takim samym czasie. Czy wedlug Ciebie oba brzmialyby roznie? Moze na dwoch roznych SIDach graja, czy co?
>:A co to za \'inny sposob kontrolowania brzmienia\'? Czyzby nie liczyl sie koncowy efekt w postaci odpowiednio wypelnionych rejestrow SIDa (czyli to co slyszymy), a sposob wpisywania wartosci do rejestrow ?  Inaczej moze byc zaimplementowane np. vibrato, to rozumiem.
 
no wlasnie mi o to chodzi!! o implementacje roznych efektow przez rozne playery... przeciez jesli jeden wpisuje np. $80 i drugi $80 do tego samego rejestru w tym samym czasie to wartosc jest ta sama i brzmienie bedzie identyczne... az tak glupi nie jestem...
 
>:Co masz na mysli mowiac Protracker?  Czy sposob wizualizacji trackow na ekranie, ktore sa rozmieszczone obok siebie?  A w ktorym roku on powstal?  
 
no nie tylko... staralem sie wprowadzic do obslugi dzwieku komendy sterujace o dzialaniu podobnym do PROTRACKERA...
A w ktorym roku powstal? o boze... ja wiem... 93-95 moze... albo 91-93 nie pamietam, bym musial zerknac na date na FLOPA
 
>:Oczywiscie ze tak. Jest jedno male ale, instrumenty moga brzmiec bardziej \'ostro\' na innych playerach, z powodu \'silnego\' hard restartu. Slyszalem Twoje zaki kiedys i brzmialy one bardzo miekko z tego co pamietam, widocznie Twoj player mial \'slaby\' hard restart i to moze byc glowna przeszkoda w odtworzeniu zaka na innym playerze, a nie \'sposob wpisywania wartosci do rejestrow\'.
 
nie wiem ktore zaki slyszales i na ktorym playerze wiec ciezko mi sie ustosunkowac. Pisalem na kilku edytorach zanim zdecydowalem sie na napisanie swojego i powstaly jego 2 wersje jedna z ":miekkim": hard restartem i druga z jak to nazywasz \'silnym\'... z tego co wiem to demo PlayStara zawiera te druga opcje, wiec po weekendzie prosze o opinie... ok?
 
pozdro,
 
Rabbi

wizard_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Lipca 2002, 21:55 »
>:":jestem pewien...": wystarcza mi za komentarz nie tylko do Twojej wypowiedzi, ale do calej dyskusji...
>:
 
Naprawde nie mam checi ani czasu bawic sie w rozwalanie czyichs instrumentow, musze napisac wlasny do dema  
I do kolekcji jeszcze...
 
>:no wlasnie mi o to chodzi!! o implementacje roznych efektow przez rozne playery... przeciez jesli jeden wpisuje np. $80 i drugi $80 do tego samego rejestru w tym samym czasie to wartosc jest ta sama i brzmienie bedzie identyczne... az tak glupi nie jestem...
 
Nie zapominaj, ze rozmowa toczy sie na temat INSTRUMENTOW. Caly czas od poczatku tylko i wylacznie byla o tym mowa, a nie o przeniesieniu calego ZAKA tak aby brzmial on identycznie. W innej odpowiedzi piszesz o wspolbrzmieniu instrumentow, nie o tym rozmawiamy. Zaczelo sie od tego ze Bzyk watpil w to, ze brzmien z JCH nie da sie przeniesc na Hardtracka, ja napisalem ze uwazam inaczej, i kiedy znajde czas mam zamiar to udowodnic (mam nadzieje
 
>:>:Co masz na mysli mowiac Protracker?  Czy sposob wizualizacji trackow na ekranie, ktore sa rozmieszczone obok siebie?  A w ktorym roku on powstal?  
 
>:no nie tylko... staralem sie wprowadzic do obslugi dzwieku komendy sterujace o dzialaniu podobnym do PROTRACKERA...
>:A w ktorym roku powstal? o boze... ja wiem... 93-95 moze... albo 91-93 nie pamietam, bym musial zerknac na date na FLOPA
 
Tak z ciekawosci pytam, bo bylem przekonany ze to wlasnie na tym edytorze robiles zaki ktore slyszalem, i chyba sie nie myle.
 
>:nie wiem ktore zaki slyszales i na ktorym playerze wiec ciezko mi sie ustosunkowac. Pisalem na kilku edytorach zanim zdecydowalem sie na napisanie swojego i powstaly jego 2 wersje jedna z ":miekkim": hard restartem i druga z jak to nazywasz \'silnym\'... z tego co wiem to demo PlayStara zawiera te druga opcje, wiec po weekendzie prosze o opinie... ok?
 
Wrzuc moze swoj stuff na ftp.elysium.pl gdzies do incoming, to wszyscy to uslysza.

Rabbi_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #22 dnia: 12 Lipca 2002, 22:42 »
>:Naprawde nie mam checi ani czasu bawic sie w rozwalanie czyichs instrumentow, musze napisac wlasny do dema  
>:I do kolekcji jeszcze...
 
ok... zycze weny tworczej
 
>:Nie zapominaj, ze rozmowa toczy sie na temat INSTRUMENTOW. Caly czas od poczatku tylko i wylacznie byla o tym mowa, a nie o przeniesieniu calego ZAKA tak aby brzmial on identycznie. W innej odpowiedzi piszesz o wspolbrzmieniu instrumentow, nie o tym rozmawiamy. Zaczelo sie od tego ze Bzyk watpil w to, ze brzmien z JCH nie da sie przeniesc na Hardtracka, ja napisalem ze uwazam inaczej, i kiedy znajde czas mam zamiar to udowodnic (mam nadzieje
 
ok, moze faktycznie mojj tok myslenia wyszedl nieco dalej.... lub na inny tor ...
 
>:Tak z ciekawosci pytam, bo bylem przekonany ze to wlasnie na tym edytorze robiles zaki ktore slyszalem, i chyba sie nie myle.
 
no tego nie wiem, bo edytor jak pisalem byl jeden (czyli masz pewnie racje)... za to dwa playery.... (a tutaj mozesz sie mylic)
 
>:Wrzuc moze swoj stuff na ftp.elysium.pl gdzies do incoming, to wszyscy to uslysza.
 
podesle Bzykowi, tak jak obiecalem... on tam porozsyla gdzie trzeba... ale po weekendzie bo sobote spedze na weselu a niedziele na leczeniu kaca wiec ni bede mial pewnie zapalu ani ochoty przegladac stuff z koma.
 
pozdro,
 
Rabbi

eXbee_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Lipca 2002, 22:47 »
>:Wrzuc moze swoj stuff na ftp.elysium.pl gdzies do incoming, to wszyscy to uslysza.
 
    jak wrzuce na emu64, to wrzuce tez potem na Banana Republic FTP Spoko.  
 
   Natomiast publikujac edytor Rabbiego chce tez zobaczyc komentarze, bo jak program znajdzie sie wylacznie na ftp to myslisz Wizard, ze Rabbi zostanie zasypany email\'ami ???  
 
       pozdrawiam.

Rabbi_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #24 dnia: 12 Lipca 2002, 23:48 »
>:   Natomiast publikujac edytor Rabbiego chce tez zobaczyc komentarze, bo jak program znajdzie sie wylacznie na ftp to myslisz Wizard, ze Rabbi zostanie zasypany email\'ami ???  
 
 
hehe... od nastoletnich fanek
 
Rabbi

abby_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Lipca 2002, 10:30 »
raczej \'95.
 
W \'93 to sie jeszcze chyba troche inaczej nazywalisci (na ":A"

lhr_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #26 dnia: 11 Października 2002, 14:59 »
>:>:>:Jakos nie mam na to ochoty, jednak jestem pewien ze udaloby sie uzyskac identyczne instrumenty na kazdym z wyzej wymienionych edytorow.  
>:>:>:":jestem pewien...": wystarcza mi za komentarz nie tylko do Twojej wypowiedzi, ale do calej dyskusji...  
 
Rabbi - ja to robilem. Wierz mi - da sie. Chyba kurde zrobie jakiegos shita na JCH, DMC i HT - zobaczysz wtedy.
 
>:>:>:Oczywiscie ze tak. Jest jedno male ale, instrumenty moga brzmiec bardziej \'ostro\' na innych playerach, z powodu \'silnego\' hard restartu. Slyszalem Twoje zaki kiedys i brzmialy one bardzo miekko z tego co pamietam, widocznie Twoj player mial \'slaby\' hard restart i to moze byc glowna przeszkoda w odtworzeniu zaka na innym playerze, a nie \'sposob wpisywania wartosci do rejestrow\'.  
 
Slucham wlasnie zakow z HVSC. Mam wrazenie, ze tam w ogole nie ma resetowania SIDa. Dodatkowo sa ":dziwne": predkosci zmiany wypelnienia fali prostokatnej (np. w basie). To dlatego brzmi gorzej niz JCH i spolka.
 
Jak bede miec chwile, to przeanalizuje efekty dzialania playera Rabbi i opisze co zauwazylem.

Smalltown Boy_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #27 dnia: 12 Lipca 2002, 01:44 »
A ja napisze cos o techno na C64. Otoz istnieje pewna roznica pomiedzy techno (pod ta nazwa rozumiem utwory oparte na transowym rytmie i efekach dzwiekowych, a pozbawione tradycyjnego podzialu na arpeggia, bas, lead itd.) tworzonym przez muzycznych dyletantow typu Ed/Wrath Designs czy Paul Kubiszyn/XLCUS - ci faceci nie maja zadnego pojecia o muzyce w ogole i to SLYCHAC - a techno robionym przez ludzi ktorzy dokonali swiadomego stylistycznego wyboru. Tutaj mam na mysli m.in. Wacka (kolejny kwiatek do jego ogrodka tutaj...) - ten facet umie pisac muzyke w standardowym tego slowa znaczeniu (":Mlynarz":, ":Epilogue" i sluchajac jego numerow takich jak ":I Hope It Hurts": wiem swietnie, ze ubostwo melodyczne i harmoniczne czemus faktycznie sluzy. To tak jak z poezja - jak nie umiesz zlozyc normalnego rymu, to nie mysl o ukladaniu bialych wierszy.
 
Co do podpatrywania instrumentow... To moze byc ksztalcace (gdybym nie analizowal Hubbarda to do dzis nie wiedzialbym co to modulacja kolowa), ponadto moze stanowic ciekawy efekt dla sluchacza (":o rany, ja cos takiego slyszalem w BMX Kidz, super", a wyzwanie dla autora - to nie jest wcale latwo napisac stylizacje. Nie slyszeliscie ":Whittaker Lesson": Jammera, ale ja owszem i powiem Wam, ze to sztuka napisac cos tak ludzaco podobnego. Nie zebym sam podprowadzal instrumenty - no moze czasem ale staram sie nie...
Czym innym jest uzywanie cudzych instrumentow znajdujacych sie np. na dysku z edytorem. To juz nie bardzo fajne. No chyba ze tak jak w Future Composerze - nie da sie uzyc innych niz predefiniowane. Ale kto dzis uzywa Future Composera?...

wizard_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #28 dnia: 12 Lipca 2002, 10:27 »
Chyba nie zostalem zrozumiany. Ja nie mam zamiaru negowac wartosci utworow Wacka ani innych muzykow tworzacych w tym stylu (PVCF na przyklad). Ich zaki sa emocjonujace, nieraz kopia tylek, sa interesujace brzmieniowo (niektore nawet  bardzo), w miare oryginalne, ale to samo mozna powiedziec o ":oldschoolach": (nie wszystkich, przyznaje) + jeszcze to, ze posiadaja jakas melodie.
 
Ale powtarzam pytanie: CO TAKIEGO ODKRYWCZEGO jest w zakach ":techno": czy ":d\'n\'b": jak kto woli, co one wnosza nowego do muzyki na c64, czy lamia jakies bariery (nie wiem), ze Wacek napisal ze ":oldschool": to kila i oldschool nie moze juz niczym zaskoczyc ?
Ja nie jestem jakims fanatykiem ktorego nie przekonaja rozsadne argumenty, jezeli potraficie mi odpowiedziec na moje pytanie i to uzasadnic to jak najbardziej moge sie z wami zgodzic.

wizard_

  • Gość
Dyskuja: techno vs oldskool etc.
« Odpowiedź #29 dnia: 12 Lipca 2002, 11:41 »
>:Co do podpatrywania instrumentow... To moze byc ksztalcace  
>:(gdybym nie analizowal Hubbarda to do dzis nie wiedzialbym co to >:modulacja kolowa), ponadto moze stanowic ciekawy efekt dla >:sluchacza (":o rany, ja cos takiego slyszalem w BMX Kidz, super",  
>:a wyzwanie dla autora - to nie jest wcale latwo napisac stylizacje.  
 
Wystarczylo przeczytac instrukcje do C64 albo jakis faq na ten temat to bys sie dowiedzial co to jest modulacja kolowa i jak ja uzyskac + wlasne praktyczne sprawdzenie jak to dziala i z czym to sie je.  
 
>:Nie slyszeliscie ":Whittaker Lesson": Jammera, ale ja owszem i >:powiem Wam, ze to sztuka napisac cos tak ludzaco podobnego. >:Nie zebym sam podprowadzal instrumenty - no moze czasem ale staram sie nie...
 
Nie slyszalem, ale bym chetnie posluchal. Tylko pozniej nie zdziwcie sie, ze Wacek bedzie mial kolejny argument na to, ze ":oldschool": to slepy zaulek i powielanie starych schematow.
A tak przy okazji to jakiego edytora uzywasz?