Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Amaurote izometr 3d na c64  (Przeczytany 7816 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #45 dnia: 30 Kwietnia 2012, 00:06 »
Meonlawel to inna para kaloszy. Do tego stopnia innych, że mimo założeń, że to będzie długofalowy projekt nie przypuszczałem takiej obsuwy. Sprawy potoczyły się tak a nie inaczej, musiałem zrezygnować z jakiegokolwiek siedzenia przy tego typu projektach. Wróciłem jednak do gry (dosłownie i w przenośni) z dwa / trzy miesiące temu, przearanżowałem strategię i nie piszę nic więcej o swoich planach. Jedynie wzmianka na stronie w razie ewentualnego feedbacku. Chcę zaskoczyć siebie i ludzi czymś niezłym. Więc cichosza.

Co do SMART to powiem Ci tak: przez to, że chcę żeby był specyficzny - powstało to subforum, na którym chciałem i nadal będę chciał zbierać opinie na różne pomysły. Realizuję w tym właśnie jeden pomysł, który sprawił, że gra nabrała rumieńca. Ale też tym samym powiązanie tego wszystkiego w jedną całość stało się zadaniem złożonym. A z tym SMART-em jest tak, że właśnie przez ambicję i dodawanie nowych ficzersów (których w wersji bejzikowej nie było), zrobił się z tego SMAR stąd ten poślizg. Postanowiłem zrobić coś krótszego w międzyczasie i tyla ;).

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #46 dnia: 30 Kwietnia 2012, 01:37 »
no to czekam na to co zrobisz w krótszym między czasie, dajmy na to w rok \"\"
Rok dla projektów hard to nie jest tak krótko, ale czasem jest to bardzo krótko .... powodzenia.
1.05.2013 deadline ... pasuje ?
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #47 dnia: 30 Kwietnia 2012, 09:01 »
Wystartowałem w RGCD z krótszym projektem więc deadline znasz. W 16k można dużo rzeczy zmieścić, a że robię docelowo pewien projekt na około 128k więc będzie skromniej, bez szastania grafiką i digisami ;).

Kisiel:
powodzenia

Dzięki, przyda się.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #48 dnia: 01 Maja 2012, 09:27 »
VSP - ja to tak nazywałem bo pierwszy raz zetknąłem się z tą procką pod tą nazwą (Horizontal Screen Positioning (aka Wanker aka DMA-Delay/VSP - Variable Screen Positioning)
, ale bardziej prawidłowa jest HSP (a znowu linecrunch to co innego, tu chodzi o przesuw w pionie- Linecrunch - Vertical Screen Positioning (znów skrót VSP)).

Tu masz przykład kodu HSP (przesuw poziomy):
http://codebase64.org/doku.php?id=base:horizontal_screen_positioning_hsp

a tu linecrunch (pionowy):
http://codebase64.org/doku.php?id=base:linecrunch

do scrolla w arma.. można połączyć oba te efekty.

i zaglądaj częściej pod ten adres codebase64.org (a przynajmniej powinieneś  od dawna) bo jest tam dużo tego czego ciągle szukasz.


co do pisania gier, to żmudna robota, ja już też wymiękam, i zamiast kończenia bombermana - napisałem ostatnio to (piątek) :

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=108298


a na pierniku dodałem w polskiej wersji:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=108415

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #49 dnia: 09 Maja 2012, 23:43 »
Tak Skull, najpierw przeglądam codebase, potem jeszcze forum csdb, potem c64scene i na końcu przeszukuję neta w razie potrzeby ;). Później albo zapytam kogoś albo ładuję na forum. Te wszystkie kodziachy z codebase64 odpalałem, ale nie rozumiem po prostu działania tego VSP. Przysiądę na tym w przyszłym tygodniu i sprawę postaram się wyjaśnić \"\". Jak na razie skontaktowałem się z kolesiem z Niemiec, który podziela mój entuzjazm, wysłał mi trochę kodu, który zmajstrował więc będziemy to analizować \"\". Jednym słowem super \"\".

Offline StaryMarabut

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1794
  • Robię wszystkim dobrze *za pół ceny.
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #50 dnia: 10 Maja 2012, 00:00 »
Fajnie gdyby się udało przenieść , giera na fotkach z zx-a wyglada ciekawie.
Zobaczę na emu jak to lata.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #51 dnia: 10 Maja 2012, 12:37 »
nawet jest: AGSP - Any Given Screen Position (VSP and LineCrunch combined)
http://codebase64.org/doku.php?id=base:agsp_any_given_screen_position

czyli to czego szukamy, i z ciekawości przykleiłem sobie do edytora, kilka poprawek na compilator który używam i dołączam wynik w pliku

http://c64power.com/forum/uploads/files/agsp_.zip

możesz sobie sprawdzić jak to działa - scrollowanie joystickiem, dodałem też źródłówkę.

ale już widać pierwsze mankamenty:
- trzeba odpowiednio dopisywać grafikę, bo nie pojawia się ona dokładnie w miejscu którym wychodzi, ale to kwestia kodu
- wszystko ma jednak ograniczony zasięg (ok 2x2 bitmapy), nie znam amaurote ale to może być za mało.

szkoda - bo jak widać sam scroll zajmuje niewiele (widać to po kolorach rastra).

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #52 dnia: 10 Maja 2012, 12:46 »
problem pamieci to nie problem. sa rozszerzenia itp. PoP jest na EF.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #53 dnia: 20 Maja 2012, 01:06 »
Skull
Widziałeś to Skull? To nie Ty zrobiłeś to video? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=rHhNgvF1Kho&feature=youtu.be

\"\"

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #54 dnia: 21 Maja 2012, 08:35 »
Ja zrobiłem grę, video zrobił http://portal.nemesiz.com

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #55 dnia: 21 Maja 2012, 10:54 »
Skull
No właśnie, fajnie ;). Będziesz temat kontynuował? Oczywiście temat Bombermana mam nadzieję, że zawiesiłeś na chwilę ;).

Dzięki za VSP, będę to obczajał na dniach.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #56 dnia: 23 Maja 2012, 09:47 »
Ta gra to na potrzeby artykułu do cafan - o pisaniu gier, ale kiedy to się ukaże to nie wiem, cosik słabą z tą gazetą ostatnimi czasy.