strasznie sie gryze z ta izometria.
chce ja zrobic na generatorze znakow. 256 fontow zapisywanych real-time ale nie kazdy tylko te ktore maja sie pojawic przy kazdym przesunieciu ekranu o 8px tzn jak juz bedzie wiadomo ze pajak idzie w lewo gora to mozna zaczac przepisywac grafike.
mam problem polegajacy na przelozeniu mapy 1x1 liniowo uozonej w pamieci (logincznie kolumny w rzedzie - najpierw y potem x - fonty pionowo abc itd.) gdzie bedzie wyliczana kolizja i mozliwosci ruchu pajaka i pszczol na mape z klockow 2x2 w izometrycznym ukladzie gdzie kazdy klocek 2x2 jest w osi y nizej o 1 (czyli 8x8) i trzeba to jeszcze przyciac do 18x12 fontow (pierwotnie myslalem o takim polu widzenia planszy ale to jeszcze nie jest pewne).
Problemem jest albo zegar procka albo pamiec dlatego najpierw musze zdobyc calosc grafik zeby zobaczyc ile to zajmuje... To wyznaczy czy mozna mape isometryczna uzupelnic pustymi polami do postaci prostokatnej zeby moc ja scrolowac w pionie i poziomie.
a dlaczego tak?
bo chce tego izometra zrobic scrollowanego z $d016 i $d011
zrezygnowac z \"plastrow miodu\" , pajaczka dac na srodek a krawedzie scrolla zmaskowac rozciagnietym czarnym sprajtem.
- moze ekran bedzie 16x16 fontow - tego jeszcze nie wiem - widoczne i tak byloby tylko 15x15 bo przy scrollowaniu trzeba maskowac skrajne fonty zeby nie skakalo.
potrzebuje tylko narzedzia do wyciagniecia grafiki z Atari albo ZX Spectrum albo ludzi ktorzy sa oblatani w temacie i chcieliby pomoc.
Siedze z zeszytem i rysuje rozne mechanizmy, siedze i knuje...
64kB to nie duzo a i 16Kb na grafike sprjtow, mape koloru i generatory fontow + grafika pod plansza to niezbyt wiele.
Rozwazam katy nachylenia izometrii zeby jak najmniej pamieci zamazac i czy hires czy multi - co jest wazne z uwagi na to ze pajaczka chce zrobic na sprajtach i w hires tlo jest przezroczyste wiec trzba maske pod spodem z czarnych sprajtow robic co podwaja liczbe sprajtow na ekranie i kulki ani pszczoly nie beda juz mogly byc na sprajtach skoro pajaczek zajmie ich 8 szt...
Jesli by sie inaczej udalo to zrobic to:
Zamiast nakladac grafike na siebie pomyslalem ze mozna te elementy tla ktora zaslonia pajaczka narysowac na sprajtach w Hires (czarny jako maska i na nim bialy z grafika.
Na razie nic - tylko dumam - rysuje, zona sie mnie pyta co tam kresle...

zarysowalem juz sporo papieru i na razie nic nie rusze chyba bez grafiki.
potrzebuje pomocy:
1. gif animowany pajaczka albo nawet png albo gif poszczegolnych klatek - moze byc binarka
2. mapy miast z Amaurote najlepiej w izometrii tak zeby klocki zrobic do plansz.
3. kogos z doswiadczeniem w programowaniu sztucznej inteligencji - chodzi o zaprogramowanie ruchu pszczol.
Czy ktos z Was uzywa KickAssemblera ?
a ze smieszniejszych rzeczy to:
http://gok-wiazowna.pl/tmp/ew55/ew55/ew55.htmlojciec dziecka ktory nudzil sie na szkoleniu z obslugi komputera narysowal odrecznie na kartce papieru wycofany w 1995r. pociag EW55.
Ja go tylko troche poruszylem i jedzie

w nowszej wersji bedzie horyzont i trakcja
a moze stacje i drzewa

zobaczymy - zona mowi o kluczu zurawi - tego nie obiecuje
