Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Amaurote izometr 3d na c64  (Przeczytany 7824 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

at0mic__

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« dnia: 02 Grudnia 2011, 14:10 »
Witam Wszystkich!

Moj pierwszy komputer to Atari 800xl a komputer na ktorym pisalem w assemblerze to Commodore64 (obecnie c128 - choc czesciej uzywam emulatora VICE)

Pomysl jest taki.
Na pewno znacie izometryczna gre Amaurote na ZX SPECTRUM - jest powalajaca IMO. Na Atari tez to niezle wyszlo chos troche wolno chodzi, natomiast C64 ma wersje widziana zgory \"pajaczka\" totalnie odbiegajaca od oryginalu i wedlug mnie o niebo gorsza. Czy Mastertronic nie dalo rady zrobic tego na c64?

A moze sprobujemy ?
Chocby jako demo...

Przepisywanie pamieci nic tu nie da - trzeba bedzie zrobic to jakims trikiem. I na pewno HIRES sie nie sprawdzi trzeba bedzie na tekstowym ekranie chyba robic z z kolejnymi fontami ustawionymi pionowo. Plastry miodu na sprite\'ach bo inaczej trzeba maske AND zeby obcinac grafike planszy...

zalaczam link do Amaurote ZX Spectrum http://youtu.be/xvnt2gAk3fw

Zapraszam do dyskusji.



nes__

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Grudnia 2011, 14:25 »
Muzyke do czesci glownej (to co jest od 1:00 na filmie) mozna wziac z Dream Travel -> wylaczyc losowo ktorys kanal i juz bedzie gotowa.

at0mic__

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Grudnia 2011, 14:38 »
nie no, musi byc ladny konwert z A8 http://youtu.be/KM6tY3yQY_0 \"Wink\"

bimber__

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Grudnia 2011, 15:07 »
o, widze podobny pomysl jak z Knight Lore \"Smile\"
mam sentyment do obu tych gier, bede mocno kibicowal.

kotrobot__

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Grudnia 2011, 16:27 »
Jest chyba jakis klon tej gry na c64... A moze za duzo denaturatu pije i mi sie juz miesza...

I tak caly czas czekam na:
http://www.youtube.com/watch?v=OKuwl3sA3cE

nes__

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Grudnia 2011, 17:53 »
miesza czy wiesza ? \"Wink\"

btw. ja tez bede mocno kibicowal powstawaniu tej gry, jakkolwiek mi sie ona nie podoba

SUDi__

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Grudnia 2011, 19:24 »
z takich izometrycznych to u mnie rzadzi THE GREAT ESCAPE \"Smile\"

kotrobot__

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Grudnia 2011, 19:58 »
Nosferatu!

at0mic__

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Grudnia 2011, 14:40 »
strasznie sie gryze z ta izometria.

chce ja zrobic na generatorze znakow. 256 fontow zapisywanych real-time ale nie kazdy tylko te ktore maja sie pojawic przy kazdym przesunieciu ekranu o 8px tzn jak juz bedzie wiadomo ze pajak idzie w lewo gora to mozna zaczac przepisywac grafike.

mam problem polegajacy na przelozeniu mapy 1x1 liniowo uozonej w pamieci (logincznie kolumny w rzedzie - najpierw y potem x - fonty pionowo abc itd.) gdzie bedzie wyliczana kolizja i mozliwosci ruchu pajaka i pszczol na mape z klockow 2x2 w izometrycznym ukladzie gdzie kazdy klocek 2x2 jest w osi y nizej o 1 (czyli 8x8) i trzeba to jeszcze przyciac do 18x12 fontow (pierwotnie myslalem o takim polu widzenia planszy ale to jeszcze nie jest pewne).

Problemem jest albo zegar procka albo pamiec dlatego najpierw musze zdobyc calosc grafik zeby zobaczyc ile to zajmuje... To wyznaczy czy mozna mape isometryczna uzupelnic pustymi polami do postaci prostokatnej zeby moc ja scrolowac w pionie i poziomie.

a dlaczego tak?

bo chce tego izometra zrobic scrollowanego z $d016 i $d011
zrezygnowac z \"plastrow miodu\" , pajaczka dac na srodek a krawedzie scrolla zmaskowac rozciagnietym czarnym sprajtem.
- moze ekran bedzie 16x16 fontow - tego jeszcze nie wiem - widoczne i tak byloby tylko 15x15 bo przy scrollowaniu trzeba maskowac skrajne fonty zeby nie skakalo.

potrzebuje tylko narzedzia do wyciagniecia grafiki z Atari albo ZX Spectrum albo ludzi ktorzy sa oblatani w temacie i chcieliby pomoc.

Siedze z zeszytem i rysuje rozne mechanizmy, siedze i knuje...
64kB to nie duzo a i 16Kb na grafike sprjtow, mape koloru i generatory fontow + grafika pod plansza to niezbyt wiele.
Rozwazam katy nachylenia izometrii zeby jak najmniej pamieci zamazac i czy hires czy multi - co jest wazne z uwagi na to ze pajaczka chce zrobic na sprajtach i w hires tlo jest przezroczyste wiec trzba maske pod spodem  z czarnych sprajtow robic co podwaja liczbe sprajtow na ekranie i kulki ani pszczoly nie beda juz mogly byc na sprajtach skoro pajaczek zajmie ich 8 szt...

Jesli by sie inaczej udalo to zrobic to:
Zamiast nakladac grafike na siebie pomyslalem ze mozna te elementy tla ktora zaslonia pajaczka narysowac na sprajtach w Hires (czarny jako maska i na nim bialy z grafika.

Na razie nic - tylko dumam - rysuje, zona sie mnie pyta co tam kresle...
\"Wink\" zarysowalem juz sporo papieru i na razie nic nie rusze chyba bez grafiki.

potrzebuje pomocy:

1. gif animowany pajaczka albo nawet png albo gif poszczegolnych klatek - moze byc binarka
2. mapy miast z Amaurote najlepiej w izometrii tak zeby klocki zrobic do plansz.
3. kogos z doswiadczeniem w programowaniu sztucznej inteligencji - chodzi o zaprogramowanie ruchu pszczol.

Czy ktos z Was uzywa KickAssemblera ?


a ze smieszniejszych rzeczy to: http://gok-wiazowna.pl/tmp/ew55/ew55/ew55.html
ojciec dziecka ktory nudzil sie na szkoleniu z obslugi komputera narysowal odrecznie na kartce papieru wycofany w 1995r. pociag EW55.
Ja go tylko troche poruszylem i jedzie \"Smile\"

w nowszej wersji bedzie horyzont i trakcja
a moze stacje i drzewa \"Wink\" zobaczymy - zona mowi o kluczu zurawi - tego nie obiecuje \"Wink\"

Cobra of Samar

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Grudnia 2011, 18:44 »
                   
at0mic napisal:
Czy ktos z Was uzywa KickAssemblera ?


Napisz do Zieloka lub Nitro, mnie w tej kwestii dal pare wskazowek.

nes__

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Grudnia 2011, 19:16 »
A jak to na Atari chodzi ?
Z filmu wyglada ze jest robione jakies przepisywanie grafiki w rejonie ruszajacego sie obiektu tylko, bo 1) sypie sie to o calego fonta dalej nieraz, 2) widac ze procesor nie wyrabia i zlozonosc ruchu zalezy od ilosci grafiki do przerysowania
Rzeklbym nawet, ze na Atari sie ewidentnie sypie kolejnosc innych elementow, jak postac miedzy nie wchodzi. Czyli sa przerysowywane obiekty w miejscu gdzie jest postac, moze przerzucane na sprajty czesciowo albo cos. Biorac pod uwage ze to powoli chodzi (ile to ma, 10fps ?), mozna rozne triki zastosowac.
Obejrzyj dokladnie 10 nastepnych sekund od tego momentu:
http://www.youtube.com/watch?v=KM6tY3yQY_0&feature=player_detailpage#t=126s
Widac jak sie przeslanianie kaszani na 2:10 mniej wiecej.
Wydaje mi sie ze to jako bitmapa powinno byc, albo 2-3 zestawy fontow, i przerysowywane bajty w tym rejonie gdzie jest postac.
Czyli:
1) wszystkie obiekty bys musial miec jako osobne
2) napisac procedurke do rysowania obiektow na planszy zgodnie z mapa, z tych obiektow, i nia rysowac calosc przy wejsciu na dany ekran
3) w trakcie ruchu przerysowywac fragmenty w ktorych jest ruch, najlepiej by to bylo zoptymalizowac tylko do obszaru w ktorym jest postac (a nie cale obiekty), czyli procedurka by musiala wiedziec z czego sie sklada obraz w danym obszarze, i odrysowac to zgodnie z kolejnoscia

at0mic__

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Grudnia 2011, 21:00 »
na Atari 8bit jest za wolno a ma zegar 1,79Mhz - 1:1 na C64 jest niemozliwe - trzeba to zrobic trikowo - i dlatego wrzucilem temat zeby sie iluzjonisci pozastanawiali czy to sie da zrobic. Great Escape na C64 to padaczka w porownaniu ze spectrum. Wiec na C64 moga byc klopoty ze spajtami programowymi - ale sa sprzetowe. Ponadto np na A8 jest generator 128 znakow a na C64 256 i Atari nie ma sprajtow w Hires a C64 ma wiec chce zarowno wysokie obiekty jak i pajaka dac na sprajtach a tylko pszczoly przepisywac do generatora znakow - oczywiscie cala plansza w generatorze i tych plastrow miodu nie bedzie po bokach ale rekompensata bedzie scrolling calosci a nie wyswietlanie plansz typu slide show \"Smile\" - nie wiem czy to mozliwe jest ale chce sprawdzic. Najwyzej nie wyjdzie... Ale jak wyjdzie ?...

nes__

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Grudnia 2011, 21:08 »
tylko ze sprajtow musisz 2 warstwy dac, zeby czarny nie byl przezroczysty.. multiplexer mocny wyjdzie, moze braknac sprajtow na owady i pociski

Nitro__

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Grudnia 2011, 23:28 »
Gra wyglada przeswietnie, pardon, ale nie pomoge z przenoszeniem jej na C64 - wole myslec nad efektami do dema, ale z checia pomoge przy KickAssemblerze.

nes__

  • Gość
Amaurote izometr 3d na c64
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Grudnia 2011, 18:10 »
                   
at0mic napisal:
i dlatego wrzucilem temat zeby sie iluzjonisci pozastanawiali czy to sie da zrobic.

Nie da to sie tylko podobno porobic w stringi \"Smile\"
Z 50fps to by bylo wyzwanie, a bez 50fps sie na pewno da.