Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: odgrywanie sidow  (Przeczytany 3525 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Phobos

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #45 dnia: 07 Listopada 2010, 15:13 »
Ogolnie problem z flashem moze byc prozaicznie prosty, otoz - flash ma wymagania jakie ma, a biorac pod uwage skladaki Jobsa wyciagniete skads z magazynu i po raz kolejny odgrzewane i serwowane jako totalna nowosc i przelom technologiczny. Po prostu wydajnosc iZabawek drastycznie by spadla o zywotnosci baterii w ultraciekich gadzetach nie wspomne \"Wink\"

Nie chcialo mi sie tego cytowac co napisales, zreszta najbardziej rozumiem spojniki w zdaniach, ale ogolny sens jest jasny. Swoja droga jaki bys mi zaproponowal syntezator w zamian za niego? xD Ja tam nie narzekam na jego jakosc \"Wink\" Ale nie jestem profesjonalista \"Wink\"

__moog__

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #46 dnia: 07 Listopada 2010, 15:16 »
Adobe zreszta odpowiedzial juz na flashowa \"wojne\" Apple\'a \"Smile\" i napisal konwerter .fla do html 5 + javascript \"Very

Phobos

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #47 dnia: 07 Listopada 2010, 15:21 »
No tak, slyszalem o tym konwerterze \"Wink\" BTW - 5min roboty - http://zima1978.webd.pl/phobos/c641.mp3

__moog__

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #48 dnia: 08 Listopada 2010, 20:07 »
No nie wiem jakie masz preferencje co do syntezatora \"Smile\" bo to tez jest jednak wazne, do czego jestesmy przyzwyczajeni. Ja moge jedynie doradzic nastepujace pozycje, obecnie rzadzace pod wzgledem jakosci \"Smile\"

- Sonic Projects OP-X - czyli emulacja slawetnego Oberheima OB-8
- FXPansion Synth Squad
- XILS-lab PolyKB - troche mniej \"zbadany\" \"Wink\"
- D16 LuSH-101 - nasza robota, jeszcze nie ukonczony, beta testy wkrotce ( autoreklama \"Wink\" ) tutaj maly tescik, czyli hard sync na fali prostokatnej, bez zadnego dodatkowego filtrowania w celu ukrycia artefaktow \"Wink\" http://www.d16.pl/mp3/music_shioitor/harp.mp3

Nie wiem, czy ktorys trafi w Twoje gusta \"Smile\"

__moog__

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #49 dnia: 08 Listopada 2010, 20:16 »
                   
Phobos napisal:
No tak, slyszalem o tym konwerterze \"Wink\" BTW - 5min roboty - http://zima1978.webd.pl/phobos/c641.mp3


Bardzo fajna lo-fi perka \"Smile\"

Phobos

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #50 dnia: 09 Listopada 2010, 13:19 »
Heh, dzieki \"Wink\" Co do syntezatorkow to demka fajne \"Wink\" Wyprobuje \"Smile\" BTW zglaszam sie na betatestera tego cuda, skoro takie rzeczy robi bez filtrow, czego nie da rady nawet korgmini, chociaz o ile pamietam oryginal chyba byl na piloksztaltnej? Ale brzmi naprawde niezle \"Smile\"

__moog__

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #51 dnia: 09 Listopada 2010, 22:13 »
korgmini?

A oryginalna harfa to byl jakis preset lekko zmieniony z syntezatora Elka Synthex - prostokat wlasnie z hard syncem \"Smile\"

Phobos

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #52 dnia: 09 Listopada 2010, 23:07 »
MikroKorga, skleroza nie boli \"Wink\" Ja wlasnie na nim slyszalem, hmm. Bawie sie Oberhaimem i powiem ci, ze tak srednio mnie zadowala \"Wink\" Potestuje jeszcze troche. A z tym betatesterowaniem nie zartowalem \"Razz\" W sumie d16 moglo by wypuscic jakis fajny syntezator za free  \"Cool\" Konkurencja dla Syntha1 by sie przydala. Szczegolnie jak by jeszcze proca nie jadl tak bardzo.
Co mnie by odpowiadalo?
2 oscylatory o mozliwosciach SIDa z synchronizacja i modulacja. Arpeggiator ktory nie wylacza sie przy fazie relase z mozliwoscia tworzenia patternow.
2 lfo w tym przynajmniej jeden z opcja delay do vibratta
Dobre filtry z mozliwoscia ustawienia wiecej punktow niz tylko ADSR.
Wiem FM8 ma cos takiego ale jako analog spisuje sie kiepsko \"Wink\"

booker__

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #53 dnia: 10 Listopada 2010, 09:14 »
                   
Phobos napisal:
Booker, opoznienia - jak w Vice masz 40ms to jest to zauwazalne szczegolnie podczas pisania muzy \"Smile\"

A bo Ty chcesz grac zwykla klawiatua? Nigdy mi to nie pasowalo, zawsze wolalem obok nawet najbardziej gowniany syntezatorek niz pogrywac na programie muzycznym \"Smile\"

Phobos, a jeszcze z ciekawosci - co mial JCH czego nie ma Goat?


moog - na SDI v3 trza czekac \"Smile\" Moze na gwiazdke, kto to wie. Heh.

Phobos

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #54 dnia: 10 Listopada 2010, 00:00 »
Czysty JCH to tylko edytor, jego sila sa playery ktorych jest sporo, nawet Moogie napisal jakies \"Smile\"
Glover odwalil kawal dobrej roboty, bo o playerach Glovera pisze, szczegolnie 21.g6 i 21.g7. Przede wszystkim 11bitowe filtry czyli oprocz glownych 8bitow dodatkowy prawie 1 nibbel wartosci miedzy nimi. Filtr (typ czestotliwosc) mozna zmieniac dla kazdej praktycznie fali osobno w ramce. Przy basach sie przydaje i perkach. Komendy do wszystkich parametrow w instrumencie, kalkulowane vibratto, slide\'y dla arpeggia (ciekawe efekty mozna robic). Rozbudowane makra w ktorych mozna wszystko zmieniac, zapetlac je, a nawet modyfikowac. No i brzmi duzo lepiej. Glover odwalil kawal dobrej roboty, bo o playerach Glovera pisze, szczegolnie 21.g6 i 21.g7. Wada - player tylko na 1 ramke. Ale ja i tak robilem na 2x przez TAss\'a w +60k puszczajac muze xD
Byla tez wersja na 2 SIDow playera i edytora mojego pomyslu zreszta, wtedy nie bylo ani standardu 2 SIDow, wymyslilem, ze jeden zak za drugim relokowany co $1000 na przyklad co sie przyjelo, ani tym bardziej nie bylo edytora \"Smile\" Wada - drugi edytor w +60k, ale odtwarzaly jednoczesnie \"Wink\"
Teraz ludzie sie jaraja echem dla leadow na samplach czy efektami, ja te rzeczy wymyslilem bawiac sie MlEdem na amidze x lat temu \"Wink\" Gdyby Gloverowi sie to wtedy chcialo to zakodowac, ehhh...
MusicLine Editor - a1200 - syntetyki jakie robilem ponad 10 lat temu \"Wink\"
http://zima1978.webd.pl/phobos/Terra_Cresta.mp3
http://zima1978.webd.pl/phobos/C64_LIVES.mp3

W pierwszym kawalku nie umialem jeszcze robic takich brzmien jak w solowce w drugim. A bylo ono zrobione tak, ze zrenderowalem sobie jedno brzmienie z filtrami i rezonansem a sampla zanimowalem w drugim instrumencie i nalozylem kolejne filtry \"Wink\" MlEd to byla potega jesli chodzi o bajery. Nie widzialem podobnie zrobionego brzmienia w demkach na stronce MusicLine \"Wink\"

booker__

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #55 dnia: 10 Listopada 2010, 14:10 »
                   
Phobos napisal:
Przede wszystkim 11bitowe filtry czyli oprocz glownych 8bitow dodatkowy prawie 1 nibbel wartosci miedzy nimi.

Yep, Koza z tym niemoza.

                   
Phobos napisal:
Filtr (typ czestotliwosc) mozna zmieniac dla kazdej praktycznie fali osobno w ramce. Przy basach sie przydaje i perkach.

To jest.

                   
Phobos napisal:
Komendy do wszystkich parametrow w instrumencie,

Tego nie ma i ostatnio bardzo mi tego brakuje. Np. chcialbym komende do inkrementacji/dekrementacji konkretnej wartosci w konkretnej kolumnie i pozycji dla tablicy filtra. heh.


                   
Phobos napisal:
kalkulowane vibratto,

To jest.

                   
Phobos napisal:

slide\'y dla arpeggia (ciekawe efekty mozna robic).

Nima.

                   
Phobos napisal:
Rozbudowane makra w ktorych mozna wszystko zmieniac, zapetlac je, a nawet modyfikowac.

Nima.


                   
Phobos napisal:
No i brzmi duzo lepiej.

Hm.


                   
Phobos napisal:
Wada - player tylko na 1 ramke. Ale ja i tak robilem na 2x przez TAss\'a w +60k puszczajac muze xD
Byla tez wersja na 2 SIDow playera i edytora mojego pomyslu zreszta, wtedy nie bylo ani standardu 2 SIDow, wymyslilem, ze jeden zak za drugim relokowany co $1000 na przyklad co sie przyjelo, ani tym bardziej nie bylo edytora \"Smile\" Wada - drugi edytor w +60k, ale odtwarzaly jednoczesnie \"Wink\"

GT Stereo - 2SID do 16x na ramke. Aczkolwiek bez bicia nie sprawdzalem czy akurat C64 pociagnie mu te 16x na 2SID choc jest to mozliwe, choc watpie \"Very


                   
Phobos napisal:

Teraz ludzie sie jaraja echem dla leadow na samplach czy efektami, ja te rzeczy wymyslilem bawiac sie MlEdem na amidze x lat temu \"Wink\"

No to szkoda. A mnie tam to echo z 3 kanalu nie jara - pierdziawa na tych 4bitowych samplach straszna jest \"Razz\"


No ale kto by pomyslal, ze Glover takie odwalil ladne cacka. Jakas dokumentacja do tego jest? Eh, szkoda tylko, ze ten edytor JCHa mial taki glupi tracker. Wpienialo mnie to okrutnie, ze nie widze trackera tak jak w DMC, albo w Goacie chociaz. O wiele lepiej ten sam pomysl, ktory mial JCH rozwiazano w SDI. Kolejna wada JCHa - widok instrumentow ZAWSZE na wierzchu. Po co to komu? Pff \"Wink\" Lepiej to ztogglowac, tak jak widok edytora tablic. Paker gdzies tam sie kisil rowniez, ale na kozie tez sie kisi \"Smile\"

__moog__

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #56 dnia: 10 Listopada 2010, 15:54 »
@Phobos: OP-X to emulacja Oberheima stricte, wiec nie spodziewaj sie wiele \"Smile\" .. to byla moja rekomendacja przyjmujac za kryterium jakosc \"Smile\"

AAA, MiniKorg? niestety cieniutko u niego z synteza, teoretycznie to jest ten sam silnik (MMT), ktory jest w Radiasie, jednak sklonny jestem twierdzic, ze musieli mocno go okroic (nie tylko z polifonii). Mialem bezposrednie porownanie kilku modeli: Mini, R3 i Radias.

Z beta testowaniem LuSH-101, nie ma problemu, jezeli tez \"przydezajnisz\" jakies dzwieki \"Smile\" --- raczej na tym nam najbardziej zalezy \"Very

                   
Cytat:

2 oscylatory o mozliwosciach SIDa z synchronizacja i modulacja.


Hard sync jest, ring modulacji nie ma, ale za to LFO mozna sobie ladnie sprzac z VCO lub VFC uzyskujac cos na modle FM \"Smile\" --- wszystko bezkompromisowa jakosc \"Very nawet przy wysokich rate\'ach LFO.

                   
Cytat:

Arpeggiator ktory nie wylacza sie przy fazie relase z mozliwoscia tworzenia patternow.


OOO, tutaj bedziesz zadowolony \"Smile\" 8 warstw, kazda niezalezny arpeggiator z mozliwoscia kontroli czy dany krok ma byc odtwarzany czy nie (ala pattern). Kilka trybow \"hold\".

                   
Cytat:

2 lfo w tym przynajmniej jeden z opcja delay do vibratta


2 LFO sa, a ten delay do vibratto? --- Brak. Ja tam radze sobie nagrywajac ModWheel na zywo, i przynajmniej mam pelna kontrole nad czasem \"Very.

                   
Cytat:

Dobre filtry z mozliwoscia ustawienia wiecej punktow niz tylko ADSR.
Wiem FM8 ma cos takiego ale jako analog spisuje sie kiepsko


Baardzo dobre filtry z mozlioscia jednoczesnej! kontroli przez 2 ENVy (ADSR), 2 LFOsy + sekwenser arpeggiatora \"Smile\"

FM8 niestety to jest porazka, pod wzgledem jakosci, ale przeciez ten syntek ma pare lat \"Smile\"

                   
Cytat:

Wada - player tylko na 1 ramke. Ale ja i tak robilem na 2x przez TAss\'a w +60k puszczajac muze xD


Z tego co pamietam, nie trzeba bylo takich cudow robic, oprocz playerow doczytywanych, mozna byla zmieniac routiny \"wywolujace\". Niestety jezeli player nie mial 3ciego skoku do multi-play, wiazaloby sie to ze zwiekszonym tempem odtwarzania.

@Booker:
                   
Cytat:

Eh, szkoda tylko, ze ten edytor JCHa mial taki glupi tracker.


Nie bluznij ! \"Wink\"  Ja jak sie przelamywalem kilkukrotnie do Goata, to konczylem odpalajac JCH albo SidFactory Laxitiego na Vice, wtedy czulem sie jak w domu. Mnie jakos bardziej odpowiada sposob edycji w JCHu \"Smile\"

booker__

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #57 dnia: 10 Listopada 2010, 16:29 »
                   
moog napisal:
Z beta testowaniem LuSH-101, nie ma problemu, jezeli tez \"przydezajnisz\" jakies dzwieki :) --- raczej na tym nam najbardziej zalezy :D

A czy moi moglby rowniez dostac to-to do powachania? :)

                   
moog napisal:

@Booker:
                   
Cytat:

Eh, szkoda tylko, ze ten edytor JCHa mial taki glupi tracker.


Nie bluznij ! :)  Ja jak sie przelamywalem kilkukrotnie do Goata, to konczylem odpalajac JCH albo SidFactory Laxitiego na Vice, wtedy czulem sie jak w domu. Mnie jakos bardziej odpowiada sposob edycji w JCHu :)

Nie no ogolnie ok, tylko, ze jak sie uzywalo dlugich sekwencji, to potem sie robilo skakanie gora dol co to za numer sekwencje kurna sie wyzej/nizej uzylo. W SDI w trybie normalnym jest tak samo, ale w widoku trackera widac je poukladane ladnie pod soba w linii - wiecej widac, mniej sie stresowac :)

A z Koza to jak z kazda przesiadka - trza przelamac stare nawyki. Ja po DMC nie bylem sie w stanie przesiasc na cokolwiek innego. HEH :P SDI w wersji wowczas 0.98 mnie mierzil :) V2 jakos przegryzlem, ciekawe jak w ogole bedzie wygladal v3 heh, bo o ile dobrze zrozumialem Geira, nie tylko player, ale i edytor jest nowy.

Ale IDEALNYM edytorem to Kozi w dalszym ciagu to nie jest :) (i nie bedzie, bo to edytor dla Cadavera jest, nie dla ludzi :D ) Chyba, ze sobie sam ktos dopisze do niego to co chce (jak umie) :)

Phobos

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #58 dnia: 10 Listopada 2010, 16:41 »
                   
booker napisal:
Jakas dokumentacja do tego jest?
Jest, w ktoryms Enhiridionie opisalem wszystko od A do Z

                   
booker napisal:
Eh, szkoda tylko, ze ten edytor JCHa mial taki glupi tracker. Wpienialo mnie to okrutnie, ze nie widze trackera tak jak w DMC, albo w Goacie chociaz. O wiele lepiej ten sam pomysl, ktory mial JCH rozwiazano w SDI.
Moogie dobrze prawi - bluznisz kolego! Mnie zawsze wnerwialy edytory z DURnymi wstawkami, gorzej jak one nie zliczaly czasu i trzeba bylo liczyc, toz to masakra jest nie muzykowanie \"Shocked\"
Dla mnie JCH to podstawa. I nie ma dla mnie lepszego playera od 21.g6/g7 na C64.
                   
Moog napisal:
Z beta testowaniem LuSH-101, nie ma problemu, jezeli tez \"przydezajnisz\" jakies dzwieki \"Smile\" --- raczej na tym nam najbardziej zalezy \"Very
Jasna sprawa \"Smile\" Namiar na mnie masz xD

Mialem kiedys kontakt z Koza, ehhh dawne czasy. Nawet napisalem cos na jego trackerze, ale pamietam ze ta wersja co mialem, nie miala slidow, legato i vibratto \"Cool\"

booker__

  • Gość
odgrywanie sidow
« Odpowiedź #59 dnia: 10 Listopada 2010, 17:55 »
                   
Phobos napisal:
                   
booker napisal:
Jakas dokumentacja do tego jest?
Jest, w ktoryms Enhiridionie opisalem wszystko od A do Z

Dzieki!  Zerkne w wolnej chwili.

                   
Phobos napisal:

                   
booker napisal:
Eh, szkoda tylko, ze ten edytor JCHa mial taki glupi tracker. Wpienialo mnie to okrutnie, ze nie widze trackera tak jak w DMC, albo w Goacie chociaz. O wiele lepiej ten sam pomysl, ktory mial JCH rozwiazano w SDI.
Moogie dobrze prawi - bluznisz kolego! Mnie zawsze wnerwialy edytory z DURnymi wstawkami, gorzej jak one nie zliczaly czasu i trzeba bylo liczyc, toz to masakra jest nie muzykowanie \"Shocked\"

Ale mnie nie chodzilo o dury, ani o sposob prezentacji zawartosci patternow (w DMC jeden po prawej, w JCH,SDI i Kozie wszystkie na raz) tylko o sposob rozwiazania ich trackera \"Smile\"
 
Na ten przyklad tracker w HardTracktu to totalna masakra jest, nawet wytluszczania pozycji odgrywanego patternu w tracku nie ma \"Very

A Dur to moze i jest zabawny ale dla ludzi bardziej wychodzacych z muzycznym wyksztalceniem, co im moze bardziej pasi w temat z zapisu nutowego, ile trwa nuta, hymmm. Mnie nie, ale ponownie, nie potrafilem przegryzc sie z JCHem nawet w starych czasach. Jedno gowienko na to napisalem, z rypanymi instrami. Hehe.

                   
Phobos napisal:
Mialem kiedys kontakt z Koza, ehhh dawne czasy. Nawet napisalem cos na jego trackerze, ale pamietam ze ta wersja co mialem, nie miala slidow, legato i vibratto \"Cool\"

Bo to stara koza byla. Polecam w HVSC foldery Linusa, Jammera i Randall\'a. JSIDPlay pokaze Ci w jakim playerze i ile razy na rame leci zak.