Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Breakpoint 2010  (Przeczytany 7596 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline c---n

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 861
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #225 dnia: 13 Kwietnia 2010, 19:23 »
tzn gdzie dokladnie jestes? i z kim? nie kazdy mistrz szkoly holenderskiej wie co to \"Dutch Dithering\" \"Wink\"

bimber__

  • Gość
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #226 dnia: 13 Kwietnia 2010, 19:26 »
                   
carrion napisal:

prawdziwe pixlowanie jest w 160x200! \"Wink\"


jakie jest w 320x200?

Offline c---n

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 861
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #227 dnia: 13 Kwietnia 2010, 19:28 »
@bimber:
2 razy nudniejsze

irwin__

  • Gość
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #228 dnia: 14 Kwietnia 2010, 05:35 »
                   
prezes napisal:
Panowie ja tutaj czegos nie rozumiem. Jest awantura o to kto ma lepszy konwerter. Podobno lepsza konwersja ma wygrac competitions. Jakies fochy o to ze ktos potrafi lepiej przerzucic obrazek a ktos gorzej. Czy mozecie mi wytlumaczyc co sie tutaj dzieje? Za moich czasow chodzilo o to zeby cos narysowac (wypixelowac). Czy pojawila sie nowa kategoria pt. \"sample compo\" w grafice?


Prezes to nie tak jak myslisz. Jak najbardziej zaraz Ci wytlumacze.

Piszac konwersja nie mamy na mysli typowego znaczenia tego slowa. Konwersja o ktora tutaj chodzi, dotyczy zamiany obrazka juz wlasnie wypikslowanego w Timanthes, Grafx2 czy innym edytorze gfx pozwalajacym na swobodne pixlowanie w 16 komodorowskich kolorach w trybie unrestricted mode tj takim gdzie grafik nie patrzy na zadne ograniczenia wstawianych pixli. Lub inaczej:
Pixlujac w np 160x200, w multicolor, w Timathes w danym bloku 4x8, mozemy uzyc jedynie wybranych kolorow, nie mozna uzyc wszystkich 16tu. Dlaczego? bo program na to nie zezwala majac na uwadze ograniczenia c64. Jednak uzytkownik, grafik, nie musi o tym myslec i nie musi sobie zapisywac na kartce \"blok 321 takie a takie koloru uzyte\" gdyz to wszystko za niego robi program dokonujac niejako KONWERSJI w locie.
W przypadku NUFLI nie ma takiej mozliwosci zarowno w Timathes jak i w P1 poniewaz nikt nie zaimpletowal tego trybu. (choc widze ze na forum csdb Booker pyta oto Oswalda - trzymam kciuki)
Majac na uwadze skomplikowanie NUFLI przy ktorym proste ograniczenia Multicolor wydaja sie byc blahe, nie sposob tego robic recznie pilnujac jakie kolory mozna uzyc w danym bloku 8x2 (bo taki jest chyba w NUFLI, zreszta tam dochodza duszki - szczegolowo i swietnie to wyjasnil Skull w C&A nr5)
Dlatego najlepsza metoda jest PIXLOWANIE lub RYSOWANIE w 16 kolorach w trybach typu free unrestricted mode a potem \"konwersja\" do NUFLI i poprawki owej \"konwersji\". Tak wiec tutaj nie mamy do czynienia z konwersja typu - przerobie sobie zdjecie moze nikt sie nie pozna i wygram party - tak jak to wbrew temu co piszesz wiele razy zdarzalo sie w latach 90tych. Obecnie raczej przewazaja obrazki oryginalne, ale wczesniej bylo sporo konwersji (w znaczeniu o ktorym myslisz) lub/i przemalowywania (glownie Borisa) Ale tez niektorzy uzywaja dodatkowych technik jak np Blendera  \"Wink\" co tez jest jakims tam niewielkim ulatwieniem i nie jest 100% pixlowaniem jak np ostatnie dwie prace Carriona.

Tak wiec porownanie do \"sample compo\" jest tu calkowicie chybione.

Na marginesie na C64 nie tylko sie piksluje, ja uwazam i np jak czytalem ostatnio inni tez sie z tym zgadzaja (np Carrion) ze wszelkie formy powinny byc uznawane, np rysowanie z wolnej reki jak to do perfekcji opanowal Veto.

                   
carrion napisal:
@prezes:
i tutaj trafiles pan w przyslowiowe bingo z tym konwertowaniem.
prawdziwe pixlowanie jest w 160x200! \"Wink\"


Nic nie trafil, po prostu nie zrozumial o co tu chodzi a Ty jeszcze go w tym utwierdzasz piszac powyzsze \"Wink\"
Co do prawdziwego pixlowania, mysle ze rozdzielczosc nie gra tu roli mozna i takie obrazki pixlowac i wierz mi to wcale nie jest latwe:
http://www.pixel-corner.it/pixel-art/galleria/Roman-Epic.htm
mozna tez i takie:
http://pixeljoint.com/pixelart/28278.htm
i to tez nie jest latwe tym razem z uwagi na nieliczne kolory.

Dla mnie osobiscie prawdziwym wyzwaniem jest rysowanie w trybie Atari tj 160x240 4 lub 5 kolorow w linii plus duszki (ktore wszystkie razem wziete maja mniejsze mozliwosci niz wasz JEDEN duszek). To jest prawdziwy hardcore i wiem to tez po tym ze mimo zachet i prob zaden znany grafik C64 nie podolal zadaniu. \"Wink\"

                   
Sebaloz/Lepsi.De napisal:
                   
carrion napisal:
prawdziwe pixlowanie jest w 160x200! \"Wink\"


160x200x136. Pozdrowienia z Amsterdamu, jestem na szkoleniu z holenderskiego ditheringu \"Smile\"


Eee tam... skoro jestes w Amsterdamie to tam prawdziwe pixlowanie odbywa sie w trybie:
90x60x90
 \"Razz\"

booker__

  • Gość
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #229 dnia: 14 Kwietnia 2010, 08:56 »
                   
irwin napisal:
choc widze ze na forum csdb Booker pyta oto Oswalda - trzymam kciuki

To moze wesprzyj mnie slowem do Oswalda na CSDb, jak chcesz tez ta funkcje, Mr Trzymamkciuk. \"Smile\"

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #230 dnia: 14 Kwietnia 2010, 11:34 »
A dla mnie prawdziwym wyzwaniem jest pixelowanie z glowy, a nie z gotowego motywu. Przerysowac cos jest o wiele latwiej, niz wymyslic wlasny motyw.

Popieram Prezesa w jego stwierdzeniu i proponowalbym wedle jego mysli wprowadzic na party kategorie sample graphics, czyli najlepsza konwertowana/zrzynana/kopiowana/whatever grafika. Przy takiej postaci zabawa w scenowanie przeistacza sie tylko w lans pod tytulem, kto najlepszy motyw zerznie z gotowca i koniecznie do tego celu uzyje peceta.
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

elban__

  • Gość
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #231 dnia: 14 Kwietnia 2010, 11:46 »
irwin - oczywiscie Twoje postulaty sa sluszne, ale taki urok naszej sceny. zawsze tak bylo, choc moze (ale tutaj to strzelam) nigdy nie dotyczylo to narzedzia dajacego tak duza przewage \"Wink\"

Murdock - spozniles sie z tym postulatem o jakies 20 lat \"Wink\"

Przeciez wszystkie przerysowawanki, czy to kurde na zasadzie obrazek, folia, monitor, czy powiekszony obrazek, folia, monitor, czy obrazek pixelowany w photoshopie na rodzielczosci dla c64 i konwertowany pozniej na c64 czy warstwa w timatesie, pixelowanie na niej konturow, wypeniania, konwersja na c64 to samo - tyle ze technika jest lepsza wiec jest latwiej. Przynajmniej ja tak uwazam.

O ile dobrze kojarze to u Atarowcow zawsze przerysowane rysunki byly okreslane mianem \'lame\'. Efekt byl taki ze kiedy my sie jaralismy Valsarym i jego Borisami to oni mieli obrazki na poziomie dzieciaka w Art Studio \"Wink\"

ps. Pamietacie obrazek Spidera z ktoregos warszawskiego North Party, ktory dyskwalifikowalismy bo naszym zdaniem byl skonwertowany?

Offline c---n

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 861
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #232 dnia: 14 Kwietnia 2010, 00:00 »
Nawiazujac do tego co tutaj Irwin i V12 pisza:
Czy jesli sam wymysle motyw do moje pracy ale zrenderuje sobie fragment albo zrobie zdjecie jakiegos motywu(np joe tak robi) to jestem gut czy be?

Nie zamierzam zmieniac swojego \"warsztatu\" i jak tylko bede mogl to uzyje jednego i drugiego - to takie moje \"szkicowanie\" tyle ze nowoczesniejszymi narzedziami, ale ogolnie chcialbym wiedziec co scena na to.

Tak btw: Odkad ponownie pixluje czyli od roku kazda grafika jaka wypuscilem byla wg mojego pomyslu.

Offline wackee

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2210
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #233 dnia: 14 Kwietnia 2010, 00:00 »
                   
booker napisal:
Z drugiej strony 100% scenowych produkcji nie chodzi na komodzie, bo trzeba kupic jakas stacje dyskow


Traktuje  Twoja odpowiedz jako zart. Haha.

                   
Cytat:
O ile pamietam, w tym pokazie chodzilo DeeKayowi o to, ze emulacja PAL w Vice jest zwalona, co zostalo radosnie uswietlone. Wiec osso chodzi?


Misiu, odpal sobie DEM na poczatek bo chyba juz dawno nie ogladales \"Smile\"

                   
elban napisal:
irwin - oczywiscie Twoje postulaty sa sluszne, ale taki urok naszej sceny. zawsze tak bylo, choc moze (ale tutaj to strzelam) nigdy nie dotyczylo to narzedzia dajacego tak duza przewage \"Wink\"


You say urok, I say skurwysynstwo.

I nie porownujmy slynnych jazd z \"kto ma edytor JCH a kto nie\" bo to sa dwa tak odlegle kosmosy ze glowa mala. Czyli zgadzam sie z Twoim ostatnim zdaniem \"Smile\"

fenek__

  • Gość
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #234 dnia: 14 Kwietnia 2010, 13:31 »
Ten placz jest troche dziwny. Dzis jakos mozna zapytac nawet o ten konwerter albo sie do kogos zglosic zeby go uzyskac albo zeby ktos pomogl z konwersja obrazka. Uwazam ze to i tak duzo, a nawet jest edytor do tego trybu.
Kiedys musialem prosic albo kodem udowodnic zeby dostac:
- turboassembler a nie pisac w monitorze
- dostac level crushera albo beta level crunchera (jakos tak)
- dostac szybki loader 2bitowy

Pamietam ze nieosiagalnym dla mnie byly edytory/konwertery do robienia
tekstur w trybie zoom4fli, koncowka lat 90 i poczatki 20xx, to musialem sam sobie napisac edytor. Podobnie ze spiltterami player/dane muzyczek do dmc, albo same narzedzia paker/depaker do dmc chyba 5 albo 7 itp.itd.

Teraz sledzac CSDB widac jak co jakis czas pojawiaja sie programiki crackerskie do lamania oryginalow \"Very

Bo scena C-64 to nie rurki z kremem.  \"Rolling
ps. na miejscu Crestu w ich konwerterze dodalbym opcje dodawania jakiegos naglowka lub kodu jako zabezpieczenie do przekonwertowanego obrazka, w ten sposob po odpaleniu jakiejs grafiki z party i podejrzeniu ze jest w NUFLI, odpalaliby programik weryfikujacy i wiedzieliby kto uzywa niespridowalnego konwertera  \"Twisted

Nitro__

  • Gość
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #235 dnia: 14 Kwietnia 2010, 16:58 »
Nadal trzeba kombinowac z narzedziami, przynajmniej jesli chodzi o crossdev.

Offline Sebaloz

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1520
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #236 dnia: 14 Kwietnia 2010, 22:04 »
                   
irwin napisal:
(choc widze ze na forum csdb Booker pyta oto Oswalda - trzymam kciuki)


Dobrze ze wiecej osob o to pyta, ja tez zglosilem taka potrzebe. Chcialbym rysowac w NUFLI w project one i zapisywac plik jako NUFLI. Nie czekam na konwerter Crestu.

                   
irwin napisal:
w Amsterdamie to tam prawdziwe pixlowanie odbywa sie w trybie: 90x60x90 \"Razz\"


Mam pomysl na crazy kompo na Silesia Party. Body pixeling. Potrzebne beda samoprzylepne prostokaty i kwadraty w 16 kolorach, mozna wybrac w jakim trybie bedziemy pixlowac czy multi czy nufli. Zamiast bitmapy beda jakies laski w stylu modelek i na ich cialach bedziemy naklejac pixele.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #237 dnia: 15 Kwietnia 2010, 06:22 »
                   
Sebaloz/Lepsi.De napisal:

Mam pomysl na crazy kompo na Silesia Party. Body pixeling. Potrzebne beda samoprzylepne prostokaty i kwadraty w 16 kolorach, mozna wybrac w jakim trybie bedziemy pixlowac czy multi czy nufli. Zamiast bitmapy beda jakies laski w stylu modelek i na ich cialach bedziemy naklejac pixele.

... i zeby nie deformowac obrazu, bez ubrania ?

booker__

  • Gość
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #238 dnia: 15 Kwietnia 2010, 08:33 »
                   
carrion napisal:
Nawiazujac do tego co tutaj Irwin i V12 pisza:
Czy jesli sam wymysle motyw do moje pracy ale zrenderuje sobie fragment albo zrobie zdjecie jakiegos motywu(np joe tak robi) to jestem gut czy be?

Nie zamierzam zmieniac swojego \"warsztatu\" i jak tylko bede mogl to uzyje jednego i drugiego - to takie moje \"szkicowanie\" tyle ze nowoczesniejszymi narzedziami, ale ogolnie chcialbym wiedziec co scena na to.

Zlukaj sobie oceny swoich prac na CSDb - powinno cos powiedziec. \"Wink\"

booker__

  • Gość
Breakpoint 2010
« Odpowiedź #239 dnia: 15 Kwietnia 2010, 09:00 »
                   
wackee napisal:
                   
booker napisal:
Z drugiej strony 100% scenowych produkcji nie chodzi na komodzie, bo trzeba kupic jakas stacje dyskow


Traktuje  Twoja odpowiedz jako zart. Haha.

A to nie byl w cale zart \"Smile\"

                   
wackee napisal:

                   
Cytat:
O ile pamietam, w tym pokazie chodzilo DeeKayowi o to, ze emulacja PAL w Vice jest zwalona, co zostalo radosnie uswietlone. Wiec osso chodzi?


Misiu, odpal sobie DEM na poczatek bo chyba juz dawno nie ogladales \"Smile\"

Misiu, ale to 10 lat temu bylo. Ludzie wymiekaja  \"Laughing\"