Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Bufor Z  (Przeczytany 1975 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Bufor Z
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Lutego 2010, 18:28 »
to glebokie...
_________________
\"... taka choroba. Zreszta obrazki, ktore robisz tez cos o tym mowia.
Proponuje odwrocic proporcje, zamiast byc 100% scenowym trollem, skup sie bardziej na poprawieniu warsztatu...\"
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline wackee

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2210
Bufor Z
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Lutego 2010, 21:13 »
                   
zielok napisal:
Bo w Applause to biorac pod uwage speed to chyba bufor z jest chyba po pixelach sprawdzany (aczkolwiek nie wiem:))


Czy mam wykonac kontrolny telefon do kolegi Browara? \"Smile\"

_________________
arise http://arise64.pl/ | ARS:bodega http://arise64.pl/demos | sex, drugs & sixtyfour

snerg__

  • Gość
Bufor Z
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Lutego 2010, 23:21 »
Tez mnie to ciekawi wiec moze wyslij tam czlowieka  \"Very
_________________
C64 bylo ok lecz jest \"milion\" spraw wazniejszych ponad to... a zycie za krotkie.

Jacek31

  • Gość
Bufor Z
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Lutego 2010, 15:01 »
Szkoda ze kolega zielok nie napisze konkretnie co chce zrobic ? Mnie co prawda temat interesuje pod nieco innym kontem niz samo C64, bo ja akurat kombinuje nad algorytmami dla ATMegi 162 (16KB FLASH i 1 KB RAM+ 32KB ERAM, 8 MHz) i LCD z N3510, wiec mam ok 10x szybszy proc, ale zasoby pamieciowe rownie marne jak w C64, jezeli nie marniejsze (RAM). natomiast taki tradycyjny Z-Buf to raczej algorytm porownywania osi Z, powiazany z mechanizmem nakladania tekstur, niz algorytm sortujacy. Wiec metoda sortowania jako alternatywny Z-Buf tez mnie interesuje.
_________________
A szostego dnia Bog stworzyl czlowieka ... Aby mogl sie napic.

zielok__

  • Gość
Bufor Z
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Lutego 2010, 00:00 »
                   
Jacek31 napisal:
Szkoda ze kolega zielok nie napisze konkretnie co chce zrobic ?


Ja sie tylko tak z ciekawosci interesowalem. Nie mam w planach nic z tym zrobic. OT zastanowilo mnie to od strony teoretycznej gdyz nie potrafilem wpasc na to jak zostal ten bufor z osiagniety.

Jacek31

  • Gość
Bufor Z
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Lutego 2010, 08:40 »
Zielok tu masz krotki opis pierwszej gry 3D na PC. Oczywiscie C64 by braklo troche sprzetowo (za slabe CPU i za malo RAMu), ale sama idea moze byc ciekawa, i jakies proste demo podobne do labiryntu rodem z WIN95 by sie dalo na tym sklecic. Co do eliminacji niewidocznych scian to mam jeszcze ksiazke \"Grafika Mikrokomputerowa\" gdzie tez jest dzial o grafice 3D w BASIC, oczywiscie na PC, ale programy sa na tyle proste ze moze i na C64 dalo by sie to przeniesc \"Question\".   

   

                                                                                    
Silnik Wolfa.jpg
 :Opis:                                                
Krotki opis silnika wolfenstein.
      
 :Rozmiar: :255.48 KB
 :Wyswietlen: :Plik sciagnieto 1174 raz(y)

\"Silnik

   


_________________
A szostego dnia Bog stworzyl czlowieka ... Aby mogl sie napic.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Bufor Z
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Lutego 2010, 16:27 »
zaimplementowalem raycasting w C na PC...  po czym upraszczalem i tabelaryzowalem pod katem c64.. niestety na C64 po przekompilowaniu na CC65 nie dzialalo to jak nalezy... \"Wink\" a na asm mi sie przepisywac nie chcialo z palca :P
_________________
www.vulture.c64.org
www.c64power.com
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Nitro__

  • Gość
Bufor Z
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Lutego 2010, 16:46 »
One-Der, Living, Void - Wolfenstein jest do zrobienia na C64 i to w przyzwoitej jakosci.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Bufor Z
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Lutego 2010, 16:57 »
MOOD \"Wink\"

co nie zmienia faktu ze raycasting a tradycyjny bufor Z to dwie rozne historie.
_________________
www.vulture.c64.org
www.c64power.com
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Stg__

  • Gość
Bufor Z
« Odpowiedź #24 dnia: 06 Lutego 2010, 17:05 »
Wolfenstein to raczej takie 2.5D Doom zreszta tez ( 2D + BSP ) jeden i drugi engine nie mial nic wspolnego z Z Bufferem.

Podstawowa roznica jest taka, ze przy Z Bufferze mozna rysowac wszystkie wielokaty na scenie jak leci procedura rasteryzujaca trojkat porownuje aktualne \'Z\' z \'Z\' w buforze i jesli wieksze to stawia pixel jesli nie to przechodzi do kolejnego pixela.

W Ray Casting\'u po prostu liczymy przeciecie z najblizsza sciana, a poniewaz sciany sa w 2D kwadratowymi klockami ( Wolfenstein ) to obliczenia sa szybkie ( w Doomie o ile pamietam sciany moga byc dowolnie rozmieszczone na plaszczyznie i przy okresleniu tego co widoczne pomaga przeliczone BSP )

Na C64 klasyzny Z Buffer bylby problematyczny ze wzgledu na pamiec. Teoretycznie pewnie daloby sie to obejsc renderujac screen fragmentami ale to by pewnie zabilo wydajnosc.

Gdybym mial zrobic cos jak efekty w Applause poszedl bym raczej w ScanLine.


Wackee:
jesli o mnie chodzi to prosiemy o wykonanie telefonu do Browara,  fajnie byloby sie dowiedziec czego uzyl w Applause.
_________________
Stg/Albion Crew

Nitro__

  • Gość
Bufor Z
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Lutego 2010, 18:24 »
Sa i techniki mniej dokladne od Z-Buffera, za to szybsze, pamietam jak na Riverwash rozmawialem o jednej ze znanym amigowskim koderem kierownikiem, niestety z powodu intoksykacji napojami wyskokowymi nic nie pamietam, nawet nazwy \"Smile\"

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Bufor Z
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Lutego 2010, 18:33 »
polecam wkrecenie sie w stan tozsamy z upojeniem, pamiec wroci i  wszyscy happy \"Wink\"
_________________
\"... taka choroba. Zreszta obrazki, ktore robisz tez cos o tym mowia.
Proponuje odwrocic proporcje, zamiast byc 100% scenowym trollem, skup sie bardziej na poprawieniu warsztatu...\"
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Jacek31

  • Gość
Bufor Z
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Lutego 2010, 20:16 »
Hm.. niby dla czego Wolf to nie jest prawdziwe 3D \"Question\" To ze gra jest prymitywna, tego nie zmienia, mamy tu transformacje w 3 wymiarach, jest przeciez perspektywa i glebia. A ze nie ma tu Z-bufora, no coz autorzy tej gry tez musieli sobie jakos poradzic z niedomaganiami uwczesnych PC. A tak na marginesie to jest fragment artykulu jak zrobic Wolfa na ARMie ktory ma 96KB RAM i 512KB ROM. Ale tam jest dosc mocy obliczeniowej aby w locie dekompresowac tekstury z LZW, no i sprzetowe DMA. Z drugiej strony fajnie by bylo przenisc Wolfa na komode, to by bylo cos.
_________________
A szostego dnia Bog stworzyl czlowieka ... Aby mogl sie napic.

Stg__

  • Gość
Bufor Z
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Lutego 2010, 21:35 »
Zalezy jak na to patrzec, moim zdaniem Wolf nie jest w pelni 3D bo engine nie pozwala na patrzenie w dowolna strone pod dowolnym katem, nie jest tez dlatego, ze w grze 3D swiat gry definuje sie rowniez w 3D, a w przypadku Wolfow i Doomow swiat gry definuje sie w 2D.
_________________
Stg/Albion Crew

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Bufor Z
« Odpowiedź #29 dnia: 06 Lutego 2010, 22:25 »
wolf nie jest prawidziwie 3d przede wszystkim z tego wzgledu, ze sciany sa zawsze \"proste\" oraz nie moze byc pomieszczenia nad pomieszczeniem. W Doomie sa wprawdzie sposoby zeby to obejsc z jakimis modowanymi silnikami, ale nei zmiena to faktu ze jest to niemozliwe \"by design\".

Podobnie jest w silniku Build stosowowanym m.in. w Duke Nukem 3d, blood, Shadow Warrior, Blake Stone... cos by sie na pewno jeszcze znalazlo \"Wink\" Silnik ten ogolnie dziala tak jak silnik dooma, tyle ze jakimis dzikimi metodami sciany moga byc ukosne oraz jest zaimplementowana w nowszych wersjach silnika iluzja room over room.
co do wolfa na c64 - > jest MOOD jak napisalem wyzej.
na stock maszynie wiecej sie nie wyciagnie, ale na ubieglorocznym forever widzialem klon wolfa na zmodowanego spectruma - wydajnoscl epsza nzi na c64, rozdizlczosc wyzsza.. ale tylko 2 kolory jesli dobrze pamietam - niech mnie ktos poprawi jesli klame \"Wink\"

ah te czasy kiedy po nocach robilem mapy do dooma ... lezka sie sie w oku kreci \"Wink\"
_________________
www.vulture.c64.org
www.c64power.com
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"