Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk  (Przeczytany 942 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Listopada 2008, 16:48 »
np. dziala unzip64 fakt ze polgodziny w normalu trwa przerzucanie, ale chodzi. Tak samo pakery. assemblery itp. takie malo potrzebne programy.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Listopada 2008, 12:04 »
@Nitro: maistrala SIO jest tak skonstruowana, ze jest to wlasciwie true plug\'n\'play i atarowcy nie pisali do komiunikacji z tym interface zadnych  niekompatybilnych wstecz driverow - podlaczasz tam cos i dziala i juz (ogolnei rzecz biorac na atari korzystaja z ROMu ktory jest zaszyty w atari a nie w urzadzeniu zewnetrznym), natomiast co do 1541 i iec to sam wiesz jak jest - mnostwo turboloaderow itd. jest chociazby sd2iec ale co z tego jak mozna z tego zaladowac gora jednoplikowe gry.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Nitro__

  • Gość
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #17 dnia: 24 Listopada 2008, 15:56 »
Zle zinterpretowales moje posty \"Wink\" , wiem jak sie sprawy maja na Atari - po prostu chce podkreslic, ze dostajemy cos za cos, szybka stacje bez przerobek i dodatkowy koprocesor wzamian za trudnosc w skonstruowaniu taniego funkcjonalnego zamiennika, ktory np. dla takiego mnie bylby swietna rzecza.

booker__

  • Gość
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #18 dnia: 24 Listopada 2008, 21:27 »
                   
kisiel napisal:
np. dziala unzip64 fakt ze polgodziny w normalu trwa przerzucanie, ale chodzi. Tak samo pakery. assemblery itp. takie malo potrzebne programy.

No w tym rzecz wlasnie \"Very

                   
Nitro napisal:

 taniego funkcjonalnego zamiennika


1541-III chodzi po 50 euro

http://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=28479&sid=a520efb64b478a581d0df3ff987ebee4

Brakuje coprawda obudowy i monitorka, ale nie powinno byc to kosmosem zamontowac go jak sisio2misio z Atari. \"Wink\"

Nitro__

  • Gość
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Listopada 2008, 10:50 »
1541-III obsluguje tylko standardowe komendy SAVE i LOAD DOS\'a, ponad 200zl to o wiele za duzo wg.mnie za taki sprzet. Dla porownania SIO2SD dla Atari z wyswietlaczem kosztuje 100zl plus wysylka.
Dobra, skonczmy offtopic, jesli ktos czuje potrzebe pogadania o zamiennikach stacji dyskietek C64, to niech zalozy nowy temat.

leming__

  • Gość
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Listopada 2008, 11:36 »
jak 200zl to za duzo? a ile bys chcial za to dac? koles na tym nie zarabia przeciez, pomijajac fakt ze koles nad tym codziennie wieczorem przez dwa lata pracowal. A co ma atari wspolnego z IDE?

Nitro__

  • Gość
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Listopada 2008, 00:00 »
                   
Cytat:
jak 200zl to za duzo? a ile bys chcial za to dac? koles na tym nie zarabia przeciez, pomijajac fakt ze koles nad tym codziennie wieczorem przez dwa lata pracowal

Nie mowie, ze cena nieuczciwa, tylko troche za malo otrzymuje w wzamian za taka kase.
                   
Cytat:
A co ma atari wspolnego z IDE?

Akurat to rozszerzenie nic, pierwszym moim postem w tym temacie objasnilem bookerowi dlaczego nie dzialaja na tym carcie IRQ loadery.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Listopada 2008, 15:32 »
no coz dostep do kilku set megabajtow danych w 8 bitowym sprzecie powinien kosztowac zlotowke w 1983r.
Moim zdaniem jak ktos uzywa sprzetu do gier zamiast do pisania programow (assemblery, monitory,pakery) przerzucania danych z jednego sprzetu na drugi (np. obrazy d64 bardzo szybko sie przerzuca w IDE64) nigdy nie zrozumie po co to sie robi, byl jest i bedzie graczem i dla niego to nigdy nie bedzie wazne. Dziekuje wiec za opinie tak miarodajne jak : po co to , to jest za drogie... itp, naprawde jestesmy wam wdzieczni, jednak dziwne jest ze taki fenek cactus mecza takie sprzeta a WAM to przeszkadza i musicie wyrazic swa dezaprobate.
To jest i bedzie hobby i nie ma w tym sensu.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline jad

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 119
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Listopada 2008, 17:49 »
i tu sie kisiel zgodze z toba w calej rozciaglosci.

mamy juz 21. wiek. przypominam tym, ktorzy zapomnieli.
czas wlaczyc klimatyzacje miast wachlowac sie dyskietkami.

@booker:
>heh, kolejne fajne rozszerzenie do komody bez obslugi IRQ loaderow

no tak. dla tego stwierdzenia warto porzucic projekt ide64 lub c64+ ...
programisci spod znaku c= to z reguly partacze. pisanie softu niezgodnego z systemem to ich glowna cecha. obserwowalem to i na c64 i na amidze.
na obrone dodam tylko, ze byl to w zasadzie jednyny sposob na obejscie kiepsko zaprojektowanej transmisji komputera ze stacja.

>Ile jest softu dzialajacego w normalu? Chyba na palcach policzyc? Nie wiem.

soft dzialajacy w nie-normalu mozna przerobic. dali temu przyklad czesi umieszczajac na swojej stronie modyfikacje gier _WIELO_plikowych, ktore mozna ladowac z hdd, cd: ja sobie nawet na iecata przenioslem creatures.
uzytki najlepiej napisac od nowa niz babrac sie g*wnie, ktore ma na dodatek siedem odcieni.

jesli ktos nie moze zyc bez tych irqloaderow i gierek multiplikowych, to niech juz sobie zostanie w tym punkcie rozwoju.
dla mnie ten punkt znajduje sie blisko drzewa, pod galezia, z ktorej wlasnie sie zeszlo.

booker, no offence. akurat ciebie mialem najblizej do cytowania \"Wink\"

booker__

  • Gość
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Listopada 2008, 18:02 »
                   
jad napisal:

@booker:
>heh, kolejne fajne rozszerzenie do komody bez obslugi IRQ loaderow

no tak. dla tego stwierdzenia warto porzucic projekt ide64 lub c64+ ...
programisci spod znaku c= to z reguly partacze. pisanie softu niezgodnego z systemem to ich glowna cecha. obserwowalem to i na c64 i na amidze.
na obrone dodam tylko, ze byl to w zasadzie jednyny sposob na obejscie kiepsko zaprojektowanej transmisji komputera ze stacja.

Nie wiem, czy to jest po prostu polska mentalnosc, czy po prostu komodorowsko scenowa.

Odpowiedz powinna brzmiec: no tak, dla tego stwierdzenia warto zrobic projekt ide64 z pelnym supportem dla 1541 :P

                   
jad napisal:

soft dzialajacy w nie-normalu mozna przerobic. dali temu przyklad czesi umieszczajac na swojej stronie modyfikacje gier _WIELO_plikowych, ktore mozna ladowac z hdd, cd: ja sobie nawet na iecata przenioslem creatures.
uzytki najlepiej napisac od nowa niz babrac sie g*wnie, ktore ma na dodatek siedem odcieni.

Nie no, szklem tez sie mozna podetrzec, tylko po co \"Smile\"

No ale jak ktos chce przerobic wszystko, giery, demca, edytory itd na HDD to przeciez nie ma sprawy. \"Smile\"

                   
jad napisal:

jesli ktos nie moze zyc bez tych irqloaderow i gierek multiplikowych, to niech juz sobie zostanie w tym punkcie rozwoju.
dla mnie ten punkt znajduje sie blisko drzewa, pod galezia, z ktorej wlasnie sie zeszlo.

Punkt rozwoju dla mnie jest taki, ze za nic nie wydalbym teraz kasy na karty jak MMC czy IDE64. Wiec kasa leci w tym momencie do Gideona od 1541U a nie do Kisla. Dla jasnosci wolalbym zaplacic Kislowi, ktory i tak pewnie na produkcje swojego sprzetu sie nie zdecyduje, bo jak juz gdzies mowil, projekt jest dla HW geekow. No probs. \"Smile\"

Druga sprawa jest taka, ze graciarnia w okol komody mi nie styka. Cart pod maska akurat jak najbardziej.

                   
jad napisal:

booker, no offence. akurat ciebie mialem najblizej do cytowania \"Wink\"

Rowniez, jad \"Wink\"

Pozdrawiam
/M

Izaak Berenbaum__

  • Gość
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Listopada 2008, 18:03 »
                   
Cytat:
jesli ktos nie moze zyc bez tych irqloaderow i gierek multiplikowych, to niech juz sobie zostanie w tym punkcie rozwoju.
dla mnie ten punkt znajduje sie blisko drzewa, pod galezia, z ktorej wlasnie sie zeszlo.

 \"Laughing\" wez odetchnij troche swiezym powietrzem,moze odejdz na chwile od 8 bitowych komputerow(w koncu mamy 21 wiek) bo ci to ewidentnie szkodzi.

booker__

  • Gość
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Listopada 2008, 18:07 »
                   
Nitro napisal:
1541-III obsluguje tylko standardowe komendy SAVE i LOAD DOS\'a

Nie rozumiem. A jakie komendy jeszcze chcesz? @MAKE_COFFE ?
Nie mow mi, ze 1541-III nie chula np z Actionem, bo padne \"Very

                   
Nitro napisal:

Dobra, skonczmy offtopic, jesli ktos czuje potrzebe pogadania o zamiennikach stacji dyskietek C64, to niech zalozy nowy temat.

Takie zycie  \"Cool\" Chyba bedziesz musial kogos naciagnac na moderatora :]

Pozdrawiam
/M

Nitro__

  • Gość
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Listopada 2008, 18:54 »
                   
Cytat:
Nie rozumiem. A jakie komendy jeszcze chcesz? @MAKE_COFFE ?
Nie mow mi, ze 1541-III nie chula np z Actionem, bo padne Very Happy

Tak, nie hula, cytat ze strony:
                   
Cytat:
Because the circuit is based on a PIC microcontroller and not a fancy FPGA or 65xx processor it will never act 100% the same as an 1541. This is the main reason why fastloaders will not work as on a real 1541.

to mialem na mysli, tlumaczylem w moim pierwszym poscie. IRQ/fast loadery (loader z AR nalezy do tej kategori)i wymagaja procesora 6510 obecnego w stacjach dyskietek, ktory wykonuje ich kod po stronie stacji, chyba wszystkie procz 1541-U ich zamienniki nie emuluja go, tylko obsluguja standardowy protokol transmisji wiec wynika z tego prosta konkluzja, ze inne loadery niz standardowy na nich nie dzialaja.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #28 dnia: 25 Listopada 2008, 18:57 »
                   
Nitro napisal:
Zle zinterpretowales moje posty \"Wink\" , wiem jak sie sprawy maja na Atari - po prostu chce podkreslic, ze dostajemy cos za cos, szybka stacje bez przerobek i dodatkowy koprocesor wzamian za trudnosc w skonstruowaniu taniego funkcjonalnego zamiennika, ktory np. dla takiego mnie bylby swietna rzecza.


tyle ze atarowskie stacje pod wzgeldem konstrukcji (CPU/ROM/RAM) sa bardzo podobne do 1541 - jest to rowniez drugi komputer (co juz raz kiedys na tym forum Ci udowodnilem), roznica jest w interface - i w tym co w poprzednim poscie opisalem.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Nitro__

  • Gość
IDE64 v4.1 - problem z narzedziem CFSfdisk
« Odpowiedź #29 dnia: 25 Listopada 2008, 20:16 »
                   
Cytat:
tyle ze atarowskie stacje pod wzgeldem konstrukcji (CPU/ROM/RAM) sa bardzo podobne do 1541 - jest to rowniez drugi komputer (co juz raz kiedys na tym forum Ci udowodnilem), roznica jest w interface - i w tym co w poprzednim poscie opisalem.

W przypadku postow w tym temacie wg.mnie czesciowo nie masz racji..
Stacje dla Atari procz wymienionych przez Ciebie cech odroznia jeszcze jedna srednio wazna:
jest ich o wiele wiecej niz u nas i chyba maja roznorodne wnetrznosci
i jedna zasadnicza:
maja cale 128 bajtow RAM\'u (pozniejsze modele innych firm moga miec RAM\'u wiecej, ale w tej kwestii nic to nie zmienia), ich firmware siedzi w ROM\'ie w przeciwienstwie do naszych 2K RAM, gdzie mozemy umiescic jesli nam sie zachce podrasowany soft dajacy 20x przyspieszenie i jako bonus kod liczacy jakis efekt.
Jak myslisz, czy Atarowcy wybraliby o wiele szybsza predkosc transmisji czy zgodnosc ze standardami, gdyby mieli wybor?
Wyboru nie maja, w stacjach Atari zeby osiagnac turbo trzeba wymienic ROM, liczenie efektow odpada z wiadomych wzgledow.

Zrodla moich wnioskow:
                   
Cytat:
The Atari disk drive uses a serial access
at 19,200 baud (about 20 times slower than the Apple!). It has its own
microprocessor, a 6507, plus 128 bytes of RAM, a 2316 2K masked
ROM chip (like a 2716), a 2332 RAM-I/O timer chip with another 128
bytes of RAM (like the PIA chip) and a WD 1771 FD controller chip.
See the \"Outpost Atari\" column, Creative Computing, May 1982, for
an example of using the disk DCB.

http://dereatari.republika.pl/serw.htm#Stacja%20dysk%C3%B3w%201050