Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Crackowanie nowych komercyjnych gier  (Przeczytany 7512 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Grudnia 2011, 23:32 »
Kisiel, bylo by chyba rozsadniej gdybys wprost napisal do BZ: wydaj najpierw jakakolwiek gre to pogadamy o zabezpieczeniach ;) (no chbya ze zle odczytalem Twoje intencje...)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Grudnia 2011, 23:42 »
nie zgadłeś ;)
Jak chce sprzedawać grę na emulec? Na CD ? przez internet?
Na atarynce bodaj powstają gry na kartach w pudełku, dla kolekcjonerów/pasjonatów, takie coś można zabezpieczyć w ten sposób że zwykły koder ze znajomością 6502 nie da rady tego złamać, wystarczy spreparować flash i cpld (read protect)
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Grudnia 2011, 23:51 »
gre na emulec mozna sprzedawac z niepowtarzalnym tagowaniem... tyle ze coz po tagowaniu ktore ewentualnie da info kto spreaduje illegala, skoro taka osoba i tak pewnie zostanie bezkarna ;d
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Grudnia 2011, 00:03 »
Kisiel
Mówiąc o emulatorach myślałem o digital version: przez internet przesyłane po prostu. Załóżmy, że podarowałbym sobie te emulatory.

Mam programator EPROMów i w tym kierunku zmierzam więc temat preparowania, o którym wspomniałeś to ciekawa sprawa. Popytam atarowców chyba, że masz jakieś pomysły.

matra

  • Gość
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Grudnia 2011, 00:46 »
moim zdaniem zabezpieczanie gier na c-64 to para w gwizdek. prawda jest taka, że kto ma grę kupić, ten kupi (a kupią tak czy siak tylko pasjonaci/kolekcjonerzy).
pozwolę sobie nawet na przewrotną tezę, że crack może zwiększyć sprzedaż - wielu woli ewentualny nabytek przetestować niż kupować w ciemno, a już zwłaszcza gdy autor jest debiutantem.

Offline WojT_GL

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 333
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Grudnia 2011, 08:32 »
Wydaje mi się że matra ma rację - sam wolę przed kupieniem płyty CD ściągnąć ją w postaci MP3. Jeśli mi się spodoba - kupuję, jeśli nie - kasuję.
Natomiast gdybym miał czas na gry - to wiem, że kupowałbym oryginały - tak samo jak CD, DVD czy książki - najwięcej frajdy daje kolorowe pudełko, książeczka i świadomość, że zapłaciłem za coś fajnego \"\"

Offline Mef

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 221
  • ~ Racing the Beam! ~
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Grudnia 2011, 10:30 »
Jeśli chodzi o dystrybucję dla specyficznego grona retromaniaków to w tym właśnie cały myk, nie wersja elektroniczna typu prg/d64 etc. tylko fizyczny nośnik z ładnym labelem, okładką na opakowaniu i książeczką.

Frajdą nie jest posiadanie pliku w folderze z emulatorem, liczy się jakość namacalnego wydania które działa na kupującego jak zastrzyk melancholijnych endorfin.

Często bywało, że gra była chałą albo produktem straszne prostym i ograniczonym a mimo to generowała ostry "hype" właśnie ze względu na okładkowy artwork, naciągane komentarze do screenów na odwrocie i manual z wstępem godnym dobrej noweli.

Dla przykładu, leży koło mnie tekstowe "Dungeon Adventure" z 1984go w pudle wielkości niemal jak na kasetę VHS. W środku obok kilkustronnicowego manuala, kasety i ulotki reklamowej znajduje się najbardziej epicki wynalazek jaki widziałem w grach przygodowych - koperta zaadresowana do twórców z gotowym liścikiem z prośbą o hinta. Po prostu wypas, takiego podejścia brakuje współczesnym wydaniom.

Polecam sobie też przejrzeć okładki z kartów na Atari 2600, Intellivision i artykuły w Nintendo Power, to się dopiero nazywa nakręcanie wyobraźni kupującego!

Zamiast podejścia w stylu "fajną gierkę ostatnio napisali" wchodzi odczucie wskrzeszenia starych dobrych czasów kiedy pudełko z grą generowało wizje epickich przygód i z czcią kładło się je na półce a w instrukcji była nie tylko klawiszologia i disclaimer o mruganiu powodującym padaczkę. Właśnie na to bym stawiał na Twoim miejscu - taką jakość, że posiadanie pirata byłoby ciężkim wstydem a zakup oryginału z wszystkimi bajerami - powodem do dumy i chwalenia się znajomym.
"Stand rigid for the next battle
Peace means reloading your guns
The love for life is all hatred in disguise
A carnival creation with masks undone"

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #22 dnia: 14 Grudnia 2011, 11:27 »
Mef
...o ile ktoś ma C64 jeszcze. A tak jak pisałem, myślę, że o emulatorowcach nie można zapominać. Mamy jeszcze do tego przecież JaC64, którego co prawda nie testowałem zbyt mocno, ale jak do tej pory mnie nie zawiódł. Świetne rozwiązanie dla tych, którzy nie mają gdzie rozłożyć się ze swoim C64, albo nie mają nigdzie tego komputerka pod ręką.

Box boxem, rzecz święta \"\". Choć trzeba powiedzieć, że nie wszyscy przykładają do tego wagę, ja owszem ale nie piszę gry tylko dla siebie, stąd te pytania ;). Także możliwość dokupienia książeczki brałem pod uwagę w ogólnym rozrachunku, jako, że zawierać może garść hintów i dobry background \"\".

Można założyć pewną strategię związaną z ustawieniem niskiej, bardzo przystępnej ceny gry. Pytanie tylko ilu znajdzie się chętnych na taki tytuł? Taki pre-order po zobaczeniu grywalnego dema mógłby być rozwiązaniem. Przy odpowiednim zwrocie nakładów można uznać "inwestycję" za opłacalną i potraktować piratów profesjonalnie: zwisa mi to ;). To jest  chyba rozsądne wyjście ;).

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #23 dnia: 14 Grudnia 2011, 21:16 »
myślę że tak wydaną produkcję nie mała liczba osób z "czystego" obowiązku że wydano coś nowego na c64 i to jeszcze w Polsce by kupiła (ja też, ale nie rozpędzaj się z ceną za 100 zł będzie ciężko :P)
Sam miałem taki pomysł już dawno, aby opakować tak swego bomberman-a (tzn kolejną wersję) z rozszerzeniem gry na 5 osób, ale...
po pierwsze projekt trochę mnie przerósł, skupiłem się na uniwerslaności loadera (a w tym systemu zapisu highscore), wykorzystaniu możlwych przystwek ram, oraz innych znanych fjuczersów, niestety raz że w pojedynkę, dwa że entuzjazm mi przeszedł i uważam że taki projekt nie jest potrzebny. Trzy to nie jest mój pomysł autorski na grę (patrz dynablaster) co prawda nie ma tam nawet jednej liniijki kodu skopiowanej,ale co z tego , a jest już Bombmania itd.
Twoja przygodówka to już inna para kaloszy.

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Grudnia 2011, 18:16 »
Skull, 100 zł nijak ma się do tego co napisałem posta przed Tobą więc bez obaw. Zresztą nie będę zdradzał teraz szczegółów, mam nadzieję, że zaskoczą pozytywnie w dniu premiery. Odnośnie Bombermana jest to naprawdę dobry kawałek kodu. Nie odpuszczałbym tego, stąd też domniemywam, że po prostu na razie odpoczywasz w tej materii ;). Jak na mój gust: dodać wystarczy światy, muzaki do nich no i z tym bossem zastanawiałem się czy taki wygląd "autor miał na myśli". Bombmania to trochę inna bajka, Bomberman C64 jest bardziej grywalny, widać co się dzieje na planszy. Jeżeli chciałbyś wskrzesić ten projekt to w niektórych kwestiach mógł pomóc, byłoby super.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Grudnia 2011, 19:27 »
projekt nie jest umarły, ale zmęczył mnie.
Tak, nowe światy, bossowie. Nowa muzyczka już jest i to świetna, też zresztą Conrada, tyle że już teraz "liznął" dynoblestero podobne gierki i zrobił to teraz na 110 %, jest też tryb multiplayer na, do 5 osób (4joye + klawiatura).
Tyle że te nowe światy i bossów zostawiłem sobie na koniec, puki cały kod będzie działał bez błędów. W zasadzie zawiesiłem się najbardziej na sztucznej inteligencji komputera w trybie multiplayera.

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Grudnia 2011, 19:51 »
O! Taką postawę to rozumiem. Tryb gry dla pięciu graczy = epika. Żeby nie robić OT: myślałeś o zabezpieczeniach? ;) :D. Przypomnę Ci się jeszcze kiedyś z Bombermanem gdybyś szukał rozsądnego wydawcy + dystrybucji ale to po tym gdy udowodnię, że mogę tego dokonać ;).
W każdym bądź razie powodzenia! Gdybyś potrzebował wsparcia w grafice plansz to mogę wykonać jakiś próbny level z wielką przyjemnością!

Offline WojT_GL

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 333
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #27 dnia: 16 Grudnia 2011, 08:34 »
BagoZonde
A kiedy mozemy sie spodziewac premiery \"\" ?

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #28 dnia: 16 Grudnia 2011, 09:09 »
Ciężko powiedzieć, bo pracuję nad całą "kąpanią" i rozkminiam jeszcze pare rzeczy a jak wiadomo wszystko po godzinach :/.

Offline comankh

  • 1liner
  • Level 6
  • *
  • Wiadomości: 1854
    • Ty Bułko!
Crackowanie nowych komercyjnych gier
« Odpowiedź #29 dnia: 13 Grudnia 2013, 01:53 »
nie zarobisz, nie o to dziś na scenie 8bit chodzi.
dema, preordery, digital edition - zapomnij o dolarach z tego. to nie jest steam :D

jedyny sens tej dyskusji widzę jeśli mówimy o wydaniu gry na carcie. dobrym przykładem jest bomberland i postawa triadu.
wiadomo że koszt takiej produkcji jest znacząco wyższy, crack fanowskich cartów to byłby overkill dla dzisiejszego devu.

jeśli chodzi o dyskowe - krakerzy aż tak nie spieszą się dziś z releasami, nie ma dziś die hard supplierów puszczających 0day, byliby po prostu wrogami sceny. możesz ewentualnie którejś z grup zaproponowć firsta za flaszkę i chwałę.

co do $$$
wyobraź sobie że robisz w modelu pay-what-you-want... kto będzie chciał - kupi. jeśli zejdzie ci cały fizyczny nakład - to będzie twój zarobek.