Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Kopiowanie gier: kaseta-C64-kaseta  (Przeczytany 1195 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sky

  • Gość
Kopiowanie gier: kaseta-C64-kaseta
« dnia: 09 Listopada 2009, 08:14 »
 Korzystając  z  chwili  wolnego  czasu  postanowiłem  edukacyjnie  przetestować  komendę  <-@  (strzałka  małpa)  zaimplementowaną  do  BB  v.3.  Po  pomyślnym  zgraniu  gry  z  pamięci  na  kasetę  (Titanic  Blinky  -  wersja  \'z  zestawu  nr...\')  okazało  się  iż  próba  wgrania  kopi  kończy  się  komunikatem  LOAD  ERROR,  a  wpisanie  komendy  RUN  wyświetla  nowe  okno  z  napisem...  ILLEGAL  COPY    \'\'    W  zaistniałej  sytuacji  rodzi  się  pytanie:  czy  można  w  jakiś  prosty  sposób  ominąć  to  zabezpieczenie  wykorzystująć    BB  lub  np.  FIII  ?  
   
  Ps.Myślę,  że  powyższy  przykład  jest  świetnym  przykładem  tego,  iż  w  polskim  światku  Commodore  64  pirat  nie  był  Janosikem,  który  okradał  bogatych  (zachodnie  firmy)  i  dawał  ubogim,  a  jedynie  zwykłym  Złodziejem  zarabiającym  na  nieświadomych/biednych  czyli  NAS.



Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Kopiowanie gier: kaseta-C64-kaseta
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Listopada 2009, 08:22 »
 Trochę  się  nie  zgodzę  -  nikt  nam  nie  bronił  kupować  oryginałów  -  zamawiać  kardridgesy  po  150  marek  i  oryginalne  kasety  -  kogo  było  na  to  stać??  
   
  Zawsze  mogliśmy  tępić  piratów  i  kupować  oryginały  \'\'    
  Ale  to  my  byliśmy  Janosikami  dla  pirata  :P  albo  dla  siebie...
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

zyga

  • Gość
Kopiowanie gier: kaseta-C64-kaseta
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Listopada 2009, 08:36 »
 Gry  są  zabezpieczone  programem  Micrus  Copy.  Jest  na  to  specjalny  POKE,  jednak  nie  pamiętam  już  jaki  :(  Zgubiłem  swój  \'cudowny  zeszyt\'  z  dawnych  czasów,  gdzie  zapisywałem  różne  poki  :)  
   
  Jeśli  masz  Black  Boxa  to  po  załadowaniu  programu  pokazują  ci  się:  adres  początkowy  i  końcowy  programu.  Adres  początkowy  to  zawsze  2049.  Wyjściem  z  sytuacji  jest  zgranie  pamięci  od  wcześniejszego  adresu.  Skopiowana  zostaje  wtedy  pamięć  ekranu  i  bufor  magnetofonu.    
   
  <-W,844,end_address,\'nazwa  programu\',1,1  
  Gdzie  end_address  to  adres  końcowy  programu.  Podmieniony  został  adres  początkowy  na  844.  
   
  A  ładuje  się  później  rozkazem  <-L\'\',1,1  
  (koniecznie  w  ten  sposób)

zyga

  • Gość
Kopiowanie gier: kaseta-C64-kaseta
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Listopada 2009, 08:50 »
 Moim  zdaniem:    
  -  bez  piratów  w  tamtych  czasach,  to  byśmy  nic  nie  mieli  
  -  l.k.  avalon,  timsoft  i  mirage  pojawiły  się  później  
  -  to  piraci  \'zbudowali  rynek\'  w  polsce,  
  a  C&A  go  ukierunkowało  w  kierunku  oryginałów  -  wtedy  szansę  miał  Timsoft,  L.K.  Avalon  i  Mirage

sky

  • Gość
Kopiowanie gier: kaseta-C64-kaseta
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Listopada 2009, 10:14 »
 Micrus  Copy  -  w  trzech  słowach:  PIRAT  PIRATOW  WILKIEM    \'\'    
   
  @zyga  dzięki  za  instrukcje  -  mam  nadzieję,  że  zrobię  wszystko  jak  należy  
   
  W  kwesti  piractwa  pewnie  się  powtórzę,  ale  cóż:  
  koszty  -  na  C64/inny  komputer  było  stać,  a  na  gry/soft  już  nie  
  rynek  -  nie  zbudowali,  a  zdominowali  na  zasadach  niuczciwej  konkurencji  (kradzione  zawsze  będzie  tańsze  bo  przecież  tak  naprawdę  nic  nie  kosztuje).  
  A  tak  wogóle  to  \'punkt  widzenia  zależy  od  punktu  siedzenia\'  vide  p.A.Chmielarz  

Offline kenji

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 955
Kopiowanie gier: kaseta-C64-kaseta
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Listopada 2009, 13:00 »
 Chmielarz?  Ten  od  \'Tajemnicy  Statuetki\'  rozumiem.  A  co  on  ma  wspólnego  z  piractwem?  Pomijam  że  straszny  burak  z  niego  był  (sądząc  po  wywiadach).  
   

sky

  • Gość
Kopiowanie gier: kaseta-C64-kaseta
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Listopada 2009, 14:29 »
 Tak  to  ten.  W  czasach  8/16  bit  mieszał  w  \'światku\'  z  niejakim  Fuxem  (poprawcie  jesli  przekręciłem  ksywkę).  Gość  łamał,  a  potem  powtórnie  zabezpieczał  soft,  by  jakiś  cwany  rodak  nie  robił  mu  konkurencji.    
  Z  tym  zabezpieczaniem  to  historia  zatoczyła  koło  gdyż  Gears  of  War  przeniesiony  na  pc  przez  studio  People  Can  Fly  zdechł  na  początku  2009  r.(wygaśnięcie  cyfrowych  certyfikatów)  i  trzeba  było  wypuścić  łatkę  umożliwiającą  uruchomienie  ORYGINALNEJ  gry.    
  Pytanie  za  100  punktów;  Kto  jest  prezesem  People  Can  Fly  ?  \'\'  

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Kopiowanie gier: kaseta-C64-kaseta
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Listopada 2009, 14:40 »
 http://en.wikipedia.org/wiki/People_Can_Fly\' target=_blank>http://en.wikipedia.org/wiki/People_Can_Fly ?  ;d  
   
  ladnie  ladnie...  uczciwie  to  sie  czlowiek  nigdy  nie  dorobi,a  na  pewno  nie  w  tym  kraju  ;)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

sky

  • Gość
Kopiowanie gier: kaseta-C64-kaseta
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Listopada 2009, 17:57 »
 @zyga  
  Ponieważ  po  komendzie:  
  <-W,844,end_address,\'nazwa  programu\',1,1  
  u  mnie  wyskakiwał  ?syntax  error  więc  wpisałem  tylko:  
  <-W,844,end_address  
  i  nagrałem  program  na  kasetę.  
   
  Wyniki  i  spostrzeżenia:  
  -zapisany  program  nie  ma  nazwy  
  -ładowanie  rozkazem  <-L  kończy  się  komunikatem  ?load  error,a  próba  uruchomienia  ?syntax  error  in  8224  
  -ładowanie  rozkazem  <-L\'\',1,1  kończy  się  komunikatem  ?load  error  oraz  wyswietleniem  <-W,844,end_address  ,  poprawnej  nazwy  programu  itp.,a  wpisanie  run  powoduje  start  gry  \'\'    
   

zyga

  • Gość
Kopiowanie gier: kaseta-C64-kaseta
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Listopada 2009, 18:13 »
 @Sky.  
  Niechcący  wprowadziłem  Cię  w  błąd.  Przy  instrukcji  <-W  nie  powinno  być  przecinka  przed  \'nazwa  programu\',  czyli:  
   
  <-W,startaddress,endaddress\'filename\', 1,1

oley76

  • Gość
Kopiowanie gier: kaseta-C64-kaseta
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Listopada 2009, 22:30 »
 Odnośnie  piractwa:  
  Człowiek,  u  którego  kupiłem  C64  a  potem  ustawiałem  się  w  kolejki  z  magnetofonem  pod  pachą  by  KUPIĆ  GRY  jest  obecnie  prezydentem  trzeciego  co  do  wielkości  miasta  w  Lubuskiem  -  Nowa  Sól.  Takie  były  początki....  ;-)

11111olo

  • Gość
Kopiowanie gier: kaseta-C64-kaseta
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Listopada 2009, 18:39 »
 Widzę  że  nikt  nie  zna  assemblera.  
  Micrus  copy  miało  3  zabezpieczenia.  
  Opiszę  całą  procedurę  na  przykładzie  BB3.  
  Ładujemy  grę  i  po  jej  poprawnym  wczytaniu  naciskamy  F1  (albo  piszemy  LIST).  Mogą  się  pokazać  3  typy  zabezpieczenia.  Rozpoznajemy  je  w  taki  sposób.  
  Jak  się  pokaże  
  128  SYS2059  
  to  wpisujemy    
  POKE  874,96  
  1990  SYS2073  MICRUS  COPY  
  POKE896,96  
  a  jak  
  1991  SYS2073  MICRUS  COPY  
  POKE  902,96  
  Po  tym  wykonujemy    
  RUN  
  Może  się  pokazać    
  SYNTAX  ERROR...  
  Nie  przejmujemy  się  
  Wciskamy  F1  
  Jeśli  się  pokaże  inna  linia  niż  te  w/w  to  już  odblokowaliśmy  grę.  Jeśli  nadal  się  pokaże  np.  
  128  SYS  2059  
  to  musimy  wpisać  
  SYS  2059  
  Pokaże  się    
  SYNATAX  ERROR...  
  Teraz  już  można  zapisać  grę  
  <-S\'Nazwa\',1,1  
   
  Jak  coś  nadal  jest  niejasne  to  piszcie.

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
Kopiowanie gier: kaseta-C64-kaseta
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Listopada 2009, 11:55 »
 Pierwszy  złamał  te  zabezpieczenie  TSD  i  swoje  Poke  zaprezentował  w  #3  wydaniu  papermaga  Fuzz  w  listopadzie  1998  r.  
   
  dla  linii:  
  1990  -  poke897,96:run  
  1991  -  poke902,96:run  
  128  sys  2059  -  poke  872,60:run  
  Czasami  bywają  małe  problemy  przy  odbezpieczaniu  -  Basic  daje  znać  o  sobie.  Nawet  czasami  program  potrafi  wystartować.  Wówczas  polecam  napisanie  tej  samej  procedurki  w  assemblerze  w  realtimie  na  pamięci  ekranu.  Działa  bez  zarzutu  (przykładowo  dla  linii  1991  lda  #$60  sta  $0386  jmp  $0819).  
   
  Ja  nie  znając  jeszcze  tych  poke`ów  doszedłem,  jak  ominąć  zabezpieczenie  tylko  dla  linii  1990  oraz  jak  zgrywać  program  komendą  <-W  w  black  boxie  :D  
   
  Artykuł  na  ten  temat  opublikowałem  w  Inversie#7/Oxygen64  w  marcu  2000  roku  a  po  latach  text  dostępny  jest  na  mojej  stronie:  
   
  http://www.riversedge.pl/micrus_copy\' target=_blank>http://www.riversedge.pl/micrus_copy
   
   
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!