Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: SID Surf - gra w trakcie tworzenia  (Przeczytany 3064 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« dnia: 16 Września 2016, 13:41 »
Popełniam kolejną gierkę. Tym razem znacznie prostsza niż Yoomp!64 więc szału nie będzie. Na razie przyjąłem nazwę "SID Surf" ale być może ulegnie ona zmianie, jak ktoś ma propozucje to chętnie wysłucham :)
Jest to typowa gra rytmiczna jakich sporo na innych platformach. Poruszamy się po trasie na której znajdują się "kryształy" rytmu, używając w odpowiednim momencie klawiszy QWE zbieramy "rytm", w zależności w jakim momencie naciśniemy klawisz dostajemy odpowiednią ocenę punktową co jest symbolizowane przez kolorowe paski pod trasą.


Jest 5 kolorów oceny:
źółty  - bdb
jasno czerwony - dobry
czerwony - średni
brązowy - słaby
szary - rytm który nie został "trafiony"

W obecnej wersji zrobiłem tak że na początku dane rytmiczne są wstawiane rzadziej a potem coraz częściej, brakuje elementu wskazującego prawidłową pozycje kryształu ale jest ot prawie przy samym końcu trasy. W załączniku to co udało mi się do tej pory wymodzić, muzyka pochodzi z dema "Pearls For Pigs". Oczywiście jest całe mnóstwo rzeczy do zrobienia ale chciałem przedstawić jaki jest bazowy "look & feel" i jestem otwarty na propozycje jak ulepszyć gameplay.

Poza tym jestem ciekawy co o tym myślicie? Warto to ciągnąc dalej czy "wieje nudą"? :)

Tech info: jako muzykę można zastosować dowolny utworek mający init pod $1000 i play pod $1003, ładowany od $1000 do $31C0 ale pewnie można przerobić żeby było dłuższe.
Oczywiście nie może on zjadać za dużo cykli bo rozjedzie się synchro. Dane rytmiczne są przygotowywane wcześniej - napisałem programik który używając biblioteki libsidplayfp generuje sobie dane wave a następnie z tych danych za pomocą algorytmu do wykrywania rytmu zapisuje odpowiednio przefiltrowane dane rytmiczne. [Reklama]Taka sama procedura wykrywania rytmu jest użyta w moich grach "Music Ride" i "Music Ride2" (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zr.music.ride  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zr.music.run). [/Reklama]
Wykrywanie rytmu nie jest doskonałe, jak ktoś bardzo chce to mogę to troszkę dokładniej opisać, na necie są opracowania i wykorzystałem jedno z nich do zrobienia implementacji algorytmu w C.



Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Września 2016, 14:08 »
nie wiem gdzie klęknąć aby loda zrobić :P
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Września 2016, 14:29 »
Kisiel: Zamiast lody to rób UK1541 to skorzystam ja i wiele osób pewnie.

Wracając do tematu: jestem w stanie sobie wyobrazić stronkę na którą uploadowało by się plik/i SID, a w odpowiedzi można by było ściągnąć obraz dyskietki z przygotowaną grą i podanym plikiem, oczywiście bez problemu można by było przygotować też wcześniej pliki sid i danych rytmicznych, a na stronce można by było wybierać utworki na podstawie których generowany by był obraz dyskietki. Ale to takie mrzonki :) bo nie wiem jak z prawami do użycia plików SID..., nie wiem jeszcze czy to będzie produkcja freeware czy coś innego.

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
Re: SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Września 2016, 00:39 »
Wystaw grę (nawet, jeżeli nie jest skończona) na GameDev compo, którego finał odbędzie się już w najbliższą sobotę w Gdańsku. Co prawda termin nadsyłania prac minął 9 dni temu, ale myślę, że Tfardy przymknie oko na poślizg ;-)

http://retrokomp.org/?page_id=1582&lang=pl_PL
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Września 2016, 20:04 »
Wolałbym nie wystawiać w takim stanie tej gry bo to trochę obciach, nawet nie mam utworu jaki mógłbym w tej chwili wstawić legalnie. Może uda mi się coś więcej zrobić na jakiś inny event.

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Września 2016, 22:55 »

Offline elroy

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 314
    • piwo.org
Re: SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Września 2016, 23:05 »
Fajne :) I muzyka zacna :)
C64, C64G, C64C, C64 DTV, 3x 1541-II, SD2IEC, Final III, DualSID, Mon. 1084s, Jiffydos, A500/600

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Listopada 2016, 22:59 »
W zasadzie to już skończyłem, jest jakiś drobny bug ale nie wiem czy będę go poprawiał bo nie jest uciążliwy. Przy okazji zrobiłem rename i gra ukaże się pod tytułem "SID Hero" bo bardziej nawiązuje ona do "Guitar Hero" niż do "AudioSurf".
W aktualnej wersji znalazło się 30 utworów różnych kompozytorów, część ze zgodą część bez ale myślę że nie ma to większego znaczenia skoro gra i tak będzie za free. Dla każdego utworu rejestrowany jest najwyższy osiągnięty wynik oraz 4 literowy nick, hi score oczywiście zapisuje się na dyskietce. Gra nie korzysta z żadnego loadera (może kiedyś to opanuję :) ) co pewnie jest dobrą informacją dla posiadaczy SD2IEC.

Tylko teraz nie wiem gdzie to upublicznić, do "Silesia Party" daleko, nie mam pojęcia gdzie/kiedy jest jakiś event lub cuś gdzie mógłbym gierkę wystawić/wysłać, ktoś mi może podpowie?

Jak ktoś ma jakieś propozycje muzyczne które widziałby albo raczej słyszałby w takiej gierce to można je składać, może coś zamienię. Z tym że proponowane utwory muszą spełniać warunki.
- adres początkowy od $1000
- adres init $1000 
- adres play $1003
- długość całkowita pliku sid max ok 8500 bajtów ($217E)
- szybkość x1 (bez sampli)
- musi to być pierwszy subsong

Jak ktoś nie wie czy jakaś muzyka je spełnia to nie ma problemu - jestem w stanie szybko zweryfikować dany utworek, pod warunkiem że znajdę go w HVSC. Dodam jeszcze że niektóre utworki można relokować więc jak coś ma adres początkowy od $3000 to wcale nie znaczy że się nie nadaje, bo jeśli ma init pod $3000 a play pod $3003 to powinno być ok.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Listopada 2016, 23:29 »
Otwieram kolejkę klękających do miecza:)
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Re: SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Listopada 2016, 01:16 »
Poprzednią grę już wydałeś ? Jest jakiś postęp ?
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Re: SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Listopada 2016, 01:55 »
Wegi, pytasz jako przedstawiciel handlowy z buy&sell czy jako olofil, z kradnij&sprzedaj?
Z Twojego punktu widzenia kradnij i sprzedaj to norma bo gry drogie a chińczyk z Gracze.pl też musi zarobić z cudzej pracy.
Coby złodziejom żyło się lepiej.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline F7sus4

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2410
Re: SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Listopada 2016, 11:28 »
Jeżeli poziom trudności jest taki, jak na załączonym filmiku, to pomiędzy kolejnymi klawiszami można sobie nawet ucinać drzemki. :D

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
Re: SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Listopada 2016, 14:11 »
Pytam jako wydawca własnej gry z doświadczeniem, że jest to droga przez mękę. Nie będę dalej się rozwijał, a mógłbym...
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Listopada 2016, 14:24 »
Poprzednią grę już wydałeś ? Jest jakiś postęp ?

Nadal czekam, dopiero niedawno dostałem informację że ktoś zaczął robić projekt okładki, ale ponoć gra ma się ukazać przed świętami. Trochę czasu zajęło dogadanie się z atarowcami bo miało być tak zrobione żeby zachować podobieństwo do wersji Atari, ale z ich grafikiem nie ma kontaktu a projekt graficzny gdzieś zaginął więc zanim się to wyjaśniło to też tochę czasu minęło, ostatecznie projekt okładki będzie nowy.

Offline Zbych

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 210
Re: SID Surf - gra w trakcie tworzenia
« Odpowiedź #14 dnia: 19 Listopada 2016, 14:58 »
Jeżeli poziom trudności jest taki, jak na załączonym filmiku, to pomiędzy kolejnymi klawiszami można sobie nawet ucinać drzemki. :D

Wszystko zależy od utworu, poza tym na początku rytm jest generowany w dłuższych odstępach, od połowy muzyki jest z pełną "dozwoloną" prędkością tak żeby "kryształy" nie nachodziły na siebie w ramach jednej ścieżki, np. zerknij na taki "Cortisone", co się dzieje jak muzyka osiąga apogeum:

https://www.youtube.com/watch?v=t2EA3d_PMzE

Zapewniam że o przejściu dwóch takich 3 minutowych kawałków trzeba zrobić przerwę bo mięśnie przedramienia zaczynają się męczyć, zwłaszcza na klawiaturze C64, gdzie jest duży skok klawiszy. Na C128 (i pewnie SXie) czy przeciętnej klawiaturze do PC jest znacznie wygodniej, ale też za długo bez przerwy się nie pogra.