Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Roguelike na C64 ?  (Przeczytany 854 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nyar

  • Gość
Roguelike na C64 ?
« dnia: 08 Maja 2006, 14:44 »
 Witam  jestem  tu  nowy,  lecz  czasami  sledze  ciekawe  tematy  na  tym  forum.  Mam  do  was  pytanie.  Czy  teoretycznie  dało  by  sie  przekonwertowac  takie  rogaliki  jak  adom  i  nethack  na  c64  ?.  Czy  stary  C64  pociągnie  taką  formę  crpg  ?.  jakby  napisac  go  w  czystym  assemblerze  ?  wydaje  mi  sie  ze  graficznie  by  komcio  sprostał  zadaniu  ale  nie  wiem  jak  z  pamiecia  by  bylo...  i  pewnie  by  zajmowal  sporo  dyskietek  :).Tak  czy  siak  pomysł  wydaje  mi  sie  świetny.  Co  o  tym  sądzicie  ?  \'\'  



Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Roguelike na C64 ?
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Maja 2006, 14:53 »
 Napisanie  cRPG  na  c64  to  było  moje  marzenie  :).  Więc  zacząłem  to  realzować,  a  projekt  nazywał  się  Ondorr  Drakmo.  Później  ze  względu  na  niewygodne  programowanie,  gdyż  pisałem  to  niestety  w  basicu  -  przeszedłem  z  tym  projektem  na  Amigę.  W  międzyczasie  nauczyłem  się  php  i  teraz  Ondorr  dostępny  jest  w  sieci,  tylko  tak  widzę  na  dzień  dzisiejszy  pisać  gry.  Ma  to  swoje  zalety  bo  można  zrobić  multiplayer  a  i  nie  jest  to  uzależnione  od  platformy.  
   
  Ondorr  jest  jeszcze  w  powijakach,  ale  polecam:  
   
  http://www.todrobot.tarnow.net.pl/princessa/ondorrdrakmo/start.php\' target=_blank>http://www.todrobot.tarnow.net.pl/princessa/ondorrdrakmo/start.php
   
   

nyar

  • Gość
Roguelike na C64 ?
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Maja 2006, 10:22 »
 Ciesze  sie  ,że  ktoś  sie  zainteresował  tym  tematem.  Wydaje  mi  sie  że  da  sie  cos  podobnego  do  ADOMA  stworzyc  na  poczciwym  osmiobitowcu.  Lecz  w  zwiazku  z  tym  ze  c64  nie  ma  za  duzo  pamieci  potrzebnej  na  umieszczenie  calej  mechaniki  gry  i  calej  roznorodnosci  potworow/questow/przedmiotow/npc  itp.  Pasowało  by  okroic  co  nieco.  tylko  co  pod  noz  by  poszlo  aby  gra  nie  stracila  grywalnosci...  Zastanawiam  sie  tez  czy  nie  dało  by  sie  poszerzyc  matrycy  znakow    tak  aby  gra  byla  bardziej  czytelna  ,ale  tez  zeby  znaki  nie  byly  za  duze...  no  chyba  ze  dojdzie  do  tego  plynny  scrooling  ...  zanim  bede  cos  probowal  wykrzesac  bede  musial  zrobic  projekt  gry...  jako  ze  dawno  sie  tym  nie  zajmowalem  wiec  to  bedzie  projekt  czysto  hobbystyczny  :D.  Podkreślam  chodzi  tu  o  c64  !  ta  gra  mam  nadzieje  bedzie  hołdem  oraz  ostatnim  dobrym  crpg  na  ten  komputer...  wszystkie  crpg  jakie  wyszly  na  ten  komputerek  nie  spelnily  moich  oczekiwan...  Wydaje  mi  sie  ze  chyba  nikt  jeszcze  nie  zrobil  roguelike  na  c64  !(moze  sie  myle?)

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Roguelike na C64 ?
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Maja 2006, 01:31 »
 Nie  znam  dokładnie  tematu  cRPG  na  c64  niestety,  ale  życzę  powodzenia.  Szczerze,  sam  z  ondorrem  tak  zacząłem  i  nadal  mam  sentyment  do  c64  i  chciałbym  na  nim  to  napisać,  jednak  teraz  ludzie  patrzą  z  chęcią na  graficzki  więc  robię  ten  projekt  w  PHP  tak,  by  był  zrobiony  z  wielkim  rozmachem,  a  nie  tylko  txt.  Mimo  wszystko  kusi  mnie  sam  txt  na  c64  tylko,  że  nie  wiem  ilu  by  było  chętnych.  Apropos  krojenia,  nie  wiem  czy  to  konieczne,  wszelkie  postaci,  npc`y,  potwory,  lokacje  mogą  być  przecież  doczytywane  z  dyskietki.  Tak  właśnie  działa  Ondorr  Drakmo,  każdą  lokację  odczytuje  z  dysku  co  nie  zajmuje  za  wiele  czasu.  Wszelkie  warunki,  charakterystyki,  etc.  umieściłem  w  tych  doczytywanych  plikach  w  takich  modułach,  by  sam  engine  wiedział  z  czym  to  się  je,  ale  nie  zawierał  za  dużo  danych,  które  by  go  obciążały.  Z  jednej  strony  mniej  kodu  co  poprawiło  czytelność,  z  drugiej  strony  zaś  program  ma  szanse  się  zmieścić  w  pamięci.  Kwestia  więc  wtedy  tylko  tego,  żeby  upchać  sam  engine.  
   
  Uch...  to  się  rozpisałem...  my  hobbyści  ;)...  
   

nyar

  • Gość
Roguelike na C64 ?
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Maja 2006, 19:34 »
 Właśnie  wygooglałem,  że  pierwszyą  gra  typu  rogue  na  c64  była  Temple  of  Apshai  1980...  jest  to  graficzna  wersja  gry  rogue.  Właśnie  juz  zaczynam  robic  ogolny  design  do  klona-ADOMA  na  c64  :)  w  sumie  jakoś  ADOM  mnie  bardziej  przyciagnal  do  kompa  niz  łopatologiczne  rogue...  Musza  byc  jakieś  ciekawe  questy  ,ciekawe  postacie  niezalezne...  troche  humoru,  wystarczajaco  duzo  broni  przedmiotow  i  ogolnie  musi  to  byc  gra  bardziej  rozbudowana  a  nie  zwykly  hack&slash.  Oczywiscie  grafika  w  samym  ASCII  a  programowanie  w  asmie...  Tylko  ktory    assembler  bedzie  lepszy  6.0  czy  tez  ktoras  z  wersji  macro...  o  to  jest  pytanie  hehe  pozdrawiam

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Roguelike na C64 ?
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Maja 2006, 12:48 »
 @nyar  
   
  Podesłałbyś  mi  na  mejla  Temple  Of  Apshai  bądź  całą  trylogię  bo  nie  bardzo  mogę  na  sieciuni  znaleźć?  
   
  Powodzeniska  w  pisaniu,  informować  proszę  o  postępach!!!  :)  
   

nyar

  • Gość
Roguelike na C64 ?
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Maja 2006, 22:32 »
 hihi  słabo  szukasz  kolego  :)  gierka  juz  leci  do  Ciebie.  Narazie  sie  gotuje  na  maturke  z  informy  :D  A  o  postepach  bede  informował  wkrótce.  Miłej  gry  w  ToA  Trilogy  życzę.    \'\'  

nyar

  • Gość
Roguelike na C64 ?
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Maja 2006, 22:50 »

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Roguelike na C64 ?
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Maja 2006, 23:01 »
 :)  Na  tego  manuala  trafiłem  szukając  po  sieci,  ale  czy  ten  Temple  Of  Apshai  to  to  samo  co  Temple  Of  Apshai  Trilogy>?  Byłem  święciem  przekonany,  że  to  co  innego.  
   

nyar

  • Gość
Roguelike na C64 ?
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Maja 2006, 23:20 »
 Za  krotko  w  to  gralem  zeby  oceniac  tą  gre    ...  Ale  chyba  manual  tyczy  sie  ogolnie  gry  ToA.  Wyszlo  ponoc  2  dodatki  do  tej  gry.  Sama  ona  doczekala  sie  konwersji  na  inne  platformy.  Wersja  dyskowa  c64  to  oryginal  +2  dodatki  dlatego  nazwa  trilogy  :)  nie  wiem  co  zawieraja  dodatki  bo  sam  tylko  przez  chwile  gralem  w  pierwsza  czesc  :)  ale  raczej  mechanika  ta  sama...  pozdrawiam

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Roguelike na C64 ?
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Maja 2006, 00:21 »
 Wielkie  dzięki,  niech  moc  cRPG  będzie  z  Tobą  i  Twoim  całym  dworem  :b.  
   

almi

  • Gość
Roguelike na C64 ?
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Maja 2006, 21:45 »
 Respekt  dla  Ciebie!  To  bardzo  dobrze,  ze  ktos  chce  cos  robic  na  C64.  Na  swiecie  cala  scena  i  cale  srodowisko  zyje,  pojawiaja  sie  nowe  produkcje:  dema,  gry,  uzytki...  a  w  Polsce  cisza,  i  tylko  kazdy  narzeka,  ze  c64  umarl.  Tak  wiec  cieszy  bardzo  kazda  inicjatywa  nowej  rzeczy.  
  Ja  wprawdzie  nie  umiem    programowac  (a  wlasciwie  dopiero  powoli  stawiam  pierwsze  kroki)  w  asm,  ani  pisac  muzyki,  ani  ladnie  rysowac...  Natomiast  w  innych  rzeczach  moge  zaoferowac  swoja  pomoc:  merytoryczna  (wiem  o  co  chodzi  w  rpg),  moge  testowac  produkt,  reklamowac  go  itp...  Tak  wiec  jesli  potrzebujesz  wsparcia,  pisz  smialo  na  almistor@wp.pl  -  na  pewno  sie  odezwa.  I  oczywiscie  trzymam  kciuki  za  projekt!