Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Pare pytan o cart X  (Przeczytany 692 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Atarowiec

  • Gość
Pare pytan o cart X
« dnia: 20 Września 2005, 19:23 »
 Hej  
   
  Wlasnie  dorwalem  commodorka  z  cartem  X,  ktory  jest  troszke  sprofanowany  (wyrwany  wlacznik  i  reset).  
  Metoda  dedukcji  doszedlem  do  tego  jak  powinien  byc  zalozony  przelacznik  i  zastosowalem  prowizorke.  
   
  Teraz  tak.  
  Pytanie  1.  
  Wyswietla  mi  sie  prawie  standardowy  ekran  startowy,  roznica  polega  na  tym,  ze  podana  jest  mniejsza  ilosc  RAM`u  (30719).  Czy  tak  powinno  byc  ??  
  Pytanie  2.  
  ak  sie  poslugiwac  tym  cartem,  bo  wczesniej  mialem  tylko  do  czynienie  z  black-box`em  i  finalem  3.  
   
  A  tak  BTW  to  milo,  ze  strona  ruszyla  znowu  :)



Pewny

  • Gość
Pare pytan o cart X
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Września 2005, 20:49 »
 Atarowiec,  bez  obrazy,  ale  stronka  ruszyła  ponownie  już  dawno  temu,  a  co  do  tego  karta  X,  to  szczerze  mówiąc,  nigdy  o  nim  nie  słyszałem

Atarowiec

  • Gość
Pare pytan o cart X
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Września 2005, 21:00 »
 Moze  i  ruszyla  dawno,  ale  ja  jak  by  to  powiedziec  dlugo  bylem  off-line  w  temacie  c-64  (i  innych  klasykow),  wiec  ciesze  sie,  ze  stronka  znowu  dziala  :)

Pewny

  • Gość
Pare pytan o cart X
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Września 2005, 21:38 »
 OKI,  ale  co  do  karta  X  to  naprawdę  nie  słyszałem  
   
  ANTI  ATARI  SONG  1  &  2  RULEZ  (and  in  someplaces  ANTI  COMMODORE  SONG)

Atarowiec

  • Gość
Pare pytan o cart X
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Września 2005, 22:35 »
[quote Pewny] OKI,  ale  co  do  karta  X  to  naprawdę  nie  słyszałem  
   
  ANTI  ATARI  SONG  1  &  2  RULEZ  (and  in  someplaces  ANTI  COMMODORE  SONG)
Moze  ktos  inny  cos  bedzie  mial,  bo  przez  brak  tej  instrukcji  (nie  znam  komend  itd.)  nie  moge  przetestowac  sprzetu  do  konca.  
   
  Jeszcze  takie  info,  ze  kart  z  wygladu  jest  identyczny  jak  BB  (oczywiscie  poza  napisem   ````),  tzn.  ma  przelacznik  i  reset.

Pewny

  • Gość
Pare pytan o cart X
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Września 2005, 22:39 »
 hmmmm,  ja  mam  bb  z  samym  resetem,  a  z  przełącznikiem  to  nie  wiem  jak  wygląda  (zna  ktoś  stronkę  ze  screenem/instrukcją  do  tamtego????)

Offline Yovish

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 238
Pare pytan o cart X
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Października 2005, 13:48 »
 W  wolnej  chwili  sprawdzę,  bo  mam  chyba  kilkanaście  kartridży  i  powinien  tam  też  być  X...

zyga

  • Gość
Pare pytan o cart X
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Października 2005, 15:24 »
 Z  tego  co  pamiętam  cart  X  posiadał  przełącznik  \'wyłączający\'.  Czyli  prawdopodobnie  odcinający  pin  /OE  od  linii  /EXROM  w  porcie  expansion.  Mój  \'X\'  posiadał  stronę  tytułową  (po  włączeniu)  ze  scrollem  i  opisem  klawiszy  funkcyjnych.  
  Może  po  prostu  masz  rozprogramowany  Eprom  ?  (albo  ścieżki  nie  kontaktują).  Jakbyś  potrzebował  zaprogramować  to  image  jest  na  stronie  http://jsobola.republika.pl/schematy.htm\' target=_blank>http://jsobola.republika.pl/schematy.htm
  Jeśli  potrzebujesz  ten  kart  to  mam  chyba  gdzieś  w  kartonach.  Co  na  nim  było:  chyba  turbo  taśmowe  i  korektor  skosu  głowicy,  nic  specjalnego  (to  co  standardowy  Black  Box  v3).  Ach  prawda  opis  kartdridge`a  X  był  w  którymś  numerze  C&A.  Mogę  zeskanować  jakby  co...  
   
  pozdrawiam

shogun

  • Gość
Pare pytan o cart X
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Października 2005, 15:45 »
 Przelacznik  odlaczal  kart  od  commodorka,  mikroprzelacznik  (w  moim  wypadku  kawalek  gwozdzia  \'\'  )  robil  za  reset.  Gdy  wlaczylo  sie  modul  i  zresetowalo  komode,  to  pokazywal  sie  oblesny  X  i  scroll  z  opisem  funkcji,  ktore  wybieralo  sie  klawiszami  funkcyjnymi.  
  Bylo  tam  turbo  do  magnetofonu,  korektor  glowicy,  jakis  monitor  jezyka  maszynowego  i  kilkanascie  glupot  typu:  pikanie  klawiszy,  podpiecie  czegos  pod  klawisze  fukncyjne,  itp.  Jednym  slowem  nic  specjalnego.  Nie  polecam  go  posiadaczom  stacji  dyskow  (lepiej  final  lub  action),  ani  magnetofonow  (lepiej  BB).  
 

Atarowiec

  • Gość
Pare pytan o cart X
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Października 2005, 20:32 »
 @Zyga  kupilem  lekko  rozwalony  cart  razem  z  komciem  i  nie  wiedzialem  czy  dziala  czy  nie.  
  Teraz  czytajac  o  tym  napisie  i  scrollu  na  100%  wiem,  ze  jest  padniety,  bo  NIC  na  ekranie  sie  nie  pojawia,  poza  ta  zmiana  ilosci  zajmowanej  pamieci,  no  chyba,  ze  trzeba  go  jeszcze  jakos  aktywowac.  
  Co  do  uszkodzenia  to  zapewne  padl  tylko  eprom,  bo  tylko  on  praktycznie  tam  jest  (nie  licze  plytki  ,  przelacznika  i  resetu  :D)  
  Ale  mimo  to  jak  bys  mogl  zeskanowac  ta  instrukcje  i  gdzies  ja  wsadzic  lub  podac  tutaj  chociarz  podstawowe  komendy.  
   
   
  Wprawdzie  kupilem  BB3,  ktory  smiga,  ale  skoro  juz  mam  cos  lub  wspomnienia  o  czyms  to  warto  bylo  by  to  sprobowac  doprowadzic  do  stanu  uzywalnosci  lub  chociarz  sprobowac  uruchomic  :)  
   
  Dzieki  wszystkim  za  odpowiedzi  :)  
 

Atarowiec

  • Gość
Pare pytan o cart X
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Października 2005, 20:47 »
 Chcialem  wyedytowac  poprzedni  post,  ale  nie  moge  :(  
   
  A  wiec  po  zerknieciu  na  strone  P.  Soboli  stwierdzam  ,ze  moj  X  jest  w  wersji  2  (tej  ubozszej  w  elementy).  I  teraz  powstaje  pytanie  co  by  zrobic  z  obecnym  epromem,  bo  z  tego  co  mi  swita  w  glowie  to  te  kosci  kasowalo  sie  ultrafioletem  (czy  jakos  tak  -  nie  wiem,  nie  bijcie   \'\'  ),  wiec  nie  jest  to  taka  prosta  sprawa.  
  Wiec  pytanie  do  elektronikow:  Na  jakis  eprom  (kasowalny  napieciem)  mozna  by  obecna  kosc  wymienic  ??  Bo  skoro  mam  w  zasadzie  wszystko,  to  warto  bylo  by  wynalazek  zreanimowac.  
   
  Oznaczenia  na  kosci  to:  
  JAPAN  -  pewnie  nie  istotne   \'\'  
  2M3  T  
  HN482764G

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Pare pytan o cart X
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Października 2005, 07:57 »
 z  oznaczenia  wynika  że  to  8K  Eprom.  Na  allegro  warto  za  niego  dać  całą  złotówke.  No  chyba  że  ktoś  jest  bardzo  wyliczony  to  tak  naprawde  warte  to  jest  parę  groszy.  Jak  pójdziesz  to  jakiegoś  sklepu  ze  szrotem  komputerowym  (naprawą)  to  dadzą  ci  darmo  32K.  Zaprogramowanie  to  już  kolejna  tragedia.  
  Podsumowując  po  zaprogramowaniu  nowej  kości  i  wlutowaniu  w  miejsce  starej  i  tak  nie  powinno  ci  się  to  odpalić  bo  błąd  masz  na  płytce.  Sprawdz  połączenia  między  epromem  a  złączem  krawędziowym  czy  aby  napewno  C64  ustawia  CS  i  OE,  bo  na  moje  skopałeś  coś  przy  przełączniku.  
  Aha,  zakładam  że  eprom  nie  wystawiałeś  specjalnie  na  działanie  promieni  słonecznych  i  był  zamkniety  w  obudowie.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Atarowiec

  • Gość
Pare pytan o cart X
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Października 2005, 15:42 »
 @Kisiel  
  Co  sie  dzialo  z  cartem  i  czy  eprom  nie  byl  wystawiony  na  dzialanie  sloneczka  nie  wiem,  dostalem  go  juz  lekko  zdemontowanego  (brak  resetu  i  przelacznika).  
  Cart  jest  produkcji  Atraxu,  wiec  plytka  powinan  byc  OK  i  na  taka  tez  wyglada.  Sladow  czyjejs  ingerencji  w  sciezki  tez  nie  widac.  
   
  Co  do  wlacznika,  to  pomylic  sie  przy  jego  montazu  nie  mozna  zbyt  wiele,  bo  on  tylko  ziwra  2  sciezki,  wiec  nie  jest  do  konca  istotne  jak  go  sie  dokladnie  zainstaluje.  
   
  Z  twojej  wypowiedzi  wynika,  ze  szkoda  sie  bawic  w  reanimacje,  wiec  chyba  sobie  jednak  odpuszcze.