Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania  (Przeczytany 2167 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sajmosia

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 194
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Listopada 2017, 04:30 »
Z seria 264 prawda jest taka, ze jesli TED smiga to resztz jest do odzyskania :)

Pozdroawiam.

Offline sajmosia

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 194
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Listopada 2017, 04:40 »
Kilka Cytatow:

Cytuj
Na allegro tez nie polecam kupowac,

Cytuj
samego CPU i tak nie kupisz

Cytuj
no i raczej niewiele osob jest sklonnych potem to chomikowac

Cytuj
ulepa pod sprzedaz

Cytuj
ida na handel "nietestowane"l

Co do ostatniego to czesto ze wzgledu na brak zasilacza, ktory jest wystawiony na aukcji obok, tez przeze mnie.

Czy cos jest ze mna nie tak, czy nie ma jakiejkolwiek szansy na przerwacje tego co mamy, bo wartosc "czyli potencjalny przychod materialny" przewyzsza fakt, ze to co mamy jest juz nie do odzyskania ?


Offline sajmosia

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 194
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Listopada 2017, 04:47 »
Teraz na koniec tej polemiki pytanie:

Dlaczego TED, mimo ze jesst nowszy niz VIC nie ma duszkow ?


Offline StaryMarabut

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1794
  • Robię wszystkim dobrze *za pół ceny.
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Listopada 2017, 06:35 »
Nowszy nie zawsze znaczy lepszy.
Producenci tną koszty.

Offline fasdeb

  • Level 2
  • **
  • Wiadomości: 75
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Listopada 2017, 08:25 »
Z seria 264 prawda jest taka, ze jesli TED smiga to resztz jest do odzyskania :)

Pozdroawiam.

TED śmiga. Ale procesor nie a ceny na eBay dość wysokie. Zamówiłem i chyba od razu założę na niego radiator co by znowu mu się coś nie przydarzyło :)

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Listopada 2017, 11:35 »
Teraz na koniec tej polemiki pytanie:

Dlaczego TED, mimo ze jesst nowszy niz VIC nie ma duszkow ?
+4 to maszyna o innym targecie :) Retrogralnia ostatnio wystawila film o C16, tylko nie wiem czy polecac bo w kilku miejscach naprawde mozna sie przyczepic do merytoryki i wyciagania logicznych wnioskow.

+4 mial byc tania maszyna o lekkim zacieciu biznesowym (stad to kombinowanie z programami w romie, raczej niestety bezuzytecznymi) o znacznie wiekszym stopniu integracji, zauwazcie ze ze C+4 sklada sie (poza tego wszystkiego co musi byc w komputerze..) z 2x prymitywny 6529 (w 116/16 1x), TED (gdzie ted przejal pewne funkje 6526 + te generatory dzwieku) i PLA. W c64 jest to SID, 2x 6526, VIC + PLA. TED nie ma tez dodatkwoego color ram tak jak c64.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline fasdeb

  • Level 2
  • **
  • Wiadomości: 75
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Listopada 2017, 14:53 »
Ale właśnie to jest piękne w Plus/4 że to jest nostalgia mojego dzieciństwa a na grach na tym kompie się wychowałem. C64 miałem dużo później. Plus/4 pomimo słabszych możliwości bardzo mi się podoba. W dzieciństwie miałem C116 i C16. C116 choć jest dość unikatowy ma niezbyt wygodną gumową klawiaturę na której nie za dobrze się gra. C16 natomiast ma tylko 16KB RAM choć obudową nawiązuje do C64. Wybrałem Plus/4 ponieważ ma lepszą klawiaturę i więcej RAM, do tego jest niewielki i ładny.

Offline hobocti77x

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 731
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Listopada 2017, 15:37 »
Teraz na koniec tej polemiki pytanie:

Dlaczego TED, mimo ze jesst nowszy niz VIC nie ma duszkow ?

Poniewaz z CSG odszedl glowny projektant obu ukladow VIC Al Charpentier , a po jego odejsciu nikt nie byl w stanie go zastapic i chocby zrozumiec jak dziala VIC-II.
To miedzy innymi dlatego c128 zamiast planowanego VIC-III mial dwa uklady graficzne, co dodatkowo zwiekszalo koszty produkcji.

Offline c---n

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 861
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Listopada 2017, 16:06 »
@Raf
Film Retrogralni faktycznie kilka razy nie jest ścisły. A co do historii tej seri komputerów to w wywiadzie na YT Bil Herd (jeden z twórców serii C264) mówił że najpierw robili C116 jako Sinclair killer - miał być w okolicach $50 - ostatecznie sprzedawany był za $79. C+4 Powstał chyba na końcu. Bil gdiześ też wspominał że te programy które są w ROMie to delikatnie mówiąc nie są wybitne dla tego że były trochę z łapanki - terminy się zbliżały więc kupili coś na szybko od jakiegoś developera.
A TED ma color RAM - i śmiem twierdzić że dzięki 121 kolorom ma dzieki temu lepsze możliwości - choć działa to minimalnie inaczej. W trybach znakowych (char mode) ma to natomiast dużo większe IMO możliwości niż C64.

I jak już pisałem wiele razy C116 to był mój pierwszy komputer i a też mam do niego wielki sentyment. Graficznie TED w grafice 8bitowej jest IMO nie do pobicia - noe może jakieś późne MSXy ale i tutaj dzielnie walczy. Te 121 kolorów i tryby jak w C64 (prawie) naprawdę pozwalają wiele zdziałać.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Listopada 2017, 16:26 »
Carrion a jak sie odniesiesz, do tego co Borg mowi w filmie: TED nie ma dodatkowo color ram i przez to jest mniej kolorow per blok 8x8 - jak sie to ma do wykorzystania palety kolorow?
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline wojtek9989

  • Level 2
  • **
  • Wiadomości: 95
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Listopada 2017, 16:32 »
. Te 121 kolorów i tryby jak w C64 (prawie) naprawdę pozwalają wiele zdziałać.

Właśnie..... Obrazki wyglądają prześlicznie , śmiem twierdzić ,że lepiej to wychodzi niż na Atari 8bit.

Offline c---n

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 861
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Listopada 2017, 18:03 »
@Raf
jak się odniosę? Po prostu bzdura ;) albo nie do końca kolega Borg doczytał/przetestował.
polecam zrobić prosty test. wejść do monitora w C+4 i napisać

F 0800 0c00 02
kolory znaków powinny zmienić się na czerwone. można popróbować także wypełnić odcieniami czerwonego czyli:
F 0800 0c00 12
F 0800 0c00 22
F 0800 0c00 32
F 0800 0c00 42
F 0800 0c00 52

to takie proste :)

czyli:
to co na C64 jest $D800 na C+4 jest od $0800.
to co na C64 jest $0400 na C+4 jest od $0c00.

cała filozofia...

natomiast jest jedno ograniczenie więcej względem C64. mianowicie w trybie multicolor masz 2 kolory ustalone a co znaczek 4x8 możesz użyć 2 innych
w c64 miałeś jeden kolor ustalony i w każdym znaczku można było użyć 3 kolorów, ale na serio - to jest prawie żadne ograniczenie i łatwo się w tym pracuje - prawie tak jak z grafiką na C64.
Co do trybów FLI (na c+4 to nazywa się to MFLI) to jest tak że kolory można zmieniać co 2 linie, ale za to nie ma FLI-bug'a na 3 pierwszych znakach.
no i najważniejsze: TED pomimo że nie ma spritów potrafi wyświetlić grafikę na ramkach górnych i dolnych czyli obrazy w rozmiarach 160x248.
NA ramkach bocznych też jakoś magicy wyświetlili ale to jest na serio magia!



Offline fasdeb

  • Level 2
  • **
  • Wiadomości: 75
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Listopada 2017, 21:27 »
TED nie miał duszków a i tak co niektórzy zdolni programiści potrafili coś z tym zrobić. Tak jak np. w grze The Magician's Curse i innych.

Offline flypeter

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 23
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #28 dnia: 25 Listopada 2017, 22:53 »
Z seria 264 prawda jest taka, ze jesli TED smiga to resztz jest do odzyskania :)

Pozdroawiam.

Wg mnie prawda jest taka, ze za 90% uszkodzonych 264 odpowiada procek.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Re: Commodore Plus/4 - artefakty/zwiechy na ekranie po kilku minutach grania
« Odpowiedź #29 dnia: 25 Listopada 2017, 23:20 »
Zdarzaja sie inne awarie. Ted tez umiera no i tak samo jak w c64 - ram, multiplexery od ramu, PLA. Trudno mowic o statystykach zanim sie naprawi ze setke takich komputerow :)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"