Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: magnetofon turbocorder pasek napędowy, a może to inny problem?  (Przeczytany 707 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline uicr0Bee

• Level 1
  • *
Cześć, to mój pierwszy post tutaj. W świecie C64 jestem mocno początkujący. Przeszukując to (i inne) forum nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, więc mam nadzieję że pomożecie.
Mój magnetofon Turbo Corder ma taki objaw że gdy aby wczytać program, po komunikacie PRESS PLAY ON TAPE, wcisnę PLAY, to rolka wykona co najwyżej kilka obrotów (a najczęściej wcale) i staje. Taśma przesuwa się prawidłowo tylko wtedy, gdy klawisz PLAY nie dociskam do samego końca, tylko trzymam go palcem lekko niedociśnięty, tuż przed momentem kiedy ma "zaskoczyć" do samego końca. W takim "niedociśnięciu" udaje się wczytać gry w turbo.

Czy to kwestia paska, czy jakiś inny typowy objaw dla tego magnetofonu?

Tak czy siak, pasek warto wymienić, więc pytanie dodatkowe, czy do TurboCordera pasuje dokładnie ten sam wymiar co do oryginalnego 1530? Jaki to dokładnie wymiar? A może ktoś ma nadmiar i mógłby poratować 1-2 sztukami. Ew. link do aukcji/sklepu równie nile widziany.

Z góry dziękuję.

Offline Term

• Level 1
  • *
Re: magnetofon turbocorder pasek napędowy, a może to inny problem?
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Lipca 2017, 15:10 »
Pasek/i na pewno do wymiany przy okazji warto wyczyścić i nasmarować mechanizm. Co do długości/przekroju się nie wypowiem - nie wiem - ktoś z kolegów pewnie pomoże.
Zawsze możesz rozebrać, zmierzyć i kupić troszkę krótsze(Twoje są zapewne rozciągnięte i/lub sparciałe).

Offline StaryMarabut

• Level 6
  • Robię wszystkim dobrze *za pół ceny.
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Lipca 2017, 16:09 »
Czesc.
To wyglada na problem z  odksztalconym stykiem.
Trzeba rozebrac i sprawdzic co sie tam dzieje. Moze wystarczy podgiac blaszke styku.

Offline uicr0Bee

• Level 1
  • *
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Lipca 2017, 22:27 »