Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: przeróbka c64  (Przeczytany 10566 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
przeróbka c64
« Odpowiedź #60 dnia: 02 Maja 2012, 11:16 »
lukicl:
Czy przerabiasz(dokładasz) też pamięć?

Zależy - możesz dorzucić do komcia 1 MB ramu, ale nie ma softu, żeby to obsłużyło \"\" Najpopularniejsza przeróbka to +60k, na którą kilka toolsów napisano.
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline StaryMarabut

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1794
  • Robię wszystkim dobrze *za pół ceny.
przeróbka c64
« Odpowiedź #61 dnia: 02 Maja 2012, 17:50 »
V12
Gdzie można poczytać o tej modyfikacji ? +60kb.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
przeróbka c64
« Odpowiedź #62 dnia: 02 Maja 2012, 18:10 »
V-12/Tropyx:
Zależy - możesz dorzucić do komcia 1 MB ramu, ale nie ma softu, żeby to obsłużyło

No ja mam 1MB i tyle softu co jest mi wystarcza. Max można dodać 2MB.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
przeróbka c64
« Odpowiedź #63 dnia: 02 Maja 2012, 21:30 »
StaryMarabut:
Gdzie można poczytać o tej modyfikacji ? +60kb.

Teraz dokładnie Ci nie powiem, ale na bank w którymś, ze starych discmagów na C64. Nie wiem, czy to nie był jeden z ostatnich Enhiridionów?

Schemat (screenshoot) rozszerzenia:

\"plus60k\"

Używam +60k do kodowania już chyba blisko 10 lat i nie wyobrażam sobie innej rzeczy do kodowania \"\"
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
przeróbka c64
« Odpowiedź #64 dnia: 02 Maja 2012, 21:47 »
no cóż ja mam źródła w ramie po kilka lat, z dram tego nie zrobisz.
Odpalam sobie najnowsze demko, potem reset, wczytuje 80 bajtów, run i źródła na ekranie.
Nie ma bardziej wygodnego sposobu na kodowanie na c64.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
przeróbka c64
« Odpowiedź #65 dnia: 02 Maja 2012, 23:05 »
No tak, na tej samej zasadzie działa Ram Cart, którego sklonowałeś \"\" Pamiętam, jak Fenek na Symphony 2002 pokazywał mi jakiś efekt właśnie z Ram Carta. No to może czas na stworzenie +60k zasilanego bateryjnie? \"\"
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

lukicl

  • Gość
przeróbka c64
« Odpowiedź #66 dnia: 03 Maja 2012, 11:46 »
V-12/Tropyx:
Zależy - możesz dorzucić do komcia 1 MB ramu, ale nie ma softu, żeby to obsłużyło Najpopularniejsza przeróbka to +60k, na którą kilka toolsów napisano.

Spoko.Os przybytku głowa nie boli \"\" .Byłem u kolegi który dołożył do Atari 130XE 1mb.Ale w Atari tam się przydaje bo maszynka śmiga lepiej i są dema i programy które pokazują info że wymagają min 570mb.Czyli ni jak 512 też nie wystarczy \"\" .
Znam jednego kolegę Marka Konopkę który podejrzewam że jak by się rozpędził z programowaniem to 1mb by brakło.Chłopak ma ogromny talent.
Brał udział przy produkcji gry Starmagedon na pc(strategia kosmiczna)
Przeszła moje oczekiwania i niektóre efekty dało się poznać pomysłami Marka.

Wracając do tematu jeżeli jest możliwość to założył bym 1mb.

Tylko najpierw sd port \"\"

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
przeróbka c64
« Odpowiedź #67 dnia: 03 Maja 2012, 12:26 »
V-12/Tropyx:
No tak, na tej samej zasadzie działa Ram Cart, którego sklonowałeś Pamiętam, jak Fenek na Symphony 2002 pokazywał mi jakiś efekt właśnie z Ram Carta. No to może czas na stworzenie +60k zasilanego bateryjnie?

Akurat rozszerzenie w c64+ to koncepcja rozszerzenia MarcoMakeli 256kB, programowo zgodna z softem który MM zrobił. Macroassembler na c64+ ma ten plus że asembluje do rozszerzonej pamięci i tam uruchamia kod, czyli można sobie robić cuda na stronie zerowej a po resecie nadal wszystko jest nie ruszone i można sobie debugować szybciej.
Rozszerzenie +60kB jest na dram więc podtrzymka bateryjna jest kłopotliwa, wstawianie sram zamiast dram też.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline scalak

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 46
przeróbka c64
« Odpowiedź #68 dnia: 03 Maja 2012, 12:51 »
StaryMarabut:
Z przycisk/ledem w plaskaczu sam jestem ciekawy jak to wyjdzie.
Na razie projekt istnieje tylko na papierze.

Jak już skończysz, proszę prześlij zdjęcia jak to wyszło - jestem ciekaw

Czytam o tym +60kb - widziałem, że tyle różnych sposobów montażu jak przerobionych c64 - chętnie wykonam takie coś u siebie, podjąłby się ktoś wykonania takiego rozszerzenia? Chodziło by mi o wykonanie takiego rozszerzenia w postaci płytki - zamontować mógłbym sam

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
przeróbka c64
« Odpowiedź #69 dnia: 03 Maja 2012, 13:11 »
Kisiel:
Rozszerzenie +60kB jest na dram więc podtrzymka bateryjna jest kłopotliwa, wstawianie sram zamiast dram też.

Szkoda. Chociaż ja osobiście aż tak nie narzekam na brak podtrzymywania bateryjnego pamięci dodatkowej w C64, ponieważ często podczas kodowania wykonuję różne procedury, wymagające osobnego ładowania źródłówki do pamięci. Brakuje mi np. klawisza, który by przenosił od razu do +60k turbo assemblera. Kiedyś odpalałem Macroassemblera przerabianego przez TSD, ale szczerze mówiąc nie ogarnąłem tematu \"\"

Kisiel:
Macroassembler na c64+ ma ten plus że asembluje do rozszerzonej pamięci i tam uruchamia kod, czyli można sobie robić cuda na stronie zerowej a po resecie nadal wszystko jest nie ruszone i można sobie debugować szybciej.

Musiałbym zobaczyć to w praktyce. W +60k jest odwrotnie - źródło leży w dodatkowej pamięci i kompilacja odbywa się do pamięci normalnej. Jest to bardzo wygodne, ponieważ od razu na bieżąco można testować wyniki swojej pracy. Problem jest tylko z powrotem do +60k, szczególnie jak się bufor magnetu nam wyczyści (siedzi tam krótka procka pod $035c, która wskakuje do turbo assemblera pod +60k).

lukicl:
Wracając do tematu jeżeli jest możliwość to założył bym 1mb.

Duże rozszerzenia pamięci na C64 nie są w pełni wykorzystywane kodersko - bardziej jako magazyn danych, w szczególności grafiki. Pozwala to na robienie animacji pełnoekranowych. Tak jak już pisałem wcześniej - problem polega jedynie z odpowiednim oprogramowaniem rozszerzenia. Nawet chyba +256K Sociego (kompatybilne z +60k) nie doczekało się jakichś konkretnych softów. A szkoda.

Więcej dyskusji na temat +256:

http://www.c64power.com/forum/index.php?action=vthread&forum=8&topic=1242
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
przeróbka c64
« Odpowiedź #70 dnia: 03 Maja 2012, 13:20 »
scalak:
Chodziło by mi o wykonanie takiego rozszerzenia w postaci płytki

jedna albo 2 plytki pod +60 powiniebnem jeszcze gdzies miec.

jedynie ram trzeba piggybackowac (w praktyce wystarczy go polozyc na istniejacy ram i na skrajnych pinach zlutowac), "sterownik" na 4x ttl jest na pcb wykonany.

dla V-12 zaprojektowalem kiedys plytke, ktora wstawialo sie po wylutowaniu ramu i procesora, ale to jest raczej jego perwersyjne podejscie do sprawy :P bo montaz jest nieco klopotliwy.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline scalak

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 46
przeróbka c64
« Odpowiedź #71 dnia: 03 Maja 2012, 13:22 »
Raf
Super, zapodaj na priva cenę - jestem zdecydowany

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
przeróbka c64
« Odpowiedź #72 dnia: 03 Maja 2012, 13:32 »
Raf:
dla V-12 zaprojektowalem kiedys plytke, ktora wstawialo sie po wylutowaniu ramu i procesora, ale to jest raczej jego perwersyjne podejscie do sprawy :P bo montaz jest nieco klopotliwy.

Owszem, montaż stał się nieoczekiwanie kłopotliwy, dlatego wciąż pracujemy nad opracowaniem drugiej wersji, bardziej zdatnej do montażu \"\"
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

lukicl

  • Gość
przeróbka c64
« Odpowiedź #73 dnia: 03 Maja 2012, 15:00 »
V-12/Tropyx:
Duże rozszerzenia pamięci na C64 nie są w pełni wykorzystywane kodersko - bardziej jako magazyn danych, w szczególności grafiki. Pozwala to na robienie animacji pełnoekranowych. Tak jak już pisałem wcześniej - problem polega jedynie z odpowiednim oprogramowaniem rozszerzenia. Nawet chyba +256K Sociego (kompatybilne z +60k) nie doczekało się jakichś konkretnych softów. A szkoda.

Zobaczymy jak to będzie \"\"

Jestem amatorem-miłośnikiem 8 i 16 bitowców. Jak coś robię to dla siebie, bo nie nadaje się do powszechnego użytku \"\"

Offline Dexter

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 875
    • http://www.josia.pl/
przeróbka c64
« Odpowiedź #74 dnia: 03 Maja 2012, 17:51 »
lukicl:
Byłem u kolegi który dołożył do Atari 130XE 1mb

Jak ktoś chce to mu przedstawie jak to działa u mnie, akurat mam jedną130XE rozszerzoną o 1MB (konkretniej Ultimate 1MB) i czekam teraz na drugie rozszerzenie aby drugą maszynę rozszerzyć.

W C64 do tej pory faktycznie nie spotkałem za bardzo gier/dem/programów co by wymagały więcej pamięci - jak już napisaliście to takie oprogramowanie istnieje ale jest go bardzo mało.
W sieci znalazłem jakiś schemat PCB do +60K tylko nie bardzo wiem jak to podłączyć jeszcze. Ma ktoś kompletny, gotowy schemat z instrukcją jak to zapiąć? Nie robi mi różnicy czy wstawie podstawki pod układy w C64 czy będę dolutowywał itp itd.