Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: [ .::northparty7.0_wyniki::. ]  (Przeczytany 2774 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Qndel_

  • Gość
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #30 dnia: 08 Października 2002, 12:43 »
Powiem wiecej zly design potrafi obrzydzic swietny kod przyklad? : jak dla mnie w demie Opium/Samar  design byl straszny a kod  na bardzo wysokim poziomie
Jednak ramosowe designy (jesli sie nie myle) tak mi obrzydzily to demko ze widzialem je moze 3 razy w zyciu  

scatee_

  • Gość
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #31 dnia: 08 Października 2002, 13:55 »
>:Jak slucham o tych designach to zaraz mi sie noz w kieszeni otwiera Czy wracamy do czasow druida ? kiedy ":love": swiecilo triumfy ?  Nikt mnie nigdy nie przekona ze na commodore64 w demach wazniejszy jest design od codu!!! Designy sa dobre dla pceciarzy ktorzy z powodu wielkiej mocy obliczeniowej ich ":demo-maszyn": musza sie czyms wyrozniac wiec pykaja designy!!!
 
To nie jest do konca tak jak mowisz, bo design nie jest jakims polskim wymyslem, tym bardziej Druida. Jednak dema z poczatku lat 90, to typowe bezdizajnie. Popatrz sobie chociazby na comalighty. Masz tam mase dobrego kodu, zero designu i jak Ci sie to oglada ??? dla mnie kicha. Dla porownania demka/trackma Reflexu.  
Czy LOVE kiedykolwiek swiecilo triumfy ? Nie pamietam tego... LOVE mozna powiedziec, ze zapoczatkowalo na dobre myslenie o tym, ze nie tylko hard code sie liczy. I to zostalo docenione, bo efektow powalajacych na kolana tam nie uswiadczysz. A gadanie, ze design jest dla pececiarzy to bzdura. Viva bezdizajnie?

elban/arise_

  • Gość
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #32 dnia: 08 Października 2002, 14:30 »
ohohoh. nie mam bana.
 
mialem sie nie udzielac tutaj, ale takie dyskusje to lubie.
 
Love NIC nie zapoczatkowalo. Byly wczesniej zlozone (i to lepiej) dema. Na przyklad Radio Naphalm Reflexu. Druid zrobil robote w Polsce. Zlozyl demo w ten sposob, okrzyczal swoj sukces i zrobil mode na \'podkladanie basow po efekty\' wykorzystane w karykaturalny sposob w demie Opium / Samaru.
 
Co do Love to swiecilo triumfy, w Polsce. Jak kazde okrzyczane demo czy tez koder (vide Baldhead, najbardziej modelowy przyklad).
 
Co do dem z poczatku lat 90. Design to IHMO nie tylko zlozenie dema w dynamiczny sposob ze zgrana muzyka.

Qndel_

  • Gość
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #33 dnia: 08 Października 2002, 15:12 »
>:To nie jest do konca tak jak mowisz, bo design nie jest jakims polskim wymyslem, tym bardziej Druida. Jednak dema z poczatku lat 90, to typowe bezdizajnie. Popatrz sobie chociazby na comalighty. Masz tam mase dobrego kodu, zero designu i jak Ci sie to oglada ??? dla mnie kicha. Dla porownania demka/trackma Reflexu.  
Czy LOVE kiedykolwiek swiecilo triumfy ? Nie pamietam tego... LOVE mozna powiedziec, ze zapoczatkowalo na dobre myslenie o tym, ze nie tylko hard code sie liczy. I to zostalo docenione, bo efektow powalajacych na kolana tam nie uswiadczysz. A gadanie, ze design jest dla pececiarzy to bzdura. Viva bezdizajnie?
 
Niegdzie nie napisalem ze design jest wymyslem druida to raz nie napisalem rowiez ze jest polskim wymyslem wiec nie wmawiaj mi tu takich rzeczy. Twierdze tylko ze to druid propagujac swoje designy zrobil polskiej scenie niedzwiedzia przysluge wplywajac na sposob myslenia wielu scenowiczow o demach na c64 a jego dema byly  przerostem formy nad trescia.  
 
Myslisz ze dlaczego ty mowisz teraz: ":LOVE mozna powiedziec, ze zapoczatkowalo na dobre myslenie o tym, ze nie tylko hard code sie liczy.": ?  
 
Przypomnij sobie taki Origon/Elysium tam byl swietny design ale przede wszystkim byl swietny kod jak na swoje czasy I to ten kod spowodowal ze demko mialo duze uznanie albo Place in Space/Taboo zero designu wlasciwie  a demko do drugiej polowy lat 90 nie spadlo z listy 10 najlepsych dem w polsce
 
A Love swiecilo i swieci triumfy nie tylko w polsce zobacz sobie chartsy z najnowszego internala 29 O czym to swiadczy ?  
Zapytaj sie np Bzyka czy mu sie podoba Love ?  
 
Co do Comalightow to byly swietne demka zwlaszcza 12 ze swietna muzyka i rewelacyjnym kodem jak na owczesne standardy i ogladalo mi sie je swietnie !
 
I dalej twierdze ze design w demach na c64 to bzdura  Nie mowie ze jest niepotrzebny  przydaje sie to jasne ze lepiej oglada sie takie demka w ktorych wszystko sie ze soba ladnie laczy i tworzy jedna zwarta calosc  
Ale na c64 celem nadrzednym przy pisaniu dema powinno byc przelamywanie kolejnych barier w codzie! Tylko takie dema staja sie klasykami i cos znacza

Offline wackee

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2210
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #34 dnia: 08 Października 2002, 17:05 »
>: I dalej twierdze ze design w demach na c64 to bzdura  
 
Oj to zalezy. Dla mnie dizajn to POMYSL na demo. ":Applause": ma swoj dizajn. I chyba dobrze
 
A ludziom sie myla, bo im sie wydaje, ze w Love jest dizajn - a przeciez w Love po prostu jest przerost grafy nad kodem. Tylko druid postanowil sobie, ze to jest jego pomysl na demo
 
Abstrahujac juz od tego, ze pomysly na przejscia, umieszczanie malych elementow graficznych przy efektach, niektore efekty a nawet TYTUL dema sa rzniete w Love z amigi.
 
A Opium to juz w ogole jest maksymalna kupa. Mozna by z tego zrobic trwajace 5 minut dynamiczne demko z normalna muza i byloby co najmniej dobre. A tak jest rzyg graf (w dodatku w wiekszosci [poza valsarym] chujowych ze az boli) od czasu do czasu przerywany niezlym efektem.

Qndel_

  • Gość
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Października 2002, 17:47 »
>:Oj to zalezy. Dla mnie dizajn to POMYSL na demo. ":Applause": ma swoj dizajn. I chyba dobrze  
 
Pewnie ze dobrze i nie twierdze ze design nie jest potrzebny w demach  Zebysmy sie dobrze zrozumieli, design jako stonowane uzupelnienie do efektow tak !!!  design jako  wartosc sama w sobie stanowczo nie !!!
 
Dobry design swietne uzupelnia demo, ale jesli demo ma pretendowac do olimpu dem na c64 design nie moze byc celem samym w sobie
 
I zgadzam sie ze design to oryginalny pomysl na demo, jednak niewielu tak mysli  
Dla wiekszosci  scenowcow design to duzo grafiki upchanej gdzie popadnie. Demko z designem to demko oryginalne  jedyne w swoim rodzaju

Jemasoft_

  • Gość
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #36 dnia: 08 Października 2002, 20:57 »
Tak sobie czytam i czytam a w tymczasem swistak pozawijal te swoje sreberka.
 
A zatem i ja sie wtrace.
 
Fucktycznie jest tak, ze fajnosc kazdego demka jest swoistym iloczynem hard codu i designu. Jesli obie te rzeczy sa na najwyzszym poziomie to mamy do czynienia z sukcesem murowanym. Prosze sobie zobaczyc demka grupy Crest. Perfekcja w kazdym calu i slawa po wieki wiekow. Amen.
 
Obejrzalem produkcje z North i musze przyznac, ze Biba 2 zrobila na mnie piorunujace wrazenie. Nowatorskie efekty, kawal znakomitego kodu, piekne zgranie efektow, ladna grafika, dobra muzyka itd.
Pierwsze miejsce nalezalo sie bezapelacyjnie.
Brawo chlopaki to jest kawal znakomitej roboty. Moje gratulacje.

pajda

  • Gość
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #37 dnia: 08 Października 2002, 22:07 »
Apropo Qndla: ma ktos Reksia w divxie?

scatee_

  • Gość
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #38 dnia: 08 Października 2002, 13:49 »
>:nie ma czegos takiego, jak definicja designu  
 
i tu sie kolega myli. Looknij sobie pod :
 
http://www.tcdc.com/dphils/dphil1.htm
(link juz sie pojawil w watku Who is who... ale nie pamietam kto go podrzucil)
 
>:design jest jaki jest i kazdy to widzi, mi bardzi sie podoba styl, w jakim bylo zlozone ejakulacjie, ale TO JEST MOJA OPINIA I JUSH! :P
 
Fajnie, tylko szkoda, ze upraszczasz pojecie design do przejsc pomiedzy efektami.

SEPA_

  • Gość
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #39 dnia: 09 Października 2002, 00:26 »
Lojezu tyle tego ze po prostu na koncu sie dopisze
 
Z msx compo please EOT - tu naprawde wiekszosc to kwestia gustu i przesluchania wszystkiego. Jak bede mial w koncu czas to doslucham i pogadamy
 
A z tym \'dopieszczeniem\' - no te napisy i \'wycentrowanie\' to akurat nie o konkretne \'wycentrowanie\' mi chodzilo, tylko o ladne ulozenie tego wszystkiego - czy na lewa, czy prawa to glanc e gal czy jak to sie pisze, po prostu niezbyt mi przypadlo do gustu to ulozenie - szpetne bylo, zle sie czytalo.
 
Dochodzimy do sedna: efekty + design. Zapuszczam demka jeszcze raz, poogladam to napisze.
 
Ogladnalem.
 
Biba 2 jest 100% ok. Nie ma sie do czego przyczepic. Dojebana muzyka. Naprawde super msx, ze o efektach nie wspomne. Design kladzie na lopatki. Dynamika super.
 
Late Ejaculation - no z tymi napisami to tu. Fonty nieczytelne, rozmieszczenie, ze tak powiem, dupiate. Of coz na moj gust (malkontencki zreszta, no niestety, taki jestem. Ktos tu musi byc ) No i muzyczka zwalnia, smieci przy koncu 3d plota, na zomm-checkboardzie jakis syfek na dole po lewej... Psuje design Ale efekty spox. Troszq za malo dynamiczne tylko. No ale tu klania sie emulator - nie widze, czy przypadkiem nie czyta next partu, wiec moze te przerwy sa wymuszone. Aha, no i 3d-plot ma jedna malutka wade przy obiektach - tego 1go, 2ch pikseli brakuje czasami i obiekt smiesznie wyglada. Reedit obiektu i wygladaloby ladniej Co nie zmienia faktu, ze ploter bardzo spoko No i ten calkiem pierwszy zoom-rotator - duzo zepsuly (IMHO) teksturki - cos tam sie krecilo i zoomowalo, ale oprocz 1st obrazka do teraz nie wiem, co. Ogladalem 2 razy. Szkoda troszke, bo dobry kod, a tym razem design zawalil... No bez 2 zdan, gdyby to wsadzic w obrazek, tak jak w Bibie, to nawet z tymi texturami wygladaloby lepiej. Dobre demo, ale na kolana nie kladzie.  
 
Kudre, zaczynam zmieniac opinie o stuffie na + Jednak co 2 razy, to 2 razy Kazdy facet mi racje chyba przyzna. Zawsze lepiej 2 razy obejrzec (jak juz nic wiecej zrobic nie mozna )
 
No a Fata Morgana - coz... to jednak nie literowka - literka wyjechala za nisko i zmazala inna, teraz zauwazylem. No ale literowka chyba tez byla - \'grafician\' cos mi to dziwnie brzmi (ale moze sie myle). Potem mi nagle cos miga na dole obrazka, jakies migajace radioaktywne smieci. Zreszta na koncu tez cos mi na nodze miga (juz myslalem, ze mi zar z papierosa zlecial ). Bardzo malo dynamiki. Efekty slabe. No i widac pospiech - te przeskakujace \'N\' czy miganie - to przeciez tylko kwestia pospiechu. Nie wierze, ze tego nie dalo sie naprawic. Jak juz, to nie bylo kiedy. Pierwszy efekt cos mi nie lazi - jakies kropki znowu migaja, i to w miejscu. Ale to pewnie emulator. A z tym ogniem to chyba pomylka - 16 letni brat od kumpla zrobil go dla jaj po przeczytaniu C&:A. I o ile pamietam nie mial wtedy 16, a chyba z 13-14 lat (16 ma teraz). Sorry kaloryfer - slabo. Mimo wszystko brawa i dzieki za czas i checi!
 
To tyle wzgledem oceny.
No i jasno wynika, ze bez efektow jest dupa zbita - Fata Morgana.
Male niedorobki psujace design psuja design czyli jest przez to slaby design i demko traci na braku czego? Designu - Late...
Efekty + design z jajem + dobra dynamika = 1st place = Biba 2
 
A teraz powoli i na serio: nie wkurwiajcie sie tak na mnie, jestem jajcarz i malkontent + bardzo zle sie wyrazam, znaczy zawile i nieczytelnie i z mozliwoscia zbyt rozbieznej interpretacji, przez co kazdy kuma moje slowa na swoj sposob. Zobaczymy, jak moj art skomentujecie
 
Z jednego sie ciesze - niewatpliwie zapadlem Wam w pamiec + wywolalem niezla dyskusje, szkoda, ze 1st - zle zapadlem, 2nd- nawet tego nie kcialem robic
 
Pozdrufka dla All

eXbee_

  • Gość
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #40 dnia: 09 Października 2002, 01:16 »
Qndel >:>: jesli chodzi o to, czy ja lubie LOVE/Agony to odpowiedz brzmi: mam do tej produkcji wieeelki sentyment. Zeby bylo jasne: ja oceniam demka od strony wizualnej, jesli nie jestem znudzony dana produkcja, to jest juz dobrze. Nie znam sie na kodowaniu wiec jesli cos jest do zrobienia trudne ale nie zaciekawia mnie ":to cos":, to sobie odpuszczam po prostu i ogolna ocena spada.
 
Love nadal jest fajne. Te kwadraciki, nawiazywanie do milosci, fajna kuleczka ":zelowa":, ktora odslania fragmenty obrazka (sorry za lamerski opis, ale nie znam sie na efektach) - mnie to nadal kreci. Ktos napisal, ze Opium jest ":be": - a mnie sie tez podoba, bardzo dynamiczne demko, calkiem udane efekty.
 
Biba2 jest swietnym demem. Jesli LOVE powalalo miejscami pomyslowoscia (w tamtych czasach), to dzisiaj nawet design w Bibie jest po prostu ":codziennoscia":, praktycznie kazda dzisiejsza produkcja zawiera w sobie design, szczegolowe rozplanowanie danego efektu na tle jakiejs scisle okreslonej plaszczyzny. Wiec w przypadku  Biby bez nowatorkich efektow nie mozna byloby mowic o rewolucji.  
 
SEPA >:>: ":Mimo wszystko brawa i dzieki za czas i checi": - tak, trzeba pochwalic Oxygen za sam fakt wystawienia demka nienajgorszej jakosci. Lepsi (sebaloz) dalo pupy, Apidya sie wycofali. Nie rozumiem takiego podejscia, ale co tam.
 
      pozdrawiam.

Qndel_

  • Gość
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #41 dnia: 09 Października 2002, 05:01 »
Bzyku
 
>:Love nadal jest fajne. Te kwadraciki, nawiazywanie do milosci, fajna >:kuleczka ":zelowa":, ktora odslania fragmenty obrazka (sorry za lamerski opis, ale >:nie znam sie na efektach) - mnie to nadal kreci.  
 
To ze ci sie to podoba swiadczy tylko o tym ze nie masz zielonego pojecia o kodowaniu na c64  Kuleczke zelowa ktora ci sie tak podoba jest w stanie zakodowac kazdy koder umiejacy wyswietlic sprajty i grafike w hiresie, co wiecej  podobnie bylo w czasach kiedy ":LOVE": bylo codowane  
 
>:Nie znam sie na kodowaniu wiec jesli cos jest do zrobienia trudne ale nie >:zaciekawia mnie ":to cos":, to sobie odpuszczam po prostu i ogolna ocena spada.  
 
moim zdaniem to ze sobie ":odpuszczasz": to wielki blad. Jako fan c64 powinienes bardziej sie orientowac co jest trudne do zrobienia na tym komputerze i nie patrzec na demo tylko przez pryzmat jego ogolnej ":urody": ale przede wszystkim tak by umiec wychwycic w danej produkcji czynniki przelomowe  
 
>:Biba2 jest swietnym demem. Jesli LOVE powalalo miejscami pomyslowoscia (w >:tamtych czasach), to dzisiaj nawet design w Bibie jest po prostu ":codziennoscia":, >:praktycznie kazda dzisiejsza produkcja zawiera w sobie design, szczegolowe >:rozplanowanie danego efektu na tle jakiejs scisle okreslonej plaszczyzny. Wiec w >:przypadku Biby bez nowatorkich efektow nie mozna byloby mowic o rewolucji.  
 
":love": nie wnioslo nic nowego do fachu coderskiego  Nie bylo poza tym wcale tak rewolucyjne designersko, o wiele lepszy design mialy inne dema np : Tower Power/Camelot To demko to byl prawdziwy kiler wlasciwie chyba pierwsze trackmo ze swietnymi efektami slammera

scatee_

  • Gość
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #42 dnia: 09 Października 2002, 12:05 »
Dyskusja do deezignu, czyli czasy astorii. So, :  
 
>: (Elban) Love NIC nie zapoczatkowalo. Byly wczesniej zlozone (i to lepiej) dema. Na przyklad Radio  
Naphalm Reflexu. Druid zrobil robote w Polsce. Zlozyl demo w ten sposob, okrzyczal swoj sukces i zrobil  
mode na \'podkladanie basow po efekty\' wykorzystane w karykaturalny sposob w demie Opium / Samaru.  
 
Masz racje, chodzilo mi wlasnie o to, ze w Polsce. Radio Napalm, czy nawet wczesniejsza wersja Tower  
Power i masa innych dem na zachodzie byla znacznie wczesniej i design byl tam tylko tlem.  
 
>: (Elban) Co do Love to swiecilo triumfy, w Polsce. Jak kazde okrzyczane demo czy tez koder (vide  
Baldhead, najbardziej modelowy przyklad).  
 
Cholera, mnie na scenie juz chyba nie bylo jak Baldhead byl okrzyczanym koderem. Z jego rzeczy  
prawde mowiac widzialem chyba tylko demko dla Alpha Flight (zakladajac, ze on je kodowal, bo po  
glowie chodzi mi jeszcze Flash). Co on zrobil takiego, ze byl okrzyczany ???  
 
>: (Qndel) Nigdzie nie napisalem ze design jest wymyslem druida to raz nie napisalem rowiez ze jest  
polskim wymyslem wiec nie wmawiaj mi tu takich rzeczy. Twierdze tylko ze to druid propagujac swoje  
designy zrobil polskiej scenie niedzwiedzia przysluge wplywajac na sposob myslenia wielu scenowiczow  
o demach na c64 a jego dema byly przerostem formy nad trescia.  
 
Jego dema jakie byly, takie byly. Zgodze, sie z przerostem formy nad trescia, ale tak jest z wszystkimi  
nowymi trendami. Wszyscy staraja sie je nasladowac, z wiekszym lub mniejszym powodzeniem. Pamietasz  
jak wszyscy zachlysneli sie Zoom4? No i co? No i to, ze czesc efektow byla naprawde zajebista  
(Byterapers, Samar, itp), a czesc to zwykla kupa. I podobnie z designem. Ci, co zaczeli utozsamiac  
design z tlem (nie doslownie ofcoz) zrobili kariery (vide Quiss/Reflex, Graham/Oxyron,  
Crossbow/Crest....). Zwracanie uwagi na design pojawilo sie chyba wraz z chwila gdy trackma zaczely  
zastepowac klasyczne dema, mega-dema, itp.  
 
>: (Qndel) I dalej twierdze ze design w demach na c64 to bzdura  Nie mowie ze jest niepotrzebny  
przydaje sie to jasne ze lepiej oglada sie takie demka w ktorych wszystko sie ze soba ladnie laczy i  
tworzy jedna zwarta calosc  
 
Przeczysz sam sobie - najpierw wykazujesz ze jest potrzebny, a potem ze to bzdura.  
 
>: (Wackee) A ludziom sie myla, bo im sie wydaje, ze w Love jest dizajn - a przeciez w Love po prostu  
jest przerost grafy nad kodem. Tylko druid postanowil sobie, ze to jest jego pomysl na demo    
 
Hehe, ale zauwaz, ze to nie tylko pomysl Druida. Przyklady innych kolekcji, branych rowniez za dema  
to : Courtesy of Soviet, czy Stupidity (nie pamietam ktore czesci). To tez prawde mowiac kolekcje  
graficzne, ale pewne bajery, efekty kwalifikuja je raczej do dem.  
 
>: (Qndel ) Dla wiekszosci scenowcow design to duzo grafiki upchanej gdzie popadnie.  
 
A ja myslalem, ze design to pionowy (najlepiej szary) pasek przez srodek ekranu, plus mala ikonka,  
trojkacik, kwadracik, czy inny pierdolnik.    
Probuje wychwycic istote Twoich wypowiedzi, ale za cholere jej nie widze. Moze opre sie na przypadku  
LOVE. Jakby nie patrzec, demo wywoluje mieszane uczucia i kontrowersje. I to jest jego najwieksza  
zaleta i chyba dlatego wszystkim ono tak utkwilo. Nie ma chyba drugiego takiego dema w Polsce, ktore  
byloby obiektem tylu peanow a jednoczesnie krytyk naraz. I to z roznych stron. Z jednej strony fajne,  
bajery, itp. z drugiej strony zero hard kodu, nic co powala na kolana. I moze tu jest wlasnie przyczyna  
jego ":sukcesu": ? I o ile utozsamianie Love z designem jest na miejscu, to designu z Love juz nie.  
Chwytasz roznice?  
W ogole, to jesli ta dyskusja na temat designu ma po raz n-ty sie toczyc, to moze Bzyk przenioslby to do  
osobnego watku ?

Qndel_

  • Gość
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #43 dnia: 09 Października 2002, 12:24 »
>: (Qndel) I dalej twierdze ze design w demach na c64 to bzdura Nie mowie ze jest niepotrzebny przydaje sie to jasne ze lepiej oglada sie takie demka w ktorych wszystko sie ze soba ladnie laczy i tworzy jedna zwarta calosc  
 
zgadzam sie zaprzeczylem sam sobie jednak tylko pozornie moze powinienem naopisac ze przerost designu w demach to bzdura bo o to mi chodzilo  
 
To co chcialem napietnowac to nie design w demach ale ocene poszczegolnych dem przez publike  da ktorej w ktoryms momencie przestal sie liczyc kod a zaczal design, a to jesli chodzi o c64 jest moim zdaniem niedopuszczalne
 
Elban: podpisuje sie pod tym obiema rekami

elban/arise_

  • Gość
[ .::northparty7.0_wyniki::. ]
« Odpowiedź #44 dnia: 09 Października 2002, 12:57 »
>: Cholera, mnie na scenie juz chyba nie bylo jak Baldhead byl okrzyczanym  
>: koderem. Z jego rzeczy prawde mowiac widzialem chyba tylko demko dla Alpha  
>: Flight (zakladajac, ze on je kodowal, bo po glowie chodzi mi jeszcze Flash). Co  
>: on zrobil takiego, ze byl okrzyczany ???  
 
o ile pamietam Baldi kiedys napisal, ze dema to lubi ogladac, ale nie robic.  
 
Byl na scenie bardzo znany, byl redaktorem opiniotworczego magazynu i byl w pierwszej dziesiatce polskich koderow, mimo, ze robil glownie intra, proste gry i magazyn. Poprostu, bylo wokol niego zamieszanie, a ludzie sa glupi i glosuja na znane ksywy a nie patrzac na umiejetnosci.
 
Love tez bylo okrzyczane. Druid plakal przed relasesem wersji 100%, ze w Tarnowie\'94 preview zajal dopiero 12 czy tam 14 miejsce, podniecal sie swoim designem, iloscia klatek w animacji, etc. Nie chce tutaj sugerowac, ze robil to specjalnie, bo obstawiam, ze nie. Ludzie sa poprostu glupi i sami sie zlapali.
 
Trzeci przyklad: Design w Opium. Takze na tym forum mozna poczytac opinie, jak to zajebiscie jest zgrane z muzyka. Zgrane z muzyka?! Proponuje eksperyment: wlaczyc Opium i wylaczyc wizje. To jest muzyka czy basy podlozone pod efekty? Ktos rzucil opinie, ze to super zajebiscie zlozone demo i ludzie podlapali.
 
Mniej wiecej o to mi chodzilo.