Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: 512Beeporgy - beeper music na C64  (Przeczytany 2047 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nitro__

  • Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Września 2010, 17:31 »
                   
Cytat:
No i najwazniejsze: jak sie juz napisze cos na ten beeperowy edytor PC, to jak to odpalic na komie potem?

Aktualnie podsylasz mi, a ja to wsadzam do playera. Ofcoz tylko i wylacznie na silniku The Music Studio, innych nie zportowalem i nie zamierzam w najblizszej przyszlosci z braku czasu.
Prog wyglada tak:

Obsluguje 6 silnikow.
Tutaj homepage:
http://freestuff.grok.co.uk/beepola/


edit:
Po odsluchaniu w domku \"Still Floateeng\" cofam prawie wszystko co napisalem o jakimkolwiek przebijaniu SID\'a przez beepera, aktualnie jestesmy na zdecydowanie lepszej pozycji \"Smile\"

booker__

  • Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Września 2010, 20:55 »
                   
Nitro napisal:
                   
Cytat:
No i najwazniejsze: jak sie juz napisze cos na ten beeperowy edytor PC, to jak to odpalic na komie potem?

Aktualnie podsylasz mi, a ja to wsadzam do playera. Ofcoz tylko i wylacznie na silniku The Music Studio, innych nie zportowalem i nie zamierzam w najblizszej przyszlosci z braku czasu.

Aktualnie nic nie zrobie ale mysle sie pobawi
c.
Nie wystawisz kodu playera?


                   
Nitro napisal:

Po odsluchaniu w domku \"Still Floateeng\" cofam prawie wszystko co napisalem o jakimkolwiek przebijaniu SID\'a przez beepera, aktualnie jestesmy na zdecydowanie lepszej pozycji \"Smile\"

Gratuluje przebudzenia \"Smile\"

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Września 2010, 17:11 »
                   
Nitro napisal:
                   
Cytat:
No tak pomyslalem. Albowiemwiec zaczynajac strojenie i robienie muzy od SIDa a potem wchodzac w sluchanie POKEYa a tym bardziej zrobienie czegos na POKEYu daje zupelnie inna perspektywe. Wierz mi  (ale nie musisz).

No tak, czesc Amigowcow wychowanych na modulach SID\'a nie trawi...

amigowcy nie przyjmuja czesto do wiadomosci, ze sid jest 16bit oraz ze realna jakosc dzwieku z sida jest wyzsza niz przetwornikow pauli (wczoraj nawet live mialem do czynienia....). zaslepieni ludzie sa wszedzie \"Wink\" z reszta.. porownywanie syntezatora z DACem to pomylka po prostu.

                   
Nitro napisal:
                   
Cytat:
Tyle z marudzenia. Nastepnym razem, skoro to \"nie uzywa SIDa\" to ja poprosze 3 (slownie trzy) glosy synteza oscylatorami SIDa + ta Twoja generowana prockiem.
O, i bedzie najs!

99% procka jest zajete, potrzebny jest idealny sync.
SID jest nie potrzebny, w porywach ta technika mysle u nas mozna osiagnac z 5 kanalow z racji slabego procka, na Spectrumie gdzie ta technika powstala mozna wyciagnac do 8\'miu. I nie sa to bynajmniej prostackie bzyczenia, stopniem zaawansowania dzwieku ta technika mysle spokojnie przebija SID\'a ofcoz pomijajac filtry. Just listen:
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Chronos_a_Tapestry_of_Time.mp3
http://z80.i-demo.pl/Ben_Daglish-Dark_Fusion.mp3
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Agent_X_2.mp3


just listened.. bzyczy jak skurwysyn... no i co w tym takiego niezwyklego... leca akordy a nie arpeggio i to jedyna przewaga nad c64. Do SIDa temu daleko, ale sa ortodoksi ... spotkalem ludzi ktorzy mnie przekonuja ze pokey > sid, bo ma 4 chn oraz \"czystszy, bardziej wyrazisty dzwiek\". ktos kto ma speca moze sie i tym bedzie jarac ale nie wlasciciele c64 i sida \"Wink\"

ps. na pcspekaerze nawet sample odgrywali, tez 1bit... where the fuck is teh world first?
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Września 2010, 17:22 »
Word FIRST to:
- procedura wymyslona nie przez NItro,
- instrumenty nie przez NItro,
- muza nie przez Nitro,
Zajebista kooperacja \"Smile\" w 512 bajtach.
To takich word firstow mozna jebnac na Sile5ie ze pincset \"Smile\"
PS. kiedys to byl wstyd wystawic na compo scana \"Wink\"
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Ramos

  • Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Września 2010, 10:09 »
World first tylko w tym, ze napisal jako pierwszy player do odtwarzania muzy z beepra na C64 w opraciu o kod playera z ZX Spectrum. Trudno napisac muzyke na C64 muzyke na beeprze skoro go nasz komputer nie ma \"Smile\" Szkoda tylko, ze zzera ona tyle procka i ciezko ja bedzie polaczyc z SID\'em. Ciekawy jestem jakby cos takiego brzmialo z SIDem, warto poeksperymentowac.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Września 2010, 13:39 »
                   
Ramos napisal:
World first tylko w tym, ze napisal jako pierwszy player do odtwarzania muzy z beepra na C64 w opraciu o kod playera z ZX Spectrum. Trudno napisac muzyke na C64 muzyke na beeprze skoro go nasz komputer nie ma \"Smile\" Szkoda tylko, ze zzera ona tyle procka i ciezko ja bedzie polaczyc z SID\'em. Ciekawy jestem jakby cos takiego brzmialo z SIDem, warto poeksperymentowac.


przeca jest player THCM\'a... sid + sample ... Jammer na SP4 pokazal co mozna \"Wink\" a jak koniecznie chcesz emulowac drugi synth zamiast sampli to niechaj ktos sie zabawi w port emu sida z vic20 \"Wink\"
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Nitro__

  • Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Września 2010, 13:46 »
                   
Cytat:
w opraciu o kod playera z ZX Spectrum.

W opraciu o kod playera z Atari, wiecej niz w oparciu, ja tylko dostosowalem go do pracy na C64.
                   
Cytat:
Word FIRST to:
- procedura wymyslona nie przez NItro,
- instrumenty nie przez NItro,
- muza nie przez Nitro,

Widze, ze z braku 11111olo\'a potrzebujesz pilnie znalezc kogos innego do obrazania... Nie mam zamiaru znowu tracic mojego cennego czasu na dyskusje wiec bedzie krotko.
Ten release to byl spontan, chcialem wystawic cos wiekszego ale czasu nie starczylo. Nie mam sobie nic do zarzucenia, wyraznie przed mic przed glosowaniem powiedzialem co i jak, w notce ktora miala planowa byc wyswietlona przed interkiem tez dalem odpowiednie credsy. O CSDB nie musze mowic. World first czyli cos po raz pierwszy prezentowane na danej platformie, koniec kropka.
Gdybym mial niskie ambicje, to zrobilbym duzy recykling kodu i wystawil na silesie demo coby latwo zgarnac kart, zamiast tego wybralem kontrybucje do 4K compo z brakiem intencji wygrania czegokolwiek: panowie z Albionu od 3 lat odwalaja kawal dobrej roboty na tym polu.
                   
Cytat:

To takich word firstow mozna jebnac na Sile5ie ze pincset

Trzymam za slowo, na nastepnej Silesii z checia zobacze twoj world first bazowany na kodzie z innej platformy 8-bit.

                   
Cytat:
przeca jest player THCM\'a... sid + sample ... Jammer na SP4 pokazal co mozna  a jak koniecznie chcesz emulowac drugi synth zamiast sampli to niechaj ktos sie zabawi w port emu sida z vic20

U nas mysle, ze softsynth to raczej sztuka dla sztuki ze wzgledu na SID\'a oraz slaby proc, lepiej wykorzystac to co mamy i skupic sie doskonaleniu sampli.

Ramos

  • Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #22 dnia: 27 Września 2010, 13:47 »
                   
Raf napisal:

przeca jest player THCM\'a... sid + sample ... Jammer na SP4 pokazal co mozna \"Wink\" a jak koniecznie chcesz emulowac drugi synth zamiast sampli to niechaj ktos sie zabawi w port emu sida z vic20 \"Wink\"


THCM pokazal SID+sample, ale tu chodzi o dzwieki synth i da sie to zrobic. To jest calkiem co innego i mozna zrobic troche lepsze rzeczy niz ta technika THCM\'a. Jest maly problem, bo mamy za slabego procka i trzeba sie troche nameczyc, aby polaczyc np. beeper+SIDem choc jest to mozliwe.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #23 dnia: 27 Września 2010, 13:57 »
                   
Ramos napisal:
                   
Raf napisal:

przeca jest player THCM\'a... sid + sample ... Jammer na SP4 pokazal co mozna \"Wink\" a jak koniecznie chcesz emulowac drugi synth zamiast sampli to niechaj ktos sie zabawi w port emu sida z vic20 \"Wink\"


THCM pokazal SID+sample, ale tu chodzi o dzwieki synth i da sie to zrobic. To jest calkiem co innego i mozna zrobic troche lepsze rzeczy niz ta technika THCM\'a. Jest maly problem, bo mamy za slabego procka i trzeba sie troche nameczyc, aby polaczyc np. beeper+SIDem choc jest to mozliwe.


da sie zrobic - dalem konkretny przyklad = sida emuluja zarowno na serii 264 jak i vic20. ba nawet na malym atari. tylko co z tego skoro brzmi to gownianie. bas ze zmiennym wypelnieniem pulsu to max co mozna sobie \"wysyntetyzowac\" tak zeby procka zostalo jeszcze na cos innego.

paradoksalnie nie podoba Ci sie tez swinsid - na sp4 starsznie krytykowales ze po co to komu i ze nie brzmi to jak sid, ale nawet takie cos \"lipnego\" w Twoim mniemaniu jedzie na procu ktory ma moc 24MIPS@24MHz, a 6502@MHz ma ~0.3MIPS. reasumujac: zycze szczescia w emulowaniu jakiejkolwiek syntezy realtime i to jeszcze tak zeby jeszcze zostalo mocy na cokolwiek innego.

ps. odpisz jakims konkretem a nie \"ale przeciez sie da\"
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Ramos

  • Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #24 dnia: 27 Września 2010, 14:29 »
Nie mam nic do projektu SwinSIDa, bo ciekawa jest to rzecz. Jednak zapytaj sie wiekszosci muzykow co pisza na SIDzie, ze po co tworzyc karte udajaca SIDa skoro mozna pisac na prawdziwym SIDzie i wychodzi to taniej. Akurat SwinSID to nie projekt dla ludzi z demosceny, bo slyszalem opinie na ten temat.

Wracajac do tematu emulacji na C64 synth to pod koniec lat 90-tych widzialem jak w takie cos bawil sie Glover i pokazal jak uzyskac 4 kanal nie na samplach. Fakt, ze dzwieki na nim byly kiepskie, ale jak Glover nigdy nie konczyl swoich projektow i jak pokazal, ze cos sie da zrobic zabieral sie za cos innego. Phobos wie wiecej na ten temat. Tylko po co emulowac caly scalak jak SID jak mozna emulowac jeden lub 2 kanaly. Na C64 bedzie troche z tym problem, bo C64 ma ok. 1MHz. VIC20 ma procka 1.1, a komy z serii 264 maja 1.76, to emulacje mozna sie
tam lepiej pobawic. W tym przypadku polaczenie muzyki z beepra+SID to ciezko jest. Wymagany jest idealna synchronizacja. Trzeba by ja skompresowac i potem w przerwach miedzy zapisami do $d418 zmieniac rejestry SIDa.

Nitro__

  • Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #25 dnia: 27 Września 2010, 14:33 »
Pozwole sobie przedstawic drugi przyklad softsynthu na 8\'bitach, tym razem softsynth operuje na 4\'ech bitach czyli zyskuje kupe mocy traconej na PWM w przypadku 1\'bita. Nie wiem zupelnie na jakiej zasadzie on dziala - czy sample sa generowane w realtime czy wczesniej przygotowywane. Aha, dziala na Atari, i ma 4\'y kanaly \"Smile\"
Ofcoz nadal stoje na stanowisku, ze u nas softsynthy maja mala racje bytu.
http://www.speedyshare.com/files/24434877/wodospadem_czasu.mp3
http://www.speedyshare.com/files/24434914/Wsrod_Gwiazd_Nadziei.mp3

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #26 dnia: 27 Września 2010, 15:28 »
                   
Ramos napisal:
Nie mam nic do projektu SwinSIDa, bo ciekawa jest to rzecz. Jednak zapytaj sie wiekszosci muzykow co pisza na SIDzie, ze po co tworzyc karte udajaca SIDa skoro mozna pisac na prawdziwym SIDzie i wychodzi to taniej. Akurat SwinSID to nie projekt dla ludzi z demosceny, bo slyszalem opinie na ten temat.


jakbys przytoczyl jakies zrodla i konkrety to by bylo fajnie \"Wink\".
wymiana zwyklego sida na mono swinsida na atmedze 8515 srednio ma sens, wersja na atmega88 wykreconej na 32mhz daje wieksza f probkowania wiec autoamtycznie szumy o wysokiej f ladniej brzmia, to juz nabiera sensu, tym bardziej ze w domowych warunkach mozna takiego swinsida zlozyc za ok 25-30zl (cena samych czesci).
Ja wiem ze np do midibox\'a chetniej uzywaja swinsid\'a niz realnego sida.
Swinkels ciagle pracuje nad ulepszeniem swinsida, nowa generacja bedzie sie bujac na ARM, czyli 32bit i perspektywa nawet 80-100MHz... podejrzewam ze przy umiejetnosciach Swinkelsa ta generacja bedzie spokojnie emulowac stereo sida bardzo blisko oryginalu i do tego w akceptowalnej cenie.

                   
Cytat:

Wracajac do tematu emulacji na C64 synth to pod koniec lat 90-tych widzialem jak w takie cos bawil sie Glover i pokazal jak uzyskac 4 kanal nie na samplach. Fakt, ze dzwieki na nim byly kiepskie, ale jak Glover nigdy nie konczyl swoich projektow i jak pokazal, ze cos sie da zrobic zabieral sie za cos innego. Phobos wie wiecej na ten temat. Tylko po co emulowac caly scalak jak SID jak mozna emulowac jeden lub 2 kanaly. Na C64 bedzie troche z tym problem, bo C64 ma ok. 1MHz. VIC20 ma procka 1.1, a komy z serii 264 maja 1.76, to emulacje mozna sie
tam lepiej pobawic. W tym przypadku polaczenie muzyki z beepra+SID to ciezko jest. Wymagany jest idealna synchronizacja. Trzeba by ja skompresowac i potem w przerwach miedzy zapisami do $d418 zmieniac rejestry SIDa.


ale ja wczesniej napisalem o syntezie basu na rejestrze glosnosci - i w domysle jednego kanalu tegoz basu \"Wink\"

C64 ma zegar ~1MHz - ale to tylko teoria bo VIC kradnie cykle (prawie 1mhz dla pal (0.985M?), nieco ponad 1mhz dla ntsc), VIC20 ma porownywalna predkosc (1.0227 Mhz dla NTSC, 1.1 dla PAL) . natomiast seria 264 ma 1.76 ORAZ 1/2 tego, zaleznie od tego czy TED wyswietla znaki czy pracuje na ramce, pelne 1.76 jest tylko po wylaczeniu ekranu \"Wink\" podobnie jak male atari ma 1.76Mhz, tylko ze realnie wychodzi ok 1.2Mhz bo procek graficzny podkrada magistrale.

reasumujac wszystkie te maszyny maja podobna moc obliczeniowa, a nawet 20% roznicy nie czyni tu przeskoku jakosciowego.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #27 dnia: 27 Września 2010, 18:04 »
no taki stereo sid wyjdzie w masowce kolo 60 PLN (na arm7) co jest cena gwarantujaca dotarcie do szerszego grona userow. Raf, autor chwalil sie kiedy mozna sie spodziewac prototypow i produkcji?
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Września 2010, 18:09 »
Swinkels go robi na STM32 o ile dobrze pamietam, nie wiem kiedy mozna sie spodziewac efektow \"Wink\" poki co do produkcji beda szly mikro-plytki z ATmega88@32MHz - monofoniczne. Ale to raczej niemiecki community-project niz komercha \"Wink\"
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Ramos

  • Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Września 2010, 09:05 »
                   
Nitro napisal:
Pozwole sobie przedstawic drugi przyklad softsynthu na 8\'bitach, tym razem softsynth operuje na 4\'ech bitach czyli zyskuje kupe mocy traconej na PWM w przypadku 1\'bita. Nie wiem zupelnie na jakiej zasadzie on dziala - czy sample sa generowane w realtime czy wczesniej przygotowywane. Aha, dziala na Atari, i ma 4\'y kanaly \"Smile\"
Ofcoz nadal stoje na stanowisku, ze u nas softsynthy maja mala racje bytu.
http://www.speedyshare.com/files/24434877/wodospadem_czasu.mp3
http://www.speedyshare.com/files/24434914/Wsrod_Gwiazd_Nadziei.mp3


Te kawalki sa atarowskiego muzyka Jakuba Husaka, ktory napisal je na pierwszym jak sie nie myle edytorze do softsynth, ktory powstal w 1985 w Atari BASICu. Wiecej o nim: http://atariki.krap.pl/index.php/MASIC
Wiecej kompozycji softsynth mozna posluchac w archiwum ASMA w kataogu muzyka Jakuba Husaka.

Oczywiscie mozna grac sample na 1-bicie (np. generowane w locie) ale po utworach z softsyntha chyba nie oto chodzi.