Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !
Strona główna
Pomoc
Kalendarz
Zaloguj się
Rejestracja
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
C64Power Forum
»
Inne
»
Scena
»
512Beeporgy - beeper music na C64
« poprzedni
następny »
Drukuj
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
Autor
Wątek: 512Beeporgy - beeper music na C64 (Przeczytany 2033 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
booker__
Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
«
dnia:
20 Września 2010, 11:28 »
c) Nitro chce dodac jakas inna notke do tego swojego podobno world firsta
[/quote]
Ale musi napisac, ze demko nie uzywa SIDa
Rozdzielilem watek coby smietnika nie bylo...
Zapisane
Nitro__
Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
«
Odpowiedź #1 dnia:
20 Września 2010, 14:38 »
Cytat:
Ale musi napisac, ze demko nie uzywa SIDa
Powinienem przygotowac jakas kartke z przemowieniem, myslalem, ze orgowie puszcza napisana notke...
Jakbym znal metode z Vicious SID, to moglbym przelaczyc odtwarzanie na VIC\'a i brzmialoby to prawie identycznie: player gra z wewnetrzna 1\'o bitowa precyzja
SID robi tylko i wylacznie za DAC, procesor za chip dzwiekowy.
Zapisane
booker__
Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
«
Odpowiedź #2 dnia:
20 Września 2010, 14:43 »
Nitro napisal:
Cytat:
Ale musi napisac, ze demko nie uzywa SIDa
Powinienem przygotowac jakas kartke z przemowieniem, myslalem, ze orgowie puszcza napisana notke...
Jakbym znal metode z Vicious SID, to moglbym przelaczyc odtwarzanie na VIC\'a i brzmialoby to prawie identycznie: player gra z wewnetrzna 1\'o bitowa precyzja
SID robi tylko i wylacznie za DAC, procesor za chip dzwiekowy.
A mowiles orgom ze maja puscic notke? Poza tym, z notka to juz by nie bylo 512b maj friend no i wisz. Moze lepiej na kartce podac, to sie przeczyta przed puszczeniem.
No ale dobra, ja sie tam nie bede sprzeczal, w koncu Ty to napisales. Tylko, ze bez SIDa to nie zagra. Pusc to na komodzie z wyjetym SIDem
Tyle z marudzenia. Nastepnym razem, skoro to \"nie uzywa SIDa\" to ja poprosze 3 (slownie trzy) glosy synteza oscylatorami SIDa + ta Twoja generowana prockiem, nie uzywajaca SIDa, oczywiscie. Licze na wiecej niz 3 niezaleznie grajace glosy w jednym momencie, prawda. O, i bedzie najs!
Zapisane
Nitro__
Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
«
Odpowiedź #3 dnia:
20 Września 2010, 15:28 »
Cytat:
Tyle z marudzenia. Nastepnym razem, skoro to \"nie uzywa SIDa\" to ja poprosze 3 (slownie trzy) glosy synteza oscylatorami SIDa + ta Twoja generowana prockiem.
O, i bedzie najs!
99% procka jest zajete, potrzebny jest idealny sync.
SID jest nie potrzebny, w porywach ta technika mysle u nas mozna osiagnac z 5 kanalow z racji slabego procka, na Spectrumie gdzie ta technika powstala mozna wyciagnac do 8\'miu. I nie sa to bynajmniej prostackie bzyczenia, stopniem zaawansowania dzwieku ta technika mysle spokojnie przebija SID\'a ofcoz pomijajac filtry. Just listen:
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Chronos_a_Tapestry_of_Time.mp3
http://z80.i-demo.pl/Ben_Daglish-Dark_Fusion.mp3
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Agent_X_2.mp3
Zapisane
booker__
Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
«
Odpowiedź #4 dnia:
20 Września 2010, 15:50 »
Nitro napisal:
99% procka jest zajete, potrzebny jest idealny sync.
SID jest nie potrzebny
Do techniki nie jest potrzebny, ale w swoim demie uzywasz SIDa jako wyjscia. Wiec twoje 512b bez SIDa to i ruszy, ale dzwieku nie bedzie. Zgadza sie?
Dopierdalam sie o nieprecyzyjnosc Twojego wyjasniania.
Nitro napisal:
, w porywach ta technika mysle u nas mozna osiagnac z 5 kanalow z racji slabego procka, na Spectrumie gdzie ta technika powstala mozna wyciagnac do 8\'miu. I nie sa to bynajmniej prostackie bzyczenia, stopniem zaawansowania dzwieku ta technika mysle spokojnie przebija SID\'a ofcoz pomijajac filtry. Just listen:
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Chronos_a_Tapestry_of_Time.mp3
http://z80.i-demo.pl/Ben_Daglish-Dark_Fusion.mp3
http://z80.i-demo.pl/Tim_Follin-Agent_X_2.mp3
Ja jestem bardzo zainteresowany wszystkim nowym na komode, nawet jezeli jest portowane ze speki czy atarki. A dlaczego nie powiedziales ze to nie Twoja technika, i ze powstala na Speku?
Co do przykladow, cos mnie sie zdaje, perki sa samplami co? Bo synteza w tych przykladach jest do wyrzygania (sorry) i raczej probuje jeno dopiero nasladowac syntezator (z marnym skutkiem pierdzenia okrutnego) o przebijaniu SIDa (ktory jest specjalizowanym syntezatorem, chcial nie chcial) nie mowmy...
No i szkoda, ze procedura wzera 99% CPU i nie da sie uzyc SIDa. Poza tym, nie wiadomo jak to nawalanie w wyjscie audio wplynelo by na output z oscylatorow, no nie. Aczkolwiek jakas konkurencja moze sie dla SIDa wyklarowac. No to teraz tylko edytor na grzyba no i wio. Ale nawet, jezeli bedzie brzmialo to jak przyklady mp3 ktore dales (pomijajac ta samplowana perke) to przepraszam, ale to nigdy nie bedzie brzmialo lepiej od SIDa, bo to scierwi strasznie pierdzeniem a i 5 kanalow moze i bedzie milo miec, ale ja w tym razie wole 2SID, na 6 oscylatorach i bez tego okrutnego pierdzenia, a pierdzi tak, ze w porownaniu z synteza SIDa to sie no nie da sluchac tego. Chyba, ze masz sluch nastrojony kwadraturami POKEYowo-AYowymi, wowczas kazda nieco lepsza synteza wyda sie \"lepsza od SIDa\", ale wowczas mowiac tak po prostu nie czaisz tematu czym jest SIDa. Mowisz to samo, co powiedzial Raster odnosnie jednego ze swoich utworkow pod Raster Trackerem, kower zaka z C64 skomentowal \"POKEY moze brzmiec jak SID\". Niestety nie moze.
Zapisane
zielok__
Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
«
Odpowiedź #5 dnia:
20 Września 2010, 15:55 »
booker napisal:
Ja jestem bardzo zainteresowany wszystkim nowym na komode, nawet jezeli jest portowane ze speki czy atarki. A dlaczego nie powiedziales ze to nie Twoja technika, i ze powstala na Speku?.
Eeee mowil, ze to jest port na c64 (wykonany przez niego) ale kod i muzyka nie jego.
Zapisane
Nitro__
Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
«
Odpowiedź #6 dnia:
20 Września 2010, 20:43 »
Cytat:
Do techniki nie jest potrzebny, ale w swoim demie uzywasz SIDa jako wyjscia. Wiec twoje 512b bez SIDa to i ruszy, ale dzwieku nie bedzie. Zgadza sie?
Napisalem to w sensie, ze SID nie jest potrzebny do wiekszej ilosci kanalow, ofcoz SID do wypuszczenia dzwieku jest potrzebny.
Cytat:
Cos mnie sie zdaje, perki sa samplami co?
Tak
Cytat:
Bo synteza w tych przykladach jest do wyrzygania (sorry) i raczej probuje jeno dopiero nasladowac syntezator (z marnym skutkiem pierdzenia okrutnego) o przebijaniu SIDa (ktory jest specjalizowanym syntezatorem, chcial nie chcial) nie mowmy...
Ja to widze troszke inaczej, moze i jest troche szumu, ale za to waveformy sa arcyciekawe. No i gra 5 kanalow. Silnikow jest mnostwo, jednym pasuja takie, drugim owakie, jeden z nowszych wynalazkow grajacy czysto i ala SID:
http://8bc.org/music/MISTER+BEEP/Greetings+to+C64/
http://8bc.org/music/MISTER+BEEP/NEBULA+FIGHT/
http://z80.i-demo.pl/mB-veeblefetzer.mp3
U Atarowcow na emu chyba troche bardziej szumialo
Choc ofcoz oni maja emu, a to tutaj, to normalny dedykowany utworek.
Cytat:
Poza tym, nie wiadomo jak to nawalanie w wyjscie audio wplynelo by na output z oscylatorow, no nie.
Tak samo jak inne sample. Ale zapomnij, bo sync musi byc, to nie moduly.
Cytat:
No to teraz tylko edytor na grzyba no i wio.
Edytor jest.
Cytat:
Chyba, ze masz sluch nastrojony kwadraturami POKEYowo-AYowymi, wowczas kazda nieco lepsza synteza wyda sie \"lepsza od SIDa\", ale wowczas mowiac tak po prostu nie czaisz tematu czym jest SIDa. Mowisz to samo, co powiedzial Raster odnosnie jednego ze swoich utworkow pod Raster Trackerem, kower zaka z C64 skomentowal \"POKEY moze brzmiec jak SID\". Niestety nie moze.
Sluch w mlodosci stroil mi sie na wszystkich chipach 8\'bit procz AY\'greka, mniej wiecej w takiej kolejnosci POKEY->NES->SID, potem dlugo cisza i na koncu AY.
Zapisane
Kisiel
Level 7
Wiadomości: 11447
Number 7 in all users competition...
512Beeporgy - beeper music na C64
«
Odpowiedź #7 dnia:
20 Września 2010, 21:00 »
jakby kto pytal to skamerowalem polowe zrodel
Zapisane
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach
...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....
booker__
Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
«
Odpowiedź #8 dnia:
21 Września 2010, 12:44 »
Nitro napisal:
Cytat:
Do techniki nie jest potrzebny, ale w swoim demie uzywasz SIDa jako wyjscia. Wiec twoje 512b bez SIDa to i ruszy, ale dzwieku nie bedzie. Zgadza sie?
Napisalem to w sensie, ze SID nie jest potrzebny do wiekszej ilosci kanalow, ofcoz SID do wypuszczenia dzwieku jest potrzebny.
Po prostu engine nie uzywa oscylatorow. I tym prostym zdaniem kazdy wie o co biego.
Cytat:
Ja to widze troszke inaczej, moze i jest troche szumu, ale za to waveformy sa arcyciekawe. No i gra 5 kanalow.
No dla mnie w tamtych szumu i chrobotania jest wpisdu.
O wiele mniej pierdziawki nekajacej wwiercaniem sie w moj skacowany po party mozg jest w tych trzech kolejnych co dales potem
czyli w :
Cytat:
jeden z nowszych wynalazkow grajacy czysto i ala SID:
Nie
to nie gra ala SID, Nitro. Ale ladnie gra...jak na Speke.
Cytat:
Sluch w mlodosci stroil mi sie na wszystkich chipach 8\'bit procz AY\'greka, mniej wiecej w takiej kolejnosci POKEY->NES->SID, potem dlugo cisza i na koncu AY.
No tak pomyslalem. Albowiemwiec zaczynajac strojenie i robienie muzy od SIDa a potem wchodzac w sluchanie POKEYa a tym bardziej zrobienie czegos na POKEYu daje zupelnie inna perspektywe. Wierz mi
(ale nie musisz).
Zapisane
booker__
Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
«
Odpowiedź #9 dnia:
21 Września 2010, 07:04 »
Aha,
Nitro napisal:
Cytat:
Poza tym, nie wiadomo jak to nawalanie w wyjscie audio wplynelo by na output z oscylatorow, no nie.
Tak samo jak inne sample. Ale zapomnij, bo sync musi byc, to nie moduly.
No wlasnie nie wydaje mi sie, aby uzywanie oscylatorow razem z tym 1bitowym enginem w ogole dalo sensowny efekt. Zn. moim skromnym zdaniem oscylatory zagraja, ale zapierdza na smierc ze wzgledu na ta manipulacje, ktora dzieje sie na wyjsciu.
Zapisane
Stg__
Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
«
Odpowiedź #10 dnia:
21 Września 2010, 08:45 »
a ja jestem ciekaw, czy da sie to zrobic tak, ze generuje sie najpierw tego 1bitowego wave\'a (?) i pozniej odgrywa i o ile to przyspieszy w sensie ile zostanie wolnego procesora ?
Zapisane
booker__
Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
«
Odpowiedź #11 dnia:
21 Września 2010, 16:01 »
I takie pytanie, Nitro.
Dlaczego przed odpaleniem programu SID jest na 0 (zero) a w trakcie odtwarzania oscylatory ustawione sa na fale pulse-width? Mozesz ustawic na inna?
Zapisane
Nitro__
Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
«
Odpowiedź #12 dnia:
21 Września 2010, 16:52 »
Cytat:
No tak pomyslalem. Albowiemwiec zaczynajac strojenie i robienie muzy od SIDa a potem wchodzac w sluchanie POKEYa a tym bardziej zrobienie czegos na POKEYu daje zupelnie inna perspektywe. Wierz mi (ale nie musisz).
No tak, czesc Amigowcow wychowanych na modulach SID\'a nie trawi...
Cytat:
a ja jestem ciekaw, czy da sie to zrobic tak, ze generuje sie najpierw tego 1bitowego wave\'a (?) i pozniej odgrywa i o ile to przyspieszy w sensie ile zostanie wolnego procesora ?
Da rade, tylko proponuje zobaczyc petle, mamy ok. 3-4 zapisy do $d418 na kazda linie. Miedzy nimi mozna by zrobic dekompresje, bo dane sa 1\'o bitowe lub jakis kod upchnac. Ale aby jakosc byla dobra ekran musi byc wylaczony, inaczej sa artefakty, jakis sample master musialby sie cyklowaniem bawic.
Cytat:
Dlaczego przed odpaleniem programu SID jest na 0 (zero) a w trakcie odtwarzania oscylatory ustawione sa na fale pulse-width? Mozesz ustawic na inna?
To jest software\'owy digi boost, najlepszy jaki moze byc wg. autora arta z Commodore Hacking, ktorego ksywy zapomnialem.
Zapisane
Kisiel
Level 7
Wiadomości: 11447
Number 7 in all users competition...
512Beeporgy - beeper music na C64
«
Odpowiedź #13 dnia:
21 Września 2010, 16:55 »
to niezla kooperacja z tego wyszla
Oczywiscie jak na 512B
Zapisane
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach
...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....
booker__
Gość
512Beeporgy - beeper music na C64
«
Odpowiedź #14 dnia:
21 Września 2010, 16:58 »
Nitro napisal:
Cytat:
No tak pomyslalem. Albowiemwiec zaczynajac strojenie i robienie muzy od SIDa a potem wchodzac w sluchanie POKEYa a tym bardziej zrobienie czegos na POKEYu daje zupelnie inna perspektywe. Wierz mi (ale nie musisz).
No tak, czesc Amigowcow wychowanych na modulach SID\'a nie trawi..
To jest pol tego tematu
Drugie pol to pewna znajomosc mozliwosci tych ukladow i obiektywna, niezabarwiona preferencjami ocena
No i najwazniejsze: jak sie juz napisze cos na ten beeperowy edytor PC, to jak to odpalic na komie potem?
Zapisane
Drukuj
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
« poprzedni
następny »
C64Power Forum
»
Inne
»
Scena
»
512Beeporgy - beeper music na C64