Plik .SID to czyste dane z C-64+naglowek zawierajacy info o zaku, to wszystko jest opisane w dokumentacji.
Muzyczka na c64 czy w pliku (kontenerze:shock:) to program wykonywalny dla C-64.
Czyste dane to muzyczka czyli kod playera + dane do SIDa w kodzie c-64,
zeby takie cos zagralo kod musi zostac wykonany przez procka w C-64.
Player to program ktory jest krok po kroku wykonywany przez procesor
w C-64 i program ten pobiera dane z pamieci C-64 i wrzuca do rejestrow SIDa.
Nie wiem jak dzis ale kiedys w SIDPlayu trzeba bylo czasem ustawiac cos takiego jak srodowisko pracy SIDPlaya, tzn. jaki stan pamieci dla C-64 ma emulowac aby poprawnie pobieralo dane z pamieci np. zak od $a000-$c000
ktory pokrywal sie z interpreterem Basica nie mogl byc poprawnie odtwarzany jezeli wewnetrzny player w zaku nie ustawial $01 na #$36 itp.itd.
W duzym uproszczeniu player na pc = emulator procesora+obslugi pamieci+
+przerwan CIA-IRQ, VIC-IRQ, CIA-NMI, no i SID, ale moge sie mylic. Nie znam sie.