Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: C&:A Fan 5 juz dostepny!  (Przeczytany 1199 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
C&:A Fan 5 juz dostepny!
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Grudnia 2009, 22:00 »
                   
Sebaloz/Lepsi.De napisal:
                   
V-12 napisal:
Wywiad z ciekawym osoba \"Very


Ciekawym jest kiedy poprawisz bledy ortograficzne w wywiadach na swojej stronce?

nie narzucany
http://www.riversedge.pl/wywiad_z_robertem_korolczykiem

nie miksowane
http://www.riversedge.pl/rolfmaierbode

nie rozstrzygniety
http://www.riversedge.pl/napis_na_betonowcu


tylko nie wchodz z takim wylapywaniem na forum c&a fan, bo zostaniesz sprowadzony do poziomu \"przypierdalacza\" (np nie mozna powiedziec ze literowki w c&a fan sa zle, vide : http://ca-fan.pl/forum/30-propozycje/918-jakosc-caa-fan.html )
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
C&:A Fan 5 juz dostepny!
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Grudnia 2009, 22:14 »
                   
Sebaloz/Lepsi.De napisal:
Nie czytalem wszystkich artykulow ze strony, przeczytalem tylko 4, czyli polowa artykulow zawierala uzasadnione bledy. Jestes absolwentem wydzialu humanistycznego jednej z najlepszych uczelni w kraju, wiec oczekuje ze bedziesz na biezaco ze wszystkimi zmianami w zasadach jezyka polskiego. Nie tylko po to zebys innym zwracal uwage, ale zebym ja nie musial tobie zwracac uwagi \"Smile\"


Nie wiem, ile czytales. Statystyki klikania wskazuja na wiecej odwiedzonych przez Ciebie stron \"Smile\" BTW. jestem socjologiem, a nie polonista.
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Cobra of Samar

  • Gość
C&:A Fan 5 juz dostepny!
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Grudnia 2009, 21:35 »
Nowy numer C&A Fan powalil mnie zarowno objetoscia jak i jakoscia.

Mysle,ze warto bylo poczekac,aby w zimowe wieczory usiasc przy \"kominku\" w bamboszkach:) i poczytac te lekturke.
Pozdrawiam.

fenek__

  • Gość
C&:A Fan 5 juz dostepny!
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Stycznia 2010, 13:57 »
Artykul Skulla o NUFLI tak mnie wciagnal i zainteresowal ze zmusilem
sie do siegniecia do zrodel czyli do obrazkow w tym trybie i porownania teorii z praktyka i kodem w ciurku. Fajnie to zostalo opisane i wytlumaczone mialbym zastrzezenie tylko co do samego trybu ze w okreslonych kolejnych 16 liniach rastra nie mozna zmienic jednoczesnie kolorow 6 sprajtow a tylko 5 z nich albo kombinacje bo 6 cykli uzyte na zmiane koloru jest wykorzystane na ustawienie wsp. Y dla ostatniej warstwy sprajtow.
Bardzo fajnie wygladaja obrazki samej bitmapy, sprajtow, afli, podziwiam ze sie chcialo.  \"Shocked\"

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
C&:A Fan 5 juz dostepny!
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Stycznia 2010, 07:38 »
@fenek dzieki.
A czemu w 16-stu? Chyba 8-miu. Zmiana Y wystepuje tylko raz w podczas obszaru wyswietlania obrazka. Pierwszy rzad sprites zaczyna sie jeszcze przed 1-wsza linia ekranu i jak pisalem sa to poszerzone sprites x3 (126 linii), ustawienie dla rzedu nr2 wystepuje tez jeszcze przed pierwsza linia obrazka (kolejne 42 liniie). Tak wiec w obrazku wystarczy zmienic Y tylko raz na rzad nr 3 - laczenie daje to 126+42+42=210 linii sprites - czyli nawet za duzo.

fenek__

  • Gość
C&:A Fan 5 juz dostepny!
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Stycznia 2010, 09:07 »
                   
skull napisal:
@fenek dzieki.
A czemu w 16-stu? Chyba 8-miu. Zmiana Y wystepuje tylko raz w podczas obszaru wyswietlania obrazka. Pierwszy rzad sprites zaczyna sie jeszcze przed 1-wsza linia ekranu i jak pisalem sa to poszerzone sprites x3 (126 linii), ustawienie dla rzedu nr2 wystepuje tez jeszcze przed pierwsza linia obrazka (kolejne 42 liniie). Tak wiec w obrazku wystarczy zmienic Y tylko raz na rzad nr 3 - laczenie daje to 126+42+42=210 linii sprites - czyli nawet za duzo.

Wydaje mi sie ze w 16-stu.
Tylko w tym trybie jest tak, ze pomijajac sprajty to jedna linia jest krotka 23 cyklowa a druga dluga 63 cyklowa. Uwzgledniajac 8 sprajtow to maksymalnie zra one 19 cykli. Z tego co przegladalem to rozumiem ze wlasnie 4 pozostale cykle z 23 wystarczaja na zrobienie sty $d011 i wywolanie trybu FLI (albo inaczej, po wywoalniu sty $d011 otrzymuje sie krotka 23 cyklowa linie -19 cykli sprajtow i - 4 na sty i nie ma juz czasu na zadne inne zmiany).
Zmiana kolorow nastepuje w nastepnej lini rastra, wiec w dalszej czesci obrazka zamiast odwolania do jednego rejestru z kolorow sprajtow musi nastapic ustawienie wsp.y sprajta. Z tego wychodzi ze na ustawienie 8 duszkow potrzeba 16 rastrow. W tym obszarze mozna zmienic maks 5 kolorow sprajtow z warstwy tych 6.

Normalnie poza tymi trefnymi 16 liniami to jest tak.
Zmiana kolorow sprajtow to 6*6 cykli= 36 cykli, plus 19 na sprajty
to daje 55 cykli, z dlugiej 63 cyklowek lini zostaje 8 cykli. W tym czasie
nastepuje ustawienie $d018 (6 cykli) lub $dd00 i zostaja 2 cykle.
W tych dwoch cyklach to juz jest wartosc dla $d011 no chyba ze sa linie
z stx $d011.
Koniec mojego wywodu  \"Smile\"

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
C&:A Fan 5 juz dostepny!
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Stycznia 2010, 10:20 »
Tak jak napisales.
troche do tego skrotowo podeszlem przez ciag w Twoim zdaniu
\"16 liniach rastra nie mozna zmienic jednoczesnie kolorow 6 sprajtow a tylko 5 z nich albo kombinacje bo 6 cykli uzyte na zmiane koloru jest wykorzystane na ustawienie wsp. Y dla ostatniej warstwy sprajtow.\"

Zmiana dotyczy tylko 8 rozkazow (podczas 8-miu linii rastra), ale rzeczywiscie jej konsekwencje \"odbijaja sie\" na 16 kolejnych liniach.