Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: tryby graficzne na C64  (Przeczytany 1909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nitro__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Marca 2011, 13:35 »
Rowniez nie wiem o co chodzi, jednolitego displayera jako takiego do NUFLI nie ma - kod jest generowany w zaleznosci od potrzeb co do zmieniania kolorow.
Trzeba tylko wpiac sie do exek\'a z Mufflona z wlasnym kodem.

digger

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Marca 2011, 20:52 »
OK, no kumam. Chcialem zastosowac NUFLI to wyswietlenia generatywnych efektow ale to nie da rady w ten sposob. Moze uda mi sie to zmontowac w czystym FLI.

Nitro__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Marca 2011, 16:06 »
Chcesz efekt z duza iloscia kolorow, mam racje? Jak tak, to polecam zapoznanie sie z trybem 2x2 - przyklady w Movie World, Real, Larch...
Sa do niego pelne zrodla, zjada 50% mocy tam, gdzie jest wyswietlany.
Do tego mamy jeszcze tryb 2x1 - You Know The Routine i 4x2 w Snapshot\'cie.

digger

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Marca 2011, 17:35 »
Dzieki Nitro, idealnie to chce 4 niezalezne kolory w bloku 4x2 pixele co oczywiscie jest niemozliwe \"Sad\"

Nitro__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Marca 2011, 17:57 »
Niestety C64 to nie Amiga, trzeba isc na kompromisy \"Smile\" Tryb 2x2 wystepuje w wersji z interlace\'m i bez, zobacz sobie jak to wyglada, IMHO interlace jest calkowicie bezbolesny, nawet dodaje uroku tworzac dla oka takie hmm. mikroobwodki dookola pikseli. Tylko to wszystko na CRT i najlepiej na real sprzecie.

Offline Sebaloz

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1520
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Marca 2011, 18:26 »
4x4 interlace rownoczesnie w pionie i poziomie to wlasciwie taki 2x2 z obwodkami \"Smile\"

Nitro__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Marca 2011, 18:53 »
Akurat motion bluru robionego przez interlace nie trawie, obojetnie w jakim trybie.

fenek__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Marca 2011, 21:11 »
W Movie World jest tryb 2x2x 16 kolorow. To nie jest tak, ze w tym moim 2x2 interlace byl dodatkiem jak Sebaloz przyrownal to do z4.
\"Interlace\" a dokladnie przelaczanie dopelniajacych sie \"szachownic\" 2 bitmap byl glownym elementem uzyskania tego trybu i iluzji.

A juz pozniejsza wyswietlarka na timerach zakodowana przez Ninje to majstersztyk. Ja nie wiedzialem, ze mozna to tak rozwiazac.

>
>Dzieki Nitro, idealnie to chce 4 niezalezne kolory w bloku 4x2 pixele co >oczywiscie jest niemozliwe.
>
To jest mozliwe, w 6 kolorach  \"Wink\"

digger

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Marca 2011, 23:08 »
                   
fenek napisal:
To jest mozliwe, w 6 kolorach  \"Wink\"


No tak ale bez interlacu I mean. Da sie? Jak? Chyba, ze sprajtami, co w sumie mnie urzadza. Czyli jak w NUFLI, co druga linie switch.

A widzialem to 2x2 –: Ninja rozwalil. W Movie World wyglada to tez super.

fenek__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #24 dnia: 04 Marca 2011, 08:03 »
Zeby nie bylo nie domowien to sprecyzuje. Chodzilo mi o tryb 6 kolorow jaki kiedys stosowano. Grafika na fontach w multikolorze co daje 3 kolory wspolne dla calego efektu i ustawiona warstwa sprajtow w multi ktora daje 3 dodatkowe kolory, w sumie 6 kolorow.

comankh__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #25 dnia: 04 Marca 2011, 22:25 »
7 kolorow. IASC.

digger

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #26 dnia: 05 Marca 2011, 11:25 »
Jako ze efekt z natury ma byc generatywny, nie zalezy mi na obciazeniu proca przez sama wyswietlarke. Czyli sprajty w multikolorze nad/pod FLI co druga linie. Byc moze uda mi sie tez zmieniac $D025 and $D026 co dwie linie. Do tego mozna dobrze zutylizowac szarosci jako kolory przejsciowe.


xpo__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Marca 2011, 18:14 »
ja tez mam pytanie odnosnie NUFLI. czy da sie nad taka grafika wyswietlic dodatkowo sprity? np. HOM`a. z tego co czytalem na CSDb to podobno ciezko jest cokolwiek zmajstrowac w tym trybie, ale moze sie myle :]

Offline Sebaloz

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1520
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Marca 2011, 18:33 »
                   
xpo napisal:
NUFLI. czy da sie nad taka grafika wyswietlic dodatkowo sprity? np. HOM`a.

NUFLI to AFLI+8 sprajtow hires. Mozna zrobic NUFLI tylko na prawej stronie ekranu, wtedy zostanie kilka sprajtow do wykorzystania np na warstwe multi albo mozesz zrobic sztuczke z dziewiatym sprajtem \"Smile\"

xpo__

  • Gość
tryby graficzne na C64
« Odpowiedź #29 dnia: 06 Marca 2011, 19:09 »
ja mam rysynek na srodku ekranu, powiedzmy 1/3 szerokosci ekranu. nie wiem czy dobrze kombinuje ale poniewaz szerokosc grafiki nie jest na caly ekran to teoretycznie powinny zostac jakies wolne sprity (nie jestem koderem wiec czasem trudno mi pewne zagadnienia techniczne rozgryzc.  zaluje ze nie nauczylem sie kodowania :]