Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Sprite w górnej ramce - problem  (Przeczytany 5980 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Sprite w górnej ramce - problem
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Października 2011, 09:33 »
a jakby tak zamiast fontów zrobić kawałeczki bitmapy ?

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
Sprite w górnej ramce - problem
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Października 2011, 10:02 »
hehe no właśnie od bitmapy się zaczęło. Problem polega na tym, że zapewne BagoZonde chce przepisywać bitmapę np. w środku ekranu. Wiele efektów na C64 jest w ten sposób robionych. Zostanie Ci raczej próba przyśpieszenia procedury przepisującej, bo innej opcji nie widzę.
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Sprite w górnej ramce - problem
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Października 2011, 10:12 »
V-12/Tropyx
No właśnie muszę przyspieszyć (a chciałem napisać zboostować :D) kopiowanie bloków, dlatego też spróbuję z pomijaniem klatek (miało być: frameskipping :D) - w jednej ramce będzie kopiowanie np: bitmapy czyli do $e000, a w drugiej będzie kopiowanie kolorków. Oczywiście ważne jest czy kopiuje się to na dole czy na górze, więc spróbuję to jakoś pogodzić biorąc pod uwagę fakt, że takich bloków do puszczenia w ruch może być więcej więc i tak będę musiał je kolejkować. Możliwe, że po prostu zrobię tylko kopiowanie bitmapy a kolory będą musiały być niezmienne.