Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Cartridge Game Development Competition  (Przeczytany 7752 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline StaryMarabut

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1794
  • Robię wszystkim dobrze *za pół ceny.
Cartridge Game Development Competition
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Września 2011, 22:23 »
Nie mam takich podstawek , musiał bym zamówić ,na razie wstrzymuje dalsze prace  .Dzięki za radę, nie miałem z nimi jeszcze przyjemności .

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Cartridge Game Development Competition
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Września 2011, 00:28 »
Skull
Zostałem wywołany do tablicy, więc... Nie wiem gdzie pisałem o tym, że mam problemy ze standardowym odczytywaniem z dyskietki ponieważ ich nie mam. To była jedna z pierwszych rzeczy jakie obczaiłem dzięki literaturze i zmodyfikowałem wczytując się głębiej w mapę pamięci (np: odnośnie tego co kryje się pod adresem $BA). Zrobiłęm więc loader w/g tego jak powinien wyglądać i dzięki pomocy tu na forum - loader ten w trakcie pracy poprawnie jest w stanie odtwarzać muzykę w tle na przerwaniu IRQ więc właśnie jak widać - dzięki poradom i odpowiedziom na moje pytania: uczę się i dzięki temu brnę dalej konsekwentnie do przodu. Pytam o rzeczy, na które nie potrafię znaleźć jednoznacznej odpowiedzi bądź też chcę rozwiać wątpliwości, nie czekam na gotowe mimo tego, że może to tak wyglądać.
Chcę napisać dobrą grę na C64, chcę zrobić ją na karcie, jest to moja praca. Dzięki Waszej wiedzy i doświadczeniu, którymi możecie się ze mną podzielić bądź nie musicie - bo nikt Wam tego robić nie każe - możecie supportować moją pracę i chęć zrobienia tego bądź też nie.

Poziom mojej wiedzy obecnie pozwala mi już na wiele - nie jest to zapewne efektywne, zoptymalizowane, ale wiem co mogę zrobić. Prezentowałem na screenach kilka rzeczy, które już działają, są to osobne skrawki. Na razie nie łączyłem ich w całość gdyż dopiero od niedawna przesiadłem się na tassa. Do tej pory wszystko pisałem w monitorze, więc czy to procedury odpowiedzialne za wczytanie i wyświetlenie planszy w odpowiedniej porze dnia, czy odczyt sprite czy grafiki multicolor, odgrywanie muzyki, którą skomponowałem - wszystkie te rzeczy są skrawkami, które muszę połączyć w całość. Zrealizowałem jakiś ekran tytułowy z muzyką, przesunięciem ekranu, animacją, sfx przy naciśnięciu klawisza ale połączenie gry RPG w całość to "grubsze" zadanie - teraz dzięki tass, połączenie tego w całość to poezja więc zapewne puszczę really-early-preview-demo ;) za jakiś czas. Wczoraj utworzyłem sobie mały program, który tworzy mi *.crt z include'owanego *.prg więc kreowanie czegokolwiek na cartridge wydaje mi się jasne ale już to, jak utworzyć *.prg o rozmiarze np: 64kb które będzie switchowane - jest jeszcze dla mnie zagadką, w której nie miałem okazji się rozeznać, wiem tylko o zmianie banków w $DE00+ ale jak to działa rzeczywiście - sprawdzać będę gdy znajdę wolny czas.

Dlatego zadając pytanie - jeżeli ktoś chce wyjść z inicjatywą i odpowiada mi na nie - sprawia, że nasze środowisko staje się bardziej otwarte: więcej ludzi będzie w stanie zainteresować, wkręcić w te projekty i tak trzeba działać! Popatrzcie na to co dzieje się na Atari czy Amstradzie, wspierajmy się! Do tej pory spotkałem się z Waszym wsparciem i dziękuję za to i będę pytał dalej w razie wątpliwości tym samym podnosząc swoje umiejętności i wzbogacając wiedzę - a na pewno skorzysta z tych zasobów wiedzy jeszcze wiele innych osób. Jeżeli czujecie, że Wasze odpowiedzi idą w studnię bez dna - nie ma nic bardziej mylnego.

Marabucie, dzięki za support! Zdjęcia wyślij proszę na bagozonde (małpencja) gmail.com

Pozdrowienia!

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Cartridge Game Development Competition
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Września 2011, 08:59 »
w porządku, w porządku \"\" ale niestety, mimo niejednokrotnie dla Ciebie fascynujących odkryć programowania na c64, nadal są to pierwsze kroki i jeszcze sporo upłynie jak będziesz mógł to wszystko razem opanować - na pewno jesteś na dobrej drodze, ale mówiąc o cartach zaczynasz zwyczajnie od końca (czy jakby ktoś inny to napisał "od dupy strony").
Proponuję temat dogrywania, czy tam dosyłania dodatkowych danych traktować na razie ogólnie - czyli pomyśl sobie, że to jest jakaś część Twojego programu która zwyczajnie to realiazuje (DRIVER ?) i obojętnie czy to stacja czy dodatkowy ram czym rom z cartridge'a i wracaj szybko do silnika gry. Wiem z doświadczenia, że jak bedziesz się skupiał na "odnogach" gry , a nie na jej rdzeniu to szybko zabrniesz w ślepy zaułek - po którym się zaraz okaże, że trzeba zaczynać wszystko od nowa.

tassa masz na myśli crossplatforming (64tass) pod PC czy w emu odpalony turboassembler?

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Cartridge Game Development Competition
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Września 2011, 10:48 »
Skull
Ok, zrobię więc tak, że wszelkie dane doczytywać będę na zasadzie include na końcu programu, a jeżeli w przyszłości temat cartów by nie wypalił, przerobię te include na loader z dyskietki. Pod pojęciem tass-a miałem na myśli crossassembler, który podłączyłem sobie do Notepad++.

Założyłem sobie strategię, że skoro już coś potrafię sklecić, to równie dobrze mogę spróbować zapisać to jako CRT i z powodzeniem to zrealizowałem. Stąd też pojawiła się opcja, by od razu skupić się na CRT i podarować sobie loadery. To czy będzie to projekt robiony na carta czy na dyskietkę - to jedna kwestia związana z dostępem do danych - a zupełnie odrębną kwestią jest poznawanie tajników C64 potrzebnych do takich rzeczy jak scrollowanie, sprite multiplexing etc.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
Cartridge Game Development Competition
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Września 2011, 12:05 »
Twoja gra przypomina mi trochę mój system do obsługi CF pod koniec lat 90-tych narobiłem  się w procedurach które w 2004 zacząłem wypieprzać na śmietnik historii. Tracąc czas tracisz chęci na dokończenie gry, zrobienie działającej stabilnie podstawy (silnik) to jedyny sensowny kierunek. Jak chcesz się zająć loaderami (po co jak są darmowe z pakowaniem i bez) albo kartami (po co jak są karty Suchego) to zajmujesz się problemami które problemami nie są.
Jeżeli utknąłeś na siniku to musisz go sobie podzielić na mniejsze kawałki a nie wyszukujesz tematy które dawno ktoś rozwiązał, po to są codebase64 i inne dostępne źródła.
No i powodzenia\"\"
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Cartridge Game Development Competition
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Września 2011, 14:38 »
ja juz Bagozonde mowilem na gg, zeby olal zabawe w carta... na tym etapie oczywiscie. IMO najprosciej upchac jednoplikowke w 16k i wyslac organizatorom konkursu zeby z tego zrobili plik crt - oni przeciez nawet nie dali info jak ich cart dziala, wiec po co sobie dupe tym teraz zawracac ;)

no chyba ze ktos chce byc tak ultraniszowy, ze zrobi gre startujaca z ROMu w trybie ultimax, tylko po co ;)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Cartridge Game Development Competition
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Września 2011, 16:29 »
Heh, wszystko jasne. Co do tego competition wystarczy zrobić CRT 16kb i takie już nawet sobie zrobiłem, wystarczy tylko program dopisać \"\". Interesuje mnie po prostu temat cartów, gdyż chciałbym takie carty wykonywać w warunkach domowych i czy w miarę prosty i przystępny sposób mogę na przykład napisać grę, która będzie korzystała z 64 czy 256kb. Wezmę konkretny przykład, nad którym pracuję. Chciałbym aby gra Meonlawel była bogata w ilość lokacji. Teraz program działa tak, że wczytuje pewien obszar: około 20 lokacji z dyskietki w jednym ruchu (np: miasto) i gdy nastąpi przejście do lokacji, której nie ma w pamięci - następuje doczyt następnego obszaru z dyskietki składającego się z danej liczby lokacji (dzięki temu w trakcie gry dyskietka cały czas nie doczytuje w czasie przejść). I właśnie to chciałbym zamienić na możliwość wrzucania do pamięci pojedynczej lokacji z carta. I nie utknąłem na silniku - właśnie wszystko mam pocięte w kawałki i teraz po prostu składam w kupę a dzięki temu competition dotarło do mnie po kilku próbach z CRT, że jest to w zasięgu ręki. Otworzyły się nowe możliwości i chciałbym je wykorzystać.