Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Dark Side - polecam !  (Przeczytany 798 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline cacodemon

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 510
Dark Side - polecam !
« dnia: 05 Stycznia 2011, 19:23 »
 Chciałbym  wszystkim  polecić  tę  grę  perełkę  ze  względu  na  bardzo  ciekawą  grafikę  (widok  FPP)  oraz  ciekawy  klimat  budowany  przez  wspaniałą  muzykę  !

http://www.gb64.com/game.php?id=1972&d=18&h=0\' target=_blank>http://www.gb64.com/game.php?id=1972&d=18&h=0



Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Dark Side - polecam !
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Stycznia 2011, 23:04 »
 ostatnio  gralem  w  drillera  ;)  ten  engine  (mindscape?)  robi  wrazenie  (jest  na  pewno  lepszy  od  raycastera  z  wolfensteina  choc  nie  ma  tu  prawdziwych  tekstur)  ale  niestety  grac  sie  da  dopiero  na  emulatorze  w  trybie  as  fast  as  possible  :P
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline cacodemon

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 510
Dark Side - polecam !
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Stycznia 2011, 09:27 »
 Znalazłem  jeszcze  kilka  takich  gier  3D  na  tym  samym  engine  -  Castle  Master  I  i  II,  Eclipse,  Infared,  Remote  Control,  Sargon,  Space  Station  Oblivion  i  chyba  Time  Crystal.
A  już  w  ogóle  niesamowite  są  Mood  czy  Nether  :)
Fascynują  mnie  gry  3D  na  C-64  i  poszukuję  jeszcze  innych.  

chateau

  • Gość
Dark Side - polecam !
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Stycznia 2011, 09:41 »
 pewnym  ciekawym  acz  niedokonczonym  eksperymentem  bylo  polygonamy:  http://noname.c64.org/csdb/release/?id=62028\' target=_blank>http://noname.c64.org/csdb/release/?id=62028

z nowszych  proponuje  demo  Andropolis  w  ktorym  mozna  przejac  kontrole  nad  dosc  szybkim  enginem  3d:  http://noname.c64.org/csdb/release/?id=81157\' target=_blank>http://noname.c64.org/csdb/release/?id=81157

Driller jest  rewelacyjny  ale  przydalby  sie  jakis  bonusowy  megaherc  w  c64:(  ciekawe  o  ile  daloby  sie  przyspieszyc  gre  zmniejszajac  pole  widzenia  ?

jezeli  mialbym  grac  na  c64  w  cos  z  widokiem  fpp  to  wytrzymalbym  chyba  tylko  2d,cos  jak  Elvira  albo  Newcomer.

p.a.

  • Gość
Dark Side - polecam !
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Stycznia 2011, 12:24 »
 Nigdy  nie  potrafiłem  przekonać  się  do  tego  typu  gier.  Pamiętam,  że  próbowałem  kiedyś  grać  w  Eclipse,  ale  miałem  tak  jakby  problemy  :)  Generalnie  ciężko  się  w  to  grało.  Wolne  toto  i  czasami  ciężko  się  było  zorientować,  co  się  dzieje.  Zresztą,  ja  tam  miałem  problemy  nawet  z  Stunt  Car  Racer:)

Niby-3d  jest  w  niby-wolfesteinowym  Complex:

http://www.gb64.com/game.php?id=1613\' target=_blank>http://www.gb64.com/game.php?id=1613

Była też  taka  strzelanka  Narco  Police:

http://www.gb64.com/game.php?id=5144\' target=_blank>http://www.gb64.com/game.php?id=5144

Tego typu  produkcji  było  sporo  (poszukaj  wszelakich  gier  z  gatunków  cośtam-3D).W  mojej  opinii  niezbyt  to  jednak  wszystko  grywalne.  A  może  inaczej:  jako  że  trochę  w  PCtowskie  FPP  grałem,  tego  typu  gry  mocno  trącą  myszką,  w  przeciwieństwie  do  bardziej  typowo  8-bitowych  gatunków.

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Dark Side - polecam !
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Stycznia 2011, 12:37 »
 Może  trochę  offtopicowo  napiszę,  choć  nie  do  końca,  iż  obecnie  pracuję  nad  grą  Meonlawel  napisaną  100%  w  ASM,  to  cRPG.  I  założyłem  sobie,  że  o  ile  grę  tę  dokończę,  kolejną  pozycją,  którą  chciałbym  napisać  byłaby  o  wiele  prostsza  w  strukturze  gra  pseudo  3d.  Nie  jest  to  co  prawda  3d,  ale  chciałbym  właśnie  zrobić  takie  pseudo  3d  z  dużą  ilością  kroków  (czyli  nie  skokowe  przemieszczanie  się).  Już  podjąłem  takie  próby  w  basicu  tak  na  start  i  myślę,  że  to  naprawdę  może  dobrze  chodzić.  W  tym  projekcie,  który  zacząłem  pisać  jeszcze  w  basicu  była  możliwość  otwierania  drzwi,  były  też  takie  potężne  pijawki  ;)  -  animowane  do  tego  czy  np:  pochodnie  na  ścianach,  których  płomień  także  się  animował.  No  i  była  automapa.  Pod  bejzolem  chodziło  to  znośnie  -  i  tak  zoptymalizowałem  to  na  poziomie  wiedzy  jaką  wtedy  posiadałem,  więc  można  sobie  tylko  wyobrazić,  że  pod  assemblerem  powinno  to  zasuwać.  Jeżeli  ktoś  jest  zainteresowany,  by  taki  projekt  w  przyszłości  zobaczyć  to  piszcie,  wzrośnie  mi  motywacja  ;).  Jeżeli  chodzi  o  wektory  to  jednak  o  prawdziwym  3d  nie  mam  zielonego  pojęcia  ;).

A  z  gier  3d  lubię  Encounter,  jest  szybki,  prosty  i  wysoce  grywalny  ;).
 

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Dark Side - polecam !
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Stycznia 2011, 12:42 »
 space  harrier  mnie  swego  czasu  zachwycal  jak  juz  jestesmy  przy  totalnie  pseudo-3d  (Swoja  droga  na  automatach  to  musiala  byc  znacznie  lepsza  gierka,  tam  sprzetowe  skalowanie  duzych  sprzetowych  sprajtow  mieli...)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

chateau

  • Gość
Dark Side - polecam !
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Stycznia 2011, 13:03 »
 
Cytuj
obecnie  pracuję  nad  grą  Meonlawel  napisaną  100%  w  ASM

hmmm  jak  ostatni  raz  czytalem  to  byla  jeszcze  w  basicu  ?  dobrze  ze  zrezygnowales  z  basica  na  rzecz  asm  -duzo  wiecej  sie  nauczysz  a  efekt  bedzie  pod  kazdym  wzgledem  lepszy.  jak  bedziesz  mial  jakas  grywalna  wersje  testowa  to  wrzuc  na  forum,potestujemy.

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1056
    • http://www.commocore.com
Dark Side - polecam !
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Stycznia 2011, 14:15 »
 @cheteau
Tak,  przepisuję  wszystko  pod  assa,  który  okazał  się  nad  wyraz  łaskawy  dla  mnie  i  bardzo  fajnie  mi  się  w  tym  cokolwiek  pisze  :).  Oczywiście  jakąś  grywalną  wersję  udostępnię,  na  razie  zrobiłem  ekran  tytułowy  z  muzyką  +  sfx  co  by  sobie  poćwiczyć  ładowanie,  odtwarzanie,  obsługę  joya+klawiatury  no  i  przerwań  IRQ,  timing na animacjach, sprite`y  etc.
 

p.a.

  • Gość
Dark Side - polecam !
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Stycznia 2011, 19:37 »
 A  ja  mam  lamerskie  pytanie:  jak  w  zasadzie,  grając  w  grę,  odróżnić,  czy  to  prawdziwe  czy  udawane  3D?  Pomijam  tutaj  fakt,  że  to  prawdziwe  na  ogół  gorzej  wygląda  i  wolno  chodzi;)

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Dark Side - polecam !
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Stycznia 2011, 20:19 »
 te  total  eclipsy  itd  to  widac  ze  to  real  3d  bo  masz  konkretne  bryly,  masz  kucanie,  patrzenie  w  gore  i  dol,  jest  zachowana  odpowiednia  perspektywa  (to  wyglada  technicznie  jak  quake,  tylko  znacznie  gorzej).

raycaster  to  najszybsze  pseudo  3d,  acz  odczuwalne  3d  (odsylam  do  terminu  raycasting)  ->  wolfenstein  (wszystko  pod  katem  90`,  brak  wysokosci  itd).  na  c64  to  np  mood  ;)
poszerzeniem  raycastingu  jest  np  doom,  czy  engine  portalowy  taki  jak  w  engine  build  (duke  nukem,  blood,  shadow  warrior)  -  to  bylo  w  tym  przytoczonym  demie  wykorzystane  (i  np  w  numenie  na  atari).

inna  para  kaloszy  to  gry  udajace  3d  typu  space  harrier  czy  chocby  (turbo)  outrun  gdzie  sa  jakies  obiekty  rozne  na  znakach  rysowane  ;)  
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"