Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: tryb WARP w Actionie  (Przeczytany 464 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zyga

  • Gość
tryb WARP w Actionie
« dnia: 02 Września 2009, 16:45 »
 Zawsze  ciekawił  mnie  specjalny  tryb  Warp  25x  w  Actionie.  Jak  to  jest,  że  pliki  zapisane  w  tym  trybie  zajmują  na  dysku  więcej  bloków  niż  zapisane  w  normalnym  trybie  ?  Z  tego  co  pamiętam  dysk  przeskanowany  \'Sen-Testerem\'  Senseia  czy  \'Disk  Checkerem\'  Wegiego  wskazywał  w  miejscach  gdzie  umieszczone  były  te  pliki  błąd  23.  
   
  Na  czym  polega  to  rozwiązanie  ?



Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
tryb WARP w Actionie
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Września 2009, 17:30 »
 na  zmianie  kodowania  GCR  jak  dobrze  pamiętam.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

2sam

  • Gość
tryb WARP w Actionie
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Września 2009, 20:54 »
 Inny  format  zapisu  danych,  niezgodny  z  DOSem  CBM  -  dlatego  sektory  są  oznaczone  błędem  23.  O  ile  dobrze  pamiętam  w  sektorze  mieściło  się  mniej  bajtów  niż  256.  Pewnie  Wegi  powie  coś  więcej.  Kilka  lat  temu  ktoś  zadał  sobie  trud  i  zdesamblował  loader  (ten  zapisywany  na  dysk):  http://www.faime.demon.co.uk/retro/loader.html\' target=_blank>http://www.faime.demon.co.uk/retro/loader.html

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
tryb WARP w Actionie
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Września 2009, 13:48 »
 Dokładnie  nie  badałem  tematu  nigdy.  Pamiętam  chyba,  że  w  GCR  była  konwencja,  że  nie  może  wystąpić  koło  siebie  więcej  niż  2  zera  i  8  jedynek  (wówczas  to  będzie  odczytane  jako  znak  synchronizacji).  Tu  zapewne  Kisiel  wie  dokładnie  o  co  kaman.  
  Pętla  jest  inna  niż  w  loaderze  Actiona  -  zamiast  4x$40  bajtów  czyta  3x$50  -  skrócenie  danych  w  sektorze  przy  zachowaniu  jego  starej  długości  i  zmiana  GCR  owocuje  przyspieszeniem  z  przeplotu  3  na  2  czyli  trak  zaczytywany  jest  w  0,4  zamiast  w  0,6  sec.  
   
  Jako  format  dla  mnie  bezużyteczny,  jako  klasa  programisty  i  pomysł  100  na  100  możliwych  pointów.  
  Jak  będę  miał  chwilę,  to  wrzucę  na  csdb  mój  nointerleave  loader,  co  robił  taką  sztuczkę  jak  w  warp  -  instalował  się  na  ścieżce  18tej  i  czytał  w  turbo  -  w  tej  chwili  w  Hoxs64  może  być  przydatny...
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

2sam

  • Gość
tryb WARP w Actionie
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Września 2009, 18:20 »
 Generalnie  ludzie  kodujący  dla  firmy  Datel  mieli  niesamowite  pomysły  oraz  znajomość  sprzętu.  A  w  kwestii  loadera  to  wrzuć  go  koniecznie  -  niech  inni  też  mają  zabawę  ;)

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
tryb WARP w Actionie
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Września 2009, 11:54 »
 Ten  test  -  on  dalej  nie  działał,  bo  to  był  tylko  taki  sample  co  się  na  tym  kończyło  o  ile  pamiętam.  
   
  Dirloader  -  proszę  bardzo  zapodałem  na  csdb:  
   
  http://noname.c64.org/csdb//release/?id=82405\' target=_blank>http://noname.c64.org/csdb//release/?id=82405
   
  miłego  używania  :)  
   
  Są  2  loadery  do  wyboru  -  oba  ignorują  przeplot,  jeden  szybszy  ma  mniejszy  zakres  ładowania...
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

2sam

  • Gość
tryb WARP w Actionie
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Września 2009, 20:50 »
 Super.  Dzięki  Wegi.