Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: emulator atari 2600 na C64 ??  (Przeczytany 556 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

janikjgora

  • Gość
emulator atari 2600 na C64 ??
« dnia: 25 Sierpnia 2009, 00:26 »
 Witam  czy  jest  moze  jakis  emulator  atari  2600  na  C64  ??  moze  pod  Geosem  ??  nic  nie  moge  znalesc  Pozdrawiam



zyga

  • Gość
emulator atari 2600 na C64 ??
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Sierpnia 2009, 08:17 »
 Nie,  nie  ma.  Geos  został  stworzony  trochę  do  innych  celów.  Poza  tym  to  dodatkowa  warstwa  separująca  od  sprzętu.  Pamiętaj  że  to  sprzęt  8  bit  i  zależności  czasowe  są  krytyczne.  
   
  Chociaż  jeśli  chodzi  o  emulację  jednego  sprzętu  8  bitowego  na  drugim,  to  jest  to  możliwe.  Na  Atari  XL/XE  powstały  emulatory:  Apple  II  (ten  sam  procesor  6502)  oraz  co  ciekawsze  ZX  Spectrum  (procesor  Z80).  I  nie  chodzi  tu  tylko  o  Basic.  Kwestia  samozaparcia.

Offline KB777

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2430
  • -profil nieaktywny-
emulator atari 2600 na C64 ??
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Sierpnia 2009, 21:06 »
 Atari  2600  -  proc  1,19  MHz,  128  kolorów  
  C64  -    0,985  MHz  (ew.  1,023)  ,  16  kolorów  
   
  Procesory  w  Atari2600  i  C64  ma  to  samo  jądro.  No  i  teraz  powiedz,  jak  na  wolniejszym  sprzęcie  chcesz  emulować  szybszy.  
   
  Uprzedzam  pytanie  -  NES  był  jeszcze  szybszy.  SNES  tym  bardziej.    
   
-profil nieaktywny-

janikjgora

  • Gość
emulator atari 2600 na C64 ??
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Sierpnia 2009, 01:24 »
 kurcze  slyszalem  o  carcie  na  Atari  bodajze  Crocodile  na  ktorego  mozna  zamiescic  wiele  gier  wiecie  moze  gdzie  mozna  go  kupic.  Czy  tylko  pozostaja  mi  originalne  gry  kupywac  na  aukcjach  i  Flohmarkach  :(

Offline wegi

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2588
emulator atari 2600 na C64 ??
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Sierpnia 2009, 08:01 »
 Komodorek  jest  rzeczywiście  wspaniały,  jeżeli  już  uznajemy  z  góry  że  może  on  emulować  inne  kompy    \'\'    
   
  Nawet  pecety  długo  nie  były  w  stanie  dobrze  emulować  8  bitowce
Gdy po wynalezieniu komputera kwantowego jedni pytali o sposób wytwarzania prądu, kisiel pytał jak wytwarzać świeczki...

NIECH NIE BĘDZIE NICZEGO !!!

CZY RAF PIŁ Z JERICHA KUBECZKA ???

zyga

  • Gość
emulator atari 2600 na C64 ??
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Sierpnia 2009, 08:28 »
 @KB777  
  Czemu  nie  da  się  emulować  na  wolniejszym  szybszy  ?  Będzie  to  działać  po  prostu  jeszcze  wolniej.    
   
  Z80  w  ZX  Spectrum  ma  zegar  3.5Mhz,  a  6502  w  Atari  1,77  MHz  a  jednak  emulator  powstał.  http://tiny.pl/hhvm1\' target=_blank>http://tiny.pl/hhvm1

Offline KB777

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2430
  • -profil nieaktywny-
emulator atari 2600 na C64 ??
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Sierpnia 2009, 11:07 »
 Badania  archeologiczne  dowodzą,  że  1  MHz  6502  (a  65c02  tym  bardziej)  dorównuje  prędkością  3-4  MHz  Z80.  Ale  przy  tak  różnych  architekturach,  pozostaje  coś  a`la  dynamiczna  rekompilacja...  
   
  Ja  tam  większego  sensu  emulowania  czegoś  z  prędkością  20%  czy  40%  nie  widzę...  
  Na  C64  lepiej  już  emulować  VICa  20  albo  KIM1  ;)  
   
   
-profil nieaktywny-

gornipio

  • Gość
emulator atari 2600 na C64 ??
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Sierpnia 2009, 11:17 »
 Jest  emu  vica20  na  c64

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
emulator atari 2600 na C64 ??
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Sierpnia 2009, 21:27 »
 kupilem  atari  2600  specjalnie  w  celu  \'zabawy\'  w  budowanie  wlasnych  cartow  badz  rozwiazan  umozliwjajacych  transferwopanie  w  jakis  magicnzy  sposob  do  \'udawanego\'  carta  gierek  (czy  to  po  rs232  z  pc  czy  z  karty  SD)  no  ale  o  ile  zbudowanie  czegos  takiego  jest  jak  najbardziej  realne,  to  ciezko  z  czasem  ;)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

2sam

  • Gość
emulator atari 2600 na C64 ??
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Sierpnia 2009, 21:16 »
 Kwestia  jak  wierna  ma  być  emulacja.  Jeśli  \'cycle-exact\'  to  niestety  sprzęt  musi  być  zazwyczaj  szybszy.  Problemem  są  zależności  czasowe  oraz  synchronizacja  różnych  zdarzeń.  W  c64  doskonałym  przykładem  jest  synchronizacja  z  rastrem  aby  pewne  efekty  były  możliwe.  Zobaczcie  ile  lat  ludzie  piszący  VICE`a  czy  Hoxs`a  walczą  z  tym  problemem.  Z  drugiej  strony:  nawet  C128  w  trybie  C64  nie  jest  w  100%  kompatybilny  z  oryginalnym  C64  (że  o  problemach  z  1571  w  trybie  1541  w  C128D  nie  wspomnę).    

chateau

  • Gość
emulator atari 2600 na C64 ??
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Sierpnia 2009, 01:31 »
 2sam:  jezeli  emulator  jest  w  pelni  \'cycle  exact\'  to  teoretycznie  nie  powinien  miec  zadnych  problemow  z  synchronizacja  z  rastrem.  emulowany  jest  kazdy  cykl  wiec  kazde  zdarzenie  mozesz  umiejscowic  na  dowolnej  pozycji  rastra  a  zatem  mozliwa  jest  dowolna  synchronizacja.  z  dwoch  emulatorow  ktore  wymieniles  fundamentalne(tzn  wynikajace  z  architektury  emulatora)  problemy  z  synchronizacja  moze  miec  w  pewnych  przypadkach  Vice  poniewaz  by  zuzywac  mniej  mocy  procesora  nie  wszystkie  funkcje  Vic-a  sa  emulowane  we  wszystkich  wymaganych  cyklach,np.  niektore  wlasciwosci  sprajtow,pobieranie  pikseli  do  wyswietlenia  w  poszczegolnych  kolumnach  w  danej  linii  rastra  albo  kolory  ktore  Vic  generuje  \'pod  ramka\'.  w  praktyce  nie  powoduje  to  wiekszych  szkod  bo  ujawnia  sie  stosunkowo  rzadko  ale  w  zupelnosci  wystarcza  by  odpowiedni  program  mogl  sie  \'zorientowac\'  ze  nie  dziala  na  prawdziwym  sprzecie.  nawet  w  emulatorze  w  pelni  \'cycle  exact\'(jak  np.Hoxs)  moga  byc  pewne  problemy  z  synchronizacja  wynikajace  z  tego  ze  jakas  czynnosc  wywolywana  jest  np.o  cykl  zbyt  wczesnie  lecz  jezeli  taki  problem  istnieje  to  wynika  to  wylacznie  z  niewiedzy  o  jego  wystepowaniu(bo  z  reguly  pojawia  sie  rzadko,w  specyficznych  warunkach)  a  nie  ograniczen  emulatora-  ergo  taki  problem  moze  byc  naprawiony  np.poprzez  wyciecie  funkcji  z  cyklu  58  i  wrzucenie  jej  do  57.  jest  to  juz  jednak  kosmetyka,nie  wplywa  w  zaden  sposob  na  wymagania  sprzetowe  emulatora  i  na  tym  etapie  jest  to  juz  nieslychanie  rzadko  wymagane  by  jakis  praktyczny  efekt  byl  mozliwy-  z  reguly  raczej  by  usunac  z  niego  jakies  mniejsze  lub  wieksze  przeklamanie.

2sam

  • Gość
emulator atari 2600 na C64 ??
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Września 2009, 21:55 »
 Chodziło  mi  o  to,    że  nie  możesz  na  wolniejszym  lub  porównywalnym  sprzęcie  emulować  z  dokłądnością  co  do  cyklu  innej  architektury  (i  nie  chodzi  mi  tutaj  tylko  o  taktowanie  zegarów  CPU).    Jako  uzasadnienie  podałem  właśnie  problem  synchronizacji  z  rasterem.  Jeśli  emulator  jest  cycle-exact  to  nie  powinno  z  tym  być  żadnych  problemów  oczywiście.  Oczywiście  wszystko  powyższe  to  generalnizowanie  problemu  więc  proszę  się  nie  czepiać.  Chciałem  tylko  wytłumaczyć  kolegom  dlaczego  na  c64  są  problemy  z  emulacją  innych  maszyn.  
   
  Co  do  wywoływania  przerwań  w  określonym  miejscu  /  cyklu  to  nawet  w  C64  pojawił  się  podobny  problem  w  różnych  wersjach  układów  CIA.  Niektóre  wersje  generują  przerwanie  wcześniej.  Oto  link:  http://www.codebase64.org/doku.php?id=base:detecting_6526_vs_6526a_cia_chips&s[]=cia\' target=_blank>http://www.codebase64.org/doku.php?id=base:detecting_6526_vs_6526a_cia_chips&s[]=cia