Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: To już przechodzi ludzkie pojęcie...  (Przeczytany 828 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline OSH

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 503
To już przechodzi ludzkie pojęcie...
« dnia: 17 Grudnia 2007, 17:22 »
 http://www.youtube.com/watch?v=W3q4SAQ9r7U\' target=_blank>http://www.youtube.com/watch?v=W3q4SAQ9r7U
   
  Jest  coś  podobnego  na  komcia???



Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
To już przechodzi ludzkie pojęcie...
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Grudnia 2007, 18:12 »
 Ale  o  co  Ci  chodzi  o  dooma,  czy  o  akcelerator?  
  Jest  Mood  (i  chodzi  bez  akceleracji)  http://www.youtube.com/watch?v=X3Oqz5WjDPI\' target=_blank>http://www.youtube.com/watch?v=X3Oqz5WjDPI
   
  a  akcelerator  superCPU    
  http://www.cmdweb.de/scpu.htm\' target=_blank>http://www.cmdweb.de/scpu.htm
   
  tu  stronka  i  dyskietki  mooda:  
  http://noname.c64.org/mood/downloads.php\' target=_blank>http://noname.c64.org/mood/downloads.php

Offline OSH

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 503
To już przechodzi ludzkie pojęcie...
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Grudnia 2007, 18:54 »
 o  Dooma  oczywiście!  Przecie  to  jest  na  ZX-Spectrum!!!  \'\'    
   

Offline OSH

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 503
To już przechodzi ludzkie pojęcie...
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Grudnia 2007, 18:59 »
 Obejrzałem  i  zachwycony  nie  jestem...tamten  DOOM  jest  lepszy  o  wiele...przecie  komcio  ma  lepsze  kości  graficzne  niż  ZX!

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
To już przechodzi ludzkie pojęcie...
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Grudnia 2007, 23:23 »
 Rzeczywiście  graficzka  bardziej  cukierkowata,  ale  za  to  goowniano  chodzi  -  o  właśnie  tylko  do  oglądania  na  youtube,  bo  pożytku  z  tego  raczej  nie  ma  (spróbój  odpalić  na  emu  spectruma  to  zmienisz  zdanie).    
  Co  do  grafiki  w  Mood  -  zgadza  się  jest  troche  marna,  ale  to  raczej  kwestia  innego  podejścia  do  niej.  Np.  zastosowanie  fontów  (bo  to  na  trybie  znakowym  chyba  robione)  ze  scanline  t.j.  właśnie  zrobili  na  spectrumnie.  Nie  rozumiem  czemu  grafiki  mobów  nie  zrobili  na  sprite`ach  -  byłoby  łatwiej,  ładniej  i  jeszcze  odciążyło  by  procesor  (tak  jak  n.p.  w  Duke  Nukem).  
  Poza  grafiką  to  i  tak  dla  mnie  rewelacja  -    na  1  MHz  (spectrum  ma  3,5),  pełno-ekranowo  i  przy  pełnej  palecie  kolorów  i  ciągle  ulepszają  ;-)  
   

TuMe64

  • Gość
To już przechodzi ludzkie pojęcie...
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Grudnia 2007, 23:37 »
 tfu  ale  szajs  !!  moim  zdaniem  mood  jest  nieporównanie  lepszy.  choć  najlepiea  by  chyba  było  aby  gierki  typu  total  eclipse  przerobić  by  popylały  (a  nie  wlekły  się).  szybkie  wektory  to  by  była  strzelanka...

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
To już przechodzi ludzkie pojęcie...
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Grudnia 2007, 08:11 »
 skull  pecet  nie  miał  i  nigdy  nie  będzie  miał  spritów.
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
To już przechodzi ludzkie pojęcie...
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Grudnia 2007, 08:13 »
 skull  to  że  z80  jest  taktowany  3,5  to  oznacza  że  nasz  procek  jest  szybszy  :)
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
To już przechodzi ludzkie pojęcie...
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Grudnia 2007, 08:49 »
 @Kisiel  no  wiem,  że  ten  Z80  ma  tak  rozbudowaną  liczbę  instrukcji,  że  przez  to  efektywność  mu  spada  (procesor  6510  to  taki  RISC  przy  nim    \'\'  ).  
  Porównując  z  Duke  Nukem  miałem  na  myśli  animację  `płaskich`  przeciwników,  a  nie  3D  jak  w  quake  (chyba  dwaj  konkurenci  w  swoim  czasie).  
     

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
To już przechodzi ludzkie pojęcie...
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Grudnia 2007, 11:48 »
 Skull,  tu  nei  chodzi  o  liczbe  instrkucje  a  ogolna  architekture  ;)  
   
  aczkolwiek  z80  i  tak  ma  pare  interesujacych  rozwiazan  ktore  szczeglne  przypadki  czynia  sporo  szybszymi  niz  6502  (chocby  kopiowanie  pamieci  -  z80  robi  to  zdecydowanie  szybciej  przy  uzyciu  odpiwednich  instrkucji  -  wez  pod  uwage  ze  wiekszosc  gier  na  specu  dziala  jednak  w  trybie  graficznym  a  nie  znakowym  i  scrolluja  caly  ekran,co  C64  strasznie  dlawi  (tyle  ze  w  c64  mozna  scrololowac  o  8pixli  sprzetowo  poprzez  jeden  rejestr  a  w  zx  spec  nie  :P))
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
To już przechodzi ludzkie pojęcie...
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Grudnia 2007, 14:30 »
 ale  jak  porównać  Z80  do  65816  to  już  taki  efektywny  to  on  nie  jest.  6502  miałbyć  tani  i  szybki  ..  no  i  był  :)
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
To już przechodzi ludzkie pojęcie...
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Grudnia 2007, 22:08 »
 65816  mozna  bardziej  porownac  do  68008  lub  8088  niz  do  z80
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

shell

  • Gość
To już przechodzi ludzkie pojęcie...
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Stycznia 2008, 21:32 »
 Milutko  sie  Was  czyta  \'\'  Swoja  droga  myslalem,  ze  nikogo  poza  koderami  takie  cos  jak  mood  nie  ineresuje.  Jak  Wy  w  to  gracie  w  ogole?  hehehe..  A  ode  mnie  moze  tylko,  ze  dlatego  nie  ma  mobow  na  spriteach,  bo  to  ZOOM4  czyli  FLI  -  cykle  cykle.  A  raycasting  zajefajny  jak  na  c64,  fakt.  Aha  warto  zobaczyc  tez  landscape  raycasting  w  demku  NoName  chyba  Holy  Refuge.  Tez  mozna  uzyc  joysticka.  :)  Pzdr  all

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
To już przechodzi ludzkie pojęcie...
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Stycznia 2008, 11:10 »
 raf  chodziło  mi  bardziej  o  złożoność  instrukcji,  chyba  dzisiaj  6502  podchodziłby  pod  RISC-a,  a  z80  z  tak  długą    koleją  i  ilością  instrukcji  to  już  nie  bardzo.  
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....