Może trochę offtopicowo napiszę, choć nie do końca, iż obecnie pracuję nad grą Meonlawel napisaną 100% w ASM, to cRPG. I założyłem sobie, że o ile grę tę dokończę, kolejną pozycją, którą chciałbym napisać byłaby o wiele prostsza w strukturze gra pseudo 3d. Nie jest to co prawda 3d, ale chciałbym właśnie zrobić takie pseudo 3d z dużą ilością kroków (czyli nie skokowe przemieszczanie się). Już podjąłem takie próby w basicu tak na start i myślę, że to naprawdę może dobrze chodzić. W tym projekcie, który zacząłem pisać jeszcze w basicu była możliwość otwierania drzwi, były też takie potężne pijawki

- animowane do tego czy np: pochodnie na ścianach, których płomień także się animował. No i była automapa. Pod bejzolem chodziło to znośnie - i tak zoptymalizowałem to na poziomie wiedzy jaką wtedy posiadałem, więc można sobie tylko wyobrazić, że pod assemblerem powinno to zasuwać. Jeżeli ktoś jest zainteresowany, by taki projekt w przyszłości zobaczyć to piszcie, wzrośnie mi motywacja

. Jeżeli chodzi o wektory to jednak o prawdziwym 3d nie mam zielonego pojęcia

.
A z gier 3d lubię Encounter, jest szybki, prosty i wysoce grywalny

.