Sa tez gry, w ktorych ten problem zostal rozwiazany, chocby boulder dash w 1984
Też myślałem o Boulder..., ale akurat w tam nie są używane sprajty więc nie było by problemu żeby je wykorzystać do wyświetlania wyniku i zasłonięcia górnych wierszy, dlatego nie sprawdzałem jak tam jest to zrobione.
nie będzie. Ten scroll to jakieś "napisy końcowe"? Można też w jednej linii "zgasić kolory" czyli np. zinwertować fonty, i gasić przez d021 (czy nawet zrobić fade'ing)- można też zakryć linię przez "wrong mode" d011 (bit 6)- który wyświetla tylko czarny.
Zastanawiam się nad napisaniem na C64 pewnej gierki w którą niedawno grałem na Androidzie, do tego potrzebny jest typowy 4-kierunkowy scroll. Nie wiem czy coś z tego wyjdzie ale na razie moim celem jest zrobienie takiego scrolla z kafelków 2x2 znaki.
Właśnie chyba o takie coś mi chodziło jak ten trick D011. Co prawda pokazały mi się 1 pixelowe artefakty w linii rastra w której zapaliłem bit 6 ale jeszcze dokładnie tego nie testowałem, w każdym razie takie info może mi się przydać, dzięki.