Da się to jakoś ogarnąć ?
Znaczy co? Jeśli chodzi ci o emulację SIDa to nie wiem
nie zaglądałem do środka, przyjrzałem się tylko z zewnątrz, jeśli myślisz tylko o dekodowaniu dźwięku to spokojnie bez problemu do ogarnięcia, wszystko jest ładnie podzielone na bloki - konfigurujesz silnik (uboga emulacja C64) tworzysz obiekt emulatora samego SIDa (reSID-fp) wrzucasz go do silnika potem ładujesz plik SIDa, znowu wrzucasz do silnika i wywołujesz "play" które wypełnia zadany bufor danymi audio do podanej wielkości. Są źródła playera na których można się wzorować.
Jeśli chodzi ci o przetwarzanie sygnałów przez reSIDa to niestety jak dla mnie czarna magia (wygląda to jak FFT tylko tak z 10x bardziej skomplikowane), nawet tam nie zaglądam. Są tam jakieś generatory waveformów, "resampler", coś do filtrów, tak na szybko jak zerknąłem to jest to łanie "okomentowane".
Jak chcesz tylko statyczną wersję biblioteki libsidplayfp pod windwos to mogę udostępnić źródła + projekt do VC2015 (ale samej biblioteki bez plugina), na sourceforge jest źródło ale z samymi makefilami.
Mogę jeszcze dodać że w źródłach są 4 rodzaje emulatory SIDów - reSID-fp to ten który użyłem, reSid (stary), hardSid - tym można wysterować kartę do PC z prawdziwym sidem, oraz exSid - coś do wysterowania SIDa na USB nie wiem nie słyszałem o takim czymś. Tych pozostałych "budowniczych" do SIDów nie dołączałem do projektu ale źródła zostawiłem.