Nie przewidziałem wcześniej jak to będzie robione i teraz stanąłem przed tym zadaniem jaki dać sposób wyboru etapu?
W obecnej wersji można wybrać za pomocą joysticka dowolny numer etapu (na razie jest ich 20), ale chciałbym żeby gracz miał dodatkową motywację bo wybór dowolnego etapu wydaje mi się zbyt proste. Mam takie pomysły:
1) rozwiązanie a'la Boulderdash - czyli możliwość wyboru co 4ty lub 5ty level, do leveli pośrednich trzeba dojść przechodząc je po kolei. To rozwiązanie podoba mi się z tym że wymaga najmniej pracy
2) hasło - to chyba jeden z najpopularniejszych sposobów, czyli do każdego etapu jest hasło, to rozwiązanie niestety jest najbardziej pracochłonne bo muszę zrobić wyświetlanie hasła po przejściu etapu, a w menu pobieranie hasła i sprawdzanie do którego etapu jest ono przypisane
3) zapisywanie (na dyskietce) numeru etapu który został odblokowany. Czyli po przejściu etapu zapamiętywany jest jego numer a po zakończeniu rozgrywki zapisywany jest maksymalny numer etapu który został odblokowany, mógłbym to robić przy okazji zapisywania hi-score, dzięki temu gracz może wybrać dowolny etap aż do numeru który odblokował. To rozwiązanie najbardziej mi się podoba bo jest w miarę proste do wykonania (zapis hi-score już mam) tylko że nie słyszałem żeby ktoś stosował takie coś na C64 i nie wiem czy to ma sens, czy to jest praktyczne (wiadomo że jak ktoś zabezpieczy przed zapisem dyskietkę to nic z tego nie wyjdzie)?