Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N  (Przeczytany 1607 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

ones

  • Gość
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« dnia: 25 Grudnia 2014, 21:23 »
Witam
Czytałem tematy o podłączeniu mp3 do c64 , ale mam kilka nowych pytań.

1. Kabel podpinam jednym końcem do głowicy datasette (czerwony to sygnał a biały to masa), montuję przełącznik by głowica była wyłączona kiedy używam mp3.
    Drugi koniec kabla podpinam do mp3 lub komputera - tam są wejścia stereo. Oba kanały są zmostkowane - czy zmostkowanie nie uszkodzi karty dzwiękowej/mp3 player ?
   I kiedy czujnik umieszczony w datasette "pres play on tape" - jest zmostkowany na stałe (przełącznikiem) - to jest to bezpieczne dla c64 ?

2. Jak chcę nagrać program - z c64 na mp3 - to podpinam się drugim kablem do głowicy kasująco-zapisującej i nic więcej ?

3. Na tych zdjęciach jest mój kaseciak , 1 czarny kabel jest odcięty ale niewiem gdzie go podpiąć (zaznaczone na czerwono)
\"\"

4. Chcę zmienić silniczek - można dać dowolny od innego walkmena/zabawki czy musi mieć ściśle określone parametry ? (wbudowuję kaseciaka do komci)

4. Ostatnie pytanie - najtrudniejsze.
   Cytat
 "The green drive-motor indicator light:

The green light indicates when the drive-motor is "ON". You may recall that for some C64

games the tape deck would stop playing (even though the play button was still pressed down)  

while a title screen etc. Loading would pause, and then resume once the player pressed

'fire' or the 'space bar' and the tape would continue playing.

At times like these, the green light will turn off and you will need to press pause within a

span of about 3 seconds. When the light goes back on again it means that the C64 is ready to

load more data. Whenever you're ready you can un-pause the player and the game will resume.

This isn't much of a hassle because Commodore 64 games generally only have loading time

right at the beginning or in the extreme example of large games like "The Last Ninja", it

may have load time between levels.  
z  http://www.ebay.com.au/itm/261070184406
"  - czy jest schemat w jaki sposób podłączyć mp3 playera by była pełna emulacja kaseciaka ? Chodzi o gry które się wczytują z przerwami - głównie orginały, tytułu nie pamiętam ale w czasie gry kaseta co jakiś czas wznawiałą pracę czyli komputer dogrywał dane. Więc potrzebny układ który by informował diodami że komputer odczytuje/zapisuje dane , i by sam pauzował mp3 i wznawiał. Wię pełen automat.



Offline F7sus4

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2410
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Grudnia 2014, 22:09 »
Na Twoim miejscu zaczalbym od lektury nt. bitrate i skutkow, na jakie przeklada sie to w przypadku prob wczytywania programow z takiego pliku na C64. W redakcyjnym skrocie, nawet przy prawidlowo podlaczonym urzadzeniu emitujacym dzwiek, slabo skodowany plik MP3 bedzie wywalal "Load Error".

Po drugie - moze to nie do konca to, z czym przyszedles - ale jezeli zadawane przez Ciebie pytania sluzyc maja podpieciu do C64 urzadzenia, ktore pozwoli w najtanszy sposob odczytywac gry/programy (a tak podejrzewam), zastanowilbym sie juz predzej nad zwyczajnym SD2IEC. Modowanie C2N w celach wylacznie uzytkowych to skrajna forma masochizmu.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Grudnia 2014, 23:03 »
ja podlaczam smartphone z adapterem kasetowym, uzywam programu tapdance, aczkolwiek to samo mozna uzyskac faktycznie wpinajac sie prosto w glowice.

kompresja mp3 daje zle wyniki - testowalem. chcialme uzyc bezstgratnej kompresji wma - malo ktory odtwarzacz to wspiera. czysty wav sie lepiej sprawdza ale dochodzi kolejny problem - rozne urzadzenia maja na wyjsciu dzwieku sygnal odwracany lub nie - o ile dla czlowieka to przy odsluchu nic nie zmienia, to komodorek odwroconej fali nie przetworzy jako danych.

tapdance ma obsluge tego problemu, podobnie zestaw program wavprg, tap2wav czy jak sie to tam zwalo.

nie probowalem zapisu z magnetofonu od glowicy do jakiegos urzadzenia audio - nigdy tego nie potrzebowalem.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline wackee

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2210
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Grudnia 2014, 01:26 »
Raf:
kompresja mp3 daje zle wyniki

Nic w tym dziwnego, w końcu najwięcej artefaktów w mp3 jest w wysokich częstotliwościach - czyli dokładnie tam gdzie w komodorowskim zapisie na taśmie dzieje się najwięcej. Ta kompresja nie została napisana pod kompresowanie cyfrowego szumu.

Offline MCbx

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 290
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Grudnia 2014, 03:06 »
Nie używaj MP3. Kompresja skutecznie utrudnia ładowanie, to nie jest format do pakowania modulowanych danych cyfrowych.
Co do wpinania w głowicę, to tego nie robiłem, natomiast robiłem myk ze wzmacniaczem operacyjnym (komparator), to przychodziło do portu Datassette w C64 jako wejście jack do wyjścia dźwięku. Po odpowiednim ustawieniu odniesienia ładowałem tak programy. Również adapter "kaseta" działał w commodore'owskim magnetofonie.

ones

  • Gość
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Grudnia 2014, 09:38 »
To SD2IEC  bym zrobił ale niemam czym tego zaprogramować.
   Co do wpięcia się w samą głowicę - na tym forum uzytkownik Paweł tak zrobił, i jeszcze ktoś w necie - chyba bezpieczne dla sprzętu.
     
  "Modowanie C2N w celach wylacznie uzytkowych to skrajna forma masochizmu." uzywam czasem komci w pracy (długie tygodnie i czasem nudne wieczory) - sprzet przenośny, lcd8. mini zasilacz w komci (wiec tylko 1 kabel wogole), i tylko kaseciak trochę zawala sprawe. Chciałem go wbudować podobnie jak w Epson HX 20 - a temu że noc + orginalna gra = klimat  (np gra moc i magia, kaseta sie kreci a realna mapa mowi dokąd sie pójdzie) , to jest taka odrobina magii. Kaseciaka chcialem kupić w wersji "troche wiekszy od kasety" ale nic nie bylo cenowo dobrego (do 5 dych), więc fajnie jak by prócz nowych rozwiązan, gdzies tam byla kaseta.
  Ale rozwiązanie "all in one" jest świetne,  25 watów kilo wagi i jest wszystko przenośne

Offline Beda

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 227
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Grudnia 2014, 12:08 »
http://grylewicz.pl/najprostszy-programator-avr-za-3zl-do-mini-plytki-testowej/
Jak masz parę rzeczy to wyjdzie nawet za darmo \"\"
Ja programowałem lutując końcówki bezpośrednio do nóżek układu już zamontowanego w SD2IEC.
Parę C64 i parę innych...

ones

  • Gość
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Grudnia 2014, 22:39 »
Nooo , niezłe. 10 min lutowania, jak komputer się nie zbuntuje to wgram co trzeba, dzięki. Działa to też bez rezystorów ?

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Grudnia 2014, 23:03 »
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=avr&search_scope=category-68366& bmatch=s0-e-1218

do koloru do wyboru, za 20zl z przesylka juz mozna cos miec ;)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Beda

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 227
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Grudnia 2014, 00:35 »
ones:
Działa to też bez rezystorów ?

Nie przyglądnąłem się schematowi na tej stronce - dałem link na szybko...
Ja oczywiście dałem rezystory, bo nawet dokupić, to koszt znacznie nie wzrasta, a jednak układ mamy przynajmniej troszkę zabezpieczony \"\"
Jedna nóżka każdego rezystora u mnie nie jest obcięta i właśnie ją dolutowałem do układu chcąc go programować.
Napięcie brałem ze starego uciętego kabla USB, a podczas zabawy uciąłem tez kabel starej myszce, więc mógłbym nawet napięcie wziąć z PS/2.

Co do zakupów takiego urządzenia, to moim zdaniem, jeżeli robi się raz dla siebie taki układ, to nie warto dopłacać tych 20zł, ale kto bogatemu zabroni \"\"
Przecież ktoś, kto się takim czymś zajmuje "zawodowo" nie pyta czym zaprogramować AVR, tylko ma taki programator już na stanie.
Parę C64 i parę innych...

ones

  • Gość
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Grudnia 2014, 10:53 »
No to jeszcze pytanie o mikrokontroler.
Z tego co jest na wiki - są stosowane 3 procki , atmega 644p,  atmega 1284p  i atmega 32 -  każdy z nich kosztuje średnio 26-31zł na allegro. Jaki z nich najlepszy ? Niema tańszego odpowiednika ?

Offline StaryMarabut

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1794
  • Robię wszystkim dobrze *za pół ceny.
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Grudnia 2014, 12:03 »
Dla tych 5 zl różnicy nie warto się zastanawiać jaki procek wybrać.
Ja bym brał pierwszy lub drugi z wymienionych przez ciebie.
Mogę opylic zaprogramowany procek 1284p.

ones

  • Gość
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Grudnia 2014, 13:12 »
ok, za ile ? jak chcesz podac cenę na maila, napisz na bosman-allegro MALPA o dwa kropka pl  ,

Offline Beda

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 227
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Grudnia 2014, 13:29 »
W takim wypadku i problem programowania, i programatora odejdzie \"\"
Ja także u siebie dałem 1284p bo podobno rozwojowy i takie tam, a różnica w cenie z innymi nie za duża.
Parę C64 i parę innych...

Offline StaryMarabut

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1794
  • Robię wszystkim dobrze *za pół ceny.
Gry z mp3\komputera - przeróbka C2N
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Grudnia 2014, 14:06 »
Ones
644 - 25 zl.
1284 - 30 zl.
DIP.