Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Konwerter plików graficznych  (Przeczytany 4909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ExciterELB

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1025
Konwerter plików graficznych
« dnia: 18 Listopada 2012, 20:05 »
Poleci ktoś jakiś dobry i sprawdzony konwerter plików BMP/JPG do formatu C64?

Na zaliczenie jednego przedmiotu podarowałem C64 uczelni, a teraz chce zrobić na ten temat prezentację i super pomysłem jest zrobienie jej właśnie na C64. Prosty program w BASIC'u, który będzie kolejno wczytywał zdjęcia z SD po wciśnięciu spacji. Tylko wszystkie obrazki chcę zrobić na PC i przekonwertować do formatu C64. Googlam różne rzeczy, ale jeszcze nie trafiłem na coś, co by mnie zainteresowało \"\"



Offline wackee

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2210
Konwerter plików graficznych
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Listopada 2012, 20:08 »
Timanthes albo Mufflon.

Ten drugi zrobi Ci pliki których w basicu pewnie nie dasz rady dogrywać, to skomplikowany format. Ten pierwszy zrobi Ci zwykłe obrazki w multi.

Offline ExciterELB

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1025
Konwerter plików graficznych
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Listopada 2012, 20:16 »
Dzięki \"\"

ale sypie błędem przy próbie wyeksportowania do prg ... o czymś jeszcze powinienem wiedzieć?

Offline wackee

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2210
Konwerter plików graficznych
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Listopada 2012, 20:21 »
A skonwertowałeś już do odpowiedniego trybu?

Jeżeli tak, to pamiętaj że musisz mieć tylko warstwę tła i warstwę rysunku. Jeżeli po załadowaniu masz teraz 3 warstwy, to tę między Twoją grafą a tłem wywal i dopiero wtedy rób eksport.

Offline ExciterELB

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1025
Konwerter plików graficznych
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Listopada 2012, 20:24 »
na dzien dobry wziąłem pierwszego lepszego jpg z brzegu i chcialem go zapisać jako prg ... on musi mieć określone rozmiary przed zapisem?

Offline wackee

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2210
Konwerter plików graficznych
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Listopada 2012, 21:27 »
Szybki tutorial - musisz mieć przygotowany plik o wymiarach 320x200.
Reszta tutaj:
http://arise64.pl/misc/20121118_2123_13.rar

Offline ExciterELB

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1025
Konwerter plików graficznych
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Listopada 2012, 18:06 »
To chyba nie będzie takie proste jak mi się wydawało \"\"

Każdorazowe wciśnięcie spacji powoduje reset i wywalenie całego programu.

Każde wgranie pliku graficznego z pliku powoduje wyczyszczenie mojego programu i wgranie tego "z obrazka" \"\"

Offline kenji

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 955
Konwerter plików graficznych
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Listopada 2012, 18:20 »
Timanthes nie jest taki zły. Korzystałem z niego jak robiłem przeróbkę filmu na Silesię. Wtedy "ręcznie" skonwertowałem kilka tysięcy klatek i nie było zwiechy. Tak jak pisze Wacek - trzeba pamiętać, żeby była warstwa tła i warstwa z obrazkiem. Warstwy z tłem nie ruszasz. Tą z obrazkiem ustawiasz na któryś z trybów C64 i całość zapisujesz.

Offline ExciterELB

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1025
Konwerter plików graficznych
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Listopada 2012, 18:46 »
To już ogarnąłem. Teraz chodzi mi o to żeby po kliknięciu spacji wgrywać z karty kolejne obrazy i wyświetlać. Ale zaimplementowana przeglądarka do obrazów, którą dodaje Timanthes wykonuje reset komody zaraz po wciśnięciu spacji... braki w programowaniu.. oj straszne braki z mojej strony \"\"

Offline ExciterELB

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1025
Konwerter plików graficznych
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Listopada 2012, 22:27 »
jestem blisko... jakby jeszcze ktoś podpowiedział jak zapisać obraz, żeby po załadowaniu nie przechodził w pętlę? każdorazowe wciśnięcie spacji powoduje na nowo załadowanie obrazu z karty, zamiast przejść do dalszej części programu :/

Offline wackee

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2210
Konwerter plików graficznych
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Listopada 2012, 23:30 »
No generalnie to po prostu ktoś Ci musi zakodować to demo \"\"

Offline ExciterELB

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1025
Konwerter plików graficznych
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Listopada 2012, 23:40 »
ja bym tego nie nazwał demo.. zwyczajnie chce wczytywac kolejne pliki z obrazkami z karty... po wcisnieciu spacji.. Timathes zapisuje wszystkie pliki jako PRG i po ich zaladowaniu nastepuje pętla, ktorej nie moge przeskoczyc \"\"

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Konwerter plików graficznych
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Listopada 2012, 09:28 »
niestety, wydaje się że to nie dużo więcej, ale nie ma takich narzędzi - od tej chwili, poziom skomplikowania Ci wzrasta - bo teraz już to trzeba samemu napisać.

Offline ExciterELB

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1025
Konwerter plików graficznych
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Listopada 2012, 23:57 »
Przesiadłem się na ConGo. Zapisuje pliki graficzne w różnych formatach dla C64, ale teraz nie wiem jak je wywołać na ekran \"\"

po wpisaniu POKE 53272,PEEK(53272)OR8 i POKE 53265, PEEK(53265)OR32 i załadowaniu obrazka niby przechodzi w tryb graficzny, ale jest jakiś straszny śmietnik \"\" nawet widzę zarys tego obrazka co wgrałem, ale zupełnie nie tak chciałem go oglądać :/

Ktoś coś podpowie? Nie kumam tego adresowania obrazków i ładowania ich spod konkretnych adresów pamięci

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Konwerter plików graficznych
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Listopada 2012, 07:07 »
adresowanie adresowaniem, a plik z obrazkiem to plik z obrazkiem - po wgraniu trzeba jeszcze poumieszczać dane tam gdzie się właśnie adresuje. Nie wiem jaki format ma congo, ale zazqyczaj mapa kolorów jest za bitmapą i trzeba ją przepisać... np. proponuję w obszar ekranu tekstowego, czyli od 1024. Potem jeszcze raz te poke co wpisałeś.
To przy rysunku w hiresie.

przy multi jest jeszcze druga mapa kolorów, ta ma już stałe miejsce od 55296
i trzeba jeszcze dorzucić POKE 53270,PEEK(53270)OR16