Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów  (Przeczytany 12870 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
Ponieważ na konkurs C64 Power Game Mod Compo wpłynęła dopiero jedna praca (aczkolwiek pozostały niecałe 2 miesiące do deadline), chciałbym zmotywować wszystkich czytelników forum do wykonania wspólnej przeróbki gry. Proponuję wziąć na warsztat Boulder Dash'a, bo to w sumie najłatwiej będzie ogarnąć (ewentualne inne propozycje mile widziane).

Niech każdy chętny stworzy za pomocą edytora przynajmniej (zaledwie) jedną planszę. Ja zbiorę wszystkie w całość i złożę wersję uruchamialną gry. \"\" Stworzenie własnej planszy trwa zaledwie kilka minut - zapewne każdy z Was ma tyle czasu, by ogarnąć temat.

Instrukcję obsługi edytora napiszę jutro (dzisiaj;), by jak najbardziej uprościć działania. Mam nadzieję, że ten pomysł się Wam spodoba - bardzo fajnie by było widzieć jedną pracę na konkurs, zrobioną wspólnymi siłami.

Gorąco zachęcam!!! \"\"


http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Maja 2012, 10:05 »
Instrukcja użytkowania Boulder Dash Construction Kit:

Do pobrania:

Boulder Dash Construction Kit

Edytor dostępny jest także w kolekcji Boulder Dashy, którą "popełniłem" 12 lat temu:

Rockford History by Tropyx

Po odpaleniu edytora mamy 3 dostępne opcje:

Edit an existing screen - pozwala wczytać z nośnika zapisaną wcześniej planszę i ją dalej edytować.
Create a new cave - tworzenie nowej planszy
Create a new intermission - tworzenie planszy bonusowej.

Wybieramy drugą opcję (ewentualnie trzecią, jak się nam znudzi tworzenie dużych plansz) i zaczynamy zabawę z układaniem planszy. Mamy po prawej dostępne elementy, spośród których wart uwagi jest rozszerzający się mur, znany z drugiej części oryginalnego Boulder Dasha, ale rzadko stosowanego w innych częściach gry (trzecia pozycja licząc od góry w drugim rzędzie) oraz postać Rockforda (następny rząd). Postać Rockforda służy tylko i wyłącznie do tego, że jak postawimy go na planszy i dotknie go robak (kwadrat bądź motyl), to giniemy.

Właściwy Rockford, którym gramy, jest ukryty pod ikonką IN. Z kolei OUT to wyjście z planszy. Białe OUT jest wyjściem widocznym, czarne OUT jest wyjściem niewidocznym (niemrugającym). Czarne OUT zastosowano w grze Boulder Dash AFL. IN nie można w normalny sposób postawić na ramce, ale jest to możliwe. Z kolei OUT bez problemu można postawić na ramce.

Powyżej mamy 2 amoeyby, zielona się rozbudowuje, niebieska z kolei przepuszcza w określonym czasie położone na niej kamienie i diamenty (pierwszy raz użyta w Boulder Dash 2).

Ikonka kostki do gry wrzuca na całą planszę losowo 20 jednakowych obiektów (kamieni itd). Ikonka obok kostki to wybór pustej przestrzeni. Ikonka wyżej - literka L pozwala na rysowanie linii zaznaczonym obiektem - wówczas zaznaczamy początek a potem koniec i komputer wstawia linię poziomą, pionową albo ukośną.

Literki na dole:

C - ustawienie kolorów. C1-Ramka, C2-tło, C3-kolor trawy, C4-kolor ramki,C5-kolor muru. Polecam ustawianie tylko trzech ostatnich kolorów, żeby gra była czytelna.
T - testowanie ułożonej planszy. Nie można przetestować, gdy na planszy nie ma położonego IN i OUT.
M - możliwość wczytania i zapisania edytowanej planszy na nośniku (Dysk/Taśma) i opcje dyskowe
N - tworzenie nowej planszy
P - usunięcie bocznego menu ikonek. W tym trybie stosowanie opcji L jest kłopotliwe, po jej wykonaniu należy przywrócić menu przez ponowne naciśnięcie P, a następnie wyłączyć opcję L.
Ikona zegarka (prawy dolny róg) - ustawianie czasu:

Cave delay - opóźnienie na planszy - polecam wartości 7-9, do intermission jak najmniejsze.
Cave time - czas trwania gry na planszy w sekundach
Diamonds needed - tyle, ile trzeba diamentów zebrać
Diamonds value - ilość punktów za 1 diamenta
Bonus diamonds value - ilość punktów za 1 diamenta, gdy zbierzemy pożądaną ich ilość
Slime permeability - czas opóźnienia przepuszczania diamentów i kamieni przez niebieską amoebę
Amoeba time of growth - czas rośnięcia zielonej amoeby, po przekroczeniu czasu błyskawicznie przyśpiesza i niezatkana zamienia się w kamienie (a zatkana w diamenty)
Magic wall milling time - czas trwania migotania magicznego muru (uwaga, w edytorze jest bug - brakuje odgłosu migotania magicznego muru).

Oprócz tego jest jeszcze dostępna bardzo ważna opcja, której nie widać w menu:

F - przemieszczanie się pola edycji na dalszą część planszy - pokazuje się wtedy podgląd edytowanej całej planszy w pomniejszeniu i można wybrać, gdzie dalej można to edytować.

I to w zasadzie tyle. Instrukcja powstała na bazie wieloletnich doświadczeń \"\" Kiedyś jeszcze w ubiegłym wieku, nie wiedziałem, jak edytować całą planszę, dopiero przypadkiem odkryłem opcję F \"\"

Tak więc zapraszam do zabawy i jednocześnie służę wszelkimi poradami. Gotowe plansze można mi wysyłać na mój adres v-12_tropyx [małpencja] o2.pl ;)
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline dhg

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 459
  • god, root, i don't see any difference...
C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Maja 2012, 11:16 »
Fajnie się układa te klocki w edytorze, to mogę coś podłubać i podesłać, choć nic nie obiecuję.
Plansze jak coś podsyłać w formie prg czy d64?

10?"DHG
20GOTO10
RUN

Offline Mikra_Lbn

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 220
    • http://www.lubus.info
C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Maja 2012, 11:38 »
Trochę pobawiłem się edytorem Boulder Dash Construction Kit na emulatorze VICE 2.3.16 i okazuje się, że operacje dyskowe nie działają tak, jak powinny. Edytor po prostu zawiesza się przy zapisie i odczycie danych.
W przypadku emulatora CCS64 v3.8 wszystko jest ok.

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Maja 2012, 11:45 »
dhg:
Plansze jak coś podsyłać w formie prg czy d64?

Jak najbardziej .d64 - po prostu stwórz sobie pusty obraz .d64 i na nim nagrywaj pliki prosto z edytora, a mi będzie łatwiej to przerzucić na 5'25 i potem linkować \"\" Dzięki za zainteresowanie tematem!

Mikra_Lbn:
W przypadku emulatora CCS64 v3.8 wszystko jest ok.

Dzięki za info! Kompletnie nie mam zielonego pojęcia na temat emulatorów (ostatniego używałem 10 lat temu) tak więc takie informacje są cenne dla tych, którzy nie mogą stworzyć plansz na prawdziwym sprzęcie. Być może inne wersje Vice'a dają radę?
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline dhg

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 459
  • god, root, i don't see any difference...
C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Maja 2012, 12:05 »
vice 2.2 x64 (unstable) zawiecha przy operacjach dyskowych. Na ccs64 sprawdzę później.

10?"DHG
20GOTO10
RUN

Offline Mikra_Lbn

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 220
    • http://www.lubus.info
C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Maja 2012, 13:07 »
Wychodzi na to, że z VICE-a w tym przypadku trzeba zrezygnować...

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Maja 2012, 18:52 »
skopiowane z http://noname.c64.org/csdb/release/?id=92136

==============================================

ExCeSs.presents you

   ---------------------------------
   The Boulder Dash Construction Kit
         Original.Documentation
   ---------------------------------

         Music.by DraxOVibrants
          Logo by Sush/ExCeSs
    Doxx typed by St0rmfr0nt/ExCeSs


    Press Space to Start reading...


 The Construction Kit Documantation is from the Original c64 Diskette version, Original provided by myself.

Rockford's the name, and underground mining's the game!..

Can you guide rockford through the 16 different caves, collecting diamonds and avoiding failing boulders, exploding fireflies and and other underground hazards?

not only does this pack contain the latest boulder dash game. but also an amazing construction kit that alloows you to design and play your very own caves and puzzles. so now, there is no limit to the fun you can have!

"there have been pale imitations - this is the original and best."

INSTRUCTIONS
------------

THE.GAME:
the objject of boulder dash is to search through caves and collect the indicated number oof diamonds in the time limit.@@ the way to solve the caves is usually very simple, but not on the first apparent. please read the description of the game elementts in the BCONSTRUCTION. KITB.TO.UNDERSTAND.MORE.ABOUT.THE. DIFFERENT.ASPECTS OF.THE.GAMEN.

PLAYING.THE.GAME

once the game sectionhas finished loading you will be asked for a file name. type BGAME1B (this is a set of 16 pre-defined caves) or the name of the game you have created using the kit..

you can move your character, rockford,

you can then start the cave again. you are awarded an extra life every 500 points.

THE.CONSTRUCTION.KIT..

by using this part of the program you can create your own boulder dash caaves and intermissions. you can also make a complete game by using up to 64 screens in any order of caves and intermissions. these designs can be used with the boulder dash iv game.....


STARTING

when editing for the first time you will be presented with a menu that gives you the choice of editing a current cave or intermission or creating a new one.... use the mouse or keys to move the pointer on the menu and click on the desired option.

along the top or side of the screen you will see a number of icons. reading from left to right their functions are described below (to select an icon press the left mouse button, on amiga and c64 just press fire in port 2)

OBJECTS

BOULDER: the rocks will fall if unsupported and can be pushed if there are no objects in front of it. when selected place the game screen by moving the mouse (or joystick)@and press left button (or fire for c64 and amiga).

DIAMOND in every cave a certain number of diamonds need to be collected to win and to leave the cave.

ENCHANTED.WALL looks like any other wall exept when hit by an object it will "mill" for a certain time. during this time it will turn boulders into diamonds and vice versa.

WALL a regaular wall used to build spaces and paths. it can't be crossed by can be destroyed by explosions.

TITANIUM.WALL this wall is indestructible

GROWING.WALL if there are no obstacles next to it, this wall will grow into any free space....

EXTRA.ROCKFORD these won't move but you must protect them from beeing destroyed by boulders ect.

DIRT used as a filler. stops all objects exept rockford!

FIREFLIES they explode on contact killing rockford. they are destroyed by dropping boulders on them or by contact with amoeba.

BUTTERFLIES they behave as above except they produce diamonds when they explode.

AMOEBA
this grows through dirt and unless confined (when it turn into diamonds) will eventually turn into boulders.

SLIME
blocks rocks and diamonds to pas through....

HIDDEN.EXIT.DOOR

this door looks like the titanium all and is obviously difficult to find...

EXIT.DOOR

this exit will be revealed as soon as the required number of diamonds have been collected...


THE COMMANDSZ

LINE.MODE(press l)

this draws a row of the current icon selected. click for the start position and click again for the end position..

RANDOM

selecting the dice icon will place 20 of the selected objects on the game screen randomly..

ERASER (press e)

this selects an empty space which can be used to delete misplaced objects.

CLOCK (press v)

this allows the timing and counters to be altered

COLOURS (press c)

this changes the colours. in the colour menu select the colour to change and press the button. the r g b indicators can be changed by using the mouse (on amiga and c64 the joystick). press the left button to select a new colour (with joystick just press fire)

TEST(press t)

this tests the screen you are editing. use the joystick to control rockford. you have one life only

MAIN.MENUE

(press m) this selects the main menue described below
========================================
NEW.SCREEN

(press n) this selects new screen and clears the cave/intermission= you are working on

OTHER.FUNCTIONS.ACCESSED.BY.KEYS.ONLY.
ARE

F=full screen (view the whole playing
area)
S=sound on/off

NOTE

on the atari st pressing HOI swaps in between scolling play area and non-scolling play area. on the commodore 64 and amiga to view the different areas of the play screen, select full screen and then move the cursor to the new area.

MAIN.MENU
using the main menu=you can set up the cave/intermission parameters, load, save restart a cave, access the disk commands and the game options.

GAME.OPTIONS

this allows the player to link together different caves and intermissions. use the mouse or keys to select the caves and intermissions. after select y/n option to decide whether the player can access that cave from the main game. you can then save your sequence to disk.

NOTEZ.PLEASE.USE.A.SEPERATE.DISK.TO.SAVE YOUR.CAVES.AND.SEQUENCESN

A.NOTE.ABOUT.CAVES.AND.INTERMISSIONS

a standard bould dash "game" consists of a total of 16 caves and 4 intermissions. the caves are made up of 4 tv screens of maze, ect. and this is where the player is rewarded with a "bonus game", the intermission. this is just a single screen where he/she can score extra points or lives. obviously using this kit, one can alter the number of caves and intermissions to any number of sequence.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Maja 2012, 19:42 »
no i ten teges.. cos tam marudziliscie, ze sie nie laduje/nie zapisuje... V-12 twierdzil ze emulatory sa od wuja, ja natomiast mowie co nastepuje:

edytory sa od wuja (ten z ktorego skopiowalem dokumentacje wywala sie przy jakiemkolwiek dostepnie do stacji dyskow i jakis inny tez), ale ten dziala:

http://csdb.dk/release/?id=12690

przy czym to, ze nie da sie zaladowac plansz ktora sa w obrazie dyskietki jest "normalne" bo
a) zawieraja kropke w nazwie (01jail sie laduje, 01.jail sie nie laduje)
b) maja adres ladowania od $7000 a musza miec $be00 zeby akurat sie wczytac DO TEGO konkretnego edytora, ale z tym adresem ($7000) ladowania laduja sie do zalaczonego uruchamiacza gry. zakrecone.

Reasumujac na tym co wskazalem mozecie robic plansze a V-12 to da rade zlinkowac.
PS. Nie zapomniejscie kliknac "donate" ;)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Maja 2012, 19:48 »
Gwoli sprostowania, plansze w Boulder Dash IV wersji dyskowej zapisane są począwszy od $7000 ze skokiem co $0200, co uniemożliwia bezpośrednio wczytanie ich do edytora, ale to pikuś. 10 lat temu właśnie wydałem cracka tej wersji BD z edytorem (link zapodał Raf), ale posiadana przeze mnie kaseta nie zawierała dokumentacji. Zresztą jest ona raczej zbędna. \"\"

Raf:
V-12 twierdzil ze emulatory sa od wuja

Nigdzie czegoś takiego nie napisałem, niemniej jeżeli coś nie działa na emu, a działa na C64, to raczej nie wina programu, bo przecież powstał zanim emu istniało. Po prostu emulatory nadal są niedoskonałe i zawsze nie miałem do nich zaufania. Niemniej cieszę się, że osoby chcące tworzyć plansze, zmotywowały się, by na własną rękę znaleźć rozwiązanie, np. poprzez zmianę emulatora. ;) Jest już kilka osób chętnych do tworzenia, co mnie bardzo cieszy. \"\"
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Maja 2012, 20:13 »
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=92136 - to dziala pod HOXS64 a nie dziala pod vice (wywala operacje dyskowe pod 2.3.14)

ALE dziala pod VICE 2.3.17 - dostepnym do pobrania w sekcji news forum.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Mikra_Lbn

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 220
    • http://www.lubus.info
C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Maja 2012, 20:27 »
U mnie na 2.3.17 działa tak jak na 2.3.16, czyli zawieszka przy próbie odczytu.

Cobra of Samar

  • Gość
C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Maja 2012, 20:40 »
Namówiliście mnie do zrobienia planszy\"\"

Offline ruter

  • Level 3
  • ***
  • Wiadomości: 228
C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Maja 2012, 16:57 »
Ja mam już jedną planszę, dziś robiłem dwa razy drugą przy czym za pierwszym razem przypadkowo zresetowałem c64, a za drugim nie wiem dla czego, ale się zawiesił, a byłem już przy końcu robót

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
C64 Power Dash - wspólna praca na konkurs forumowiczów
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Maja 2012, 17:04 »
ruter:
za drugim nie wiem dla czego, ale się zawiesił, a byłem już przy końcu robót

Czasami C64 zawiesza się, jak masz brudne styki w kartridżu. Wystarczy je przeczyścić np. spirytusem. Fajnie, że coś działasz \"\" czekam na rezultaty \"\"
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!