Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: ik+ multiplayer online  (Przeczytany 612 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Slay_

  • Gość
ik+ multiplayer online
« dnia: 12 Lutego 2003, 16:52 »
przed piecioma minutami zaczalem zastanawiac sie
nad pewna chyba ciekawa kwestia. otoz ciekawi mnie,
czy mozliwe jest stworzenie takiej ":latki": do emulatora,
po ktorej dolaczeniu program moglby komunikowac
sie z innym \'zalatanym\' w ten sposob emulatorem za
posrednictwem netu?
pogrywalem sobie dzisiaj intensywnie w ik+, gdy nagle
naszla mnie ta wlasnie mysl. po co bowiem robic
konwersje gier na pecetowskie w celu gry po sieci
(przyklad: gsm), kiedy mozna by ulepszyc sam emulator?
nie wiem, czy ktos zna emulator psx\'a enhanced psx
emulator. zna ktos? jest to moim zdaniem najlepszy
emulator tej konsoli. i on to wlasnie ma wbudowane
takie cus, dzieki ktoremu mozliwe jest pykanie online.
poniewaz wymaga ten mechanizm dodatkowo jeszcze
odpowiedniego driver\'a, zatem smiem przypuszczac, ze
nie jest to dokladnie to o co mi chodzi. w kazdym razie
wazny jest sam fakt posiadania przez ten emulator
takiej mozliwosci. mi natomiast chodzi o cos, co by
zadnych, jak w przypadku epsxe, sterownikow nie
wymagalo. bo o to sedno sprawy: nalezaloby dobudowac
mechanizm wysylania i odbierania danej okreslajacej
np. kierunek wychylenia joy\'a, albo kod wcisnietego
klawisza. przeciez to jest kwestia bajtow! nawet na
modemi przeslanie, czy odebranie jednego bajta zajmuje
ulamki sekund. warunkiem bylo by jedynie
posiadanie przez obie (czy raczej wszystkie) strony emulatora
i rzecz jasna, dostepu do internetu. dzialoby to na zasadzie
":czating\'u":
 
do osob znajacych sie na rzeczy:
nie znam sie na tym nic a nic, dlatego pliz, wypowiedzcie
sie, chociaz krotko po swojemu na zadany temat. jezeli
mojego mniemania nijak sie nie da przelozyc na
rzeczywistosc, powiedzcie mi ludziska, w czym tkwi problem?
jakie i gdzie sa bariery uniemozliwiajace realizacje takiego
":planu":???
 
z powazaniem,
slay



Slay_

  • Gość
ik+ multiplayer online
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Lutego 2003, 19:39 »
nikt nie marzyl kiedys pokopac sie i poklepac z kolega
w ik albo inna bijatyke przez internet???
zreszta nie tylko w to mozna by przeciez rabac...

Pecus_

  • Gość
ik+ multiplayer online
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Lutego 2003, 15:30 »
Niestety nie jest tak latwo, zeby dzialal pomysl z przesylaniem tylko ruchow Joya, czy klawiszy - emulatory na obu odleglych komputerach MUSZA byc IDEALNIE zsynchronizowane. Czasem co do ramki nie wystarcza (w zaleznosci jak gra czyta porty).
Obsluge multiplayera sieciowego zaimplementowano w Windowsowym emulatorze Atari800Win (podaje jako przyklad). W tamtym przypadku, emulacja chodzi na jednym komputerze, a na pozostale przesylane sa (z tego co wiem), zmiany ekrany amulatora, a odbierane ruchy Joya.
Przyznam ze nie testowalem, wiec nie wiem jak toto sie zachowuje, ale chlopaki grywali w M.U.L.E.

Slay_

  • Gość
ik+ multiplayer online
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Lutego 2003, 17:19 »
Pecus powiedzial:
 
>:emulatory na obu odleglych komputerach MUSZA byc IDEALNIE zsynchronizowane
 
fakt, tego nie wzialem pod uwage. ale czy naprawde konieczna
jest IDEALNA SYNCHRONIZACJA??? a gdyby tak dokleic jeszcze
jakis mechanizm, ktory zajalby sie synchronizacja? przeciez
wsytarczyloby np. zeby strony umuwily sie, ktora pierwsza
odpala gre. u tej po odpaleniu wlaczalby sie ":automat":
odpowiedzialny za zsynchronizowanie emulatorow. powiadomilby
nastepnie pozostale osoby, aby tez odpalily gre oraz zaczekaly,
az synchronizacja zostanie dopelniona. to dzialoby sie na zasadzie,
ze ":synchronizator": u goscia, ktory uruchomil gre jako pierwszy
pobralby od pozostalych czasy, ktore minely u kazdego z nich od
momentu uruchomienia gry, przekalkulowal je odpowiednio i
odprowadzil ponownie odpowiednie wyniki do odpowiednich osob.
przez ":wynik": rozumiem tu obliczony czas, ktory nalezaloby
odczekac az gra ruszy u wszystkich. emulatory po przeczekaniu
tych powiedzmy kilku sekund same kontynuowalyby gre.
mniej wiecej udaloby sie w ten sposob dokonac tej calej
":jednoczesnosci":.
 
aha! od momentu, gdy ustalono ":lidera": (wybranego na starcie
":inicjatora": ), wszystkie przerwy w grze, ktore by uczynil,
doswiadczyliby pozostali gracze. odpowiednie informacje o tym
co zrobil, jaki klawisz nacisnal itp. bylyby przesylane ta sama
kombinowana przeze mnie droga chodzi mi tu o klawisze
np. powodujace wstrzymanie gry (pauze), ale jakies tam zmiany
opcji.
hm... prowadzi to jednak do pewnego malego problemu. bowiem
aby ta sprawa z pauzami etc. dzialala w jedna tylko strone, jak
to wyzej przedstawilem, emulator lidera winien ":wiedziec":, ktorych
kodow klawiszy nie przyjmowac podczas gry. z kolei pozostali
gracze musieliby byc tak samo miedzy soba ":poblokowani":, if you
know what i mean. chodzi o to, zeby jakis pacan - nie ":lider": nie
wlaczal innemu pacanowi opcji. bleeeh to mozna by rozwiazac
w prosty sposob, przez specjalne pliki, w ktorych bylyby zapisane
wlasnie te ":zabronione": przyciski dla graczy nie ":liderow":.
 
i tak np. taki international karate, przeciez nie wymaga od razu
takiej IDEALNEJ SYNCHRONIZACJI. gdyby owa napomniana przeze mnie
ogolnikowo procedura synchronizowania dzialala mniej wiecej tak,
aby wyniki byly choc troche dokladne, moze mielibysmy wymagany
efekt.
 
wypowiedzcie sie, jesli laska. jesli nie tak, to przeciez jakos
na pewno da sie to ":zorganizowac":! panowie programisci, prosimy
o komentarze!

Slay_

  • Gość
ik+ multiplayer online
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Lutego 2003, 17:28 »
inna sprawa, ze podczas gry komus moglby opasc
drastycznie trasfer vianetowy i synchronizacje
trafilby szlag. tym tez powinien zajmowac sie ":automat
synchronizujacy":

Pecus_

  • Gość
ik+ multiplayer online
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Lutego 2003, 12:24 »
>:Pecus powiedzial:  
>:  
>:>:emulatory na obu odleglych komputerach MUSZA byc IDEALNIE zsynchronizowane  
>:  
>:fakt, tego nie wzialem pod uwage. ale czy naprawde konieczna  
>:jest IDEALNA SYNCHRONIZACJA??? a gdyby tak dokleic jeszcze  
>:jakis mechanizm, ktory zajalby sie synchronizacja? przeciez  
>:wsytarczyloby np. zeby strony umuwily sie, ktora pierwsza  
>:odpala gre. u tej po odpaleniu wlaczalby sie ":automat":  
>:odpowiedzialny za zsynchronizowanie emulatorow. powiadomilby  
>:nastepnie pozostale osoby, aby tez odpalily gre oraz zaczekaly,  
>:az synchronizacja zostanie dopelniona. to dzialoby sie na zasadzie,  
>:ze ":synchronizator": u goscia, ktory uruchomil gre jako pierwszy  
>:pobralby od pozostalych czasy, ktore minely u kazdego z nich od  
>:momentu uruchomienia gry, przekalkulowal je odpowiednio i  
>:odprowadzil ponownie odpowiednie wyniki do odpowiednich osob.  
>:przez ":wynik": rozumiem tu obliczony czas, ktory nalezaloby  
>:odczekac az gra ruszy u wszystkich. emulatory po przeczekaniu  
>:tych powiedzmy kilku sekund same kontynuowalyby gre.  
>:mniej wiecej udaloby sie w ten sposob dokonac tej calej  
>:":jednoczesnosci":.  
 
Powazny blad w rozumowaniu! A jak zsynchronizujesz generatory liczb losowych, ktore sa w grach ":dosc czesto": stosowane. Tu nie wystarczy co jakis czas porownywac czasy. Jak sobie wyobrarzasz dzialanie takich gier jesli u kazdego gracza - przez to ze ruszyl joyem ulamek sekundy przed kolejna synchonizacja - cos sie wygenerowalo, a u innch nie (bo nie bylo synchronizacji, a generator liczb losowych juz ma inna wartosc i jak tu cofnac sie, by odtworzyc jego wartosc z chwili tego ruchu - zakladam, ze generowaloby sie to losowo w powiazaniu z reakcja na jakis ruch).
To samo z licznikiem linii obrazu, a to tylko dwa przyklady, takich szybkozmiennych rejestrow jest sporo wiecej.
 
Jak widze troszke niezrozumiale mi sie napisalo, ale da sie dojsc o co mi chodzi chyba
 
Zbyt duzo tu danych do przeslania i zanalizowania, naprawde latwie i pewniej odpalac program na jednej maszynie a przesylac tylko zmiany w obrazie do pozostalych graczy i ruchy joyem od nich do ":serwera":.
 
Pozdro.
Pecus.

Slay_

  • Gość
ik+ multiplayer online
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Lutego 2003, 13:55 »
Pecus >:>: zrozumialem (cos nie cos ) powtarzam,
to co wypowiedzialem, jest zwyczajnie punktem widzenia
jak najbardziej amatora w te sprawy.
 
skoro jest, jak pan mowi, to na co czekac? czemu jakies
atari ma byc lepsze od komcia? hje hje a teraz na serio.
w czym problem? mozna rypac w fife przez internet, to
chyba w microprose soccer tez sie da? zebym mial
sposobnosc sam dawno bym sie tym zajal, ale po wtore,
nie mam - jestem zbyt ograniczony w te klocki.
 
panie Pecus, a czy to rozwiazanie z wysylaniem zmian
w obrazie itd. dalo by sie zmieszac z pomyslem
zrealizowania takiego mechanizmu tak, by pozniej mogl
z niego korzystac doslownie kazdy, kto mialby dostep
do internetu - nie istotne czy doslownie bezposredni,
czy przez lokala???

Pecus_

  • Gość
ik+ multiplayer online
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Lutego 2003, 10:59 »
>:panie Pecus, a czy to rozwiazanie z wysylaniem zmian  
>:w obrazie itd. dalo by sie zmieszac z pomyslem  
>:zrealizowania takiego mechanizmu tak, by pozniej mogl  
>:z niego korzystac doslownie kazdy, kto mialby dostep  
>:do internetu - nie istotne czy doslownie bezposredni,  
>:czy przez lokala???
 
Nie ma problemu, nalezy wysylac pakiety w jakims popularnym formacie gier sieciowych (w przypadku Atari800Win jest zaimplementowany ":Kaillera Client": ), ktore maja po swiecie kupe serwerow. Wszystko leci potem przez taki serwer, a gre identyfikuje sie po nazwie nadanej przez zakladajacego.
Tak to jest wlasnie w Atari800Win (polecam zobaczyc). Milo jest na serwerze gier sieciowych obok roznych Doomow, zobaczyc np. Spy vs Spy

Magnate

  • Gość
ik+ multiplayer online
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Lutego 2003, 18:33 »
Propowalbym zajrzec tutaj:
 
http://www.informatik.uni-oldenburg.de/~hitman/vice_net.html
 
Choc w IK sobie na tym nie pogracie...

eXbee_

  • Gość
ik+ multiplayer online
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Lutego 2003, 19:13 »
Slay : ja od dawna marze o zagraniu sobie w komodorowskie gierki po LANie na przyklad. Istnieje Giana Sisters Multiplayer, ale dobrze, zeby jeszcze sam emulator oferowal takie atrakcje.
 
Magnate : oooo, nawet nie wiedzialem, ze takie cos istnieje.

Slay_

  • Gość
ik+ multiplayer online
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Lutego 2003, 21:18 »
aha. sprytne. wielkie dzieki.
ma ktos moze ochote wyprobowac ze mna to to??

eXbee_

  • Gość
ik+ multiplayer online
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Lutego 2003, 21:23 »
>:ma ktos moze ochote wyprobowac ze mna to to??
 
slay:  zalezy co  Najlepiej pisz na emaila to sie jakos umowimy. Ja mam aktualnie jeszcze sesje na studiach, jutro ostatni egzamin, wiec wieczorem byloby odpowiednio. Z drugiej strony jutro walentynki.. wiec sam nie wiem.

Slay_

  • Gość
ik+ multiplayer online
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Lutego 2003, 21:31 »
prosze o kolejne wypowiedzi. chcialbym poznac punkt
widzenia profesjonalnych, albo jesli nie, to choc odrobine
profesjonalniejszych ode mnie programistow.
 
czy jest mozliwe napisanie takiego modulu, ktory naprawde
zalatwialby szybkai i ZSYNCHRONIZOWANA zabawe
w komcia przez internet?? (pytam pod katem takich gier,
jak international karate, microprose soccer i innych tego
typu, w ktorych gracze JEDNOCZESNIE uczestnicza w
grze.)

Slay_

  • Gość
ik+ multiplayer online
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Lutego 2003, 00:28 »
mozna by, gdyby sie jednak dalo i takie cos
stworzylo, zorganizowac nie jeden turniej w
cos tam. nie wiem, w ms\'a na ten przyklad.
 
wtedy dopiero byl by full wypas, oj taaak...

emeryt_

  • Gość
ik+ multiplayer online
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Lutego 2003, 15:50 »
SLAY:
 
 Ciekawy temat a jak malo odpowiedzi Bardzo bym chcial, zeby wreszcie VICE mial taka opcje do zabawy w multiplayer - byloby niesamowicie grac dla przykladu w Microprose Soccer (moja ulubiona kopanina po wsze czasy!). Na programowaniu sie nie znam, ale sadze ze to tylko kwestia czasu.
 
  Pozdro.