Pecus powiedzial:
>:emulatory na obu odleglych komputerach MUSZA byc IDEALNIE zsynchronizowane
fakt, tego nie wzialem pod uwage. ale czy naprawde konieczna
jest IDEALNA SYNCHRONIZACJA??? a gdyby tak dokleic jeszcze
jakis mechanizm, ktory zajalby sie synchronizacja? przeciez
wsytarczyloby np. zeby strony umuwily sie, ktora pierwsza
odpala gre. u tej po odpaleniu wlaczalby sie ":automat":
odpowiedzialny za zsynchronizowanie emulatorow. powiadomilby
nastepnie pozostale osoby, aby tez odpalily gre oraz zaczekaly,
az synchronizacja zostanie dopelniona. to dzialoby sie na zasadzie,
ze ":synchronizator": u goscia, ktory uruchomil gre jako pierwszy
pobralby od pozostalych czasy, ktore minely u kazdego z nich od
momentu uruchomienia gry, przekalkulowal je odpowiednio i
odprowadzil ponownie odpowiednie wyniki do odpowiednich osob.
przez ":wynik": rozumiem tu obliczony czas, ktory nalezaloby
odczekac az gra ruszy u wszystkich. emulatory po przeczekaniu
tych powiedzmy kilku sekund same kontynuowalyby gre.
mniej wiecej udaloby sie w ten sposob dokonac tej calej
":jednoczesnosci":.
aha! od momentu, gdy ustalono ":lidera": (wybranego na starcie
":inicjatora": ), wszystkie przerwy w grze, ktore by uczynil,
doswiadczyliby pozostali gracze. odpowiednie informacje o tym
co zrobil, jaki klawisz nacisnal itp. bylyby przesylane ta sama
kombinowana przeze mnie droga
![](\"icon/0.gif\")
chodzi mi tu o klawisze
np. powodujace wstrzymanie gry (pauze), ale jakies tam zmiany
opcji.
hm... prowadzi to jednak do pewnego malego problemu. bowiem
aby ta sprawa z pauzami etc. dzialala w jedna tylko strone, jak
to wyzej przedstawilem, emulator lidera winien ":wiedziec":, ktorych
kodow klawiszy nie przyjmowac podczas gry. z kolei pozostali
gracze musieliby byc tak samo miedzy soba ":poblokowani":, if you
know what i mean. chodzi o to, zeby jakis pacan - nie ":lider": nie
wlaczal innemu pacanowi opcji. bleeeh
![](\"icon/7.gif\")
to mozna by rozwiazac
w prosty sposob, przez specjalne pliki, w ktorych bylyby zapisane
wlasnie te ":zabronione": przyciski dla graczy nie ":liderow":.
i tak np. taki international karate, przeciez nie wymaga od razu
takiej IDEALNEJ SYNCHRONIZACJI. gdyby owa napomniana przeze mnie
ogolnikowo procedura synchronizowania dzialala mniej wiecej tak,
aby wyniki byly choc troche dokladne, moze mielibysmy wymagany
efekt.
wypowiedzcie sie, jesli laska. jesli nie tak, to przeciez jakos
na pewno da sie to ":zorganizowac":! panowie programisci, prosimy
o komentarze!
![](\"icon/7.gif\")