Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: C64 POWER GAME MOD COMPO  (Przeczytany 22723 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
C64 POWER GAME MOD COMPO
« dnia: 07 Stycznia 2012, 23:41 »
C64 POWER GAME MOD COMPO

\"\"

Wielu z nas marzyło (spędzając godziny przy C64, głównie na kręceniu śrubką w magnetofonie i łamaniu joysticków), o stworzeniu własnej części/kontynuacji ulubionej gry. Niektóre z nich posiadały wbudowany edytor plansz, pozwalający chociaż na chwilę poczuć się jak rasowy projektant. Niestety, stworzenie wersji wykonywalnej nie zawsze było możliwe i częstokroć wymagało odpowiedniej dawki wiedzy z zakresu programowania w języku maszynowym. Mimo tego do dnia dzisiejszego powstało szereg kontynuacji gier tworzonych przez użytkowników, spośród których pod względem liczby wydanych części przoduje Boulder Dash.

Wychodząc naprzeciw wszystkim miłośnikom modyfikowanych gier, chcielibyśmy Was zaprosić do udziału w konkursie C64 Power Game Mod Compo, którego zasady są następujące:

- Czas trwania konkursu: Prace można zgłaszać do 30 kwietnia 2012 r.
- Aby konkurs mógł zostać rozstrzygnięty, potrzebujemy minimum 5 prac (maksymalnie 2 na osobę).
- Gra może być stworzona na edytorze, który pozwala stworzyć w całości gotowe gry (np. SEUCK, Creations, Game Maker) w postaci wykonywalnej, jednakże ostatecznie będzie ona niżej oceniona. Dopuszcza się używanie edytorów do gier już istniejących (np: Boulder Dash, Kikstart 2, Repton 3, Traz, Mr. Robot, Rad Ramp Racer, Breaker, Breakout Construction Kit, Gotcha i inne).
- Im większa kreatywność i wkład osobisty w daną grę, tym większa szansa na wyższe miejsce w ogólnej klasyfikacji.
- Na forum C64 Power jest subforum dla partycypujących ;) (w celu pomocy w modowaniu gier).
- W widocznym miejscu w grze musi się znaleźć napis “C64 POWER GAME MOD COMPO”, o ile będzie taka możliwość. W przeciwnym wypadku należy dodać linijkę np. podczas depackingu gry lub dodać ekran tekstowy z taka informacją.
- Uwaga! W wersji konkursowej należy z gry usunąć wszelkie dane wskazujące na to, kto jest jej autorem. Zachęcamy do dostarczania na konkurs dwóch wersji gier - podpisanej i niepodpisanej. Po zakończeniu konkursu publikujemy oczywiście wersję podpisaną (można dołączyć do niej własne intro itp.). Zgłaszanie niepodpisanych prac ma na celu zminimalizowanie subiektywizmu jury. NIE WOLNO UJAWNIAĆ KTO JEST AUTOREM MODA PRZED OGŁOSZENIEM WYNIKÓW. W przypadku podania do publicznej wiadomości wprost czytelnej informacji praca zostanie wykluczona z konkursu.
- Grę w postaci wykonywalnej należy podesłać na nośniku (kaseta/dyskietka) bądź w postaci elektronicznej (pliki prg, .d64, .t64 bądź .d64 - w dobie internetu jest to opcja preferowana ;) ) na adres redakcji: raf[maupa]c64power.com.
- Do gry należy dołączyć dokumentację, w której będzie zawarta historia tworzenia danej modyfikacji gry. Można również stworzyć plik wykonywalny na C64, zawierający te same informacje. W treści należy wyraźnie zaznaczyć, jakie formy modyfikacji zostały dokonane (nie musi to być opis techniczny modów - wystarczy je wymienić).
- Podmiana plansz w grze jest wystarczającym kryterium, aby uznać grę za zmodyfikowaną. Zmiana jedynie sprajtów, bądź muzyki, nie jest wystarczającym powodem, by uznać grę za MOD. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do uzasadnionej dyskwalifikacji pracy, jeśli gra będzie zmodyfikowana w minimalnym stopniu lub zmiana nie wpłynie w sposób namacalny na rozgrywkę.
- W przypadku sytuacji problematycznych, organizatorzy oferują swoją pomoc w przygotowaniu gry.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do korekty regulaminu w trakcie trwania konkursu.
- O wynikach zadecyduje powołane na tę okazję specjalne, niezależne jury.

Przewidziana pula nagród (zakładamy, że będzie się powiększać w trakcie trwania konkursu):
- C64 ;)
- Kupony na zakupy w C64 Power
- Książka Bajty Polskie
- kilka oryginalnych gier.

Naszym celem jest zachęcenie czytelników do twórczego tworzenia kontynuacji gier na C64. Potraktujcie to jako świetną formę zabawy, ale także i możliwość poszerzenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia Commodorowskiego oprogramowania.

Przykłady zmodyfikowanych i modyfikowalnych gier, które mogą posłużyć za inspirację:

- Żulder Dash/Tropyx
- Traz III/Tropyx
- Giana Sisters Collection/Apidya
- FlaschBier 2007
- Seria “Arno Dash” (i wiele innych podstawowych klonów Boulder Dasha)
- Aargh Krakout
- Championship Sprint

Edytory gier bądź gry, w których istnieje możliwość edycji gry/plansz:
- SEUCK
- Activision GameMaker
- Arkanoid Level editor
- Mr. Robot and his Robot Factory
- Boulder Dash Construction Kit
- Kikstart II
- Gotcha!
- Krakout Construction Kit
- Pinball Construction Set
- Breaker
- Breakout Construction Kit
- Rad Ramp Racer
- Repton 3
- Traz
- Adventure Construction Set
Zachęcamy do tworzenia przeróbek gier, które nie posiadają dedykowanych im edytorów.

Organizatorzy: Raf/Vulture Design oraz V-12/Tropyx
Patronat medialny: C64 Power oraz River’s Edge


"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
C64 POWER GAME MOD COMPO
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Stycznia 2012, 13:38 »
Przykładowa gra stworzona w SEUCK:
http://ca-fan.pl/newsy/sta-seuck
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
C64 POWER GAME MOD COMPO
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Stycznia 2012, 18:31 »
U nas "gigantem" od seucków jest indyjr, ale coś ostatnio przepadł.

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
C64 POWER GAME MOD COMPO
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Stycznia 2012, 19:03 »
Jakby co, jest już event na CSDb i Facebooku, można dołączać \"\"

http://www.facebook.com/events/210007909093501/

http://noname.c64.org/csdb/event/index.php?id=1920

Mogę zdradzić, że są już pierwsze osoby, które zaczęły coś dłubać na konkurs :D
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
C64 POWER GAME MOD COMPO
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Stycznia 2012, 18:24 »
dzieki Odynowi mamy juz logosa \"\"
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1055
    • http://www.commocore.com
C64 POWER GAME MOD COMPO
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Stycznia 2012, 19:03 »
Fajny plakat. Brakuje tylko jednak jakiejś specjalnej podstrony z informacjami typu c64power.com/game-mod-compo etc. (w informacji na plakacie też dobrze żeby był taki adres). Odwołanie jedynie do wątku na forum jest trochę nie teges ;). Ale zainteresowani trafią \"\".

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
C64 POWER GAME MOD COMPO
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Stycznia 2012, 19:56 »
Na plakacie są adresy 2 stron, które zajmują się publikowaniem informacji podstawowych - regulaminu. Jak wchodzisz na c64power.com, to od razu przed oczami masz plakat a pod nim regulamin \"\" a jak wchodzisz na moją stronkę, to niebawem po prawej stronie będzie plakat z odnośnikiem do regulaminu. To powinno wystarczyć.

Zachęcamy do udziału w konkursie, niech to będzie świetna zabawa. Osobom totalnie nieobeznanym z robieniem wersji executable gier, oferujemy wsparcie.
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1055
    • http://www.commocore.com
C64 POWER GAME MOD COMPO
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Stycznia 2012, 20:28 »
Tak, jak wchodzę na c64power.com to widzę plakat i regulamin ale przesunie się te info w dół, gdy tylko pokażą się nowsze, chyba, że jest to sticky news. Ja tak z dobroci serca, fajnie wygląda taka rzecz, że jest osobna podstrona, bardziej prestiżowo odnośnie rangi konkursu, psychologia i takie tam. To tylko moja sugestia, tak poza tym nie mam zastrzeżeń a wręcz przeciwnie! Róbcie to! \"\"

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
C64 POWER GAME MOD COMPO
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Stycznia 2012, 08:41 »
proponuję żeby jeszcze, w nagrodach nie pisać "c64;)" bo to z góry zakłada, że konkurs jest "o czapkę śliwek". Tylko np. "Specjalna wersja C64" i tu np. z wmontowanym SD2IEC czy inna mała modyfikacja (czy inny kolor), podnosząca unikatowość takiej nagrody.
Raf, kto jak kto, ale Ty się takimi rzeczami bawisz od dawna - a jak podnosi to atrakcyjność nagród!

btw. plakat bardzo fajny

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1055
    • http://www.commocore.com
C64 POWER GAME MOD COMPO
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Stycznia 2012, 12:09 »
Skull ma rację. Fajnie by było jakiegoś hardware'owego moda do Game Mod Compo dorzucić. Uczestnicy tego konkursu posiadają już zapewne jeden lub dwa komodorki. Myślę, że można by nawet ściepę zrobić na nagrody. Np: 10 osób w jury, z których każdy daje dziesiątaka. To już 100 złotych. Albo ktoś podaruje / odda po kosztach jedną płytkę SD2IEC czy SwinSID, adapter na dwa dodatkowe joy'e czy inną elektronikę i tym samym zrobi sobie dobrą reklamę.

No albo c64 gold edition, jak tam wolicie :P ;).

To luźne propozycje, nie mamy na celu wchodzenia z butami \"\".

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
C64 POWER GAME MOD COMPO
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Stycznia 2012, 19:14 »
Dobry pomysł - ja jestem za. Wszelkie sugestie mile widziane, traktujmy przede wszystkim to jako dobrą zabawę, a nie jako jakieś ciśnienie, że ktoś musi najlepszego moda wygrać etc. Lista nagród, tak jak to zaznaczyliśmy - będzie się poszerzać. Zresztą każdy chętny może coś dorzucić od siebie do puli nagród. Co do C64 z SD2IEC to zobaczymy, co Raf o tym sądzi - ja ogólnie jestem za.

Ja bym z chęcią dla uczestników przygotował jeszcze specjalne wydanie dyskietki ze wszystkimi pracami i notką finałową. Jakaś nalepka na dyskietce, ładny cover \"\" się pomyśli.

Do listy gier z edytorami dopisuję Emerald Mine II. To taki klon Boulder Dasha. Zresztą w najbliższych dniach wrzucę linki do niektórych gier z edytorami, co by ludzie nie musieli szukać
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
C64 POWER GAME MOD COMPO
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Stycznia 2012, 19:17 »
BagoZonde:
Brakuje tylko jednak jakiejś specjalnej podstrony z informacjami typu c64power.com/game-mod-compo etc.

Jeszcze raz w kwestii tego problemu, czy ten link nie wystarcza? :

http://www.riversedge.pl/c64_power_game_mod_compo
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline BagoZonde

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 1055
    • http://www.commocore.com
C64 POWER GAME MOD COMPO
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Stycznia 2012, 20:53 »
V-12/Tropyx
Nie no, już super! Ale jeszcze nie wystarcza! Gdzie wersja angielska? ;).

Super, że wrzuciliście na Lemona na przykład. Szkoda tylko, że jak RGCD się pojawiało to nie pomyśleli, żeby na naszych forach powrzucać. Do RGCD sam tu wrzucałem i to "poniewczasie".

Chłopaki, jest super! Chciałbym też coś fajnego od siebie dorzucić, ale nie wyrobię bo dobrze by było nagrody już powoli ustalić na 100%, a nie jestem pewien czy podołam, chyba, że uda mi się dorzucić później to "coś", na razie cichosza - nie chcę spalić na panewce.

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
C64 POWER GAME MOD COMPO
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Stycznia 2012, 22:14 »
Mamy jeszcze sporo czasu, więc no problem. Anglojęzycznej wersji jeszcze do siebie nie wrzucałem - właśnie jestem na etapie przenoszenia strony na nowy server \"\"
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!

Offline V-12/Tropyx

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 2765
  • 0ldsk00l 4ever!
    • http://www.riversedge.pl/
C64 POWER GAME MOD COMPO
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Marca 2012, 00:25 »
BagoZonde:
Chłopaki, jest super! Chciałbym też coś fajnego od siebie dorzucić, ale nie wyrobię bo dobrze by było nagrody już powoli ustalić na 100%, a nie jestem pewien czy podołam, chyba, że uda mi się dorzucić później to "coś", na razie cichosza - nie chcę spalić na panewce.

Rozważamy możliwość przedłużenia czasu trwania konkursu, aby dać szansę tym, którzy się jeszcze nie zdecydowali. Zachęcam gorąco, nie tylko dla rywalizacji, ale przede wszystkim dla własnej frajdy. Osoby chętne do dorzucenia się do puli nagród również zapraszam do naszej inicjatywy.

Z nieoficjalnych informacji mogę zdradzić, że trwają prace nad 2 mod'ami, w tym jeden jest zgodnie z deklaracją autora na ukończeniu. \"\" Zachęcam do działania.

Przypominam, że jeżeli ktoś nie dysponuje wystarczającymi umiejętnościami w modowaniu, zadowolimy się gotowym zestawem plansz, które pomożemy wsadzić w grę i wykonać z niej wersję executable. \"\"
http://www.riversedge.pl/ - zapraszam na nową stronę: recenzje, relacje, strefa C64.

Serwis Commodore 64/1541 - naprawa/diagnoza.
Zawsze aktualne!