Przy bardzo skomplikowanych projektach PAL to moze sie przydac. Jednak ogolnie roznice nie sa tak wielkie - przynajmniej nie spotkalem sie nigdzie w dzisiejszych homebrew aby byly roznice w odpalaniu ich na PAL/NTSC. Ogolnie dzis ogranicza sie do wyswietlania lub niewyswietlania gornych/dolnych 8pixeli obrazu (pal 240p, ntsc 224p). Zreszta dawniej problem byl raczej w odpalaniu gier PAL na NTSC, natomiast NTSC na PAL zazwyczaj bylo ok. PAL ma nieco wiecej "czasu" dla programisty (czas przerwania VBLANK/NMI) niz NTSC, wiec jesli cos bylo w NTSC to zazwyczaj na PAL bylo ok. Ale juz kod zoptymalizowany w PAL i odpalony na NTSC sprawial problemy. Dzis raczej kod pisze sie pod NTSC.
KrzysioCart widze na allegro za 249zl.
Ja teraz zakupilem za grosze kilka brakujacych mapperow. Wczesniej mialem NROM, UNROM do 256KB i MMC1 z CHRAM do 512KB. Kupilem MMC1 PRG+CHR, MMC3 PRG+CHR i MMC3 PRG+CHRAM. To taka zdecydowana wiekszosc pupularnych gier. W sumie zbytnio nie chce mi sie juz bawic w przerabianie, glownie zalezy mi na UNROM-256 bo jego uzywam programujac