Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Onet o Pegazusie  (Przeczytany 20893 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline siudym

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 29
Re: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #75 dnia: 23 Lipca 2017, 00:25 »
Nie to nie NES, to klon identyczny jak stare pegasusy, tylko obudowa byla ala NES i zlacza padow NES'owe. A sam slot 60pin... W srodku byl kątowy adapter na karty 72pin.

Inna gra, bez nazwy, typowy "maze game".
https://www.dropbox.com/s/53ab5c15ck9kzte/mazegame.nes?dl=0


Co do grania w hacki to chyba jakis SD cart ala te:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3326538.html
http://krikzz.com/store/home/32-everdrive-n8-famicom.html

Bo same devcarty kiepska sprawa - sa mocno ograniczone do danego mappera. A karty SD odpalaja ich sporo.

Offline KB777

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2430
  • -profil nieaktywny-
Re: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #76 dnia: 24 Lipca 2017, 10:29 »
Nie to nie NES, to klon identyczny jak stare pegasusy, tylko obudowa byla ala NES i zlacza padow NES'owe.

Właśnie - to, że nie NES to widać z daleka - charakterystyczne logosy UMC na scalakach ;) O ile się nie mylę, Nintendo procesowało się z UMC za te podróby.

Kurczę, jakbym lata temu wiedział (albo miał więcej kasy) - kiedyś na Wolumenie gdy łaziłem wypatrując czy kto ma scalaki Rockwell'a/UMC/Synerteka itp (generalnie rodzina 65xx) u jakiegoś gościa wypatrzyłem właśnie UMC, gościu miał tego "na laski" - tylko nie kojarzyłem 6538 i pytam co to za cudo, facet mówi że "do Pegasusa". Ciekawe rzeczy dało się w czasach świetności giełdy tam znaleźć :)
-profil nieaktywny-

Offline siudym

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 29
Re: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #77 dnia: 08 Sierpnia 2017, 11:42 »
W koncu udalo mi sie ogarnac kod przeciwnikow, ktorzy biegaja za bohaterem. Juz mialem dosc bo byly ciagle problemy z kolizja przeciwnikow miedzy soba, ale udalo sie.

https://www.youtube.com/watch?v=Xr4ZIYmKVWM

Czasem obiekty znikaja, ale to wina ograniczen NES'owej grafiki - jak za duzo obiektow na jednej lini horyzontalnej to te o mniejszym priorytecie znikaja (wprawdzie filmik zgrany z emu, gdzie te ograniczenie wylaczone w czasie emulacji, ale widze tez potrafi zniknac).



Offline dhg

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 459
  • god, root, i don't see any difference...
Re: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #78 dnia: 13 Sierpnia 2017, 08:22 »
[...]
Co do grania w hacki to chyba jakis SD cart ala te:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3326538.html
http://krikzz.com/store/home/32-everdrive-n8-famicom.html

Bo same devcarty kiepska sprawa - sa mocno ograniczone do danego mappera. A karty SD odpalaja ich sporo.

Zdaje sobię sprawę że devcart zrobiony z "oryginalnego" karta będzie ograniczony do jednego mappera, ale zabawki pokroju everdrive czy krzysiocart póki co są poza moim zasięgiem.

Wracając do devkitu to TEN wynalazek Krzysia wydaje się idealny do testowania gier homebrew i ich zachowania dla pal i ntsc

10?"DHG
20GOTO10
RUN

Offline siudym

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 29
Re: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #79 dnia: 14 Sierpnia 2017, 01:11 »
Przy bardzo skomplikowanych projektach PAL to moze sie przydac. Jednak ogolnie roznice nie sa tak wielkie - przynajmniej nie spotkalem sie nigdzie w dzisiejszych homebrew aby byly roznice w odpalaniu ich na PAL/NTSC. Ogolnie dzis ogranicza sie do wyswietlania lub niewyswietlania gornych/dolnych 8pixeli obrazu (pal 240p, ntsc 224p). Zreszta dawniej problem byl raczej w odpalaniu gier PAL na NTSC, natomiast NTSC na PAL zazwyczaj bylo ok. PAL ma nieco wiecej "czasu" dla programisty (czas przerwania VBLANK/NMI) niz NTSC, wiec jesli cos bylo w NTSC to zazwyczaj na PAL bylo ok. Ale juz kod zoptymalizowany w PAL i odpalony na NTSC sprawial problemy. Dzis raczej kod pisze sie pod NTSC. :)

KrzysioCart widze na allegro za 249zl.

Ja teraz zakupilem za grosze kilka brakujacych mapperow. Wczesniej mialem NROM, UNROM do 256KB i MMC1 z CHRAM do 512KB. Kupilem MMC1 PRG+CHR, MMC3 PRG+CHR i MMC3 PRG+CHRAM. To taka zdecydowana wiekszosc pupularnych gier. W sumie zbytnio nie chce mi sie juz bawic w przerabianie, glownie zalezy mi na UNROM-256 bo jego uzywam programujac :)
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia 2017, 01:17 wysłana przez siudym »

Offline siudym

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 29
Re: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #80 dnia: 10 Października 2017, 19:34 »
Micro Knight 4 praktycznie ukonczony, jedynie trzeba by potestowac calosc dokladnie. 16 monet do zebrania aby ukonczyc gre.

https://www.dropbox.com/s/1me3q9xlbr3nni1/micro_knight_4_v0.9.9.nes?dl=0


Offline siudym

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 29
Re: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #81 dnia: 02 Grudnia 2017, 15:00 »
Dwa nowe projekty. Wzorowane na Bomberman/Dynablaster oraz Pac-Man. Grafika i muzyka tymczasowe, skupiam sie na kodzie a potem zobaczymy z oprawa.
Maja linki do plikow ROM w opisie (linki maja nowsze wersje niz na filmach btw).

https://www.youtube.com/watch?v=wUgqEbaAWwM

https://www.youtube.com/watch?v=xin4eH7Bf4A

I dwie inne jeszcze gry wczesniejsze:
https://www.youtube.com/watch?v=6vRymmRhPPo
https://www.youtube.com/watch?v=LlZI4XYxdfw

Zastanawiam sie nad pisaniem czegos pod C64 lub Atari 8-bit. Niestety nie wiem czym i jak ugryzc temat, wiec jakies info od zera mile widziane. Jaki kompilator, jaki soft do msx/gfx itd itd.


Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Re: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #82 dnia: 02 Grudnia 2017, 19:49 »
Codebase64.org
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Joker

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 2
Re: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #83 dnia: 03 Grudnia 2017, 02:24 »
Siudym myślę, że sporo się dowiesz na forum Lemon64 w 'games', 'gamedev' np. ja ostatnio sporo się dowiedziałem o fizyce poruszania postaci, przedmiotów itd. itp.

jako edytor kodu dobry będzie 'C64 studio'
do map levelów 'Charpad', 'Vchar64'
do postaci i przedmiotów 'Spritepad'

Offline siudym

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 29
Re: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #84 dnia: 19 Kwietnia 2018, 13:21 »
Jakos ciezko mi sie zebrac, ale w koncu musze sprobowac :) I tak domyslam sie, ze narzedzia do tworzenia czegos na C64 sa duzo lepsze niz na NES. W koncu to niewyobrazalnie wieksza scena. No i tez chcialbym sprobowac cos na male atari.

Wczoraj nieco wrocilem do NESASM i taki spontaniczny twor:

Jaka gra sie wzorowalem chyba kazdy wie :)

https://dl.dropboxusercontent.com/s/pc95stsdc03h5u4/cybroitek_demo.nes


Offline siudym

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #85 dnia: 28 Stycznia 2021, 13:55 »
Niestety nie udało mi się jeszcze spróbować wyskrobać coś na C64, ale zauważyłem, że Jelcynek z kanału Jaskinia Prawiczka rozpoczął jakiś ciekawy projekt na C64 w ASM, który solidnie naświetli ten temat. :)

A to trzy projekty na NES mojego autorstwa, stylizowane na gry z C64/Atari, mocno wczesne wersje, proby podrobienia mechanik tych gier (oczywiscie kopia "na oko" po swojemu rozgryzione mechaniki). Wszystko na raty w wolnym czasie, a jest to strasznie wszystko "czasożerne" :

"Kapitan Sowa" - taki miszmasz Keystone Kapers i Montezuma's Revenge.

https://www.youtube.com/watch?v=eXdPLyfyFg0



Keystone Kapers - gra ma proste mechaniki, powinna sie udac kopia:

https://www.youtube.com/watch?v=9zztsFbHTX0



Oraz Jet Set Willy:

https://www.youtube.com/watch?v=1-rR4yDwAa4




Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Odp: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #86 dnia: 28 Stycznia 2021, 16:31 »
Bajer, w jakim jezyku i jakim IDE dzialasz?
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline siudym

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #87 dnia: 28 Stycznia 2021, 18:11 »
Asembler 6502. Sam asembler to NESASM3 bez GUI wiec caly kod w notepad potem kompilowany plikiem .bat.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Odp: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #88 dnia: 01 Lutego 2021, 16:45 »
Jak sie czlowiek przyzwyczaic do programowania wysokopoziomegowego z debuggerem na poziomie kodu zrodloweo w JAVA itp itd, to taki lovlewvel boli :P zarzuc wiecej prosze :)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline siudym

  • Level 1
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Onet o Pegazusie
« Odpowiedź #89 dnia: 05 Lutego 2021, 19:33 »
Wiekszosc mam na kanale YT, pliki ROM w opisach zazwyczaj. Ja akurat nie mam doswiadczenia z jezykami wysokiego poziomu, wiec nie mam porownania :) Jedynie kiedys w latach 90'tych nieco AMOS na Amidze, ale niczego fajnego nie zrobilem wtedy.

Dwa ciekawsze ostatnie moje projekty na NES to:

"Kazik i tajemnicza świątynia"
https://www.youtube.com/watch?v=IcxG0DkihpQ

"Kuku-Ruku"
https://www.youtube.com/watch?v=Vw2JcSjE_Ts