Większość gier korzysta tylko z jednego portu joysticka. Z reguły jest to port 2. Port 1 przydaje się przy grach na 2 graczy.
Gry w normalu zajmują więcej miejsca niż w turbo. Składanki wydawane w polsce są wszystkie nagrane w turbo. Jednak dla osób nie posiadających kartdridża (jak w BlackBox w którym zapisany jest system turbo dla magnetofonu), na tych składankach na samym początku zapisany jest w normalu (ładowany przez LOAD) program TURBO ROM czy też ABC Turbo. Jest to też rozwiązanie dla niektórych gier, które nie lubią kartrdridża (jak np. Montezuma Revenge), wyciągamy wtedy kartdridż, ładujemy TURBO ROM, przewijamy kasetę do Montezuma Revenge i ładujemy grę.
W normalu zapisane też były originalne gry, w Polsce wydawane przez firmy L.K. Avalon czy też TIMSOFT. Wtedy na taśmie mieści się jedna gra (gwoli ścisłości jest ona nagrana na taśmie kilka razy, aby zmniejszyć ryzyko utraty programu, gdy np. taśma zagnie się w jakimś momencie.
A tak naprawdę dla tych oryginalnych gier metoda była następująca: na początku występował krótki loader w normalu zawierający własne turbo, a poźniej właściwa gra nagrana w turbo. Wszystko to odbywało się niezauważalnie dla użytkownika i gra uruchamiała się automatycznie (nie trzeba wpisywać RUN). System turbo wyparł zapis w normalu ponieważ jak sugeruje nazwa był o wiele szybszy i umożliwiał zapis o wiele więcej danych na taśmie. Kto chciałby czekać na wczytanie gry 0.5 godziny ?
Zresztą możesz zrobić eksperyment. Wczytaj program z taśmy za pomocą <-L i zamiast go uruchamiać zapisz na czystej kasecie za pomocą SAVE\'\',1 albo SAVE\'NAZWA\',1 (1 oznnacza nr urządzenia w tym wypadku magnetofon, 8 to stacja dyskietek). Będzie trwało to bardzo długo i zajmie dużo taśmy. Aby zapisać program w turbo użyj zamiast SAVE polecenia <-S