Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk  (Przeczytany 2064 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

chateau

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #30 dnia: 15 Listopada 2007, 20:28 »
 tu  jest  o  wersjach  directx:  http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX\' target=_blank>http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX
   
  \'DirectX  9.0c  -  bimonthly  updates\'-  wszystkie  maja  oznaczenie  4.09.00.0904  co  nie  znaczy  ze  to  te  same  wersje.  jesli  masz  xp  sp2  i  nie  instalowales  nowszego  dx  to  masz  wersje  9.0c  ale  z  sierpnia  2004.  od  tego  czasu  wyszlo  wiele  nowszych  wersji.  
   
  w  kwestii  palety  zostalo  to  wyjasnione  w  artykule:  
   
  \'Please  note  however,  that  monitors/tv`s  also  do  clipping  (out  of  gamut  colors),  when  saturation,  brightness  or  contrast  is  set  too  high.  Really  every  C64-User  has  set-up  his  monitor/tv  in  a  different  way.  Most  people  I  personally  know  have  set  up  their  equipment  to  show  a  normalized  palette  though,  because  I  think  that  this  looks  the  best  to  the  eye.  This  is  a  matter  of  taste.  If  you  want  a  more  saturated  palette  or  higher  brightness/contrast,  you`ll  have  to  calculate  with  greater  values  (before  gamma-correction  --  more  on  this  later).  The  palette  I`m  calculating  here  is  normalized  in  every  aspect  (brightness,  contrast  and  saturation)  and  this  is  also  the  way  I  have  set  up  my  original  C64  with  its  1084-monitor.\'  
   
  podsumowujac  kolory  jakie  widzimy  na  ekranie  telewizora  zaleza  od  ustawien  nasycenia,  jasnosci  i  kontrastu  w  tv.  paleta  ktora  jest  opracowana  w  tym  artukule-  uzyta  w  hoxs64  i  w  vice  jako  external  palette  \'vice\'-  jest  oparta  na  srednich  wartosciach  powyzszych.  to  oznacza  ze  jesli  na  oryginalnym  monitorze  commodore  ustawimy  srednia  jasnosc,  sredni  kontrast  i  srednie  nasycenie  kolorow  to  efekt  jaki  otrzymamy  powinien  byc  bliski  temu  co  widac  w  hoxs64  albo  w  vice  z  paleta  \'vice\'.  niebieski  generowany  przez  c64  to  nie  0,0,255  co  zreszta  zostalo  zmierzone  i  przedstawione  w  artykule.  
   
  opoznienia  0,1sekundy  na  c64  nie  ma  bo  wynika  on  z  buforowania  dzwiekow  przez  karte  dzwiekowa  w  pececie.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #31 dnia: 16 Listopada 2007, 23:08 »
 opoznienie  wynika  w  vice  glownie  z  buforowania  wewnetrznego  biblioteki  resid  ;-)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

chateau

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #32 dnia: 16 Listopada 2007, 23:35 »
 z  tego  co  pobieznie  patrzylem  buforowanie  jest  robione  poza  residem  w  \\src\\sound.c  (  wypelnianie  sprzetowego  bufora  jest  w  procedurze  ,,fill  up  the  sound  hardware  buffer\'  ).  chociaz  nie  analizowalem  tego  dokladnie  wiec  moge  sie  mylic  :)

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #33 dnia: 17 Listopada 2007, 14:15 »
 a  co  jesli  nie  ma  hardware  buffer?  :)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

chateau

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #34 dnia: 17 Listopada 2007, 15:04 »
 a  to  jeszcze  takie  istnieja?  :)  idea  buforowania  dzwieku  w  podrecznej  pamieci  karty  jest  pewnie  tak  stara  jak  karty  dzwiekowe,  chyba  nawet  gravis  ultra  sound  to  obslugiwal?  niektore  zintegrowane  karty  dzwiekowe  nie  mialy  bufora  sprzetowego  ale  w  takim  wypadku  symulowany  byl  bufor  programowy  poprzez  sterowniki  choc  nie  bylo  to  zbyt  efektywnym  rozwiazaniem.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #35 dnia: 17 Listopada 2007, 21:18 »
 no  to  sobie  poczytaj  o  pierwszych  soundblasterach  ;-)  
   
  naprawde  sprzetowe  wsparcie  dzwieku  pojawilo  sie  zdecydowanie  pozniej.  nie  jestem  w  stanie  wskazac  pierwszej  karty  ktora  naprawde  to  potrafi,  ale  wydaje  mi  sie  ze  SB128  byl  jedna  z  pierwszych.    
   
  gravis  ultrasound  natoamist  mial  swoja  pamiec  w  innym  celu  (zastanow  sie  np  dlaczego  kiedys  bylo  wiele  dem  ktore  moduly  potrafily  odtwarzac  tylko  i  wylacznie  przy  obecnosci  GUS)
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #36 dnia: 21 Listopada 2007, 15:31 »
 Chateau:  ołki  w  miarę  rozumiem.  Troszkę  tak  skrótowo  czytałem  ten  artykuł  o  kolorach  w  oryginalnym  C64.  I  faktycznie  zdziwił  mnie  bardzo,  że  kolory  nie  były  czyste  w  swej  idei  RGB.  To  dla  mnie  nienormalne,  żeby  mieszać,  wygaszać  kolory,  które  z  nazwy  powinny  być  czyste.  Tym  bardziej  dziwne,  że,  jak  już  pisałem,  na  moim  C64  niegdyś  podłączanym  do  nie  jednego  telewizora,  ZAWSZE  generował  bardzo  intensywne  kolory.  Ale  póki  co  mniejsza  z  tym,  ciekaw  tylko  jestem  wobec  tego,  czy  w  ogóle  jest  szansa  w  jakiejkolwiek  wersji  Hoxs  na  włączenie  tej  zewnętrznej  palety  dla  ukazania  czystych  barw?  Natomiast  napisałeś  niejasno  odnośnie  tego  opóźnienia  dźwięku,  że  nie  ma  go  na  C64,  bo  wynika  ono  z  buforowania  dźwięku  przez  kartę...  To  tak  jakby  sprzeczne,  że  jest  nie  ma  go,  ale  jest,  bo  wynika  z  karty  dźwiękowej,  którą  ma  Commodore  :)  No  ale  rozumiem,  że  to  taki  skrót  myślowy,  żew  oryginalnym  C64  tego  nie  ma,  natomiast  jest  tylko  w  PCecie  z  powodu  kart  dź.  które  on  obsługuje  tak?  I  naprawdę  nie  ma  możliwości,  by  je  zlikwidować  w  emulatorze  Vice  skoro  niby  tego  nie  ma  w  Hoxs??  Może  jakaś  nowsza  wersja  to  uwzględni,  bo  aż  wierzyć  mi  się  nie  chce,  że  na  super  szybkim  komputerze  jest  taki  problem  z  tą  nędzną  0,1  sekundy  dźwięku  emulacji  komputera  sprzed  20  lat.  To  bardzo  dziwne.  Chyba  trochę  mało  ci  komputerowcy  się  nagłowili  do  tej  pory.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #37 dnia: 21 Listopada 2007, 22:10 »
 SID  sklada  sie  z  czesci  analogowej  oraz  cyfrowej,  gdybys  uzywal  kiedykolwiek  symulatora  obwodow  elektronicznych  na  PC  to  wiedzialbys  jak  wolna  jest  analogowa  symulacja  nawet  dla  prostych  obwodow  jesli  jest  dokladna  :)  
   
   
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

chipTracker

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #38 dnia: 02 Grudnia 2007, 22:04 »
 No  nie  całkowicie  tak  wolno.  Na  przykład  na  AMD  ATHLON  2400+  chodziło  mi  rzeczywiście  wolno,  a  na  286  chyba  100  razy  szybciej  !  To  zależy  od  struktury  procesora  i  chipseta.  C64  miał  zupełnie  inną  budowę  niż  teraźniejsze  komputery  i  286  było  bardziej  zbliżone  technologicznie        
    niż  athlon  2400+.  W  każdym  razie  moja  teoria  czasem  mija  się  z  prawdą  ,  ale  najczęściej  działa.

chateau

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #39 dnia: 02 Grudnia 2007, 22:19 »
 moglbys  troche  rozwinac  ten  temat  ?  o  jakie  elementy  procesora  konkretnie  chodzi  ?  o  ile  wiem  286  i  obecne  procesory  nadal  maja  wspolny  mianownik  w  postaci  instrukcji  x86  i  to  raczej  nowym  procesorom  blizej  do  architektury  286  niz  C64.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #40 dnia: 03 Grudnia 2007, 17:52 »
 chiptracker,  co  Ci  szybciej  chodzi?  
   
  ---  
   
  a  co  do  intelowskiej  architektury  :  od  i486  w  gore  proce  intela  sa  wewnetrzenie  RISC  a  na  zewnatrz  jest  tylko  \'interface\'  CISC  
   
  natomiast  286  i  6502  czy  65816  nie  maja  wiele  wspolnego,  gdyz  architektura  motoroli  miala  inne  (lepsze)  zalozenia  niz  intelowska  -  notabene  motorola  68000/68008  byla  sporo  sporo  lepszym  procesorem  niz  8086/8088  (przede  wszystkim  w  motorolkach  rejestry  sa  ogolnego  przeznaczenia  a  w  procach  intela  do  286  wlacznie  wiele  rejestrow  ma  z  gory  ustalone  przeznaczenie,  co  czyni  programowanie  ich  niepotrzebnie  abstrakcyjnym  i  niewydajnym  -  przykladowo  mikrokontroler  ATMEGA8  bedacy  typowym  RISCiem  ma  32  rejestry  ogolnego  przeznaczenia  podczas  gdy  8086  ma  ich  zdecydowanie  mniej  i  sa  konkretnego  przeznaczeni  zwykle  (a-aku,b-baza,c-licznik,d,si/di-indexowe  +  4  segmentowe).  wprawdzie  nie  podaje  tu  wielu  konkretow  -  odsylam  do  wikipedii.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

chipTracker

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #41 dnia: 03 Grudnia 2007, 18:50 »
 Wiem,  że  możesz  to  zrozumieć  nie  do  końca.    
  Otóż  c64  ma  8  bitowy  procesor.  286,  o  ile  pamiętam  (moja  wersja)  miał  16.  A  ten  athlon  64  bity.  Więc  to  dość  duża  różnica.    
  Zresztą  nie  wiem  dokładnie,  ale  coś  tak  pomiędzy.  A,  chateau,  razem  z  raf-vte  odsyłamy  cię  do  Wikipedii.  \'\'  

chipTracker

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #42 dnia: 03 Grudnia 2007, 18:53 »
 Chodzi  mi  o  to,  że  286  do  6502  jest  bardziej  kompatybilny  niż  np.ten  athlon.  Mają  dość  podobne  specyfikacje,  nie  mówiąc      
  już  o  procesorze  Motoroli.  
  ---------------------------------------- --------  
  P.S    Może  wrócę  do  tego  tematu  
   
      \'\'  

chipTracker

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #43 dnia: 03 Grudnia 2007, 18:55 »
 Zresztą,  ja  się  nie  znam  na  procesorach.  Jedyne  co  dobrze  robię  na  c64  to  robie  jakieś  tracki  (kończe  10).

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #44 dnia: 04 Grudnia 2007, 12:44 »
 ChipTracker  ma  świętą  rację,  co  więcej  -zlutowałem  w  ten  sposób  8  procesorów  6510  ze  sobą  i  uzyskałem  super  wydajny  procesor  64-bitowy  (ale  jeszcze  kilka  dolutuję).  Zainstalowałbym  Vistę,  ale  nie  mogę  znaleźć  emulatora  pc-ta,  na  c64  -  ChipTracker  może  masz?