Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk  (Przeczytany 2036 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Listopada 2007, 18:23 »
 Chateau  zaskoczyłeś  mnie,  że  taki  mało  znany  emulator  sobie  istnieje  i,  że  niby  jest  w  dodatku  taki  dobry  hmm...  Jak  dotychczas,  obserwując  troszkę  świat  emulacji  C64,  widzę,  że  najczęściej  ludzie  używają  CCS64  albo  właśnie  Vice,  ale  o  Hoxs64  nie  słyszałem.  Nie  mam  nic  przeciwko  niemu,  ale  pod  jednym  warunkiem,  że  rzeczywiście  wszystkie  gierki  uruchamia  prawidłowo.  Poza  tym  pytanie,  czy  da  się  go  gdzieś  znaleźć.  Później  sprawdzę,  może  w  Google  wyszukać,  chyba,  że  masz  gotowy  link.  Dzięki  za  tę  informację,  przyda  się,  no  i  te  wszystkie  ustawienia,  żeby  nie  uczyć  się  obsługi  programu  kilka  godzin.  Ale  dziwne,  że  on  ma  takie  wymagania  sprzętowe.  Poza  tym  ja  nie  chcę  wykorzystywać  za  często  na  maxa  tego  procesora,  bo  po  co  ma  się  grzać  i  więcej  prądu  doić  :-)  No  ale  jak  trzeba  to  trzeba.  Jak  przetestuję  dam  znać.

chateau

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Listopada 2007, 19:07 »
 www.hoxs64.com  
   
  emulator  uruchamia  prawidlowo  wszystkie  gierki.  ludzie  uzywaja  ccs64  i  vice  bo  to  proste  w  obsludze  emulatory  z  wieloma  udogodnieniami  i  malymi  wymaganiami  sprzetowymi.  
   
  jezeli  chodzi  o  te  wymagania  sprzetowe  to  polega  to  na  tym,  ze  ccs  czy  vice  stosuja  wiele  uproszczen  zeby  dzialaly  szybciej,  chocby  sprajty  w  vice  i  ccs64  aktualizowane  sa  co  wyswietlana  linie  a  w  hoxs64  kazda  koordynata  sprajtow  jest  aktualizowana  co  cykl  (  985248  razy  na  sekunde  )  czyli  tak  jak  to  robi  prawdziwy  C64.  podobnie  jest  z  sidem,  zalozmy  ze  mamy  w  pececie  probkowanie  dzwieku  44100hz  czyli  44100  razy  na  sekunde.  ale  tu  pojawia  sie  problem  bo  sid  jest  aktualizowany  z  predkoscia  procesora  c64  czyli  mamy  985248  probek  na  sekunde.  no  i  jest  do  wyboru:-  albo  wywalic  czesc  probek  i  skrajne  czestotliwosci  w  pasmie  beda  brzmialy  niepoprawnie  (  w  Hoxs64  to  jest  to  jako  opcja  down  sampling  ),  albo  uzyc  poprawnego  algorytmu  (  resampling  w  hoxs64  )  ktory  wiaze  sie  z  mnozeniem  przez  1225  i  dzieleniem  przez  27368.  liczby  sa  duze  i  zapotrzebowanie  na  pamiec  cache  cpu  rosnie  ale  to  jedyna  w  100%  poprawna  metoda  rekonstrukcji  dzwieku  z  C64.  slowem  nie  da  sie  uzyskac  idealnej  emulacji  C64  bez  angazowania  sporej  mocy  procesora.

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Listopada 2007, 19:20 »
 Chateau  ech  wymiękam  po  tym  opisie  :-)  Z  tego  co  piszesz  to  faktycznie  to  wszystko  bardzo  zaawansowane.  Rozumiem  z  tego  mniej  więcej  połowę,  bo  przyznaję,  na  kompach  się  znam  średnio,  te  pojęcia,  które  wymieniasz,  rozumiem,  tylko  te  obliczenia  matematyczne  to  już  za  wiele.  Na  razie  co  innego  robię,  ale  w  krótkim  czasie  ściągnę  tego  Hoxsa  i  pobawię  się.  Miejmy  nadzieję,  że  faktycznie  dobrze  się  sprawi.

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Listopada 2007, 19:35 »
 Chateau:  
  Jedna  rzecz  mi  się  tylko  nie  zgadza.  Twierdzisz,  że  częstotliwość  próbkowania  SID  na  oryginalnym  Commodore  jest  równa  szybkości  procesora  i  że  jest  to  985248  razy  na  sekundę,  tymczasem  z  tego,  co  pamiętam,  to  komputer  ten  miał  procesor  chyba  2  MHz  ?  (może  się  niewiele  pomyliłem).  Wtedy  próbkowanie  byłoby  2  MHz/sek.?  To  też  wydaje  się  niemożliwe,  skoro  dzisiejsza  jakość  muzyki  na  wysokim  poziomie  zadowala  się  tylko  44  KHz,  a  nie  MHz.  Chyba,  że  jeszcze  o  czyś  nie  wiem.

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Listopada 2007, 20:02 »
 Kierchu,  zanim  zaczniesz  tak  filozofowac  moze  najpierw  poczyaj  jak  to  wszystko  dziala...  
   
  t64  to  tasmy  -  wiele  gier  na  tasmach  zostalo  zafreezowanych  z  dysku  wiec  jest  np  jeden  poziom  i  potem  juz  sie  nic  nie  doladuje  -  bo  nie  ma  z  czego.  
   
  gry  dyskowe  doladowuja  dane  w  trakcie  (te  nie  jednoplikowe  oczywiscie)    i  czesto  uzywaja  specjalnych  loaderow  wykonywach  (takze)  przez  stacje  dyskow  ,  wiec  prawdziwa  emulacja  musi  byc  wlaczona  aby  gra  sie  ladowala  do  konca.  
   
  co  do  hoxs64  -  ten  emulator  jest  raczej  niezbyt  zoptymalizowany,  skoro  wymaga  tak  potwornej  mocy  procesora  a  nie  oferuje  wzgledem  vice  niczego  szczegolnie  ciekawego  (chociaz  przyznac  musze  ze  ta  emulacja  SIDa  jest  ciekawa,  poki  co  emulowany  jest  tyko  8580).  
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Listopada 2007, 20:11 »
 No  się  wtrące...  bo  zaczyna  się  tu  robić  science-fiction.    
  Chateau:  co  Ty  za  banialuki  wypisujesz?  Jakie  odświeżanie  50,125  ramek  na  sekundę?!  Przecież  Twój  PC,  a  właściwie  monitor  nie  obsłuży  więcej  niż  200  wyświetleń  na  sekundę  (jak  dobry),  zresztą  na  cholerę  komuś  takie  odświeżanie.  C64  też  nie  odświeża  pozycji  sprite`ów  co  cykl,  chyba  musiałby  mieć  wydajność  VIC-a  na  poziomie  geforce  2.  Tobie  się  chyba  pomyliło  z  trybem  przyspieszania  emulacji  (warp).  Z  dźwiękiem  podobna  sprawa.  Procesor  C64  miał  w  przybliżeniu  1MHz  (wersje  pal  nawet  mniej)  i  oczywiście  nie  było  mowy  o  żadnym  próbkowaniu  w  obecnym  tego  słowa  znaczeniu.  SID  to  generator,  a  nie  WAVETABLE,  on  sam  tworzy  dźwięki,  a  nie  korzysta  z  próbek  (ang.  sampli).    
  Co  do  Hoxa  to  jakbyś  Kierchu  spojrzał  na      3-ciego  newsa  tu  z  strony  głównej,  to  masz  nawet  linka.  Jest  ciekawą  alternatywą,  ale  jeszcze  raczkuje.  Nie  można  podłączać  w  nim  cartridge  i  całej  masy  urządzeń  do  poprawnej  pracy  niektórych  programów.  

chateau

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #21 dnia: 07 Listopada 2007, 22:20 »
 Skull:  c64  generuje  ramek/sek.  dokladnie  50  i  125  tysięcznych.  985248  cykli  podziel  przez  63  cykle  *  312  linii.  co  wychodzi?  
   
  co  do  odswiezania  spritow  to  oczywiscie  ze  nie  robi  tego  co  cykl?!  chodzi  o  to  ze  c64  ma  w  kazdym  cyklu  aktualne  dane  o  sprajcie.  jezeli  w  obrebie  linii  zmienisz  parametry  sprajtu  to  w  cyklach  nastepujacych  po  tej  zmianie  sprajt  bedzie  mial  nowe  koordynaty  a  vice  i  ccs  aktualizuja  te  wartosci  tylko  raz  na  linie,  wdodatku  biorac  wartosci  z  jednego  scisle  okreslonego  cyklu.  zreszta  nie  tylko  sprajty,  znalazlem  fajny  przyklad  szperajac  w  sieci:  
   
  .C:c000      78                  SEI  
  .C:c001      A9  1F            LDA  #$1F  
  .C:c003      8D  18  D0      STA  $D018  
  .C:c006      A2  00            LDX  #$00  
  .C:c008      8A                  TXA  
  .C:c009      9D  00  04      STA  $0400,X  
  .C:c00c      E8                  INX  
  .C:c00d      D0  FA            BNE  $C009  
  .C:c00f      AD  01  38      LDA  $3801  
  .C:c012      49  FF            EOR  #$FF  
  .C:c014      8D  01  38      STA  $3801  
  .C:c017      EA                  NOP  
  .C:c018      EA                  NOP  
  .C:c019      4C  0F  C0      JMP  $C00F  
   
  uruchom  na  ccs,  hoxs  i  vice,  potem  na  prawdziwym  c64  i  porownaj  ktory  to  dobrze  emuluje  :)  
   
  c64  ma  dokładnie  0,985248  mhz.  masz  racje  z  tym  probkowaniem,  zle  sie  wyrazilem,  chodzi  o  to  ze  sid  jest  taktowany  z  predkoscia  procesora  c64.  teraz  generujac  dzwiek  na  pececie  mozna  zastosowac  dwa  podejscia:  taktowanie  z  wyjsciowa  czestotliwoscia  dzwieku,  albo  taktowanie  =  predkosci  procesora  C64.  w  tym  pierwszym  przypadku  brany  jest  co  22  sampl  czego  efektem  jest  czesciowa  utrata  informacji  o  wysokich  czestotliwosciach.  przeczytaj  dokumenty  do  resid,  tam  to  jest  wszystko  dokladnie  opisane  ja  nie  mam  daru  do  tlumaczenia.  
   
  nie  zgadzam  sie  ze  stwierdzeniem  ze  hoxs64  raczkuje  bo  nie  obsluguje  kartridzy  i  innych  *opcjonalnych*  urzadzen.  hoxs64  ma  zdecydowanie  najbardziej  zaawansowana  emulacje  wnetrza  nowego  c64  -szczegolnie  vic-II  i  MOS8580  sa  emulowane  lepiej  niz  w  ccs64  i  vice  ktore  sa  przeciez  tworzone  duzo  dluzej  (ccs  od  poczatku  lat  90tych).

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #22 dnia: 07 Listopada 2007, 23:17 »
 Sorry  chateau,  trochę  mnie  poniosło  bo  potraktowałem  to  50,125  jako  50  tysięcy  parę.  Wszystko  ok.  Sprawdziłem  efekt  i  rzeczywiście  na  każdym  z  tych  emu  zachowuje  się  inaczej.  
  Zauważyłem  już  wcześniej,  że  Hoxs  najwierniej  odzwierciedla  efekty  w  porównaniu  do  oryginału,  ale  nie  jest  też  doskonały.    
  Niestety  jak  na  razie  ma  dla  mnie  wartość  biernego  widoku-  ponieważ  koduję  korzystając  z  pc  i  korzystam  z  emulatorów,  nie  ma  on  dla  mnie  wartości  funkcjonalnych.  
  Brak  tu  nawet  prostego  monitora,  debuggera,  kart  rozszerzeń  pamięci,  myszki,  obsługuje  tylko  jeden  typ  stacji  (szczęście,  że  to  1541),  zapisu  i  odczytu  stanu  itd  itp.  Oczywiście  wierzę    ,  że  wkrótce  będzie  o  to  wzbogacony  (a  ostatnio  dość  często  wychodzą  nowe  release    \'\'  )  i  wtedy  z  przyjemnością  się  na  niego  przerzucę  (but  not  yet  ;-).  
  Co  do  sprite,  to  zdaje  się  że  oryginalny  c64  właśnie  poświęca  czas  też  tylko  raz  na  linię  (2  cykle)  dla  jednego  sprite,  więc  tu  działanie  vica  i  ccs  jest  w  pełni  uzasadnione,  a  jak  jest  inaczej  to  jestem  w  szoku  bo  przez  tyle  lat  uważano,  że  nie  można  mnożyć  sprite  w  poziomej  linii      \'\'    
   
  Cieszę  się  jednak,  że  można  tu  z  kimś  porozmawiać  nie  tylko  o  ustawianiu  głowicy  w  magnetofonie.  Pozdro  
     
  ps.  A  widziałeś  tryb  borders-debug  w  vice  1.22  ?  
   

chateau

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Listopada 2007, 14:18 »
 jednak  dzialanie  takie  (sprajty  aktualizowane  co  linie)  nie  jest  uzasadnione  co  nawet  potwierdzaja  autorzy  vice-  http://www.viceteam.org/plain/TODO\' target=_blank>http://www.viceteam.org/plain/TODO (  todo:  \'cycle  exact  sprite  emulation\'  ).  z  bardzo  starego  hoxs  wygrzebalem  cos  takiego:  
   
  Known  incompatibilities  as  of  date  
  1)  Sprites  are  handled  on  a  line  basis.  The  colour,  X  position  and  X-expansion  of  a  sprite  are  taken  from  values  present  in  cycle  58  of  the  raster  line.  
   
  czyli  na  pewno  w  obrebie  linii  mozna  zmieniac  kolor,  koordynate  x  i  rozszerzenie  w  poziomie.  w  emufuxxor  sprawdzano  kolizje  sprajt-sprajt,  takze  $d01e  tez  musi  byc  w  emulatorze  aktualizowany  co  cykl.  
   
  co  do  funkcjonalnosci  hoxs64  to  faktycznie  nie  jest  on  tak  dobrze  wyposazony  jak  vice  i  ccs,  tu  sie  nie  sprzeczam,  twierdze  jedynie  ze  hoxs64  najlepiej  emuluje  c64.  debuger  wbrew  temu  co  napisales  jest,  umozliwia  on  miedzy  innymi  skoki  o  1  ramke  wprzod  (funkcja  ktora  zostala  wprowadzona  dopiero  w  vice  1.22)  a  z  tego  co  czytalem  sa  plany  zeby  umozliwic  przeskakiwanie  o  1  cykl  procesora  :)  
   
  tryb  debug  w  vice  jest  ciekawy  choc  na  razie  nie  do  konca  sprawny  poniewaz  autor  nie  uwzglednil  ze  ilosc  wyswietlanych  pikseli  (x,y)  jest  uzyta  do  kalkulacji  innych  wartosci  w  emulatorze.  nie  wiem  tez  dokladnie  w  jaki  sposob  mialby  sie  on  przydac  skoro  zaden  monitor,  nawet  oryginalny  Commodore  nie  jest  w  stanie  wyswietlic  tylu  pikseli.  no  chyba  ze  z  czystej  ciekawosci  zeby  zobaczyc  co  sie  dzieje  tam  gdzie  nie  widac  :)

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Listopada 2007, 14:16 »
 Kurczę  no  i  mam  nieprzewidziany  problem  :(  Mianowicie  ściągnąłem  emulator  Hoxs64,  rozpakowałem  pliczek  do  jednego  katalogu,  który  zajmuje  ok.  500  KB  i  uruchamiam  Hoxs64.exe  i...  wyskakuje  piękny,  biały  krzyżyk  na  czerwonym  kółku  z  komunikatem:  
  \'Uruchomienie  tej  aplikacji  nie  powiodło  się,  ponieważ  nie  znaleziono  d3dx9_31.dll.  Ponowne  zainstalowanie  aplikacji  może  naprawić  ten  problem.  
  No  co  za  bzdura!  Mam  nowy  komputer,  zainstalowany  DirectX  9  i  nie  wiem  o  co  mu  chodzi  więcej...  Chyba,  że  trzeba  wersję  instalacyjną  Hoxs`a  ściągnąć,  ale  takiej  nie  ma  na  ich  stronie.  Z  góry  dzięki  za  jakąś  pomoc.

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Listopada 2007, 14:20 »
 Hmm...  ale  wersja  pod  Dirext7  od  razu  się  uruchomiła.  Nic  z  tego  nie  rozumiem,  proszę  żeby  ktoś  wytłumaczył.

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Listopada 2007, 14:43 »
 Chateau:  a  teraz  o  ustawieniach  Hoxs`a  (emulacja).  Po  pierwsze:  Poleciłeś  mi  abym  w  Pixel  Doubler  miał  włączone  DX  Blit.  Może  to  kwestia  gustu,  ale  dla  mnie  to  jakaś  bzdura.  Jak  można  w  oryginalnym  Commodore64  dublować  piksele  i  przez  to  czynić  obraz  OBRZYDLIWIE  zamazanym?  Bo  dla  mnie  to  profanacja.  Piksele  muszą  być  kwadratowe  i  brzydkie,  tak  jak  w  oryginalnym  C64.  
  Po  drugie  i  NAJWAŻNIEJSZE,  z  przerażeniem  i  niedowierzaniem  stwierdzam,  że  nie  widzę  opcji  \'Use  external  palette\'  !!!  Mam  nadzieję,  że  jakimś  cudem  jeszcze  nie  odnalazłem  ustawień  video  w  Hoxs`ie,  ale  taka  opcja  gdzieś  jest?  Bo  to  już  absolutnie  niedopuszczalne,  żeby  emulator,  który  niby  tak  wiernie  naśladuje  Commodore64,  miał  takie  mdłe  kolory,  gdzie  niebieski  jest  fioletowy.  Vice  miał  taki  sam  efekt,  ale  gdy  się  zaznaczyło  \'use  external  palette\',  kolory  nabrały  oryginalnej  intensywności.  Jeśli  mi  powiesz,  że  w  Hoxs  nie  da  się  tego  ustawić  (a  widzę,  że  coś  tam  biedne  te  ustawienia  są,  oj  bardzo  biedne)  to  wybacz,  ale  to  jakiś  przykry  żart  :(  Bo  w  C64  kolory  były  bardzo  żywe,  chociaż  tylko  16  ich  było.  Ja  nie  mogę  tolerować  fioletowego  ekranu  startowego,  który  to  był  intensywnie  niebieski.  Bardzo  proszę,  powiedz  gdzie  są  te  ustawienia.  
  Albo  nie  zauważyłem  tej  opcji,  w  co  wątpię,  albo  może  mam  jakąś  starszą  wersję  (1.0.4.26)  albo  podziękujemy  temu  panu  Hoxs`owi  i  powracam  do  Vice,  gdzie  jest  to  przeklęte  opóźnienie  0,1  s.

chateau

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Listopada 2007, 16:36 »
 do  uruchomienia  wersji  dx9  potrzebny  jest  directx  9.0c  build  pazdziernik  2006  albo  nowszy.  jezeli  nie  instalowales  nowego  directx  po  zainstalowaniu  windowsa  to  na  pewno  masz  starsza  wersje.  na  wersji  9.0c  listopad  2007  (  http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&t=36&id=147\' target=_blank>http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&t=36&id=147 )  hoxs  dziala  u  mnie  bezproblemu.  warto  instalowac  najnowsze  buildy  bo  wydajnosc  aplikacji  directx  czesto  wzrasta  wraz  z  nowymi  wydaniami.  
   
  dx  blit:  kwestia  uznania,  na  analogowych  telewizorach  pal  piksele  są  rozmazane  a  juz  na  pewno  nie  sa  kwadratowe  :)  jezeli  wolisz  bloczki  to  lepsza  bedzie  opcja  pixel  doubler  cpu.  
   
  paleta:  te  \'mdle\'  kolory  w  Hoxs64  sa  dokladnie  takie  jak  generuje  je  c64.  paleta  zostala  oparta  na  obliczeniach  w  dokumencie  Philipa  Timmermanna:  http://www.pepto.de/projects/colorvic/\' target=_blank>http://www.pepto.de/projects/colorvic/
   
  kolory  c64  roznie  wygladaja  na  roznych  telewizorach  (roznie  tez  wygladaja  w  zaleznosci  od  ustawien  telewizora).  c64  mam  podlaczonego  do  32  calowego  lcd  i  kolory  wygladaja  bardzo  podobnie  jak  w  hoxs64.  
   
  jeszcze  co  do  koloru  pulpitu  to  nie  wiem  gdzie  tam  kolor  fioletowy,  przeciez  to  cos  pomiedzy  niebieskim  a  granatowym  :)

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #28 dnia: 15 Listopada 2007, 18:25 »
 Chateau  dzięki  za  odpowiedź.  I  teraz  tak:  coś  tu  chyba  mocno  nie  gra,  gdyż  właśnie  sobie  otworzyłem  dxdiag.exe  i  sprawdzam  dokładną  wersję  DirectX  i  oto  co  jest  napisane:  DirectX  9.0c  (4.09.0000.0904).  Także  wydaje  się  ten  sam,  o  którym  mówisz,  chyba,  że  to  jeszcze  nie  jest  build.  
  Jeśli  chodzi  o  ustawienia  Hoxs  i  opcję  Pixel  Doubler  to  akurat  sam  odkryłem,  że  przy  ustawieniu  jej  na  CPU,  piksele  będą  oryginalne.  Ale  najbardziej  zdziwiłeś  mnie  tym,  że  ta  \'mdła\'  paleta  to  jest  niby  oryginalna.  Tutaj  ostro  muszę  zaprotestować  :)  Bo  sam  należę  do  pokolenia  Commodorowców,  od  roku  1992  i  dobrych  kilka  lat  nic  innego  do  grania.  I  miałem  go  podłączonego  do  dość  starego  telewizora  Philips,  20-kilka  cali  (drewniana  obudowa  jeszcze,  troszkę  wypukły  ekran,  ale  świetne  kolory  miał)  i  już  od  samego  początku  Commodore  generowało  piękne,  intensywne,  jaskrawe  kolory.  Słynny,  startowy  ekran  \'Ready\'  zawsze  był  czysto  niebieski  tak  jak  byś  sobie  wybrał  np.  w  Windowsie  paletę  RGB  i  ustawił  jej  wartości  na  (0,  0,  255).  Do  tego  ramka  dookoła  w  kolorze  jasnoniebieskim.  Tak  samo,  domyślnie  już,  działał  emulator  C64S,  który  używałem  parę  lat  na  PeCecie  (wersja  DOSowa)  i  jakoś  nie  trzeba  mu  było  żadnych  palet  ustawiać.  W  WinVice  już  trzeba  zaznaczyć  \'external  palette\'.  Bez  tej  opcji  kolory  są  mocno  wyblakłe,  ekran  startowy  jest  lekko  fioletowy,  nie  aż  tak  bardzo,  niech  Ci  będzie,  ale  zdecydowanie  odbiega  od  oryginału  jak  dla  mnie.  Za  to  te  kolory  są  nie  do  zaakceptowania,  szczególnie  w  grach  to  widać.  A  na  nowym  LCD  Commodore  może  Ci  właśnie  generuje  te  złe  kolory,  ze  względu  na  niekompatybilność  starego  komputerka  i  nowego  telewizora?  Nie  wiem,  ale  jak  inaczej  wytłumaczyć  fakt,  że  mnie  nigdy  sam  Commodore  nie  wyświetlał  tak  mdłych  kolorów  na  telewizorze,  a  emulator  na  PC  musi  mieć  \'external  palette\'.

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Listopada 2007, 18:26 »
 Reasumując,  na  naszym  poczciwym  C64  było  16  kolorów,  każdy  miał  swoją  nazwę  i  teraz  zobacz  sobie  trzy  podstawowe,  czyste  kolory  jak  czerwony,  zielony,  niebieski  -  na  tych  niby  oryginalnych  ustawieniach  emulatora  Hoxs  i  czy  to  są  te  prawdziwe  kolory?  tak  jaskrawe  jak  te  same  trzy  kolory  w  Windows?  Powinny  być  identyczne,  bo  pomimo  dużego  postępu  technologicznego,  to  kolory  NIGDY  nie  uległy  zmianie,  od  milionów  lat  i  niebieski  zawsze  był  niebieski,  itd.  Tylko  zmieniają  się  urządzenia,  które  te  kolory  emitują.  Jeśli  tej  palety  nie  da  się  ustawić  na  tę  dla  mnie  właściwą,  to  pozostanę  przy  WinVice,  bo  póki  co,  dzięki  Bogu,  w  nim  gry  wyglądają  idealnie,  a  to  opóźnienie  0,1  s.  hmmm...  jest  ledwo  zauważalne  i  zaczynam  się  zastanawiać,  czy  tak  nie  było  na  oryginalnym  C64.  
   
  Pozdrawiam  i  sorki  za  przydługi  tekst  :)