Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk  (Przeczytany 2062 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« dnia: 06 Listopada 2007, 14:46 »
 Witam  szanownych  forumowiczów.  Dotychczas  korzystałem  z  DOSowego  emulatora  C64S  (nie  mylić  z  CCS64),  ale  to  było  pod  Windows  98  i  wszystkie  gierki  chodziły  bez  zarzutu.  Teraz,  gdy  przesiadłem  się  na  XP  i  jest  inna  karta  muzyczna  w  kompie  (Realtek)  pojawił  się  najpierw  problem  z  dźwiękiem  (charczał),  a  gdy  ściągnąłem  najnowszą  wersję  Vice  to  już  ładnie  działa,  ale  pojawił  się  inny  problem:  dźwięk  słyszę  w  każdej  grze  z  około  półsekundowym  opóźnieniem  w  stosunku  do  akcji  (np.  wystrzału).  I  wierzcie  mi,  trochę  się  znam  na  różnych  ustawieniach  i  przekombinowałem  chyba  wzsystkie  możliwe  ustawienia  dźwiękowe  (SID)  i  wideo,  a  dźwięk  ciągle  pozostaje  nieco  w  tyle.  Czy  ktoś  może  mi  pomóc?  Na  tym  forum  nie  znalazłem  podobnego  wątku,  jeśli  już  jest  to  sorki.  Ale  bardzo  mi  zależy,  żeby  wszystkie  gry  chodziły  jak  trzeba.  Znacie  siłę  sentymentu  prawda?  :-)  Czekam  na  wszelkie  sugestie.  Ogromne  dzięki  z  góry.  
   
  ps.  A  tak  na  marginesie,  jako  ciekawostka,  mogę  powiedzieć,  że  na  zasadzie  \'kombinacji\'  sam  rozwiązałem  inny  problem,  jaki  miałem  z  tym  emulatorem  -  mdłe,  wyblakłe  kolory.  Załamywały  mnie,  gdy  sobie  przypomniałem,  jakie  one  powinny  być  żywe  w  oryginale  i  jakie  były  w  DOSowym  C64S.  No  i  odkryłem,  że  wystarczy  zaznaczyć  opcję  \'external  palette\'  :)  Czasami  rozwiązanie  jest  banalnie  proste...



Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Listopada 2007, 14:58 »
 Ech  i  to  jest  ironia  losu  :-)  Wczoraj  kilka  godzin  szukałem  rozwiązania  tego  problemu  z  opóźnionym  dźwiękiem,  a  teraz,  dosłownie  minutkę  po  napisaniu  tego  wątku,  stwierdziłem,  że  jeszcze  w  sumie  nie  sprawdzałem  tej  dziwnej  opcji  w  ustawieniach  dźwięku  -  Sound  Buffer  Size.  No  i  bingo!  Wcześniej  myślałem,  co  ma  za  związek  rozmiar  buforu  dźwiękowego  z  opóźnieniem  dźwięku,  ale  tam  był  wybrany  czas  350  ms.  Gdy  zmieniłem  na  100  ms  to  teraz  szafa  gra  :-)  Nie  wiem  czemu  domyślnie  było  to  opóźnienie  350  milisekund  ustawione.  Tylko  mam  wrażenie,  że  te  100  ms  to  jeszcze  minimalnie  dźwięk  jest  za  późny,  o  tę  0,1  sekundy.  Ale  może  tak  musi  być?  Jeśli  da  się  opóźnienie  zniwelować  do  0,0  sekund  to  proszę  mnie  oświecić  i  dzięki  za  to  forum,  które  potrafi  czasami  pomóc  NAWET  po  samym  opisaniu  problemu,  a  bez  żadnych  odpowiedzi  :D

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Listopada 2007, 16:06 »
 Możesz  sobie  zmienić  bezpośrednio  wartość  w  pliku  vice.ini  na  zero,  ale  czy  ja  wiem  czy  vice  1.22  ma  opóźnienie?  
  Ja  jakoś  tego  nie  odczuwam  -  zresztą  SoundbufferSize  powinno  się  odnosić  do  przechowywania  dźwięku  gdy  PC-et  się  nie  wyrabia  przy  wyrysowywaniu  obrazu.    
  Jaki  masz  sprzęt?  Bo  powiem  Ci  że  w  niktórych  trybach  graficznych  np  na  ccs  komp  mi  się  nie  wyrabiał  (athlon  Barton).  Teraz  mam  Athlona64  i  jak  na  razie  cacy.    
  Ech  emulować  c64  to  nie  taka  prosta  sztuka  nawet  na  współczesne  piece.

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Listopada 2007, 16:19 »
 No  tak  skull  zgadza  się,  sam  widzę,  ile  emulatorów  starszych  miało  jakiś  problem  a  to  z  dźwiękiem,  a  to  z  grafiką  w  grach  C64.  A  teraz  mam  procesor  Core  2  Duo  2,3  GHz,  pamięć  RAM  2  GB,  karta  graf.  Geforce  8600  GTS,  256  MB;  muzyczna  zintegrowana.  Jak  już  wspomniałem  wyżej,  jest  nowiutki,  a  dotychczas  męczyłem  się  z  Pentuim  200  MHz,  64  RAM,  karta  graf.  4  MB.  
  A  opóźnienie  jest  takie  minimalne,  właśnie  około  0,1  sekundy,  to  by  się  zgadzało.  No  ołki  to  zajrzę  do  pliku  ini,  jakby  co,  ale  na  razie  nie  jest  źle.  A  teraz  kolejna  sprawa,  ale  to  już  na  inny  wątek,  że,  sprawdzając  wyrywkowo  niektóre  gry  na  najnowszym  Vice,  widzę,  że  np.  Ghost  &  Ghouls  kompletnie  nie  działa,  to  znaczy  uruchamia  się,  ale  czarno-niebieski  ekran  stoi  w  miejscu  po  wybraniu  (nie)ograniczenia  żyć,  energii...  Czy  to  możliwe,  że  niektóre  gierki  C64  w  ogóle  nie  pójdą  na  tym  emulatorze?  hmm...

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Listopada 2007, 18:14 »
 włącz  true  drive  emulation  i  nie  włączaj  warpa.  

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Listopada 2007, 18:35 »
 Skull,  tak  właśnie  robię  i  już  wcześniej  włączałem  tę  opcję  True  Drive  Emulation  i  okazuje  się,  że  więcej  gier  nie  działa  :(  Teraz  kolejna,  moja  ulubiona  gra  z  dawnych  czasów,  Tower  of  Terror.  To  znaczy  uruchamia  się  do  momentu  ładowania  1-go  poziomu  i  ładuje  się  on  wieczność...  to  znaczy  czekam  2  minuty  i  to  chyba  i  tak  za  wiele  prawda?  Ta  gra  pięknie  działa  na  starym  C64S  a  ten  poziom  ładuje  się  kilka  sekund.  To  niedorzeczne,  że  najnowsza  wersja  emulatora  nagle  nie  uruchamia  do  końca  gier,  które  na  starym  emulatorze  działały.  Czemu  się  zatrzymuje  gra  właśnie  pod  koniec,  po  wszystkich  intrach  i  pytaniu  o  życia,  czas,  itp.  ?

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7339
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Listopada 2007, 18:59 »
 ja  na  VICE  ta  gre  uruchamiam  bez  problemu...
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Gringo_w

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Listopada 2007, 19:22 »
 Ja  używam  ccs64  i  nie  mam  absolutnie  żadnych  problemów.

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Listopada 2007, 19:35 »
 Dzięki  ludzie  za  wszelkie  uwagi.  Fajnie,  że  tak  często  to  forum  jest  odwiedzane,  pomimo  przecież  poruszanej  tu  już  lekko  nieświeżej  tematyki  ;)  Ale  dla  wielu  z  nas  ważnej.  
  Ale  do  rzeczy:  po  raz  drugi  doznałem  uczucia  jakby  to  forum  miało  magiczną  moc  he  he.  Chodzi  o  to  zawieszanie  się  gry  po  załadowaniu  się  jej  częściowym,  ale  przed  uruchomieniem  właściwego  poziomu/planszy.  Okazało  się,  że  to  nie  chodziło  o  opcję,  jaką  sugerował  Skull  powyżej  (True  Drive  Emulation),  chociaż  poniekąd  masz  rację!  Bo  bez  tej  opcji  włączonej  gierki  chyba  szybciej  się  ładują,  ale  niektóre  się  potem  zatrzymują  bez  żadnego  komunikatu.  Ale  ja  miałem  włączoną  opcję  w  sekcji  Peripheral  Settings  i  tam  -  \'Use  IEC  Device\'.  Gdy  to  wyłączyłem  w  cholerę,  to  jak  ręką  odjął  -  zaczęły  się  do  końca  prawidłowo  uruchamiać  te  gry,  które  wspomniałem:  Ghost  &  Ghouls  i  Tower  of  Terror.  Widać  kwestia  zaawansowanych  ustawień,  uff  ulżyło  mi.  
  Czasami  jednak  są  gierki,  które  POMIMO  tych  ustawień  i  ich  zmiany  itd.  zatrzymują  się  w  miejscu  po  załadowaniu,  np.  Taskforce  -  wersja  t64.  Tymczasem  wersja  d64  już  działa,  z  muzyką  przed  grą,  ale...  bez  dźwięku  w  trakcie  samej  rozgrywki  -  kolejna  zagadka...

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Listopada 2007, 19:48 »
 No  tak  i  znowu  jestem  mądrzejszy  niż  kilka  minut  temu.  Teraz  rozszyfrowałem,  czemu  w  Taskforce  nie  było  dźwięków  a  w  Jack  The  Nipper2  tylko  niektórych  dźwięków  brakowało,  np.  wystrzałów,  a  muzyczka  w  tle  była.  Wszystkiemu  winna  kolejna  opcja,  która  powinna  być  jak  widać  włączona:  chodzi  o  SID  Engine.  Musi  być  \'reSID\',  wtedy  jest  pełna  gama  dźwięków.  Miałem  na  \'Fast  SID\'  no  i  część  z  nich  zanikała  :)  To  tak  dla  informacji  innych,  którzy  walczą  z  nowym  emulatorem,  a  ja  od  kilku  dni  pierwszy  raz  w  życiu  rozszyfrowuję  arkana  WinVice.  Wcześniej  był  dla  mnie  tyklo  C64S.

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Listopada 2007, 20:59 »
 No  dobrze,  to  wracając  do  tematu,  czy  ktoś  ma  jakiś  pomysł  jak  w  najnowszym  Vice  ustawić  opóźnienie  Sound  Buffera  do  0  milisekund?  Zmiana  wartości  w  pliku  .ini  nic  nie  pomaga,  pomimo  zapisania  zmian  w  pliku,  ponieważ  emulator  prawdopodobnie  ma  ustawiony  odgórnie  narzucony  limit  na  minimalną  wartość  równą  100.  Jednak  troszkę  czuć  to  opóźnienie  1/10  sekundy,  nie  tak  bardzo,  ale  gdyby  dało  się  je  wyeliminować,  to  byłoby  dobrze.  Nie  rozumiem,  po  co  w  szybkich  komputerach  takie  coś...

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Listopada 2007, 13:44 »
 Kierchu,  jak  tak  dalej  pójdzie  to  niedługo  zostaniesz  ekspertem  od  Vica    \'\'    
  Może  zwróć  się  bezpośrednio  do  twórców.  
  Możesz  od  razu  zaproponować  zaimplementowanie  4  players  (protovision)  interface  \'\'    
  pozdro

Kierchu

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Listopada 2007, 15:13 »
 Skull  he  he  nie  no  bez  przesady,  poznanie  troszkę  opcji  programu  to  jeszcze  za  mało  by  stać  się  ekspertem  :)  No  ale  szkoda,  że  nie  masz  pomysłu  na  to.  Do  autorów  spróbuję  napisać  w  wolnym  czasie  :-)  Mam  nadzieję,  że  odpiszą  w  ogóle.  A  ta  opcja  4  player`ów  to...  nie  wiem  o  co  biega.  
  W  każdym  razie  pozostawiam  nadal  temat  otwarty  i  będzie  miło  jeśli  ktoś  genialny  odkryje  jak  zlikwidować  to  opóźnienie.  
  Pozdrawiam

chateau

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Listopada 2007, 17:23 »
 minimalny  bufor  w  vice  to  100.  jezeli  chcesz  miec  idealne  synchro  dzwieku  z  obrazem,  uzyj  emulatora  Hoxs64.  ma  spore  wymagania  ale  na  Core  2  Duo  bedzie  smigac  az  milo,  a  to  najdokladniejszy  emulator  C64.

chateau

  • Gość
Emulator Vice 1.22 opóźniony dźwięk
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Listopada 2007, 17:33 »
 aha  jeszcze  zalecane  ustawienia  emulacji:  
   
  w  video  pixel  doubler  dx  blit,  skip  alternate  frames  wylaczone,  border  full,  frame  synchronisation  mode  vbl  sync  (line  sync  daje  gorszy  efekt),  fps  50.12Hz  large  fir  (c64  odswieza  obraz  50,125  razy  na  sekunde  a  nie  50).  w  audio  odznacz  Sid  digi  boost  (wlaczaj  to  tylko  gdy  sluchasz  czegos  na  samplach),  Sid  sampling  quality  resample.  no  i  masz  c64  jak  zywego  a  przy  tym  wykorzystasz  mozliwosci  core  2  :)